KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#6080
Alıntı yapılan: malaga - 27 Şubat 2024, 14:13:58
Kaan büyük bir uçak evet ama ağır bir uçak değil çogu parçası kompozit olduğu için f110 motoru performans sorunu yaratmayacaktır.

Böyle olduğunu şu an için ve ilk üretimler için düşünmüyorum aksine F22 den ağır olacağını düşünüyorum. Lakin Supercruise gibi uçuşlar ve ilk modeller için 4,5 nesil standartlarının üstünde ve gayet yeterli olacaktır. Ama ben uçağın boş ağırlığının şu an için diğer platformlara göre ağır olduğunu düşünüyorum. Boyutun büyüklüğünden gelen ağırlığından gelen ağırlığının yanında bir ağırlık.İleride ama bu bayağı düzelecektir.

Üstüne ben bu uçağın bu kadar büyük yapılması sayesinde ileride ortaya çıkacak 6.Nesil 5,5 nesil vs teknolojilere çok uygun bir uçak olacağını düşünüyorum. Gerçekten ekipman koymaya çok müsait büyük alanları var. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Şubat 2024, 12:27:50
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 27 Şubat 2024, 09:35:17


Büyüklüğüne takılmışlar...

"Turkish people have internet?" yorumculardan biri de bu mesajı yazmış  :D :D :D

Bunu yazanlara şunu demek lazım bu gördükleri millet çok değil sadece 100 sene önce Mondros ile neredeyse tüm ordusu terhis edilmişken İstanbul'daki başkenti ve bürokrasisi esir alınmışken içeride hainler cirit atarken 3 4 çocuğunu savaşlarda şehit düşen fakirlikten kırılan Anadolu'daki Türk halkıyla ve birkaç vatansever subayı ile o günün en büyük devletine ve onun maşalarına ve içerideki hainlerine  karşı bir cumhuriyet kurmuş. Bir devlet kurmuş. Ve onu bu günlere getirmiş durumda. Acaba bunu dünyada kaç ulus yapabilir. Kaç tanesi böyle bir cesaret, özveri ve mücadele gösterebilir. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Boş ağırlık verileri var mı elimizde , resmi bir veri? Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Şubat 2024, 15:41:02
Boş ağırlık verileri var mı elimizde , resmi bir veri?

Bu aşamada bu veriler elimizde olamaz. Çünkü, uçağa takılması zaruri olan sensörler, aviyonikler vs vs (BÜRFİS ve DIRCM gibi) daha takılmadı. Onlar entegre edildikten sonra, boş ağırlık verisi ortaya çıkabilir. Daha önce değil. Mesajı Paylaş

TF-6000'in ilk ateşlemesi eli kulağında...

TF-35000'de tasarım bitti , parça kesimlerine başlandı denilmişti gayriresmi kaynaklarda...Haber yok galiba Mesajı Paylaş

TF-6000 için haber var. TF-35000'ı ben de yeni duydum. Mesajı Paylaş

#6087
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Şubat 2024, 16:21:05
TF-6000'in ilk ateşlemesi eli kulağında...

TF-35000'de tasarım bitti , parça kesimlerine başlandı denilmişti gayriresmi kaynaklarda...Haber yok galiba

TF-35000 için bu seviyeye geldiysek çok çok iyi. 1 sene içerisinde ilk testleri başlar demek bu. 2025 yılında testlerine başlayabilirsek 2030-2032 aralığında ciddi ciddi olgunluğa erişecek demektir.

Sn Yaşar'a sorum şu olacak biz bu TF-35000 motorunu belli oranda Denizciliğe modernize edebilirsek bu platform bize Türk Deniz Kuvvetlerindeki ihtiyaçlarımızı ne derecede karşılar ve GE'in ya da RR'nin hangi modellerine eşdeğer olur.

Eğer istenilen olursa Türk denizciliği gelecekte Kombine Gaz ve Gaz ya da Gaz Elektrik sistemler kullanacak demektir. Dizel denizcilik motorlarında büyük hacimli ve güçlü motorlarda çalışmalarımız olmaması da bunu doğrulayacak nitelikte. BMC denizcilik dizelleri ve TEİ motorları ile hemen hemen tüm segmentte istediğimizi alıyoruz demek. Tabi ikmal gemilerinde dizel motorlar çok daha efektif ve iyi olur lakin elde bu var. Denizaltılar ve ileride büyük SİDA'lar içinde önemli. Ben hala BMC ve Tülomsaş'ın 3000, 5000 ve 10000 beygirlik denizcilik dizelleri geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Sivil alanda çok küçük de olsa pay alsak bu bile bu dizellerin maliyetini ve üretim hattını amorti etmeyi sağlar. Ki Finlandiya'lı WÄRTSILÄ gibi şirket bu konuda çok mahir ve belli sanayi paylaşımları ile bunu ülkemizde üretim ve tasarımını destekle sağlayabiliriz. Örneğin BMC yeni kuracağı Ankara tesislerinde bu tip dizellerin montajı ve parçalarının çoğunluğunu üretebiliriz. Diğer Türk yan sanayisi ile bu üretimi yüzde 90-95 seviyesine getirmemek içten bile değil. Sadece motor değil diğer aktarma sistemleri vs de çok önemli ve gerekli. Tabi Finlandiya'ya yapılacak AB ve ABD baskısına karşı nasıl bir politika izlenir bilmiyorum. Ama doğru adımlarla bunu başaracağımızı düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Bence KAAN ilerleyen aşamalarda kaçınılmaz olarak F-22'ye benzeyecek. Þu haliyle bile dünyada F-22'ye en çok benzeyen uçak KAAN. O tasarımdan ilham alındığı belli oluyor ve en doğrusu yapılmış. Mesajı Paylaş

Kaan'ın dizaynının değişmesi sadece uçuş testlerinde tasarımın doğrulanmaması halinde söz konusu olacaktır. Uçuş testleri ile tasarım dinamikleri uyuştukça değişiklik gerekmeyecektir. Ancak bilinmeyen veya değerlendirilmeyen daha avantajlı bir tasarımın farkına varılması halinde, tasarım değiştirilebilir ise de, bu uçağın tasarımının kesinleşmesini ve uçağın seri üretime girmesini geciktirecektir.

Yine Kaan'ın kanadı F-22 aksine elmas şeklinde değildir. Yatay stablizeler kökünden, gövde eklentisi ile beraber hareketlidir. Bu dizayn F-22'de yoktur ve F-35 ile birlikte yeni bir dizayn anlayışıdır. Yine dümen dikmeleri (dikey stablizatörler) F-22'deki gibi elmas şeklinde değildir. Burnu F-22'de göre daha büyük olup, daha büyük radar amaçlandığı açıktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz