KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#6070
TEI son zamanlarda  SİCİM, ÖTEKTİK ve AMETİST gibi çok önemli projelerin resmi olarak başlattı, bu projeler başlı başına 5. Nesil ve hatta daha ileri seviye motor teknolojilerine giden yolun döşenen taşları zamanında TS 1400 motoru içinde böyle adımlar atılmıştı. Öyle ya da böyle ülkede ortaklıkla şunla bunla havacılık motorlarını Kaan'la kotarmaya çalışacağız benim endişem diğer acil ihtiyaç tedariklerinde ve diğer platformlarda neler yapacağımız. Atak Hürjet vs

Bir diğer Örnek Deniz kuvvetlerinin herhangi bir Güç sistemlerinde neredeyse yokuz. Havacılıkta başladık fena ilerlemiyoruz ama geç kaldık, çok fazla ihtiyaç var ama kapasite, para, mühendis sayısı belli. Ama bir şekilde varız. Denizde daha çooooook ekmek yemek lazım. Ben birkaç İDA dizeli hariç bir dizel çalışması ya da denizaltı güç sistemi çalışması ciddi olarak göremiyorum.

Kara'da saygıdeğer BMC artık uzay teknolojisi erişilmez uçan kaçan teknoloji(!) olan 600 1000 beygirlik otobüs kamyonlarda kullanılan basit dizelleri çıkartabilirse çoğunlukla hallolacak. Altay güç sistemi başlı başına zor da 600 beygirlik motor projesi bu kadar mı zor. 400 beygirlik Tuna motoru bu kadar mı zor. Seri üretim başlandı dediler ama ben biraz göstermelik olduğunu düşünüyorum.

Haa şunu da söyleyeyim son yıllarda TS3000 motor projesi hakkında hiçbir haber çıkmıyor ve hiçbir haber yapılmıyor arka plana atıldığı söylendi ama ben öyle düşünmüyorum. Arkada bir şekilde Atak 2 için T925 için çalışıldığını düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#6071
Motor projesinde tf6000 başarılı şekilde halledilir ise diğer gemiydi ts3000 gemi motorları hepsini kolayca hallededecek duruma geliriz çünkü burda kazandığımız yetenekler hepsinin önünü açmış olacak. Bmc power gelince orası muamma bir bilinmezlik içinde projeler yürüyor ancak bukadar sesizlik hayra alamet değil. Ancak muhalif kesimler bile gitti gördü artık türkiyenin tank motorunu yapabileceğini belirtiler ama bu arge işleri bu günden sabaha haledilecek projeler değil ben bir projede 3 sene bir problem için çalıştığımızı bilirim ama o sorunu çözdüğün zaman diğer projeleri size çok kolay ve basit bir şekilde halletmeni sağlar bizde daha önce yapılmış çalışmalar olmadığı için sürenin uzaması normal. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 26 Şubat 2024, 22:16:14
F-23 te nozul tasarımının ötesinde motor çıkışları  gövdeye gizlenmişti, ANKA-3 te de o tip motor yerleşiminin görüntüleri vardı,belki ilerleyen tarihlerde Kaanda da tam gömülü motor tasarımı görebiliriz , en azından ben öyle umuyorum. Tabii motor çıkışı daha geriden başlayınca tüm arka gövdenin ısınması sorununu nasıl çözdüler,  böyle bir tasarımda biz nasıl çözeriz bir fikrim yok sadece hayalini kuruyorum

Kaan'da onu göreceğimizi sanmıyorum. Kaan-II'de olabilir. Muhtemelen, YF-23 veya Anka-3 tarzında bir gövdeyle ve değişken by-pass'lı bir motorla birlikte gelir bu özellik. Mesajı Paylaş


#6074
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 27 Şubat 2024, 09:35:17


Büyüklüğüne takılmışlar...

"Turkish people have internet?" yorumculardan biri de bu mesajı yazmış  :D :D :D Mesajı Paylaş

adamlar dünyada tek medeniyet sanıyorlar kendilerini. hödüklükte çağ atlamış hillbilly sürüsü Mesajı Paylaş

#6076
Burada güç ağırlık oranları ile ilgili güzel bir tartışma vardı onun devam etmesini istiyorum yılın adamı olarak. İçimde bu uçağın motoru yeni F15 ler ile aynı ama boyutu ağırlığı F15 den çok fazla endişesi var. Acaba ilk etapta F110 motorlar ile idare bile etmeyecek hantallık ortaya çıkabilir mi. Sonuçta bu F110 motoru prototip uçaklar için değil ilk teslimatlarında motoru bu olacak. Nasıl olacak öyle aklım almıyor bu gövdeyi bu güç nasıl rekabetçi şekilde uçuracak. İlmi olanlar güç ağırlık mukayesesi ile bir sonuca varabilirler. Rica ediyorum F16, F18 ile kaan ın güç ağırlık mukayesesini yapar mısınız lütfen bu bilindik performanslar daha iyi mukayese hissiyatı verir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Seri üretim KAAN'lar için F-110 tedariği oldu mu?
Altay gibi elimizde prototipler kalakalmıyalım Mesajı Paylaş

Kaan büyük bir uçak evet ama ağır bir uçak değil çogu parçası kompozit olduğu için f110 motoru performans sorunu yaratmayacaktır. Mesajı Paylaş

çok kafamızı kızdırırlarsa çinlilerin yaptığı gibi ruslardan motor alırız olur biter. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz