KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

sürekli 5. nesil 5 nesil diye tutturup duruyorsunuz. şu anki ıır teknoloji ile bu ısıyı saklayabilecek bir yöntem yok.flarede atsan aynı meşale yakıp gelen füzeye sallasan aynı. çift motorlu uçaklar bu yüzden daha mantıklı bir tasarıma sahiptirler. en azından uçağın egzos çıkış ısıları daha düşük tutulabiliyor hemde pilot tarafından. gazı kesip hızı azalttığında egzos çıkış ısısı düşmekte.şu anki ırst sistemleri 5. nesil uçakları 80-100 km lerden ısı izinden tespit edebiliyorlar. gelecekte uçaklarda kızılötesi bastırma sistemleri standart donanım olacak. yoksa ıır füzelerden kaçmak için hiç şansları yok.
yeni nesil motorlar ile eski nesil motorları sadece verimleriyle kıyaslamak lazım gelir. ısı iziyle kıyaslamak saçmalıktır. yeni nesil motorlar daha verimli yanma odalarına sahip olduklarından daha az yakıtla daha uzun mesafelere götürebilirler uçakları. bu 5. nesil tartışması aşırı gereksiz ve zorlama oluyor artık. verim tartışılmalı bence Mesajı Paylaş

zikzaklı egzos çıkışı çok mühim bir tasarım değilki sıradan bir cad kullanıcısı bile bu egzosu tasarlar.yeni mezun mühendisler için bile çocuk oyuncağı. bu 5. nesil tartışmasını gerektirmez ki motorlar için. ayrıca zik zaklı tasarım uçaktaki tüm sökülebilen plakalar için de gerekir. sadece egzos için değil Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 00:31:02
sürekli 5. nesil 5 nesil diye tutturup duruyorsunuz. şu anki ıır teknoloji ile bu ısıyı saklayabilecek bir yöntem yok.flarede atsan aynı meşale yakıp gelen füzeye sallasan aynı. çift motorlu uçaklar bu yüzden daha mantıklı bir tasarıma sahiptirler. en azından uçağın egzos çıkış ısıları daha düşük tutulabiliyor hemde pilot tarafından. gazı kesip hızı azalttığında egzos çıkış ısısı düşmekte.şu anki ırst sistemleri 5. nesil uçakları 80-100 km lerden ısı izinden tespit edebiliyorlar. gelecekte uçaklarda kızılötesi bastırma sistemleri standart donanım olacak. yoksa ıır füzelerden kaçmak için hiç şansları yok.
yeni nesil motorlar ile eski nesil motorları sadece verimleriyle kıyaslamak lazım gelir. ısı iziyle kıyaslamak saçmalıktır. yeni nesil motorlar daha verimli yanma odalarına sahip olduklarından daha az yakıtla daha uzun mesafelere götürebilirler uçakları. bu 5. nesil tartışması aşırı gereksiz ve zorlama oluyor artık. verim tartışılmalı bence
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 00:33:57
zikzaklı egzos çıkışı çok mühim bir tasarım değilki sıradan bir cad kullanıcısı bile bu egzosu tasarlar.yeni mezun mühendisler için bile çocuk oyuncağı. bu 5. nesil tartışmasını gerektirmez ki motorlar için. ayrıca zik zaklı tasarım uçaktaki tüm sökülebilen plakalar için de gerekir. sadece egzos için değil

Kaan'ın tam stealth olabilmesi için elzem bir kabiliyet olduğunu düşünmekteyim. Mesajı Paylaş

Haber globalde prof Dr Esat Arslan kendisi emekli tuğgeneral

F110 motorunun neden seçildiğini açıkladı

ABD bize f110 vermezse gerekirse F16 söküp takmak için seçmişiz öyle diyor kendileri....

🤔

Mesajı Paylaş

#6015
Birde şöyle bir gerçek var aslında

Çin j20 için WS10 motoru ile 5. Nesil uçak dedi
Rus su57 için Al41 motoru ile 5. Nesil uçak dedi


Durum böyle iken biz neden Kaan'a 4.5+ nesil diyoruz pek mantıklı değil..

Bu uçağa rafale,ef2000,gripen NG,kf21 gibi uçakların 4.5+ nesile sahip olduğu yerde Kaan'a 4.5+ demek haksızlık olur.Kaan bunların çok ötesinde f110'la bile.

Çinlilerin ve Ruslarınki 5. Nesil ise bizimkide 5. Nesildir.

Fakat şöyle bir gerçek var...ayrıca yazıyı tam okursanız çelişmiyeceğini anlarsınız

Biz bu uçağa 4.5+ derken kıyasladığımız standart ve uçaklar ABD yapımı f22 ve f35 dir.yani en iyisine ve en 5. Nesil olanına göre kıyasladığımız için 4.5+ dememiz ve nitelendirmemiz gayet normal.

Gerçek 5. Nesil standartını belirleyen Abd'dir.

Çünkü en iyi olan ABD standartını yada gerçek 5.Nesil işyerini yerli motor ile sağlayacağız...

Bunlar benim düşüncelerim Mesajı Paylaş

NEYE GÖRE kime göre 4,5 nesil oluyor ki. tranche 4 euro fighter fransız dingosu, f 16 viper ın yapıp bizimkinin yapamayacağı bir şeymi var. extradan bizimki radar izi azaltılmış tasarım sensor füzyonu, gövde içi silah yuvası, yapay zeka ile iha, siha,tiha yönetme yönlendirme 360 derece durumsal farkındalık ve bunu sağlayabilen bir kask sistemi dahil ekstra tüm özellikleri ile 5,5. nesil olmakta. motor nesil farkı oluşturmuyor bence.ha derseler uçak tamamlanana kadar tüm bu özellikleri sağlayacak donanım uçağa takılıp test edilene kadar 4,5 nesil uçak sınıfında ona bile katılmam mümkün değil. şu boş haliyle bile diğer uçaklardan en az 60-100 km sonra radarda tespit edilebilen bir uçak diğerleriyle aynı sınıfta değerlendirilemez Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 00:22:59
f 110 un egzos çıkış ısısı 1400-1500 derece arası. f35 in motorunun egzos çıkış ısısı 2000 derecelerde.

Burada bir kafa karışıklığı olmuş, sanırım. Bahsettiğiniz değerler, yanma odasının hemen arkasındaki HP türbinlere giren gazın ısısı. Motorun nozullarından atılan havanın ısısı değil. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 24 Şubat 2024, 19:56:10
KAAN'ın ilk uçuşundan sonra arkası alev alev yanan İngiltere'de yaşayan bir Hintli Wikipedi'den 5. Nesil Savaş Uçağı sayfasındaki ülke listesini kaldırmış.  :D



Aslında boyle şeyler gayet normal ,biz bile geçmişi unutuyoruz ..

İlk 2010 yerli savaş uçağı kararı alınınca ve sonrasında neler yaşandı hatırlıyor musunuz?

Bu bizim askeri forumlarda neler konuşuldu neler söylendi neler yazıldı,çizildi hatırlayanınız var mı?

Ben hatırlıyorum bazılarına deyinicem

-Biz uçak muçak üretemeyiz kardeşim yaptığımız en kral iş F16 montajı

- Göreceksiniz bu yerli savaş uçağı projesi iptal olacak ,biz bu işin altından kalkamayız

- yapsak yapsak F16 nın çift motorlu olanını yaparız

-bizimkiler ne içmiş neyin kafasını yaşıyor ki çift motorlu uçak seçildi.

- Ooo biz kim f22 nin benzerini yapmak kim

-Hava kuvvetleri oldukça yüksekten uçuyor bu proje başarısız olursa onların yüzünden başarısız olacak.

- Arkadaş ilk defa uçak yapıyoruz f22 istemek nasıl bir absürdlüktür.

- göreceksiniz bu isterler yüzünden bu uçak 2040'ları bulucak

- Biz uçak motoru falan üretemeyiz bunu sadece dünyada 3-5 ülke yapabiliyor hakkı ile yapan ABD İngiltere ve Fransa sonra Rusya bunları izliyor çin bile devasa para harcadı yapamadı (ws15 zaten maket)

- bu uçak f35 in gerisinde olur kendimizi kandırmayalım



Ne oldu bu vb yazan Arkadaşlar mors oldunuz mu?

Hava kuvvetlerine yatsınlar kalksınlar dua etsinler mükemmelliyetçi ve kusursuz ve burnundan kıl aldırmayan dirayet ve isterleri sayesinde havacılığa belki 50 yıl damga vuran uçak olacak, geleceğin harekat isterlerini karşılayacak para çöpe atılmamış olacak.

Herkez deniz kuvvetleri projeleri için mükemmelliyetçi der ama  esas mükemmelliyetçi ve vizyoner olan oldukça titiz davranan aslında hava kuvvetlerinin.denin kuvvetlerinin projeleri aksamaz olması en iyi tercihleri yaptığı anlamına gelmiyor .


Ne oldu ırst eots ve GAN tabanlı aesa ile en iyi sensör grubuna sahip sensör füzyon yetenekli uçak bizde olacak o isterler sayesinde kötümü oldu ..
F22 yi F35 i geride bırakması yanlış mıydı? Öngörüzsüzlük müydü

F22 gaas tr
F35 gaas tr
Kaan GAN tr

Geriden gelmenin avantajınıda kullandık


Aynı şekil hani sadece F16 monte etmiş olan tai'nin yaptığına bak hani altından kalkamazdı kendi gözünüzle gördünüz f35 kalistesinde işçilik yaptığını perçinler,pürüssüz düz yüzeyler vesaire.


Eee yapamaz edemez derken çok yüksekten uçtuk derken

Ortaya çıkan t129,hürkus,hürjet,gökbey, Tayfun,Kaan,som,atmaca ,kale motorları,tei tf6000,tei tf10000,cenk-s ,eirs ve sayılı yüzlerce proje sonrası irade ve yeteneğimizin,teknolojimiz in olduğunu kavradınız..

Þimdi kimse olumsuz yapamayız,edemeyiz çok yüksekten uçtuk demiyor.

Buda bizim nerelerden nerelere geldiğimizi gösterir.

Yani işin özü sn.archangel bizde bir zamanlar bu hintlilerden bir farkımız yoktu ...

O yüzden yabancıları fazla garipsememek lazım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 25 Şubat 2024, 12:08:20
@Denizci16;

O podları yapacak olsak bile, Kaan için yapmayız. Test filosundaki uçaklar için yapılır ve podlardaki teknolojiler o filoda denenir. Kaan için olsa olsa atılabilir yakıt tankları yapılır.

Test filoda olsa bile böyle podlar yapmalıyız yetenek ve kabiliyet öğrenimi için ihtiyaç olursa seri üretime geçilir ...

Maksat bize bu tarz podların ne kazandırdığını görmek. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz