"Yani boş ağırlık + yakıt yüküyle 25 ton "
valla pek aklıma yatmadı bu.
daha ilk defa uçacak olan bir uçağa ful depo yakıt koyarlar mı?
bu uçak kaza geçirse veya pistte tutuşsa ful depo yakıt aşırı tehlike yaratmaz mı?
neticede ilk uçuş bu, riski düşürmek için ne kadar yüksekte uçacaksa ve kaç dakika uçacaksa bu hesaplanıp sadece o kadar yakıt konulması daha mantıklı değil mi?
orada taş çatlasa 2 ton yakıt vardır belki de depoda, niye ful doldursunlar?
bir tutuşsa çıra gibi yanar prototip.
ben 2 ton da sanmıyorum, AB filan çalışmayan ve 13 dakika civarında süren bir uçuşa 2 ton yakıt da gerekmez galiba.
F16'nın boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı arasında yuvarlayarak söylüyorum, yaklaşık 12 veya 13 ton var.
F15'in boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı arasında internet kaynaklarına göre yine yaklaşık söylüyorum 17 18 ton var.
ben sorularımı sorayım, siz düzeltin.
ilk senaryoda:
uçağın yakıtsız bomboş halini 13 ton alsan ve F16'nın maksimum kalkış ağırlığını aynen eklesen 25 ton civarı bir şey mi çıkıyor?
bomboş halini yine 13 ton alsan ve f15'in maksimum ağırlık farkını aynen eklesen yaklaşık 30 ton veya 31 ton mu çıkıyor?
ikinci senaryoda:
25 ton uçağın ful depo yakıtlı hali desen,
F16 boş haliyle maksimum ağırlık farkını eklesen aşağı yukarı 36 ile 39 ton arası bir şey mi çıkıyor?
F15 boş haliyle maksimum ağırlık farkını eklesen 40 ile 44 ton arası bir şey mi çıkıyor?
tabi benim fikrim bu ikinci senaryo biraz fazla zorlama gibi.
F16 silahlarıyla bile f35'ten epeyi ağır kalıyor ikinci senaryoda maksimum kalkış ağırlığı.
F15 için de o fark daha da ciddileşiyor.
F35 ile karşılaştırıldığında yaklaşık 6 ton, F15 ile karşılaştırıldığında yaklaşık 9 veya 13 ton fark mı çıkıyor?
tabi o motorlar ABD uçaklarındaki kadar yük taşıyabilir mi? muamma; çünkü ABD uçak yaparken belki de çok daha hafif materyaller kullanıyor da o yüzden f15 bu kadar ağırlık taşıyabiliyordur ihtimal olarak.
yanlış hatırlamıyorsam, insansız uçaklarda görece düşük güçteki motorlarla rakip uçaklarından daha fazla silah taşıdıklarına dair iddialar vardı yıllar önce internette.
tabi ellerinde çok hafif yapısal ham maddeler var, onun yarattığı etkiyi biz anlayamıyoruz buradan.
100bg güçlü aynı fabrikadan çıkan iki aynı motor düşünün.
birisini 1000kg bir otomobil kasasına diğerini 1200kg bir otomobil kasasına takıyorsunuz.
bu iki otomobilin motoru aynı diye aynı değerleri bekleyebilir misiniz?
doğal olarak, F15 ile aynı motoru kullansa da, aynı değerleri yakalayamaması forumu şaşırtır mı ki?
---
25 ton olayı biraz kafamı karıştırdı; ama hayırlı olsun inşallah.
şu motor konusunda da, artık yetkililer ne aşamada olunduğuna dair kısa ve öz açıklamalar yapmaya başlarlar umarım.
yerli fuarlardan birisinde bir maket görmenin vakti geldi bence.