KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: sakoviç - 27 Şubat 2024, 22:44:42
Bence KAAN ilerleyen aşamalarda kaçınılmaz olarak F-22'ye benzeyecek. Þu haliyle bile dünyada F-22'ye en çok benzeyen uçak KAAN. O tasarımdan ilham alındığı belli oluyor ve en doğrusu yapılmış.

F22'den daha çok Su 57'ye benziyor, bence YF 23 temalı bir uçak yapılmalıydı, gizlilik öncelikli olan
Kaan sanki aurodinamik özelliği öne çıkacak gibi duruyor Mesajı Paylaş

Önden ve yapısal olarak f22
Arkadan su 57

Önden Amerikan
Arkadan Rus

Genetiği sağlam vesselam😉 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 27 Şubat 2024, 23:04:00
Kaan'ın dizaynının değişmesi sadece uçuş testlerinde tasarımın doğrulanmaması halinde söz konusu olacaktır. Uçuş testleri ile tasarım dinamikleri uyuştukça değişiklik gerekmeyecektir. Ancak bilinmeyen veya değerlendirilmeyen daha avantajlı bir tasarımın farkına varılması halinde, tasarım değiştirilebilir ise de, bu uçağın tasarımının kesinleşmesini ve uçağın seri üretime girmesini geciktirecektir.

Yine Kaan'ın kanadı F-22 aksine elmas şeklinde değildir. Yatay stablizeler kökünden, gövde eklentisi ile beraber hareketlidir. Bu dizayn F-22'de yoktur ve F-35 ile birlikte yeni bir dizayn anlayışıdır. Yine dümen dikmeleri (dikey stablizatörler) F-22'deki gibi elmas şeklinde değildir. Burnu F-22'de göre daha büyük olup, daha büyük radar amaçlandığı açıktır.
Bütün 5.nesil uçaklar birbirine biraz benziyor ancak kaan baş yapısıyla çok karesterik bir uçak oldu. Uyum testlerini karşıladığı oranda bu yapı bence korunmalı. O burna sığacak en az 2000 gan modülü bir düşünsenize. Sadece aklımdaki soru bu burun yapısı rks yi ne kadar etkiler Mesajı Paylaş

Genel tarihimiz içerisinde hiç jet savaş uçağı yapmamış bir ülke olarak F16 seviyesinde bir uçak bile yapsak yeterlidir benim uçak. Kaldı ki gayet de güzel mis gibi bir uçak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Efes - 27 Şubat 2024, 23:45:35
Alıntı yapılan: mehmet05 - 27 Şubat 2024, 23:04:00
Kaan'ın dizaynının değişmesi sadece uçuş testlerinde tasarımın doğrulanmaması halinde söz konusu olacaktır. Uçuş testleri ile tasarım dinamikleri uyuştukça değişiklik gerekmeyecektir. Ancak bilinmeyen veya değerlendirilmeyen daha avantajlı bir tasarımın farkına varılması halinde, tasarım değiştirilebilir ise de, bu uçağın tasarımının kesinleşmesini ve uçağın seri üretime girmesini geciktirecektir.

Yine Kaan'ın kanadı F-22 aksine elmas şeklinde değildir. Yatay stablizeler kökünden, gövde eklentisi ile beraber hareketlidir. Bu dizayn F-22'de yoktur ve F-35 ile birlikte yeni bir dizayn anlayışıdır. Yine dümen dikmeleri (dikey stablizatörler) F-22'deki gibi elmas şeklinde değildir. Burnu F-22'de göre daha büyük olup, daha büyük radar amaçlandığı açıktır.
Bütün 5.nesil uçaklar birbirine biraz benziyor ancak kaan baş yapısıyla çok karesterik bir uçak oldu. Uyum testlerini karşıladığı oranda bu yapı bence korunmalı. O burna sığacak en az 2000 gan modülü bir düşünsenize. Sadece aklımdaki soru bu burun yapısı rks yi ne kadar etkiler

RKA'yı olumsuz etkilememesi için radarı (muhtemelen) yukarı veya aşağıya açılı yerleştirecekler muhtemelen. Bu arada Murad için mekanik yönlendirme de olacağı belirtiliyordu, ama Kaan Bürfiz olduğu için ayrıca bir mekanik yönlendirmeye ihtiyaç olmayacaktır diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı YapSn Yaşar'a sorum şu olacak biz bu TF-35000 motorunu belli oranda Denizciliğe modernize edebilirsek bu platform bize Türk Deniz Kuvvetlerindeki ihtiyaçlarımızı ne derecede karşılar ve GM'in ya da RR'nin hangi modellerine eşdeğer olur.
GE demek istediniz herhalde sn kaptan-ı derya!
GE'nin LM2500 serisi gaz türbinleri, medium bypass yolcu uçağı motoru olan CF6 turbofan dan türetilmiştir. CF6 50000+ lbf 'e kadar itki üreten bir motordur.
GE'nin LM500 serisi gaz türbini ise TF34 (9500lbf) turbofan yolcu uçağı motorundan türetilmiştir.

RR'un MT30 gaz türbinleri ise Boeing 777 uçağını uçuran Trent-800 serisi türbofandan türetilmiştir. Bu motor da 90000+ lbf itki üretir.

TF35000 motoru yaklaşık 24-26000lbf itki üretecek bir düşük bypass turbofan motordur. LM 2500'e yakın bir gaz türbini olarak evrilebilir.

Ama böyle bir gaz türbini geliştirmek için zaman ve para harcamaktansa GE ile anlaşıp (ki bunun ilk adımları atıldı) , lisans altında, Hindistan ve Japonya'nın yaptığı gibi, bu gaztürbinleri TEİ'de üretilebilir. Alt yapısı hazır bir TEI bu iş için biçilmiş kaftandır.
Mesajı Paylaş

"Burada güç ağırlık oranları ile ilgili güzel bir tartışma vardı onun devam etmesini istiyorum yılın adamı olarak. İçimde bu uçağın motoru yeni F15 ler ile aynı ama boyutu ağırlığı F15 den çok fazla endişesi var. Acaba ilk etapta F110 motorlar ile idare bile etmeyecek hantallık ortaya çıkabilir mi. Sonuçta bu F110 motoru prototip uçaklar için değil ilk teslimatlarında motoru bu olacak. Nasıl olacak öyle aklım almıyor bu gövdeyi bu güç nasıl rekabetçi şekilde uçuracak. İlmi olanlar güç ağırlık mukayesesi ile bir sonuca varabilirler. Rica ediyorum F16, F18 ile kaan ın güç ağırlık mukayesesini yapar mısınız lütfen bu bilindik performanslar daha iyi mukayese hissiyatı verir. "

onu ben  demiştim.
aşağıda  Predator  uçağının  bilgileri var.
mesela  Predator hepi topu 115bg motorla tüm o  silah ve sensörleri taşıyor.
bizim yerli sistemlerin motor güç oranlarını şöyle bir gözünüzün önüne getirin,  tablo net yani.
bu 115bg motoru bizim  ihalara taksak ne olur mesela?
adamların elindeki  metaluruji bilimi  çok ileride,  yaptıkları uçaklar o kadar hafif ki  çok  düşük  güçteki motorlarla  ciddi  yük  taşıyorlar.




https://tr.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-1_Predator


yine de şu motor konusu hayırlısıyla bitince  benim için en güzel uçak Kaan olacak maşallah.
Mesajı Paylaş

#6097
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Şubat 2024, 00:58:26
Ama böyle bir gaz türbini geliştirmek için zaman ve para harcamaktansa GE ile anlaşıp (ki bunun ilk adımları atıldı) , lisans altında, Hindistan ve Japonya'nın yaptığı gibi, bu gaz türbinleri TEİ'de üretilebilir. Alt yapısı hazır bir TEI bu iş için biçilmiş kaftandır.

+1. Normalde olması gereken budur. Ama -bence- size gerçekte ne olacak, onu söyleyeyim:

Sonuca ulaşmayacak uzuuuun görüşmelerin ve ileri sürecekleri absürt şartların sonucu olarak, TS-35000'i denizcilikte kullanılacak bir türbine evireceğiz. ;) Muhtemelen Arap sermayesini de bu iş için kullanacağız. Mesajı Paylaş

#6098
ASELSAN Toygun hakkında bazı bilgiler ortaya çıktı burda paylaşıldı mı bilmiyorum

120 kg ağırlık

35 km en az hedef uzaklık ölçümü (lazerle)

Sensör çözünürlüğü:1280x1024 Mesajı Paylaş

#6099
ASELSAN karat ırst

50 kg ağırlık

Lwır band

Çözünürlük 640x512

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz