KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Sn. DelKu fotoğraflar görünmüyor. Mesajı Paylaş

#6061
... Mesajı Paylaş

#6062
Alıntı yapılan: aydındurmus - 26 Şubat 2024, 21:04:00
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 26 Şubat 2024, 20:38:42
Bu kafayla muhalefet sittin sene iktidar yüzü göremez. Allah akıl fikir versin.  :)

görür bizde kör sağır cahil seçmen dolu...


Haddini aşma muhalefete oy verenlerde ülkesi için bağzı kaygıları taşıdığı için verdi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 21:37:19
Alıntı yapılan: aydındurmus - 26 Şubat 2024, 21:20:55
Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 21:15:34
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 18:06:22
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.

Tanklar genelde içten dışa doğru tasarlanır. Bu tümevarım oluyor sanırım. Siz tam tersi tümdengelim demişsiniz.

dediğinin hepsi tüme varımla yapılmak zorunda olan projelerdir...
tüm kara araçları yollar köprüler ve onları taşıyacak araçlara uygun dış ölçülere göre dışardan içeriye doğru tasarlanırlar önce dış ölçüler daha sonra iç aksamları tasarlanır. içerden dışarı doğru tasarlarken trene tıra sığamayacak yada tünellere sığamayacak bir tasarım çıkma olasılığı ortaya çıkar.tasarımcının kısıtlamalarıda bunlardır. en  boy yükseklik kısıtlamaları, motor gücü ,motor ölçüleri, personelin ve ekipmanın uygun yerleşimi ,vb.  kısıtlamaları optimal çözümlerle projeye uygulamak zorundadır.

Hocam arabayı anlarım da tankı kim tünelden geçirir? Tanklar; gemi, tren, tank taşıyıcılarıyla falan savaş alanına intikal ettirilir. Kendiler intikal etmezler. Sovyetler tanklarını demiryolu ile taşınılabilir olmasını göze alarak boyutlandırır örneğin. Sizin dediğiniz kısım kavramsal tasarım ve ön tasarım aşamasında hallediliyor olmalı. Kavramsal aşamada bileşenlerinin boyutlandırılmasını belirlemek için bir dizi üst düzey matematiksel analiz yapıldıktan sonra, her bir tank tasarımının modelleri oluşturulur. Bu aşamadaki geliştirilen model az ayrıntılı olabilir, lakin genel dış boyutlar ve temel özellikler ne olursa olsun yakalanmalıdır. Daha sonra alt sistem ve sistem bileşenlerinin her birinin ön tasarımı gerçekleştirilir. Bu aşamada da her bir sistem ve alt sistem için yaklaşık sayıların elde edilmesi amacıyla gereken analizler yapılır. Bu aşama giderek tekrarlanan bir süreçtir çünkü bir sistemin ön tasarımı tamamlandıktan sonra, yeni bir tasarım oluşturmak için analizlerin tekrar yapılması ve değiştirilmesi gerekir. Bu tekrarlı süreç aslında zaman ve kaynak tasarrufu sağlıyor çünkü  simülasyonunun niceliksel sonuçları ile hem karşılanan hem de karşılanmayan gereksinimleri belirleyip yapılacak değişiklikleri tasarımın erken aşamalarına dahil edilir. Bazı sistemlerin hazır alınması vesaire de süreci kolaylaştırır. Bu yüzden içten dışa tasarlanır diyorum. 

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 23:16:06
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 21:37:19
Alıntı yapılan: aydındurmus - 26 Şubat 2024, 21:20:55
Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 21:15:34
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Şubat 2024, 18:06:22
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.

Tanklar genelde içten dışa doğru tasarlanır. Bu tümevarım oluyor sanırım. Siz tam tersi tümdengelim demişsiniz.

dediğinin hepsi tüme varımla yapılmak zorunda olan projelerdir...
tüm kara araçları yollar köprüler ve onları taşıyacak araçlara uygun dış ölçülere göre dışardan içeriye doğru tasarlanırlar önce dış ölçüler daha sonra iç aksamları tasarlanır. içerden dışarı doğru tasarlarken trene tıra sığamayacak yada tünellere sığamayacak bir tasarım çıkma olasılığı ortaya çıkar.tasarımcının kısıtlamalarıda bunlardır. en  boy yükseklik kısıtlamaları, motor gücü ,motor ölçüleri, personelin ve ekipmanın uygun yerleşimi ,vb.  kısıtlamaları optimal çözümlerle projeye uygulamak zorundadır.

Hocam arabayı anlarım da tankı kim tünelden geçirir? Tanklar; gemi, tren, tank taşıyıcılarıyla falan savaş alanına intikal ettirilir. Kendiler intikal etmezler. Sovyetler tanklarını demiryolu ile taşınılabilir olmasını göze alarak boyutlandırır örneğin. Sizin dediğiniz kısım kavramsal tasarım ve ön tasarım aşamasında hallediliyor olmalı. Kavramsal aşamada bileşenlerinin boyutlandırılmasını belirlemek için bir dizi üst düzey matematiksel analiz yapıldıktan sonra, her bir tank tasarımının modelleri oluşturulur. Bu aşamadaki geliştirilen model az ayrıntılı olabilir, lakin genel dış boyutlar ve temel özellikler ne olursa olsun yakalanmalıdır. Daha sonra alt sistem ve sistem bileşenlerinin her birinin ön tasarımı gerçekleştirilir. Bu aşamada da her bir sistem ve alt sistem için yaklaşık sayıların elde edilmesi amacıyla gereken analizler yapılır. Bu aşama giderek tekrarlanan bir süreçtir çünkü bir sistemin ön tasarımı tamamlandıktan sonra, yeni bir tasarım oluşturmak için analizlerin tekrar yapılması ve değiştirilmesi gerekir. Bu tekrarlı süreç aslında zaman ve kaynak tasarrufu sağlıyor çünkü  simülasyonunun niceliksel sonuçları ile hem karşılanan hem de karşılanmayan gereksinimleri belirleyip yapılacak değişiklikleri tasarımın erken aşamalarına dahil edilir. Bazı sistemlerin hazır alınması vesaire de süreci kolaylaştırır. Bu yüzden içten dışa tasarlanır diyorum.
kardeş bizzat benim şahit olduğum trenlerle tank taşıdığımızı görmüşlüğüm var. kavramsal tasarım tüm tasarımın ana yapısıdır. onun üstünde oynarsın çıkarır eklersin ama sonuçta tasarıma genel olarak bağlı kalırsın çünkü o senin tüm kısıtlamalarını optimize ettiğin kaba resmindir.sonrası ise detaydır Mesajı Paylaş

peki tümdengelimsel tasarımın nasıl yapıldığını anlatsana. Mesajı Paylaş

35K motor için 2028 dedikleri herhalde motorun ortaya çıkış tarihidir. Hâlâ, seri üretimin 2034-2035'te olacağını düşünüyorum. Bir mucize olmazsa akla mantığa yatan da budur. GE veya RR ile bir ortaklık olmazsa.

TS1400 örneği önümüzde, tabii TF35000'de Ukrayna desteği de var ama motor kültürleri eski Rus teknolojilerine dayalı. Uçuş ömrü eski Rus motorları gibi 3-4 bin saat olacaksa işimiz zor. İnşallah Tei yeni teknolojiler ile bunu harmanlayıp günümüz seviyelerine çıkarabilir. Mesajı Paylaş

TR motor sitesinde motoru yapilacak 2028 görürüs

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 26 Şubat 2024, 23:30:01
peki tümdengelimsel tasarımın nasıl yapıldığını anlatsana.
önceki mesajlarımda yazdım Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 27 Şubat 2024, 00:28:05
TR motor sitesinde motoru yapilacak 2028 görürüs


2028'de görürüz de, benim dediğim başka.

Bu arada trmotor değil Tei demeliyiz bence, Ge'den dolayı trmotor ayrı kuruldu. Tei ve Ivchenko-Progress ortaklığı gözüküyor. Ülkede bu konuda tek otorite Tei, oradaki mühendisler bu işi kotaracaktır Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz