KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 14:08:27
Bir uçağın aerodinamik ve yapısal tasarımı, sistem tasarımı, mühendislik detayları, malzeme seçimi, üretim süreçleri ve testler gibi pek çok karmaşık ve tek bir yerde toplanmayan bilginin tamamını kopyalamak veya doğru bir şekilde yeniden oluşturmak sadece birkaç "sır" ele geçirerek yapılabiliyor muymuş ? Yani ne bileyim dedikodunun da mantıklısı olur. G^t yanığı neler yaptırıyor insana.

+1. ;D ;D Mesajı Paylaş

bu uçak hakında bir yabancı medya yazar ve yayıncıların yorumlarına bakıyorum birde kendini türk olarak lanse eden medya yazar ve yayıncıların yorumlarına bakıyorum ve şaşırıyorum bunların hangisi TÜRK? Mesajı Paylaş

59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim. Mesajı Paylaş

en sıkıntılı süreç 1 mach üstü hızlarda bomba kapaklarını açıp füze atışı testleri olacak gibime geliyor. bunu başarırsak eğer mekaniksel tasrımda dünyada yapamayacağımız iş yok derim artık Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 17:04:51
en sıkıntılı süreç 1 mach üstü hızlarda bomba kapaklarını açıp füze atışı testleri olacak gibime geliyor. bunu başarırsak eğer mekaniksel tasrımda dünyada yapamayacağımız iş yok derim artık

Amma ettin hocam.  :) F-35'in orta gövdesini ürettik, o'nun bomba kapakları uçağın kıçında değildi, ortasındaydı! İlla ki kapmışızdır bir şeyler. Ha şu olur, neden öyle tasarlandıklarını çok daha iyi anlarız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: M.B.T - 26 Şubat 2024, 16:05:10
59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim.




Bu mu?
Mesajı Paylaş

söylediğim şey ses üstü hızlarda bombayı bırakacak mekanizmaydı ,kapak açma mekanizması değil Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 26 Şubat 2024, 17:19:41
Alıntı yapılan: M.B.T - 26 Şubat 2024, 16:05:10
59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim.




Bu mu?


Uçak tasarımında "kavramsal tasarım" aşaması nedir ve neleri içerir? (yani bu gördüğümüz şekil neye dayanarak hazırlanır?) Bugün uçan nihai ürün ile kavramsal tasarımın bu kadar farklı olması normal midir? Bilen uçak mühendisi arkadaşlar açıklarsa memnun olurum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 17:37:14
söylediğim şey ses üstü hızlarda bombayı bırakacak mekanizmaydı ,kapak açma mekanizması değil

Kapağı düzgün açmak ve düzgün kapatmak, o hızda çok daha zor. Hallederiz.

Aslında bu projede zor olmayan bir şey yok. Tüm sanayimizi tepeden tırnağa disipline edecektir. En kalıcı faydası da bu olacak bence. Mesajı Paylaş

uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz