KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

İTLER İSTEDİ DİYE ATLAR ÖLMEZMİÞ. birkaç fetuşçu birkaç 5. kol ajanı projeye bok atmaya çalışınca proje rayından çıkmaz arkadaşlar. herşey ALLAH ın izniyle yolunda gidiyor. bu tipleri çok kaale almayın ve bunlara cevaben sadece uçağın ilk uçuş videosunu koyun canları yeterince sıkılır Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 26 Şubat 2024, 20:38:42
Bu kafayla muhalefet sittin sene iktidar yüzü göremez. Allah akıl fikir versin.  :)

görür bizde kör sağır cahil seçmen dolu... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 26 Şubat 2024, 20:40:03
Yıllarca Özden Örnek ve diğer değerli amiralleri hapislerde tutsak edip MİLGEM'in gelişimini sekteye uğratmış donanmaya da ciddi güc kaybı yaşatmış olan bu heriflerdi gene.

Özden Örnek'i kim hapse attı? İş siyasete kayacak yine benden söylemesi... Bak muahlif bir insan olarak Yılmaz Özdil ve bu KAAN hakkında açıklama yapanlar saçmalamış dedik mi? Dedik , fazla uzatmayalım , kimleri kimler hapse attı açmayalım burada... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 18:06:22
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.

Tanklar genelde içten dışa doğru tasarlanır. Bu tümevarım oluyor sanırım. Siz tam tersi tümdengelim demişsiniz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 21:15:34
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 18:06:22
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.

Tanklar genelde içten dışa doğru tasarlanır. Bu tümevarım oluyor sanırım. Siz tam tersi tümdengelim demişsiniz.

dediğinin hepsi tüme varımla yapılmak zorunda olan projelerdir... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: aydındurmus - 26 Şubat 2024, 21:20:55
Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 21:15:34
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 18:06:22
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.

Tanklar genelde içten dışa doğru tasarlanır. Bu tümevarım oluyor sanırım. Siz tam tersi tümdengelim demişsiniz.

dediğinin hepsi tüme varımla yapılmak zorunda olan projelerdir...
tüm kara araçları yollar köprüler ve onları taşıyacak araçlara uygun dış ölçülere göre dışardan içeriye doğru tasarlanırlar önce dış ölçüler daha sonra iç aksamları tasarlanır. içerden dışarı doğru tasarlarken trene tıra sığamayacak yada tünellere sığamayacak bir tasarım çıkma olasılığı ortaya çıkar.tasarımcının kısıtlamalarıda bunlardır. en  boy yükseklik kısıtlamaları, motor gücü ,motor ölçüleri, personelin ve ekipmanın uygun yerleşimi ,vb.  kısıtlamaları optimal çözümlerle projeye uygulamak zorundadır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 26 Şubat 2024, 20:38:42
Bu kafayla muhalefet sittin sene iktidar yüzü göremez. Allah akıl fikir versin.  :)

Ben yıllardır bunu söylüyorum. 2028'de Erdoğan'ın işaret ettiği aday bile seçimi kazanır. Bu kafayla bu muhalefet 2124'te dahi muhalefette oturmaya devam eder.

Muhalefet 20 yıldır her şeyi seçime bağlıyor. Burada da var mesela. Yahu son 20 yılda 15 seçim yapılmış bir projenin seçime denk gelmeme şansı var mı? 15 yılda bir seçim yapılmıyor ki, ülkede 2 senede bir seçim var. Böyle olunca projelerin seçime gelmeme şansı olmuyor.

KAAN 2028'de envantere girecek. Girerse yine seçim yatırımı diyecekler. Oysa adamlar bunu 10 yıl önceden açıklıyor.

Herkesin her konuda da bilgisi olmasın kardeşim. Yani ben doktor değilim ama kalkıp birisinin hastalığıyla ilgili teşhis koyarsam bana küfrederler.

Yılmaz Özdil hayatı boyunca mühendislikten, savunma sanayiinden ne nasip almış? Amatör olarak bile ilgilenmemiş kalkıp şimdi bu uçak F-16 motoru kullanıyor diyor. Biz 10 yıldır burada biliyoruz F-16 motoru kullanacağını adam bunu açık bulmuş gibi paylaşıyor.

Diğer kalkıyor bu uçak henüz 5. nesil değil neden 5. nesil diyorsunuz milleti kandırmayın diyor. Yahu hangi prototip %100 tamamlanmış, tüm sistemleri üzerinde uçuş yapmış ki?

Sonra vay efendim soğan patates 20 lira oldu neden Erdoğan kazandı. Muharrem İnce bile bu kafayla giderse muhalefet dolar 100 lira bile olsa iktidar kazanır diye boşuna demiyor.

20 yıldır bu konularda saldırarak oy kazanmayıp aksine oy kaybettiğini anlayamayan bir muhalefet var ülkede.

Ali Babacan'ın SİHA'lara dokunacağız lafı bile muhalefete -2 puan yazmıştır. Ama işte anlamıyorlar bu tür projelerin toplumun en az %70'inde gurur duygusunu kabarttığını. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 26 Şubat 2024, 19:56:16
Güzel gözüküyor, ancak canardlı yapı RKA bakımından dezavantajlı olduğu için bu klasik yarı delta kanat formunda karar kılınmış olabilir. Diğer türlü sizin sunduğunuz model enerji koruma ve manevra kabiliyeti bakımlarından daha iyi olabilir. Diğer  taraftan daha önce belirttiğim gibi F-110 nozulunda değişiklik ABD iznini gerektirecektir. F-23 deki gibi bir nozul yapmak ise mevcut nozula ek olarak uçak gövdesinde nozul gibi dayanıklı bir nozul devamı yapı anlamına gelecektir.
Ek nozulu yapmak zor mu yapımı? Mesajı Paylaş

#6058
F-23 te nozul tasarımının ötesinde motor çıkışları  gövdeye gizlenmişti, ANKA-3 te de o tip motor yerleşiminin görüntüleri vardı,belki ilerleyen tarihlerde Kaanda da tam gömülü motor tasarımı görebiliriz , en azından ben öyle umuyorum. Tabii motor çıkışı daha geriden başlayınca tüm arka gövdenin ısınması sorununu nasıl çözdüler,  böyle bir tasarımda biz nasıl çözeriz bir fikrim yok sadece hayalini kuruyorum




Mesajı Paylaş

#6059


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz