KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Sayın Yaşar bu by-pass oranını güzel anlatmıştınız? 1,08 by-pass oranı ne derken?

Motora giren 1 birim havanın 0.8 birimi üst kanallardan vs. akıyor-soğutuluyor anlatmıştınız tam olarak neydi..? Mesajı Paylaş

#5401
1,08 by-pass oranı demek, sıcak sektöre 1 saniyede giren 100 kg havaya karşılık, 108 kg hava by-pass kanalından 1 saniyede geçiyor demek, Sayın Serkan1976.

Anlaşılan yanlış hesaplamışım. Ama bu ilginç, savaş uçaklarının turbofanlarında by-pass oranı genelde 0.70'in altında olur. Mesajı Paylaş

yapmış olduğunuz yorumların ışığında edinmiş olduğum fikirlerim şöyle;
1-TF6000 veya 10000 motorlarının metallojik yapısı hala tam olgunlaşmamış.
2-yukarda belirttiğim motorların reaktör (yanma odası)kısmının hala istenen seviyede metallojik yapısının olgunlaşmadığı bu sebepten dolayı yakıt pompası ve yakıt kanallarınının elimizde bulunan imkanları zorlamıyacak oranlarda tutulduğu,
3-Türbin yapısının fiziksel kimyasal özellikleri hala istenen gücü aktarabilecek özellikleri yeterince karşılamadığı,
4-Komprosör kanatlarının itme çekme ve merkez kaç ve burkulma dirençlerinin tam olgunlaşmadığı,
5-Türbin komprosör bağlantı şaftının ve diğer malzemelerin tam olgunlaşmadığını anlıyorum
....... Mesajı Paylaş

#5403
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Ocak 2024, 17:53:11
1,08 by-pass oranı demek, sıcak sektöre 1 saniyede giren 100 kg havaya karşılık, 108 kg hava by-pass kanalından 1 saniyede geçiyor demek, Sayın Serkan1976.

Anlaşılan yanlış hesaplamışım. Ama bu ilginç, savaş uçaklarının turbofanlarında by-pss oranı genelde 0.70'in altında olur.

F-16 filomuz daha 20 ilâ 30 sene arası uçacağından ve elde 200 küsur olması sebebiyle bahsettiğiniz "hürjet-2" uçağı ihtiyacı tasarım ve üretim ekibi açısından aciliyet olarak haliyle (bana göre) 10'uncu ve 11'inci sıraya düşüyor.

1'inci sıra : f-5 ve t-38'lerin  yerine hürjet eğitim ve akrobasi uçağı ;

2'nci sıra : kt-1 yerine ve yanına hürkuş eğitim uçağı;

3'üncü sıra : turbofan motorlu insansız uçaklar ( deniz ve kara konuşlu olarak) ;

4'üncü sıra : hf.genel maksat helikopteri ;

5'inci sıra : özel maksatlı uçaklar ( soj, tanker, eh )

6'ncı sıra : 5'inci nesil yüksek kabiliyetli (hava/hava veya strike mod) high uçak (kaan);

7'nci sıra : deniz platformuna inebilen hürjet eğitim ucağı (a-4 benzeri ) ;

8'inci sıra : ağır genel maksat helikopteri ve taaruz helikopteri (öncelikle deniz versiyonu) ;

9'uncu sıra : kargo ve ulastırma uçağı ;

10'uncu sıra : uçak gemisi için navalize "hürjet-2" ;

11'inci sıra : hava kuvvetleri için f-16 yerine "hürjet-2"

ne dersiniz.? Mesajı Paylaş

Ne mi diyorum? "2M" diyorum. Murad AESA radarı ve motor! Ne turbofan motorumuz var, ne de 3000 HP helikopter motoru ve ne de Murad radarı.

2M olmadan yerli malı hava kuvvetlerimiz olabilemez! Mesajı Paylaş

O işin abc'si zaten.. ödünç katanaya binmeye devam edemeyiz artık. O katanaya bu yükü çektiremiyoruz. bize en azından yerli katır lazım... Mesajı Paylaş

Sn  Serkan1976,
Sn Merzifonlu son paylaşımında hatasını düzeltip, size doğru yanıtı vermiş.

TF10000 motoru, çok gelişmiş bir tasarım sonucu ortaya çıkacak bir motor.
Ebatları açısından F404 motorunu anımsatsa dahi bu büyük çap altında yatan teknoloji, potansiyel olarak daha yüksek itki uretmekten ziyade daha iyi bir stealthy motor üretme içindir.
Bu motorun fan çapını büyütüp kompresör bölümündeki bıçakların tasarımını değiştirerek, yanma odası içerisindeki hava akışı dinamiği ile oynayarak daha fazla itki elde edilebilir. Ancak TF10000 için önemli olan stealthy bir motor olmasıdır.
Unutmayalım ki TEI, F110 motorunun art yakıcısız versiyonu olan F118 motorlarının da büyük bölümünü üreten bir firma ve, bu stealthy motorun nasıl yapıldığını bilen bir tesis olarak TF6000/10000 motorunu tasarlamıştır. F118 motorları B2 ağır bombardıman uçaklarını uçuran motorlardır.


TF6000 motorunun 1.08:1 bypass oranına gelince; bu oranla motorun etrafından çok yüksek miktarda soğuk hava geçirerek ve nozulden çıkan sıcak havayı da kamufle ederek motorun ısıl izini düşük tutmaya yönelinmistir.

Mesajı Paylaş

#5407
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Ocak 2024, 01:01:24
Sn  Serkan1976,
Sn Merzifonlu son paylaşımında hatasını düzeltip, size doğru yanıtı vermiş.

TF10000 motoru, çok gelişmiş bir tasarım sonucu ortaya çıkacak bir motor.
Ebatları açısından F404 motorunu anımsatsa dahi bu büyük çap altında yatan teknoloji, potansiyel olarak daha yüksek itki uretmekten ziyade daha iyi bir stealthy motor üretme içindir.
Bu motorun fan çapını büyütüp kompresör bölümündeki bıçakların tasarımını değiştirerek, yanma odası içerisindeki hava akışı dinamiği ile oynayarak daha fazla itki elde edilebilir. Ancak TF10000 için önemli olan stealthy bir motor olmasıdır.
Unutmayalım ki TEI, F110 motorunun art yakıcısız versiyonu olan F118 motorlarının da büyük bölümünü üreten bir firma ve, bu stealthy motorun nasıl yapıldığını bilen bir tesis olarak TF6000/10000 motorunu tasarlamıştır. F118 motorları B2 ağır bombardıman uçaklarını uçuran motorlardır.


TF6000 motorunun 1.08:1 bypass oranına gelince; bu oranla motorun etrafından çok yüksek miktarda soğuk hava geçirerek ve nozulden çıkan sıcak havayı da kamufle ederek motorun ısıl izini düşük tutmaya yönelinmistir.

Hocam peki siz şimdi ateşlenecek motordan 6000 mi yoksa 10000 mi kuru etki bekliyorsunuz?
Ve stealth özelliği motorun ebatını bukadar büyütüyorsa, TF-35000de f110un ebatlarını çokça geçip motor entegrasyonunda sıkıntı oluşturmayacak mı?
10000 itki gelirse, kızılelmayı supercruise yapabilecek mi?
F-135 ve f-119 motorlarında bu pypass oranı niye bukadar yüksek değil, soğuk havayla daha iyi soğutmak için? Mesajı Paylaş

#5408
silinecek ileti Mesajı Paylaş

Aslında bunu daha önce birkaç kişi tartışmış bir net sonuca ulaşamamıştık. Yaklaşık F-404 boyunda bir motordan 10.000lb güç elde ediyorsak, sadece çapı 30 cm büyütüp, bypas oranı, ısı basınç ile oynamadan 35.000 lb zor. Demek ki var farklı bir durum... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz