KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Şubat 2024, 08:35:31
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Şubat 2024, 00:58:26
Ama böyle bir gaz türbini geliştirmek için zaman ve para harcamaktansa GE ile anlaşıp (ki bunun ilk adımları atıldı) , lisans altında, Hindistan ve Japonya'nın yaptığı gibi, bu gaz türbinleri TEİ'de üretilebilir. Alt yapısı hazır bir TEI bu iş için biçilmiş kaftandır.

+1. Normalde olması gereken budur. Ama -bence- size gerçekte ne olacak, onu söyleyeyim:

Sonuca ulaşmayacak uzuuuun görüşmelerin ve ileri sürecekleri absürt şartların sonucu olarak, TS-35000'i denizcilikte kullanılacak bir türbine evireceğiz. ;) Muhtemelen Arap sermayesini de bu iş için kullanacağız.
Geçmiş performansı örnek alırsak doğru söylüyorsunuz.
Drone vermediler daha iyisini yapıp dünya drone merkezi olduk.
Kamera vermediler daha iyisini yaptık.
F35 vermediler KAAN yaptık.
Mühimmatlar da da öyle.
ESSM ve Patriot yerine Hisar ve Siper geldi.
Saymakla bitmez.
Artık ogrenemedilerse sizin dediğiniz olur. Yoksa akılları varsa bize lisans verir kar ederler. Mesajı Paylaş

Bir sorum var sizce kaan nın flapları neden bukadar büyük? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Şubat 2024, 12:33:20
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Şubat 2024, 08:35:31
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Şubat 2024, 00:58:26
Ama böyle bir gaz türbini geliştirmek için zaman ve para harcamaktansa GE ile anlaşıp (ki bunun ilk adımları atıldı) , lisans altında, Hindistan ve Japonya'nın yaptığı gibi, bu gaz türbinleri TEİ'de üretilebilir. Alt yapısı hazır bir TEI bu iş için biçilmiş kaftandır.

+1. Normalde olması gereken budur. Ama -bence- size gerçekte ne olacak, onu söyleyeyim:

Sonuca ulaşmayacak uzuuuun görüşmelerin ve ileri sürecekleri absürt şartların sonucu olarak, TS-35000'i denizcilikte kullanılacak bir türbine evireceğiz. ;) Muhtemelen Arap sermayesini de bu iş için kullanacağız.
Geçmiş performansı örnek alırsak doğru söylüyorsunuz.
Drone vermediler daha iyisini yapıp dünya drone merkezi olduk.
Kamera vermediler daha iyisini yaptık.
F35 vermediler KAAN yaptık.
Mühimmatlar da da öyle.
ESSM ve Patriot yerine Hisar ve Siper geldi.
Saymakla bitmez.
Artık ogrenemedilerse sizin dediğiniz olur. Yoksa akılları varsa bize lisans verir kar ederler.

+1 Mesajı Paylaş

#6103
Alıntı yapılan: malaga - 28 Şubat 2024, 12:39:51
Bir sorum var sizce kaan nın flapları neden bukadar büyük?

Gövdenin kendisini bir nevi kanat olarak kullanabilmek için öyle. Motorları iyi olursa, gerektiğinde "beast mode"-un hakkını verecektir.

Kaan, çok rollü, becerikli ve maalesef pahalı bir uçak olacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Şubat 2024, 00:58:26
Alıntı YapSn Yaşar'a sorum şu olacak biz bu TF-35000 motorunu belli oranda Denizciliğe modernize edebilirsek bu platform bize Türk Deniz Kuvvetlerindeki ihtiyaçlarımızı ne derecede karşılar ve GM'in ya da RR'nin hangi modellerine eşdeğer olur.
GE demek istediniz herhalde sn kaptan-ı derya!
GE'nin LM2500 serisi gaz türbinleri, medium bypass yolcu uçağı motoru olan CF6 turbofan dan türetilmiştir. CF6 50000+ lbf 'e kadar itki üreten bir motordur.
GE'nin LM500 serisi gaz türbini ise TF34 (9500lbf) turbofan yolcu uçağı motorundan türetilmiştir.

RR'un MT30 gaz türbinleri ise Boeing 777 uçağını uçuran Trent-800 serisi türbofandan türetilmiştir. Bu motor da 90000+ lbf itki üretir.

TF35000 motoru yaklaşık 24-26000lbf itki üretecek bir düşük bypass turbofan motordur. LM 2500'e yakın bir gaz türbini olarak evrilebilir.

Ama böyle bir gaz türbini geliştirmek için zaman ve para harcamaktansa GE ile anlaşıp (ki bunun ilk adımları atıldı) , lisans altında, Hindistan ve Japonya'nın yaptığı gibi, bu gaztürbinleri TEİ'de üretilebilir. Alt yapısı hazır bir TEI bu iş için biçilmiş kaftandır.
Evet Sn Yaşar yazarken General Electric'i, General Motors'un kısaltması gibi yazmışım karışıklık olmuş.

Dediğinize katılıyorum lakin Amerika bu işe ne kadar olur verir bilmiyorum. Özellikle Akdeniz politikamızı ve denizcilikteki yayılmacı politikamızı göz önünde bulundurursak. Yoksa mühendislik olarak TEİ yönünde bir şüphe yok layıkıyla, zamanında yapacaklardır. İstenilen hemen hemen her parçası, teknolojisi burada üretilecektir, Amerika izin verdiği sürece .
Dediğiniz gibi TEİ genel müdürü de bu konu hakkında 4-5 defa istekli olduklarını ve çalıştıklarını dile getirmişti. Olurda istediğimizi alırsak ne mutlu bize. Lakin ben uzun vadede yerli ve milli güç sisteminin komplesinin planlamada olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü biz bugüne bugün artık ciddi bir askeri gemi üreticisiyiz, daha da iyi olacağız ve ileride müşterilerimize ve müttefiklerimize hür bir şekilde gemi üretmemiz için bu şart. Amerika'dan Çin'den Rusya'dan dilenmek zorunda kalmamalıyız. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Merak ettiğim bir konu var; bu Rusların SU-57'si nasıl 5.nesil oluyor? Hayalet değil. Uçağın dahili silah istasyonu bile yok, mühimmatları kanat altında taşıması gerekiyor. Yoksa varda ben mi göremiyorum? Mesajı Paylaş

#6106
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Şubat 2024, 13:03:54
Alıntı yapılan: malaga - 28 Şubat 2024, 12:39:51
Bir sorum var sizce kaan nın flapları neden bukadar büyük?

Gövdenin kendisini bir nevi kanat olarak kullanabilmek için öyle. Motorları iyi olursa, gerektiğinde "beast mode"-un hakkını verecektir.

Kaan, çok rollü, becerikli ve maalesef pahalı bir uçak olacak.

Evet pahalı olacak ama kime ve neye göre. Ben normal uçak piyasasının çok çok altına bize mal olacağını düşünüyorum. Paranın yurt içinde kalacak olması, yurt içinde kalacak paranın tekrar vergi olarak dönecek olması uçağın üretiminin çoğundan sorumlu şirketlerin TSKGV kuruluşu olması ve her uçağın karının tekrar TSK'ya gelecek olmasını ve satışından kazanacağımız maddi kazanç gibi ekstra kazançları katmadan bile  maliyetinin Amerikan uçaklarından çok daha ucuz olacağını düşünüyorum. Amerika güya ucuza gelsin diye FMS adı altında hem hava kuvvetlerinin hem de üreticilerinin kar etmesi için ve de üstüne kendine bağlı bırakmak için bir kılıf uydurmuş buradan uçak üstüne uçak satıyor. Ben satılan her bir uçak için maliyetinin en az yüzde 40'ına 50'sine hatta 60'ına varan bir karlılıkta satıldığını düşünüyorum. Üstüne muhtaç olduğun için bakımlarda fiyatları da şişirdikçe şişiriyorlar. Zaten Türkiye'de bu uçağın komple teslimatına kadar geçen hatta sonrasındaki geliştirme ve ömür deviri de katarsak çok çok daha ucuza mal ettiğimizi de düşünürsek bu daha da uyguna mal olmasını sağlayacaktır. Birde üstüne Amerikan silah sanayisinin kendine has  maliyet önemsizliği, verdiği rüşvetler , arkada dönen ekstra maliyetler vs de var. Yani TUSAÞ'a maliyetinin hemen üstünde sat desek bugün uçan diğer Amerikan uçaklarından ekstra ucuz olacaktır. Tabi önemli olan bu maliyeti esas düşürecek çoklu adetlerde üretim şartı ile bu dediklerim . Ben öyle ya da böyle müttefik ülkelerin az çok bu uçağı alacaklarını düşünüyorum. Hava gücü olan nispeten büyük müttefiklerimizde var.

Bu uçağın kullanacağımız kadarını dışarı satsak bile oluşan maliyet avantajından dolayı TSK'nın bu uçağa talebini yapılan planlamaya göre daha sonra artıracağını düşünüyorum. Zaten genel bir büyüme trendindeyiz ordu olarak. Ben Kaan özelinde varyantları değişir tabi ama 300+ sadece kendimize üreteceğimizi düşünmekteyim. Tabi TUSAÞ'ın da buna uygun altyapı hazırlaması halinde. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#6107
Su-57'nin Diğer bütün batı manşeli 5.nesil uçaklarından daha büyük 2 adet gövde içi silah istasyonu bulunmaktadır

Mesajı Paylaş


Paranoyak ve psikopat Yanni emice yorum yapmış. Çevirecek birisi var mı?  ;D

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz