KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Jet motorunun ömür hesaplaması Total Accumulated Cycle (TAC) denilen bir hesaptır.
Bu, motoru çalıştırıp ortalama kullanım güç noktasını geçip daha sonra motoru durdurma işlemidir ve bir TAC olarak adlandırılır.
Bir defenceturk magazin makalesinde ts1400 motoru için bu değerin 2500TAC lik bir ömür olduğu ve hedefin 5000 TAC olduğu işlenmişti.
TEI'nin motor yapabilme kabiliyetini küçümsememek gerekir. Bir çok motorun ana bakım işlemini yapan ve bu motorlara kritik parça üreten bir firma TEI.
Batı ekolü ile çalışan bir fabrika olarak batıya yakın değerlerde motor üretecektir. Mesajı Paylaş


Tamam işte Batı'nın bu ayar motoru 6000-8000 saat arası ömrü var.Ortalaması 7000

Biz 5000 saat ile ortalamanın 2000 saat altında bir hedef belirledik ki 35000 ibf motor projesi de aynı anda süren bir şirket için normal bir saat 5000

Ayrıca iha ve siha motoru bu , hava-hava muharip iha projesi için ilk etapta kullanılmayacak yani aşırı zor şartlarda kullanılmayacaktır Mesajı Paylaş

Yerli olsun 5000 saat olsun çok ta önemli değil zamanla uzatılır sonuçta para yurt içinde kalacak. Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Mart 2024, 14:18:24
Tamam işte Batı'nın bu ayar motoru 6000-8000 saat arası ömrü var.Ortalaması 7000

Biz 5000 saat ile ortalamanın 2000 saat altında bir hedef belirledik ki 35000 ibf motor projesi de aynı anda süren bir şirket için normal bir saat 5000

Ayrıca iha ve siha motoru bu , hava-hava muharip iha projesi için ilk etapta kullanılmayacak yani aşırı zor şartlarda kullanılmayacaktır
Sn Serkan1976,
Hedeflenen 5000TAC.
Yani motoru çalıştırıyorsunuz, ortalama güç kullanım değerini geçiyorsunuz, belki 10 dakika sonra belki 2 saat sonra motoru kapatıyorsunuz. Bu 1 TAC. 1 aç-kapa işlemi 1 Cycle.
Bizim TS1400 bunu ilk prototipte 2500 kez yapacak evsafta imiş. Hedef 5000 kez yapabilmesi. Sonra motor bakıma alınıyor ve yenileniyor. Değiştirilmiyor. Asıl motor ömrünü belirleyen TAC.
Motoru devamlı zorlarsanız ve yüksek itki ve sıcaklıkta kullanırsanız hem TAC değeri hemde ömrü kısalır. Bu pilota ve genel kullanım şartlarına da bağlı bir şey. Yuksek ömrü olan bir motoru devamlı it dalaşında kullanırsanız ömrü kısalır. Mesajı Paylaş

Boyanması hayra alamet değil sizce bir gösteri uçuşu yapar mı şöyle seçime bir kaç gün kala . Mesajı Paylaş

Yapsınlar ne olacak, uçağı düşürmedikten sonra...... Mesajı Paylaş

#6278


Çok yakışıklı olmuş kerata  :D Mesajı Paylaş

#6279
Koydukları müziğe bak! TAI her videoya telif sorunu olmayan bir müzik bulmak zorunda değil. Bir tane müzik seçersin satın alırsın yaptırırsın onu iki sene kullan çok baskın olmasın oldu bitti. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz