KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Sayın Yaşar dediğiniz gerçekleşir ve Hürjet'e EJ-200 takılmaya çalışılırsa o uçak artık Hürjet olmaz ki...
Yepyeni bir uçak tasarlamak gerekir...

MMU'ya takalım desek o da hafif kalır...

Onun için Rus-Avrupa motorlarını unutun dedim....

Kuvvet Atak-2 Klimov motorundan neden memnun değil dediniz? Bir bilgi mi geldi içeriden? Yeni duydum...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 27 Mart 2024, 14:18:53
Alıntı yapılan: marmara - 23 Mart 2024, 02:23:52
Merakımdan soruyorum.

F-110-GE-129 motoru Rus Su-27 AL-31F motoru, itki gücü aynı.
F-110-GE-132 motoru Su-35 AL-41F motoru, aynı seviyede.
Su-57'nin yeni motoru(eski kod ismiyle İzdelie 30) AL-51-F1 motoru F-22 F119 motoruyla aynı seviyede, hatta daha güçlü.

Tabi Rus motorlarının ömrü daha kısa AL-31F 1500 saat, AL-41F 4000 saatlik ömrü var. Bu motorlar denenmiş, hatta Çin tarafı baştan sonuna kadar incelemişler.

AL-41F veya AL-51-F1 olamazmı yarın öbür gün ambargo falan gelirse.
F110GE132, BAE tarafından finanse edilip üretilen ve f16 block60 uçaklarda kullanılan f110GE129EFE motorudur. Kuru itkisi standart F110-129 motorundan %10-15 kadar daha fazla olan bir motordur.
Bu motorda kullanılan Blisk, 3D katmanlı üretim ve benzeri teknolojiler, şu anda F15EX ve KAAN'ı uçuran F110GE129E motorunda mevcuttur.

Rus motorlarının yanma odaları daha kısadır. Bu da motor tasarımında farklı bir yol izlemelerini gerektirmektedir. Ruslar AL-31 sınıfı motoru dışında motoru, kopyalamalarını engellemek için Çin'e vermiyorlar. Çin onun için esaslı para ödeyip AL-41 sınıfı motor kullanan 24 adet SU35 satın aldı.
Rusların SU57'de kullandıkları AL41F1(117C) motoru, namı diğeriyle izdeliye30, ilk defa HP türbin kademesinde tek kristal kullanan ve adaptive cycle olacak bir motor şeklinde tasarlanıyordu. Ruslar bu iki teknolojide ne kadar başarılı oldular ve hangileri uygulandı; belli değil.

Ruslar AL41 sınıfı motoru bize satarlar mı? Bu bir handikap. Diğeri ise motorun çalışma prensipleri bize çok ters. T929 Atak 2 helikopterinde Klimov motorunun ne kadar kötü olduğu ortaya çıktı. Kuvvet Rus/Sovyet motoruna sıcak bakmayacaktır. Kaldı ki S400 fiyaskosundan sonra ikinci bir siyasi sorun ve CAATSA sıkıntısı yaşamak istermiyiz?

"Suya düşen yılana sarılır" durumu oluşmadığı sürece, Rus motorlarından uzak dururuz derim ben.

Yanlışınız var!
ATAK 2 Ukrayna şirketi Motor Siç  TV3-117 motoru kullandı prototipinde. Klimov Rus firması, onun motoru takılmadı.
Artık İzdelie 30 değil, AL-51-F1 motoru, Ruslar prototiplerine ürün kodu verir, yani "'izdelie" demek Türkçesi ürün demektir.

PAK-FA iken seri üretime geçince Su-57 oldu.
İzdelie 30 da AL-51-F1 oldu.
Su-27 de T-10 idi.

AL-51-F1 seri üretime geçmiştir ve bu motoru takılan Su-57M olacak.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 14:57:30
ATAK 2 Ukrayna şirketi Motor Siç  TV3-117 motoru kullandı prototipinde. Klimov Rus firması, onun motoru takılmadı.

Ne fark edecek ki? Tasarım aynı. Sovyetler Birliği zamanında tasarlandı bu motor. Klimov'un ürettiği motorun, Motor Sich'in ürettiğine kıyasla, ciddi bir performans farkı verdiğini mi iddia ediyorsunuz?

Öyle olduğunu hiç sanmıyorum. Öyle olsaydı, Mi-XX türü helikopter kullanan ülkeler motor almazdı o firmadan. Mesajı Paylaş

Konu dağıldı sorumu tekrar edeyim... Atak-2 Ukrayna-Rus motorundan bizimkiler neden memnun değilmış? Mesajı Paylaş

#6344
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 27 Mart 2024, 16:53:52
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 14:57:30
ATAK 2 Ukrayna şirketi Motor Siç  TV3-117 motoru kullandı prototipinde. Klimov Rus firması, onun motoru takılmadı.

Ne fark edecek ki? Tasarım aynı. Sovyetler Birliği zamanında tasarlandı bu motor. Klimov'un ürettiği motorun, Motor Sich'in ürettiğine kıyasla, ciddi bir performans farkı verdiğini mi iddia ediyorsunuz?

Öyle olduğunu hiç sanmıyorum. Öyle olsaydı, Mi-XX türü helikopter kullanan ülkeler motor almazdı o firmadan.

Fark çok büyük!
Motor Siç Sovyetler zamananında üretim fabrikasıydı, Klimov ise tasarım bürosu. Klimovun tasarladığı motoru üretmekte Ukrayna.

Sovyetler dağılınca Klimov sıfırdan yeni üretim fabrikası kurdu. Üretim tesisleri, makina, kadro, kullanılan metaller ve motorların ömürleri bile farklı.

Motor Siç eski Sovyet makinaları ile 1980'lerin motorunu üretmeye devam ediyor.

ATAK 2'deki TV3-117V/VMA Ukrayna motoru 1500hp/7500 saatlik ömrü var.
Klimov'un Rus motoru VK-2500 1750hp/ 12000 saatlik ömrü var. Dijital kontrollü FADEC ile çalışıyor.

Her 2 motor da Mi-8/17/24/28/35/ ve Ka-52 helikopterlerine  takılabiliyor ama Rus üretimi helikopterlerinde VK-2500 var. Ukrayna ise Sovyet Mi serisi kullanan ülkelere Ruslardan daha ucuza satıyor bu motorları. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Mart 2024, 16:59:30
Konu dağıldı sorumu tekrar edeyim... Atak-2 Ukrayna-Rus motorundan bizimkiler neden memnun değilmış?

1980'lerin motorundan kim memnun kalır. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 17:29:03
ATAK 2'deki TV3-117V/VMA Ukrayna motoru 1500hp/7500 saatlik ömrü var.

Ömrünü bilmem ama bildiğim kadarıyla, T925'te TV3-117VMA-SBM1V motoru kullanılıyor ve bu motor 1500 HP sınıfında değil.

Atak-2 iptal edildi bu arada. T925 de sadece Orman Bakanlığı için üretilecek. Motor olmadığı için elbette. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 27 Mart 2024, 18:36:09
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 17:29:03
ATAK 2'deki TV3-117V/VMA Ukrayna motoru 1500hp/7500 saatlik ömrü var.

Ömrünü bilmem ama bildiğim kadarıyla, T925'te TV3-117VMA-SBM1V motoru kullanılıyor ve bu motor 1500 HP sınıfında değil.

Atak-2 iptal edildi bu arada. T925 de sadece Orman Bakanlığı için üretilecek. Motor olmadığı için elbette.

Eğer dediğiniz motor ise 2000'lerin sonlarına doğru Ukrayna An-140 serisi uçak motorunun helikopter için uyarlanmış 117 serisi motorun modernizeli modelini ortaya çıkarmıştı. Kalkış modunda 2500hp, uçuş modunda ise 1750hp güç üreten FADEC'le çalışan Klimov'un VK-2500P serisi motoruna rakip olmuştu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 27 Mart 2024, 18:36:09
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 17:29:03
ATAK 2'deki TV3-117V/VMA Ukrayna motoru 1500hp/7500 saatlik ömrü var.

Ömrünü bilmem ama bildiğim kadarıyla, T925'te TV3-117VMA-SBM1V motoru kullanılıyor ve bu motor 1500 HP sınıfında değil.

Atak-2 iptal edildi bu arada. T925 de sadece Orman Bakanlığı için üretilecek. Motor olmadığı için elbette.



Atak-2 nasıl iptal edildi nerden cikti bu haber Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz