KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

TRMotor'un KAAN için tasarladığı motorun nozzle şekline bakarsanız F-35'in neredeyse aynısı.

Mesajı Paylaş

https://twitter.com/kitapdaolmasa/status/1761676667389378749

Temel Kotil F-16 boyutlarında bir uçak yapma planımız var demiş. Bu neredeyse hiç dikkat çekmedi ama benim yıllardım söylediğim F-16 - F-35 boyutlarında tek motorlu 5. nesil bir uçakta planlanıyor demek ki.

Özellikle uçak gemisi artık resmiyet kazanmışken bir uçağa ihtiyaç var. KAAN teknolojisine sahip, tek TF35000 motorunu kullanan bir 5. nesil uçak daha yapılacak büyük ihtimalle 2030'lardan itibaren. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 25 Şubat 2024, 20:41:57
Alıntı yapılan: Denizci16 - 25 Şubat 2024, 19:21:42
Bu yüzden Kaan arkadan görünecektir fakat gerek bvr füzesi düşmanı vurduktan sonra gerek stand off mühimmatları yarıyolda yada hedefi vurduktan sonra Kaan geriye dönüp radar ekosu verse ne olacak vermese ne olacak

Bu, tehlikeli bir varsayım olur. (Kozan Selçuk Erkan gibi bir uzman bile bu varsayımda bulundu ki asıl ona çok hayret ettim.  :o Gerçi aynı şahıs, uzmanı olduğu denizcilik alanında çok daha büyük bir gafa imza atmıştı: "Kamikaze deniz dronları işe yaramaz" demişti!  :o :o Neyse, geçelim...)

Müşterek ve anlık radar resmi oluşturabilen bir hasım, bu zaafı gayet de güzel kullanacaktır. F110'lar Kaan'da operasyonel olsalar bile, hiç olmazsa radar-siliklik açısından, nozullarının elden geçmesi şart.

Sn.Hocam

Takdir edersiniz ki f110 motorunun stealth nozzle'a sahip olmayışı kronik problemi yada başka deyişle zaafı...

Bazen senaryo vermekde fayda var ..

Örnek Atina'ya taarruz edicez ve atinada varsayıyorum groundmaster400 radarı var biz bunu biliyoruz ve Dalaman üzerinden kalkan Kaan uçağını düz bir rotada yapıyoruz .bu esnada güzergah üzerinde bir freem fırkateyni ve seamaster radarı var.

Böyle durumda takdir ederseniz freem fırkateyni kendisini geçtikten sonra Kaan'ı nozzle'dan ötürü yüzde yüz uzun menzilden farkedecektir buna yapcak birşey yok..

Fakat böyle bir olay yaşanmıyacaktır çünkü Kaan gerek radarı gerek eots ile freem'i çok uzun menzillerden tespit ve teşhis edip sınıflandırcaktır gerek yazılım gerek bilgi veren arayüz pilota hedefin kendisini tespit etmemesi için dolaşacağı rotayı ve uzaklığı pilota veri olarak sunacaktır yada pilota radara yakalanmamak için inmesi yada alçalması gereken irtifayı söyleyecektir

Takdir ederseniz ki Kaan'ın şu anki hali f35 gibi heryerde her alanda kısıtsız ve limitsiz bir şekilde stealth şekilde kullanabilceğimiz bir uçak olmadığının farkındayızdır.

Aynı şekil bir F16 ve rafale'yi 1m2lik radar kesit alanından ötürü 200 km ve üzeri menzillerde tespit edecektir bu durumda hava hava muhaberisinde neden düşmana f110 motorunun nozzle'ını göstersinki ..bu özelliğinden ötürü boşu boşuna Kaan'a siper blok2 veya dahili istasyondan taşınan 200 km menzilli bir hava hava füzesinde ısrar etmemin sebebi bu...

Aynı şekil f110 nun nozzle'ını radar absorbe eden şekilde tasarlanan al sana 5. Nesil için uygun motor olmuş oluyor zaten süperseyir işi uçağın ağırlığı ve airframe 'i ile alakalı...

Yani işin özü zaafımızı biliyoruz ve ona göre hareket edeceğiz çünkü buna mecburuz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 25 Şubat 2024, 22:21:01
https://twitter.com/kitapdaolmasa/status/1761676667389378749

Temel Kotil F-16 boyutlarında bir uçak yapma planımız var demiş. Bu neredeyse hiç dikkat çekmedi ama benim yıllardım söylediğim F-16 - F-35 boyutlarında tek motorlu 5. nesil bir uçakta planlanıyor demek ki.

Özellikle uçak gemisi artık resmiyet kazanmışken bir uçağa ihtiyaç var. KAAN teknolojisine sahip, tek TF35000 motorunu kullanan bir 5. nesil uçak daha yapılacak büyük ihtimalle 2030'lardan itibaren.

Bunu hep savunmuşumdur aynı şekil umarım fx5 seçilir (delta kanat ve canard'lı) versiyon.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Şubat 2024, 21:14:58
Putty nozul çıkış ücları gördüğün gibi minik üçgenlerden oluşuyor. Yine duyduğum kadarıyla RAM kaplama da varmış...
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Şubat 2024, 21:41:09
üzerinde oynama hakkı ile birlikte lisansını almazsan vidasını değiştiremezsin F-110 motorunun.

F-16 Blok 70 ve Kaan Blok 10 yedekleri ile yaklaşık 140-150 F-110 motoru alınacak, ihraç potansiyeli hariç.

Hürjet için ise yaklaşık 100 F-404 motor ihtiyacından bahsediliyor.

Ben olsam her iki motorun da 10 yıllığına üretim ve üzerinde değişiklik yapma hakkını satın alır, iki motoru da blisk vb teknolojilerle %10-20 güç artıracak şekilde modifiye eder, böylelikle yerli motora kadar etkin alternatif ortaya koyardım.  Hatta mümkün ise alınacak Blok 70leri de radarsız alıp, Murad kullanırdım.
+1 Mesajı Paylaş

#6006
Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Şubat 2024, 21:41:09
üzerinde oynama hakkı ile birlikte lisansını almazsan vidasını değiştiremezsin F-110 motorunun.

F-16 Blok 70 ve Kaan Blok 10 yedekleri ile yaklaşık 140-150 F-110 motoru alınacak, ihraç potansiyeli hariç.

Hürjet için ise yaklaşık 100 F-404 motor ihtiyacından bahsediliyor.

Ben olsam her iki motorun da 10 yıllığına üretim ve üzerinde değişiklik yapma hakkını satın alır, iki motoru da blisk vb teknolojilerle %10-20 güç artıracak şekilde modifiye eder, böylelikle yerli motora kadar etkin alternatif ortaya koyardım.  Hatta mümkün ise alınacak Blok 70leri de radarsız alıp, Murad kullanırdım.
Bir küçük bilgi vereyim:
ABD'den alınacak V70 uçaklarının SABR radarı, özel olarak V70 aviyonik ve elektronik sistemlerine hem güç kullanımı hem de elektronik açıdan uygun olarak imal edilmiştir. O bakımdan, sistemlere dışarıdan başka bir radar entegre etmeniz mümkün değil. Ya bizim kendi özgür modernizasyonumuzu uygulayıp Murad takabiliriz, ya da SABR ve ABD menşeli aviyonikler.

Dışarıdan kendi sistemlerimizi entegre etmemize LM ne ölçüde izin verir? Bu buyuk bir soru isaretidir.
LM, V70 leri orijinal haliyle satacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 25 Şubat 2024, 23:18:49
Alıntı yapılan: mehmet05 - 25 Şubat 2024, 21:41:09
üzerinde oynama hakkı ile birlikte lisansını almazsan vidasını değiştiremezsin F-110 motorunun.

F-16 Blok 70 ve Kaan Blok 10 yedekleri ile yaklaşık 140-150 F-110 motoru alınacak, ihraç potansiyeli hariç.

Hürjet için ise yaklaşık 100 F-404 motor ihtiyacından bahsediliyor.

Ben olsam her iki motorun da 10 yıllığına üretim ve üzerinde değişiklik yapma hakkını satın alır, iki motoru da blisk vb teknolojilerle %10-20 güç artıracak şekilde modifiye eder, böylelikle yerli motora kadar etkin alternatif ortaya koyardım.  Hatta mümkün ise alınacak Blok 70leri de radarsız alıp, Murad kullanırdım.
Bir küçük bilgi vereyim:
ABD'den alınacak V70 uçaklarının SABR radarı, özel olarak V70 aviyonik ve elektronik sistemlerine hem güç kullanımı hem de elektronik açıdan uygun olarak imal edilmiştir. O bakımdan, sistemlere dışarıdan başka bir radar entegre etmeniz mümkün değil. Ya bizim kendi özgür modernizasyonumuzu uygulayıp Murad takabiliriz, ya da SABR ve ABD menşeli aviyonikler.

Dışarıdan kendi sistemleri izi entegre etmemize LM ne ölçüde izin verir? Bu buyuk bir soru isaretidir.
+1 Mesajı Paylaş

f 110 un egzos çıkış ısısı 1400-1500 derece arası. f35 in motorunun egzos çıkış ısısı 2000 derecelerde. şimdi tutupta f 110 a 5. nesil motorların çıkış ısısını örnek göstermek abesle iştigal olmaktan başka birşey değildir. 5. nesil motorlar önce f 110 un çıkış ısısını yakalasınlar sonra kızılötesi uyarıyı dert etsinler. f 35 le yüksek irtifada hava -40-50 derecelerdeyken 2000 derecelik egzos çıkışıyla resmen düşmana havai fişek atıp ben burdayım diye bas bas bağırmaktadırlar. f 110 eski teknoloji olabilir ama bu motorun üretildiği dönemdeki kızılötesi sistemlerde ır moddaydı ve flare sistemleriyle çok rahat aldatılabilyorlardı. f 35 in motor ısısını saklamak için flare atsan ne fayda flare deki magnezyumun yanarken çıkardığı ısı ile neredeyse egzos ısısı aynı neyi neyden saklayacaksın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 00:22:59
f 110 un egzos çıkış ısısı 1400-1500 derece arası. f35 in motorunun egzos çıkış ısısı 2000 derecelerde. şimdi tutupta f 110 a 5. nesil motorların çıkış ısısını örnek göstermek abesle iştigal olmaktan başka birşey değildir. 5. nesil motorlar önce f 110 un çıkış ısısını yakalasınlar sonra kızılötesi uyarıyı dert etsinler. f 35 le yüksek irtifada hava -40-50 derecelerdeyken 2000 derecelik egzos çıkışıyla resmen düşmana havai fişek atıp ben burdayım diye bas bas bağırmaktadırlar. f 110 eski teknoloji olabilir ama bu motorun üretildiği dönemdeki kızılötesi sistemlerde ır moddaydı ve flare sistemleriyle çok rahat aldatılabilyorlardı. f 35 in motor ısısını saklamak için flare atsan ne fayda flare deki magnezyumun yanarken çıkardığı ısı ile neredeyse egzos ısısı aynı neyi neyden saklayacaksın.

Isı değil sn.selçuk koçak nozzle'ın radar izini f35 gibi yapmak lazım yani f35 in nozzle'ı radar sinyalini f110 a göre daha iyi absorbe ettiği söylendi bildirildi ve kabul edildi...

Afterburner'ı açtıktan sonra her uçak rahat rahat tespit edilir,onda sorun yok. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz