KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

eğer boş ağırlık 25 ton ise:
F16 'nın boş ve tam  yük ağırlıklarını aynen karşılaştırdığımızda
25+12 veya 13=37 veya 38 ton maksimum ağırlık tahmin  edilebilir mi?
eğer F35'in  boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı  aynen uygulanırsa
25+17=42 veya 43 ton maksimum ağırlık  civarları tahmin  edilebilir mi?
aynı  uyarlama F15 için de yine 40 ton üzerinde bir maksimum kalkış ağırlığı  tahmin  edilebilir mi?

fakat bizim uçağın boş ağırlığı 25 ton ise,  bu  ağırlık F35 ve f15 gibi uçakların internetteki boş ağırlıklarından  neden bu kadar fazla?
orada 25 ton ifadesine  biraz şüpheyle yaklaşıyorum şimdilik.
doğaçlama konuşurken belki  nihai  modelin tam yükü  ile  test uçuşunu yapan bomboş uçağın  ağırlığında bir dil sürçmesi olmuş  olamaz mı acep?
f15 ve f35'in boş ağırlıklarını bir araştırırsanız  beni anlarsınız.
---
öte yandan,  eğer bomboş ağırlık 25 ton ise  maksimum kalkış ağırlığında  saatlik uçuş maliyetinin  yüksek olabileceğine  mi işaret eder bu durum sizce?
---
yine aynı yere geliyorum,  Anka 4 veya KE C  modeliyle %60  oranında akraba ve ortak alt sistem kullanacak ve gerçekten lite bir  yakın destek uçağı  yerinde olur.
ama lite olacak,  MK82'yi  bile  unutun yani.
20mm  basit bir top, akıncı'ya takılan  radar ve AF5000  kamerası,  12 veya 13km irtifa,   1000kg silah yükü ve CFT  ile 2000km menzil.
saatlik uçuş maliyeti 2000'in altında olursa gayet  yararlı olur.
Mesajı Paylaş

KAAN'ın ilk uçuşundan sonra arkası alev alev yanan İngiltere'de yaşayan bir Hintli Wikipedi'den 5. Nesil Savaş Uçağı sayfasındaki ülke listesini kaldırmış.  :D



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 24 Şubat 2024, 19:39:58
eğer boş ağırlık 25 ton ise:
F16 'nın boş ve tam  yük ağırlıklarını aynen karşılaştırdığımızda
25+12 veya 13=37 veya 38 ton maksimum ağırlık tahmin  edilebilir mi?
eğer F35'in  boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı  aynen uygulanırsa
25+17=42 veya 43 ton maksimum ağırlık  civarları tahmin  edilebilir mi?
aynı  uyarlama F15 için de yine 40 ton üzerinde bir maksimum kalkış ağırlığı  tahmin  edilebilir mi?

fakat bizim uçağın boş ağırlığı 25 ton ise,  bu  ağırlık F35 ve f15 gibi uçakların internetteki boş ağırlıklarından  neden bu kadar fazla?
orada 25 ton ifadesine  biraz şüpheyle yaklaşıyorum şimdilik.
doğaçlama konuşurken belki  nihai  modelin tam yükü  ile  test uçuşunu yapan bomboş uçağın  ağırlığında bir dil sürçmesi olmuş  olamaz mı acep?
f15 ve f35'in boş ağırlıklarını bir araştırırsanız  beni anlarsınız.
---
öte yandan,  eğer bomboş ağırlık 25 ton ise  maksimum kalkış ağırlığında  saatlik uçuş maliyetinin  yüksek olabileceğine  mi işaret eder bu durum sizce?
---
yine aynı yere geliyorum,  Anka 4 veya KE C  modeliyle %60  oranında akraba ve ortak alt sistem kullanacak ve gerçekten lite bir  yakın destek uçağı  yerinde olur.
ama lite olacak,  MK82'yi  bile  unutun yani.
20mm  basit bir top, akıncı'ya takılan  radar ve AF5000  kamerası,  12 veya 13km irtifa,   1000kg silah yükü ve CFT  ile 2000km menzil.
saatlik uçuş maliyeti 2000'in altında olursa gayet  yararlı olur.

Boş ağırlık 25 ton değil. "Uçak 25 tonla kalktı" diyor. Yani boş ağırlık  + yakıt yüküyle 25 ton oluyor.
Mesajı Paylaş

Doğru. Yakıt dahil 25 tonla uçtu. Buna mühimmat ve bazı sistemleri de eklersek muhtemelen tam yüklü ağırlığı 35 tonu bulur zannımca. Mesajı Paylaş

Büyük uçak var küçük uçak var o ayrı mevzu illa uçaklar büyük yada küçük daha iyidir durumu yok ikisi ayrı şeyler. Ama hangisini tercih edersen et ister büyük uçak ister küçük uçak yani Low yada High tercih ettiğin sınıfın en küçüğünü yapmaya çalışman gerekiyor. Marifet büyük uçağın en küçüğüne isteklerini ucu ucuna sıkıştırmak. Lazım olursa kullanmak için uçakta kapasite fazlası hacimler kapasiteler baştan yapılmaz. Bizim uçak sanki bol bol yapılmış olabilir mi diye endişem var. Uçak olup bittikten sonra tırmanma hızı gibi şeylerde kökler kökler uçağı lazım hızda tırmandıramazsak onlar çok çok kötü şeyler işte. Hürkuş da galiba böyle büyüklükten gelen sorunlar yaşadık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 24 Şubat 2024, 23:03:04
Büyük uçak var küçük uçak var o ayrı mevzu illa uçaklar büyük yada küçük daha iyidir durumu yok ikisi ayrı şeyler. Ama hangisini tercih edersen et ister büyük uçak ister küçük uçak yani Low yada High tercih ettiğin sınıfın en küçüğünü yapmaya çalışman gerekiyor. Marifet büyük uçağın en küçüğüne isteklerini ucu ucuna sıkıştırmak. Lazım olursa kullanmak için uçakta kapasite fazlası hacimler kapasiteler baştan yapılmaz. Bizim uçak sanki bol bol yapılmış olabilir mi diye endişem var. Uçak olup bittikten sonra tırmanma hızı gibi şeylerde kökler kökler uçağı lazım hızda tırmandıramazsak onlar çok çok kötü şeyler işte. Hürkuş da galiba böyle büyüklükten gelen sorunlar yaşadık
Yerleştirilecek sistemler, takılacak mühimmatlar küçültülür, hafifletilir. Yani aynı etkinlikte ama bir şekilde minimize edilmiş versiyonları yapılır. Aynı şeyler F35'de de oldu. Önümüzde daha 3-5 sene var. Hatta Blok 2 için 8 yıl var. Mesajı Paylaş

"Yani boş ağırlık  + yakıt yüküyle 25 ton "

valla pek aklıma yatmadı bu.
daha ilk defa uçacak olan bir uçağa ful depo yakıt koyarlar mı?
bu uçak  kaza geçirse veya pistte tutuşsa ful depo yakıt aşırı tehlike yaratmaz mı?
neticede ilk uçuş bu,  riski düşürmek için  ne kadar yüksekte uçacaksa ve kaç dakika uçacaksa bu hesaplanıp sadece o kadar yakıt konulması daha mantıklı değil mi?
orada  taş çatlasa 2 ton yakıt  vardır belki de depoda,  niye ful doldursunlar?
bir tutuşsa  çıra gibi yanar  prototip.
ben 2 ton da sanmıyorum,  AB  filan çalışmayan ve 13 dakika civarında süren bir uçuşa 2 ton yakıt da  gerekmez galiba.

F16'nın boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı arasında  yuvarlayarak söylüyorum,  yaklaşık  12 veya 13 ton var.
F15'in boş ağırlığı ve  maksimum ağırlığı arasında  internet kaynaklarına göre  yine yaklaşık söylüyorum 17  18 ton var.
ben  sorularımı sorayım,  siz  düzeltin.
ilk senaryoda:
uçağın yakıtsız bomboş halini 13 ton alsan ve F16'nın  maksimum kalkış ağırlığını aynen eklesen  25 ton civarı bir şey mi çıkıyor?

bomboş halini yine 13 ton alsan ve f15'in maksimum ağırlık farkını aynen eklesen  yaklaşık 30 ton  veya 31 ton mu   çıkıyor?

ikinci senaryoda:
25 ton uçağın ful depo  yakıtlı hali desen,
F16  boş haliyle  maksimum ağırlık farkını eklesen aşağı yukarı 36 ile 39 ton arası  bir  şey mi  çıkıyor?
F15  boş haliyle maksimum ağırlık farkını eklesen 40  ile 44 ton arası bir şey mi  çıkıyor?

tabi  benim fikrim bu ikinci senaryo biraz fazla zorlama  gibi.
F16  silahlarıyla bile  f35'ten  epeyi ağır kalıyor  ikinci  senaryoda maksimum kalkış  ağırlığı.
F15  için de  o fark daha da  ciddileşiyor.
F35 ile karşılaştırıldığında yaklaşık 6 ton,  F15 ile karşılaştırıldığında yaklaşık  9 veya 13 ton  fark mı   çıkıyor?

tabi o motorlar ABD  uçaklarındaki  kadar yük taşıyabilir mi?  muamma;  çünkü  ABD  uçak yaparken  belki de çok daha hafif materyaller kullanıyor da  o yüzden f15  bu kadar  ağırlık taşıyabiliyordur  ihtimal olarak.
yanlış hatırlamıyorsam,  insansız uçaklarda   görece düşük güçteki motorlarla  rakip uçaklarından daha fazla silah taşıdıklarına dair iddialar vardı  yıllar önce  internette.
tabi ellerinde  çok hafif yapısal ham maddeler var,  onun  yarattığı etkiyi  biz anlayamıyoruz  buradan.

100bg güçlü aynı fabrikadan çıkan iki  aynı motor düşünün.
birisini 1000kg  bir otomobil kasasına diğerini 1200kg bir otomobil kasasına takıyorsunuz.
bu iki otomobilin motoru aynı diye aynı değerleri bekleyebilir misiniz?

doğal olarak,  F15 ile aynı motoru kullansa da,  aynı değerleri  yakalayamaması  forumu şaşırtır mı ki?
---
25 ton  olayı biraz kafamı karıştırdı;  ama  hayırlı olsun  inşallah.
şu motor konusunda da,  artık yetkililer  ne aşamada olunduğuna dair  kısa ve öz açıklamalar yapmaya başlarlar umarım.
yerli fuarlardan birisinde bir maket görmenin vakti geldi  bence.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 25 Şubat 2024, 00:25:17
"Yani boş ağırlık  + yakıt yüküyle 25 ton "

valla pek aklıma yatmadı bu.
daha ilk defa uçacak olan bir uçağa ful depo yakıt koyarlar mı?
bu uçak  kaza geçirse veya pistte tutuşsa ful depo yakıt aşırı tehlike yaratmaz mı?
neticede ilk uçuş bu,  riski düşürmek için  ne kadar yüksekte uçacaksa ve kaç dakika uçacaksa bu hesaplanıp sadece o kadar yakıt konulması daha mantıklı değil mi?
orada  taş çatlasa 2 ton yakıt  vardır belki de depoda,  niye ful doldursunlar?
bir tutuşsa  çıra gibi yanar  prototip.
ben 2 ton da sanmıyorum,  AB  filan çalışmayan ve 13 dakika civarında süren bir uçuşa 2 ton yakıt da  gerekmez galiba.

F16'nın boş ağırlığı ve maksimum ağırlığı arasında  yuvarlayarak söylüyorum,  yaklaşık  12 veya 13 ton var.
F15'in boş ağırlığı ve  maksimum ağırlığı arasında  internet kaynaklarına göre  yine yaklaşık söylüyorum 17  18 ton var.
ben  sorularımı sorayım,  siz  düzeltin.
ilk senaryoda:
uçağın yakıtsız bomboş halini 13 ton alsan ve F16'nın  maksimum kalkış ağırlığını aynen eklesen  25 ton civarı bir şey mi çıkıyor?

bomboş halini yine 13 ton alsan ve f15'in maksimum ağırlık farkını aynen eklesen  yaklaşık 30 ton  veya 31 ton mu   çıkıyor?

ikinci senaryoda:
25 ton uçağın ful depo  yakıtlı hali desen,
F16  boş haliyle  maksimum ağırlık farkını eklesen aşağı yukarı 36 ile 39 ton arası  bir  şey mi  çıkıyor?
F15  boş haliyle maksimum ağırlık farkını eklesen 40  ile 44 ton arası bir şey mi  çıkıyor?

tabi  benim fikrim bu ikinci senaryo biraz fazla zorlama  gibi.
F16  silahlarıyla bile  f35'ten  epeyi ağır kalıyor  ikinci  senaryoda maksimum kalkış  ağırlığı.
F15  için de  o fark daha da  ciddileşiyor.
F35 ile karşılaştırıldığında yaklaşık 6 ton,  F15 ile karşılaştırıldığında yaklaşık  9 veya 13 ton  fark mı   çıkıyor?

tabi o motorlar ABD  uçaklarındaki  kadar yük taşıyabilir mi?  muamma;  çünkü  ABD  uçak yaparken  belki de çok daha hafif materyaller kullanıyor da  o yüzden f15  bu kadar  ağırlık taşıyabiliyordur  ihtimal olarak.
yanlış hatırlamıyorsam,  insansız uçaklarda   görece düşük güçteki motorlarla  rakip uçaklarından daha fazla silah taşıdıklarına dair iddialar vardı  yıllar önce  internette.
tabi ellerinde  çok hafif yapısal ham maddeler var,  onun  yarattığı etkiyi  biz anlayamıyoruz  buradan.

100bg güçlü aynı fabrikadan çıkan iki  aynı motor düşünün.
birisini 1000kg  bir otomobil kasasına diğerini 1200kg bir otomobil kasasına takıyorsunuz.
bu iki otomobilin motoru aynı diye aynı değerleri bekleyebilir misiniz?

doğal olarak,  F15 ile aynı motoru kullansa da,  aynı değerleri  yakalayamaması  forumu şaşırtır mı ki?
---
25 ton  olayı biraz kafamı karıştırdı;  ama  hayırlı olsun  inşallah.
şu motor konusunda da,  artık yetkililer  ne aşamada olunduğuna dair  kısa ve öz açıklamalar yapmaya başlarlar umarım.
yerli fuarlardan birisinde bir maket görmenin vakti geldi  bence.

Bence dört ihtimal var.
1-Bilerek veya bilmeyerek yanlış söylendi bu rakam.
2-Uçağın boş ağırlığı 22-23 ton civarında ki bence en düşük olasılıklısı bu, 18-19 tonlul bir boş ağırlığı olur en fazla F22/SU57/J20'de o civarlarda.
3-Uçağın ilk uçuşunu motor performansını görmek için yarım depo veya biraz daha fazla yakıt yüklenmiş olabilir.
4-Gerekenden biraz daha fazla yakıt ve gövde içi silah istasyonlarının taşıyabileceği max yükü simüle edecek şekilde ağırlıklar eklenmiş olabilir gene motor performansı veya farklı bir parametreyi ölçmek için. Mesajı Paylaş

P1 in yer denemeleri için yapıldığı ve sonraki prototiplere göre daha ağır planlandığı baştan söylenmişti, hatta bu yüzden uçacak uçağın P-1 olması beklenmiyordu. Belki bu uçak bazı yakıt tanklarını dolu simule eden ağırlıklar ile dolu bile olabilir. Mesajı Paylaş

Daha önce sinodefenceforum'da bir kullanıcı açık kaynak bilgilerini ve bazı tahminleri kullanarak kabaca boş ağırlığı hesaplamıştı.
Merak edenler için aşağı alıntıladım.

https://www.sinodefenceforum.com/t/turkey-military-news-reports-data-etc.7329/page-300
Alıntı YapI really wonder what the empty weight of the TF-X will be. We have some figures of how much certain structures weight.

Forward fuselage: 1470kg
Midbody with wings: 2125kg
Aft fuselage: 3945kg
Horizontal stabs: 2x 235kg=470kg
Vertical stabs: unknown but for convenience sake we use the same weight as the horizontal stabilizers eventhough they are smaller=2x235kg=470kg?
Cockpit section: unknown but IMO 1000kg?
2x F110 engines and accessoires: 2x2000kg=4000kg
Landing gears, hydraulics and electronics= Estimated 2000kg?

Estimated empty weight TF-X= 15500kg + %10?
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz