KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196


#6211
Helal olsun bu adama vallahi bir şey yapmak onurlandırmak lazım. Devlet üstün hizmet madalyası yada devlet övünç madalyası hangisi layığıysa vermek gerek. Motoru yapınca TEI nin müdürüne de vermek gerek SAGE nin müdürüne de vermek gerek.

KAAN projesinde yeni duruma göre güncellenmiş biraz olabildiği kadar detaylı proje planı takvimi güncel yayınlansa iyi olur
Ne zaman aviyonikler ile uçacak radar ne zaman için planlandı dahili istasyonlar ne zaman hazır olacak silahlar ne zaman sertifiye olacak bunları açıklasalar iyi olur

Birde BAE nin projedeki rolü ilk ağızdan gerçek hali ile açıklanırsa iyi olur zira bakıyorum tüm yabancı değerlendirmelerde bu uçaktaki akıl almaz başarıya izah ararken BAE desteğine sarılıyor yabancılar. Bilmiyoruz belki de gerçektir BAE katkısı bu projede çok önemlide olabilir belki de ama sadece proje işletmesi üzerine danışmanlık verdiler haksız yere projenin aferininde haklarından büyük rol kapıyorlar

Birde bir tane bilinmez yan var biz Türkler bile bunu bilmiyoruz. Bu uçağın Fly by wire ı hakkında bilgi versinler yerlimi kim yaptı değilse nasıl çözüldü her şeyi biliyoruz görev bilgisayarının gerçek zamanlı işletim sistemini bile duyduk ettik takip ettik ama bu Fly by wire bir sır bu uçakta. Çok az Tübitak ile ilişkisi anıldı ama bir kelimecik sadece

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 16 Mart 2024, 02:08:30
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Þimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Mart 2024, 03:07:54
Alıntı yapılan: Archangel99 - 16 Mart 2024, 02:08:30
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Þimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım.

Aklıma geldi Cgas gibi pilotun nabzını ve bilincini ölçüp pilot devredışı kaldığı zaman düz bir rotaya geçiren bir sistem olacak mı acaba?

Bu kadar yüksek performanslı ve yüksek manevra kabiliyetli uçakta olmaması düşünmemeli.

Böylece bir uçağı düşmeden kurtarma şansımız olur. Mesajı Paylaş

Nabızla filan değil de uçağın uçuşundaki anormalliği tehlikeyi yakalayıp düzelten sistem olacak. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Yoo sizin dediğiniz uçağı limitöre sokmak gibi bu uçak +9,5 -3,5 g çekecek yeri geldimi bu 11 g olacak belki cobra manevrası yapacak o yüzden yazılım pilotun bilinci açık olması haricinde karar vermemeli

Aklıma cobra manevrası yapmak isterken uçağı tarafından koltuğu ile fırlatılan Saab gripen hikayesi geliyor.Böyle olayların önüne geçmek açısından dikkat etmek gerek Mesajı Paylaş

#6217
Uçağın düştüğünü anlıyor G ile filan alakası yok aşağı düşüyorsa yere yaklaştıysa filan diye çalışıyor sanıyorum. Yani ben hep bu gözle izledim videoları filan. Pilotun bilincini kaybettiğini filan anlayacak cihazlar olduğunu sanmıyorum buna güvenileceğini de sanmıyorum. Belki G ilede alakası vardır bilemiyorum yani yazılım uçağın düştüğünü nasıl anlıyor bilerek isteyerek pilot pikemi yaptı yoksa bilinci kapandı düşüyormu bunu yazılım nasıl ayırt ediyor. Belki kritik G den sonraki anormallikleri dikkate alıyordur yada Go up go up dan sonraki tepkisizliği bilemiyorum. ama bence pilota nabız falan öyle ölçümler yok Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil:

"2028'de 20 tane KAAN'ın TSK'ya teslimatı planlanıyor. Bizim bütün gayretimiz bu 20 uçağı 2028'e kadar hazırlamak.

Bir tane kadar KAAN yaptık. Þu anda 3 tane daha KAAN yapıyoruz. Arkasında 3 tane daha KAAN yapacağız. Bu son 6 uçak testler için kullanılacak.

Testler çok uzun sürüyor. Bütün ihtimalleri denemeden biz kuvvete uçak veya helikopter veremiyoruz. GÖKBEY'in testleri yeni bitmek üzere.

KAAN'ı boyadık, çok da güzel oldu. Vakit olmadığı için boyasız uçurmuştuk.

KAAN'a biz 2016'da deli gibi daldık. 60 mühendis vardı, şu anda 1500 mühendis var.

Biz o zaman yabancı destek aldığımız şirketlere uzman göndermedikleri için adeta yalvarıyorduk. Þimdi bizimkiler onlara uzman gidiyor, devir değişti Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 16 Mart 2024, 03:54:36
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Mart 2024, 03:07:54
Alıntı yapılan: Archangel99 - 16 Mart 2024, 02:08:30
Temel Kotil uçak boyandı dedi ama detay vermedi.

RAM boyası mı yapıldı acaba?

Yoksa uçuş yapıldığında boyanmamış bölgeler mi boyandı?

Bu arada 2. uçuşu yapmamış KAAN. Verilerin analiz edildiğini açıkladı Temel Kotil. Bence seçim yapılmadan 2. bir uçuş daha görebiliriz 2 hafta içinde.

RAM boya, 2. ve hatta 3. prototipte olabilecek bir şey. Þimdilik, yamalı bohça gibi olan görüntüsünü düzeltecek normal boyası yapıldı.
---------------------------------------------------------------------------
Bence bu uçağa tezelden İHA otopilotu konulmalı. Gerekmedikçe insanlı uçuş olmamalı. Test pilotlarımız çok değerli kişiler. Bir fikir olarak, Kızılelma'nın İHA otopilotunu modifiye edip kullanabilirler, en hazırı o sanırım.

Aklıma geldi Cgas gibi pilotun nabzını ve bilincini ölçüp pilot devredışı kaldığı zaman düz bir rotaya geçiren bir sistem olacak mı acaba?

Bu kadar yüksek performanslı ve yüksek manevra kabiliyetli uçakta olmaması düşünmemeli.

Böylece bir uçağı düşmeden kurtarma şansımız olur.
Temel Kotil pilot bayıldığında KAAN kendi başına piste gelip inecek demişti. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz