KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#5530
TUSAÞ'ın bazı sistemlerden memnun kalmadığı ve onları yeniden tasarladığı konuşuluyor. Bu rivayet doğruysa, 6 aydan önce sonuç beklemem ben. Hayırlısı, göreceğiz... Mesajı Paylaş

Bizde olumsuz şeyleri duymayız bilirsiniz. Belki denendi ve olmadı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Ocak 2024, 13:30:20
TUSAÞ'ın bazı sistemlerden memnun kalmadığı ve onları yeniden tasarladığı konuşuluyor. Bu rivayet doğruysa, 6 aydan önce sonuç beklemem ben. Hayırlısı, göreceğiz...

Dedikodu,rivayet iyidir yoksa bu Tusaş insanları kaale alıp 27 Aralık'taki uçacak diye  açıkladığı uçuşu niye ertelendiğini zahmet edip 2 cümle ile bile açıklamayacak....

Biraz saygı yahu , birazzzz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 24 Ocak 2024, 13:48:41
Bizde olumsuz şeyleri duymayız bilirsiniz. Belki denendi ve olmadı.

Eh yani. Bu sık olan ve beklenen bir durum, hele de bu büyüklükte bir projede. Orasını dert etmiyorum. Sayın Kotil'in çok kötü bir kurumsal iletişim performansı sergilemesini dert ediyorum ama. Daha iyi bilgilendirilmeyi hak ediyoruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Ocak 2024, 13:30:20
TUSAÞ'ın bazı sistemlerden memnun kalmadığı ve onları yeniden tasarladığı konuşuluyor. Bu rivayet doğruysa, 6 aydan önce sonuç beklemem ben. Hayırlısı, göreceğiz...

Türkiye'de her işe atlayan  cahil cürretli müteahhit zihniyetli taşeronlar çok korkutur beni. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Ocak 2024, 13:58:35
Alıntı yapılan: SH - 24 Ocak 2024, 13:48:41
Bizde olumsuz şeyleri duymayız bilirsiniz. Belki denendi ve olmadı.

Eh yani. Bu sık olan ve beklenen bir durum, hele de bu büyüklükte bir projede. Orasını dert etmiyorum. Sayın Kotil'in çok kötü bir kurumsal iletişim performansı sergilemesini dert ediyorum ama. Daha iyi bilgilendirilmeyi hak ediyoruz.

Bir de sanki motor onayı gelmeden bu işe kalkışmak da istememiş olabilirler. Þerg güçler için böyle bir gövde gösterisi ciddi derecede rahatsızlık verir. Biz İsveç'i onayladık. Motor üretim onayını da alırsak işler başka seviyede ilerler sanki.

İş sadece uçmak olsaydı bence çoktan uçardı. 100 sene önce de uçaklar uçuyordu. Uçmak çok büyük marifet değil. Bence de ya seçim yada motor onayı bekleniyor. Mesajı Paylaş

#5536
Alıntı yapılan: SH - 24 Ocak 2024, 15:49:53
İş sadece uçmak olsaydı bence çoktan uçardı. 100 sene önce de uçaklar uçuyordu. Uçmak çok büyük marifet değil. Bence de ya seçim yada motor onayı bekleniyor.

F110 seri üretim onayını bekliyorlarsa, bence boşuna beklerler, Godot'yu bekler gibi. O motorlar için bence üretim izni çıkmayacak, bunu beklemesin kimse. :D

Kaldı ki ilk uçuşun motorla alakası yok. Tam tersine, Kaan bir an önce uçuşa hazır edilmeli ki motor tasarımcıları ve üreticileri üzerinde baskı oluşsun.

İsveç onayını, dikkat ederseniz asla ciddiye almadım. Onun bir koz olduğuna da asla inanmadım. Zaten o konuda da tek bir yorumum olmamıştır.

Bu saatten sonra, bizim açımızdan ABD'ye karşı koz olacak şeyler, fiziki eylemlerdir, hukuki sözleşmeler değildir. Fiili sonuç üretirsin ve bu bir koz olur. Bu kadar basit. Bırakın motorları, F-16 veya Leo'lar için satış sonrası destek vs vs, bu andan itibaren, bence bunları bile yok hükmünde farz edersek iyi olur.

Kaan projesinde başarılı olmaktan başka yolumuz yok. Kaan ve diğerleri (Hürjet+KE+Anka-3) bir an önce envantere girmelidir. Mesajı Paylaş

Yapılması gereken şey bir an önce motor sorununu çözmek motor sorunu bizim viyana kapılarına dayanma gibi bir şey oldu motor sorunu tüm platformlar için tek tek değil her platformun motoru için ayrı ayrı ekipler ve firmalar oluşturup toplu bir seferberlikle hallletmekten başka caremiz yok fiyatına maliyetine bakmadan hızlıca aksiyon alıp bitirmekten başka çaremiz yok ondan sonra bu işler hallolunca artık türkiyeye  ambargo filan koymazlar iş birlikleri yapmaya başlarlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Heartbang - 23 Ocak 2024, 20:54:16
Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Ocak 2024, 17:21:14
Fakat gerek bizde gerek diğer ülkelerde bu uçakların itdalasına girmeleri için gereken yazılım aynı şekil bir pilot gibi düşman uçağını algılayacak hangi yöne doğru gitçeğini hangi taraflara dönebilceğini kestirecek sensör grubu yok..

İnsansız iha'lar Þimdilik bvr füze atsalar ve üzerine gelen füzelerden yediği kilitlerden kaçsalar yeterli yakın angajmana girmeleri için zamana ihtiyaçları var.
Yakın angajman cepte:


Sn.heartbang cepte demişsiniz ama bu bir similasyon gibi ...

Tamam yapay zeka doğru hamle yapıyor şeklinde bir veri elde edebiliriz...

Peki pratik kullanıma geçirmiş miyiz?

Cevap: Hayır

Çünkü yazılım ile olcak iş değil

Bir pilotun kafası gibi dönebilcek bir boyun veya gimbal lazım bir pilotun gözü gibi göz lazım az çok düşman uçagı hızını konumunu nereye nasıl varabilceğini kestiren göz aynı şekil bu takibi yaparken kendi uçurduğu platforma hız ,ivmeleme manevra ,yön, hareket vererek doğru pozisyonu avantajlı pozisyonu ele geçirerek kendi silahlarını (top,füze) karar vererek kullanan bir sensör ve yazılım bütününe ihtiyaç var..

Kısaca bugün pilotu kaldırsalar en kötü ihtimalle aselflır gibi gimbal lazım pilotun hedefi görüntediği görünteleyip,uçurduğu uçağa doğru konumu doğru pozisyonu alması için...

Veyahut

Bizimde Kaan'da planladığımız 360° radar coverage(kapsama) kapasitesi olmalı  ki düşman uçağı yakın mesafede iken konum ,hız ,ivmeleme yapacağı ile dönüş açısı bunun matamatiksel bilgilerini çıkarabilcek çözünürlükte bir radar kapsamasına ihtiyaç var

Yada
F35 das gibi dağıtık mimaride olan ıır kameraların daha gelişmişi yada lazerle mesafe hız ölçebilen sensörler grubuna ihtiyaç var

Yani yazılama kadar gerçekte itdalaşı için gereken şey 360° hız ivmeleme konum gideceği yön yaptığı veya yapabileceği manevrayı gören kestiren algılayan sensör grubu..

Þu saydığım hiçbir sensör grubu mevcut insansız uçaklarda mevcut değil.

Aynı şekil şu an üretilmiş ve itdalası ve hava muharebesinde yönelik bir halihazırda ürün olan bir İHA yok

Bununla ilgili geliştirilen bir ürün yok

Durum bu iken ve bu şekilde iken hangi İHA ile itdalaşına girilecek onu merak ediyorum.

ABD bile hava hava muharebelerine veya muharebeleri için insanlı uçak kullanırken biz neyimize güvenip insansız uçaklara bu işi yüklüyoruz
anlamış değilim.


Kısaca sizi hava muharebelerinde insansız uçaklar ile muharebe edebilceğimize yada bunun üstesinden gelebilceğimize ikna eden nedir merak ediyorum.

Herkez cevap verebilir fakat bu iş için insansız sistemleri savunan arkadaşları özellikle cevap vermelerini bekliyorum saygılarımla...


Mesajı Paylaş

#5539
Bizim için söylüyorsanız yapay zeka , insansız muharip uçak algoritmaları ; yapılması gerekli işler listesinin birkaç basamak aşağısında....

Uçurmaya çalıştığınız İHA-KAAN olsun ona manevra yaptıracak yapay zekadan önce onu ittirecek motor lazım...

Dezavantajımız daha önce hiç yapmamış olmamız ; avantajımız 50 senedir Dünya'da yapılan bir şey ... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz