KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Sn.Aydın durmuş Af buyrun niyetim küçük düşürmek veya rencide etmek değil.

Metalloji diye bir dal yok .kasteddiğiniz malzeme bilimi ve mühendisliği ile ilgili..

Ama kastınız malzeme bilimi ve mühendisliği ise bu dala verilen ad: "Metalurji"dir... Mesajı Paylaş

#5491
Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Ocak 2024, 09:50:55
Sn.Aydın durmuş Af buyrun niyetim küçük düşürmek veya rencide etmek değil.

Metalloji diye bir dal yok .kasteddiğiniz malzeme bilimi ve mühendisliği ile ilgili..

Ama kastınız malzeme bilimi ve mühendisliği ise bu dala verilen ad: "Metalurji"dir...

Ben daha önce bu konuda uyarmıştım. Ama pek umursamadı. Sanki doğru biliyormuş gibi inadına bir de büyük harfle yazmıyor mu! :o :o

Alıntı yapılan: aydındurmus - 22 Ocak 2024, 09:27:32
Uçak motoru konusunda tek sıkıntımız tasarımdan ziyade METALLOJİ teknolojisnin gelişim düzeyi eğer bu teknolojide biraz daha gelişebilirsek o zaman istenilen seviyede ve güçte motoru üretmek bizim için çok kolay olacak.

Neyse ki toplumda buna daha kötü isim verenler var. Meteoroloji mühendisliği vs gibi...

Bu arada malzeme bilimi ve mühendisliğine metalurji denilmez. Metalurji adından da anlaşılacağı üzerine metal bilimidir. Ancak tüm malzemeler metalden oluşmaz. Seramikler, polimerler vs var. O nedenle alan adı Metalurji ve malzeme mühendisliği olarak geçer literatürde. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hemen hepimiz tıpkı F-15 ve F-16 ikilisi gibi Kaan'ın yanına yaklaşık F-16 ebat ve ağırlığında, tek motorlu bir uçağın ihtiyaç olduğunu, ileride bu yönde bir gelişme yaşanacağını düşünüyoruz.
Acaba diyorum, bu sistem geride kalmış olabilir mi? Yani, insansız savaş uçaklarının hızla geliştiği bu dönemde buna belki de gerek kalmayacağı, Kaan'ın temel savaş uçağı olarak hizmete alınıp aynı zamanda insansız savaş uçaklarını yönlendireceği bir sürece girmiş olabilir miyiz? Tam anlamıyla böyle olmasa bile Kaan'ı destekleyecek uçak Hürjet'in hafif taarruz versiyonu olabilir mi? Hürjet yapısı itibariyle T-38'lerin yerini alacak olsa da böyle bir maksadı karşılayabilir mi? Mesajı Paylaş

#5493
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 22 Ocak 2024, 11:00:34
Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Ocak 2024, 09:50:55
Sn.Aydın durmuş Af buyrun niyetim küçük düşürmek veya rencide etmek değil.

Metalloji diye bir dal yok .kasteddiğiniz malzeme bilimi ve mühendisliği ile ilgili..

Ama kastınız malzeme bilimi ve mühendisliği ise bu dala verilen ad: "Metalurji"dir...

Ben daha önce bu konuda uyarmıştım. Ama pek umursamadı. Sanki doğru biliyormuş gibi inadına bir de büyük harfle yazmıyor mu! :o :o

Alıntı yapılan: aydındurmus - 22 Ocak 2024, 09:27:32
Uçak motoru konusunda tek sıkıntımız tasarımdan ziyade METALLOJİ teknolojisnin gelişim düzeyi eğer bu teknolojide biraz daha gelişebilirsek o zaman istenilen seviyede ve güçte motoru üretmek bizim için çok kolay olacak.

Neyse ki toplumda buna daha kötü isim verenler var. Meteoroloji mühendisliği vs gibi...

Bu arada malzeme bilimi ve mühendisliğine metalurji denilmez. Metalurji adından da anlaşılacağı üzerine metal bilimidir. Ancak tüm malzemeler metalden oluşmaz. Seramikler, polimerler vs var. O nedenle alan adı Metalurji ve malzeme mühendisliği olarak geçer literatürde.

sayın SKAYWOLF özellikle söylediğiniz şekilde yazmaya çalışıyorum yanlış yazdıysam özür kesinlikle umursamama gibi bir şey söz konusu değil ""METALURJİ"" bundan böyle bu şekilde yazmaya çalışacağım yanlış yazarsam sakına kasıt veya inadına yapıyor sanmayın...alışmamış.....

Kısaca malzeme bilimi desem nasıl olur? Mesajı Paylaş

Kaan'ı destekleyecek uçak "Kızılelma" olamaz mı?
Hem önünde hem de kolunda uçarak. Her "Kaan" uçağı yanında en az 2-3 "Kızılelma" ile uçsa ne gibi eksiği olur? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: aydındurmus - 22 Ocak 2024, 15:45:44
Kısaca malzeme bilimi desem nasıl olur?

En iyisi o olur. Hem Türkçe, hem de daha geniş kapsamlı bir ifade. Mesajı Paylaş

#5496
Kızılelma'nın tf35000 kullanan versiyonunu yaparlarsa neden olmasın...

Fakat gerek bizde gerek diğer ülkelerde bu uçakların itdalasına girmeleri için gereken yazılım aynı şekil bir pilot gibi düşman uçağını algılayacak hangi yöne doğru gitçeğini hangi taraflara dönebilceğini kestirecek sensör grubu yok..

İnsansız iha'lar Þimdilik bvr füze atsalar ve üzerine gelen füzelerden yediği kilitlerden kaçsalar yeterli yakın angajmana girmeleri için zamana ihtiyaçları var.

Bu yakın angajmanı da yerden kontrol eden operatör ile yapmaya kalksalar ;iletişimdeki gecikmeden daha doğrusu 1-2 sn'lik gecikmeden dolayı imkansız aynı şekil iletişim kopması,karıştırılması olasılığından dolayı riskli.

Fakat tek motorlu bir Kaan ile daha yakın hava angajmanı yapma, girme olasılığın var.Aynı tek motorlu Kaan'ı boyutlarından ötürü navalize olarakta geliştirebiliriz bu alandaki ihtiyaç'da karşılanabilir..

Yeter ki bu uçaktan ne istediğimizi bilelim

Yaratılış felsefesi Av-av yada Hava-hava olup yakın angajmanlar için dizayn edilmeli,optimize edilmeli daha sonra multirole görev üstlenmeli..

Bunu açmak gerekirse

F35 in aksine daha fit görünümü olmalı,daha ince zayıf ve atik görünmeli uçan tombul kaz gibi görünmemeli.
F35 196 kn motor gücü 13-14 ton boş ağırlığı var...yakıt ve mühimmat yüklendiğinde ağırlık itki oranı 0.88 e kadar düşüyor diye aklımda kalmış..

Kısaca f35 felsefesi ile üretilmemeli birde f35 gücünde motor üretemiyeceğimiz gerçeğide göz önüne alınınca bizim için uzak durulması gereken uçak felsefesi ki f35'e bile 21-22 ton güç üreten x100 motoru ile donatmak istiyorlar pwf135 motorundan memnun değiller.

Bizim maksimum üreteceğimiz motor gücü 155 -165 kn olur.uçağıda bu performans parametresine göre üretmeliyiz..

Yani f35 in aksine 9-11 ton arası olmalı
Uzunluğu 15-17 metre arası olmalı
Kanat alanı 38-45 M2 olmalı
Tırmanma 300-320 m/sn olmalı
Anlık dönüş 30-32° olmalı
Sürekli dönüş 24-26° olmalı
1150-1450 arası GAN tr'ye sahip radar olmalı
Karat ırst olan
Toygun eots olan

Maksimum 2 wvr ve 2 bvr gövde içi taşımalı geniş ve büyük dahili istasyonlardan kaçınmalı hava yer mühimmatlarını kanat altında taşımalı sadece sdb minyatür bomba vesaire mühimmatları hava-hava mühimmatından feraget ederek taşımalı

Yani stealth bir ef2000 yada rafale üretmeliyiz.Seri, atik,manevratik bir uçak..fakat kanat yapısı Kaan'la aynı olan

Birim maliyeti 50-70 milyon dolar arasında olan bir uçak üretmeliyiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: aydındurmus - 22 Ocak 2024, 15:45:44


sayın SKAYWOLF özellikle söylediğiniz şekilde yazmaya çalışıyorum yanlış yazdıysam özür kesinlikle umursamama gibi bir şey söz konusu değil ""METALURJİ"" bundan böyle bu şekilde yazmaya çalışacağım yanlış yazarsam sakına kasıt veya inadına yapıyor sanmayın...alışmamış.....

Kısaca malzeme bilimi desem nasıl olur?

Hay elini eşşek arısı...  ;D ;D ;D

Þaka bir yana, sen bana fazla aldırma. Yanlış yazıma takıntım var sadece. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

tek motorlu uçak projesine ihtiyaç yok.
mevcut F16'ların  ,  tamamının olmasa da, 2040'a kadar servis ömrü var.
yapısal ömür uzatma modernizasyonunu  yapabilirsek  2050'lere kadar tek motorlu uçak  olarak kullanımı sürecek.

daha  ne tek motorlu uçağı?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 22 Ocak 2024, 17:48:50
tek motorlu uçak projesine ihtiyaç yok.
mevcut F16'ların  ,  tamamının olmasa da, 2040'a kadar servis ömrü var.
yapısal ömür uzatma modernizasyonunu  yapabilirsek  2050'lere kadar tek motorlu uçak  olarak kullanımı sürecek.

daha  ne tek motorlu uçağı?

O tek motorlu yerli savaş uçağı yapılacak , ihtiyaç olsun olmasın...Çünkü savunma sanayi forumlarında talep çok...

Savunma sanayi forum eşrafı da sağduyusu en sağlam kesimdir... TF-35000 yapıldığı an tek motorlu tasarımı başlar...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz