KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#5580
Alıntı yapılan: putty - 31 Ocak 2024, 08:11:26
Küçük ekipler çalışır doğru çünkü yazılımlar küçük bölümlerden oluşur bu küçük bölümleri küçük ekipler tasarlarlar ama küçük bölümlerin sayısı yüz bin taneyse ne olacak peki. Örneğin siz microsoft da bir textbox ın içini yazı yazma alanını tıklayınca ne oluyor mause cursorı değişiyor. Bu basit işi yapan bir rutin var bunu microsoft belki 1980 de tasarlamıştır o algoritma halen çalışıyordur her windows sürümünde ve dünyadaki tüm windows yazılımları bu özelliği kullanır. Bunun kodu belki bin satırdır ve onu belki bir kişi yapmıştır iki kişide test etmiştir onaya sunulmuştur kabul edilmiştir. Ama Microsoft windows da bunun gibi milyon tane rutin var. Bir pirinci yerden alıp kasaya atmakta kolaydır ama bir tır dolusu pirinç önünde varsa tek kişi yeter mi ona. Evet küçük ekipler yapar ama çok sayıda küçük ekip gerektiren işler vardır. Madem küçük ekiplerle oluyor Windows Office gibi bir program yazın köşeyi dönün madem


Uçağın üzerinde çalışacak çeşitli yapay zeka algoritmaları konusu bağlamında yazdım. 100 bin kişi aynı çalışsın hızlı bitsin, gerçek dünyada karşılığı olmayan afaki bir düşünce. Sektörde 10 yılın üzerinde çalışan birisi olarak benim tecrübem bunu söylüyor. 10 bin yazılımcıyı tek repoda tek projede çalıştırıp yönetemezsin. Böyle bir şey yok. İmza algoritmaların arkasında genelde bi kaç senior developer veya architect vardır. Yazılım sektöründe 10 kişinin 1000 günde yapacağı işi 1000 kişi çalıştırıp 10 günde yapamazsınız özetle anlatmak istediğim şey bu. 

Projenin geneli açısından söylüyorsunuz sanırım, evet yazılım açısından çok iş yükü var uçuş bilgisayarından çeşitli elektronik sistemlerine kadar devasa bir proje. Özellikle çok fazla gömülü yazılım geliştirme ihtiyacı var. Benim açımdan bunların sorunsuz geliştirilmesi 3-5 yapay zeka algoritmasından daha önemli ve kritik şu an. Hepsinin 5-10 küçük agile ekiple bitmeyeceği aşikar. Ama 5-10 bin gibi rakamlar yine gerçekçi olmayan çok afaki rakamlar. Mesajı Paylaş

F35 düşük sayıda alınabilir ama kopyalamak için çünkü 5.nesil bir uçağın isterleri ve özelliklerine tam hakim olmak adına elimizde olması bence faydalı olur hemde gerçek radar kesiti ve radardaki görünmezlik durumları siper tarafından tespit edilip yazılım algoritmasına dahil edilebilir verseler ben j20 bile az sayıda ben olsam alırım ancak vermezler. Bu arada yazılım projelerine birden büyük ekiplerle başlamak çok doğru bir yaklaşım değil önce çekirdek kadro kurulup ondan sonra o çekirdek kadronun yeterlilikleri ve ihtiyaçları doğtultusunda kadro artırılabilir. Birde çok adam çok iş olmayıp yazılımın konrol edilebilirliği ve ürünün çok bug çıkmasına sebep olur ve proje işin içinden çıkılamaz hale gelir. Çünkü bazen bende özellikle çok oluyor yazdığım koda baktığım zaman aradan zaman geçince bunu kim yazmış ya bile diyebiliyoruz başkasının yazdığı koda hakim olmak çok zor iş nekadar açıklama satırı yazılsada bu iş okadar kolay olmuyor f35 projesindeki yazılım sorunlarıda bence bu yüzden kaynaklanıyor onlarda çok adamla başlayınca yazılım sorunlarıyla baş ademediler hatta artık işin içinden çıkılmaz hal alması sebebiyle bir üniversiteyle anlaştılar üniversitenin adını hatırlamıyorum sadece bu işi nasıl toparlarız diye bize yardım edin diye ama yazılım sorunları hala devam ediyor. F35 kötü uçak durumlarına girmeyeceğim çünkü uçak iyi bir uçak ama bizim için iyideğil çünkü abd bağımlılığından kurtulmamız lazım kaan uçtuğu gün belki bize bedava bile vermek isteyebilirler. Bunu yetkililerin göz önünde bulundurmalarında fayda var f35 bağimliliği f16 dan daha beter bir durum olur bizim için. Mesajı Paylaş

Bence S400lerin kullanımına sinirlama ya da 3. Ülkeye gonderme gibi bir şeyi bu saatten sonra kabulllenmek ulkemizin en basit tabiriyle karizmasina büyük cizik atar...caydırıcıligimiz kalmaz kimse sallamaz

Tavizi verecekse ABD versin...gonderecekse göndersin,nokta. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 31 Ocak 2024, 10:06:57
Bence S400lerin kullanımına sinirlama ya da 3. Ülkeye gonderme gibi bir şeyi bu saatten sonra kabulllenmek ulkemizin en basit tabiriyle karizmasina büyük cizik atar...caydırıcıligimiz kalmaz kimse sallamaz

Tavizi verecekse ABD versin...gonderecekse göndersin,nokta.

Bence birşey olmaz. O çiziklerden nasıl olsa çok var. Kimsenin umurunda bile değil.

Alıntı yapılan: MrWrong - 31 Ocak 2024, 09:06:05

Umarım bizi f35 e tekrar dahil etmezler. kaan arka plana düşer. Yeni bir marshall yardımı sendromuna gerek yok.Bunlar F35 lerin nerede görev yapıp yapamayacağına,  uçuş rotasını kadar bile belirlemeye çalışır gerek yok. F35 lerini kıvırıp bir taraflarına sokabilirler amiyane tabirle benim açımdan.

Aslında dahil olmak iyi. En azından F-35'e göre planlayıp F-35'den olunca uçaksız kalan doklu çıkarma gemilerimiz için gerekli. Üreteceğimiz yedek parçalardan da para kazanmak yanında kar. Bunun dışında farklı bir alanda kullanacağımız KAAN bambaşka bir uçak. Onu etkileyeceğini sanmıyorum.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#5584
F-35 Projesine geri dönüş olursa, bu asıl pilot yetiştirme programları için iyi olacak. Geniş ve kaliteli bir pilot havuzu ile ortak tatbikat yapacaksınız. Futbol perspektifinden anlatacak olursam, UEFA'ya dahil olmakla, olmamak arasındaki fark gibi düşünebilirsiniz. Olayın bu kısmından, bu forumdaki kimsenin bahsetmemesi çok ilginç.  :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Eğer ABD'nin kafasına taş düşer de (olmaz da, hadi oldu diyelim) Kaan için P&W F119 motorlarını satarsa, bu Nato'daki herkesin menfaatine olur. Gövdeyi bizden, motoru ABD'den alırlar ve kalanları istedikleri gibi düzerler. Herkes, füzesini ve aviyoniklerini hem de kendi milli yazılımı ile kullanabileceği, multirole ve uzun menzilli, 5. nesil uçak edinir. Hem de uygun maliyetlere edinir. Her uçuşun öncesinde şifre girme vs gibi saçmalıklara da katlanmazlar. Mesajı Paylaş

Batı bloğundan kimse bizden kaan almaz  araplar içinden bile bizden kimse kaan almaz. Bizden azerbeycan ve pakistan katar malezya belki endenozya dışında türki cumhuriyetlerden parası ve ekonomik durumu müsait olan alır diğerleri kesinlikle almaz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Ocak 2024, 10:34:34
F-35 Projesine geri dönüş olursa, bu asıl pilot yetiştirme programları için iyi olacak. Geniş ve kaliteli bir pilot havuzu ile ortak tatbikat yapacaksınız.

Sizinle ayni gorusteyim Sn Merzifonlu. Hasimlarimiz ve bir cogu sozde dostumuz ortagimiz dedigimiz Nato ulkeleri diye saydigimiz ulkelerin hava kuvetlerinin gelecek nesile kadar bel kemegini olusturacak olan ucak ne de olsa F-35 dir. Bu nedenle bu ucak hakkinda bilgi sahibi olmak icin en guzel ve en saglikli olan . F-35 belirli oranda sahip kullanici olmak yaninda sair kullanici ulkeler ile yapacagimiz tatbikatlara istirak ederek bir fiil sair kullanicilarin da bilgisinden yaralanmak dogru olandir. "Farz edelim bu alim icin olanak dogdu o zaman daha once belirtmis oldugum gibi oncelik F-35B Vestol agirlikli olmak uzere + bir filo kadar da  F-35 alim dogru bir yaklasim olabilir  boylelikle MMU gelecegini de baltalamis olmayiz. Mesajı Paylaş

#5587
Alıntı yapılan: malaga - 31 Ocak 2024, 11:02:16
Batı bloğundan kimse bizden kaan almaz  araplar içinden bile bizden kimse kaan almaz. Bizden azerbeycan ve pakistan katar malezya belki endenozya dışında türki cumhuriyetlerden parası ve ekonomik durumu müsait olan alır diğerleri kesinlikle almaz.

Sadece boş gövdeyi alacaklar bizden. Motoru ABD verecek. Kalanı kendileri yerleştirecek, füzedir-radardır-yazılımdır vs vs. Yazdığımı iyi anlayın. Bu koşullarda alırlar. ABD motordan, biz gövdeden para kazanırız. Diğerleri de -isterlerse- kendi mühimmatlarını seçme özgürlüğünü kazanır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 31 Ocak 2024, 11:02:16
Batı bloğundan kimse bizden kaan almaz  araplar içinden bile bizden kimse kaan almaz. Bizden azerbeycan ve pakistan katar malezya belki endenozya dışında türki cumhuriyetlerden parası ve ekonomik durumu müsait olan alır diğerleri kesinlikle almaz.
Eğer nato tatbikatlarında kendini ıspatlayabilen bir fiyat performans ürünü ortaya konabilirse ki hiç kolay olmadığını biliyorum neden olmasın. Doğu Avrupa'dan başlayabiliriz mesela Mesajı Paylaş

Bu iş için tıpkı F35 gibi bir konsorsiyum oluştursak yada oluştursaydık farklı olurdu..

-Yani off-setler vermek
-Parça üretimlerine izin vermek
-Kendi aviyonik ve mühimmatlarının kullanımına bizden alacağı mühimmatlar karşılığında izin vermek

Bu liste uzayabilir buna benzer taviz ve koşullar oluşturursak neden olmasın

Þunu unutmayalım Avrupa'da bizden başka 5. Nesil uçak geliştiren yok

Aynı şekil Bakım burası çok önemli doktrin ve fikri mülkiyet olarak F35 ile F22 arası uçak ABD'de bile yok .nedir bu fikri mülkiyet F35'e yakın yer görevleri ile F22 ye yakın hava-hava görevleri yapan uçak
ABD bizden Kaan'ın üretim haklarını devralsa hem F35'in hem F22 nin görevlerini yapabilen tek uçak almış olacak ve bunu 100 milyon dolar gibi hem F35 hem F22 den ucuz uçak ile alıcak

Þimdi F22 ile kıyaslarsak Kaan daha yüksek sensör kapasitesine sahip eots var ırst var dagıtık mimaride 360° radar kapsaması var.drone yönetim özelliği var hatta drıcm özelliği olması söylentisi var ki bu özelliklerin hiçbiri F22 de yok performans ve kinematik olarak F22 den daha manevratik olması bekleniyor (anlık dönüş ,sürekli dönüş gibi)üstelik 2 d veya 3d thrust vector sistemi olmadan ,kaan'ın f22 ile aynı veya daha fazla itiş gücüne sahip olması bekleniyor.Üstelik F22 750 km muharebe yarıçap8na sahip iken Kaan 1100 km muharebe yarıçapına sahip.

F35 ile kıyaslanınca ise daha güçlü enerji ve daha güçlü radar ile öne çıkması kesin gibi kinematik olarak üstün olucağını belirtmeme gerek yok

Þimdi böyle üstünlük ve meziyetlere sahip uçağı
6. Nesil geliştiren ve 5. Nesilden uzak duran Avrupa hava üstünlül uçağı olarak

Aynı şekil 6. Nesil geliştiren ABD ise böyle bir uçağı fiyat performans itibari ve çin ile nicelik üstünlüğünü sağlamak için isteyebilir.

Sorun kesinlikle bizde ne biz kendimizi ifade edebiliyoruz ne ortak payda da bulaşabiliyoruz nede Kaan gibi bir uçağın ne gibi faydalar getireceğini Nato'lu muhattablarımıza aktarabiliyoruz nede böyle birşeyin peşinden gidiyoruz yada böyle bir şeyi arzuluyoruz...

Sadece almazlar istemezler diye iş kolayımıza gelip kestirip atıyoruz.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz