KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

KARACI ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Halihazırda 2500-3000 bg motor olmadığı için iptal olsa gerek...

Mesajı Paylaş

#6351
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 14:57:30
Alıntı yapılan: Yasar - 27 Mart 2024, 14:18:53
Alıntı yapılan: marmara - 23 Mart 2024, 02:23:52
Merakımdan soruyorum.

F-110-GE-129 motoru Rus Su-27 AL-31F motoru, itki gücü aynı.
F-110-GE-132 motoru Su-35 AL-41F motoru, aynı seviyede.
Su-57'nin yeni motoru(eski kod ismiyle İzdelie 30) AL-51-F1 motoru F-22 F119 motoruyla aynı seviyede, hatta daha güçlü.

Tabi Rus motorlarının ömrü daha kısa AL-31F 1500 saat, AL-41F 4000 saatlik ömrü var. Bu motorlar denenmiş, hatta Çin tarafı baştan sonuna kadar incelemişler.

AL-41F veya AL-51-F1 olamazmı yarın öbür gün ambargo falan gelirse.
F110GE132, BAE tarafından finanse edilip üretilen ve f16 block60 uçaklarda kullanılan f110GE129EFE motorudur. Kuru itkisi standart F110-129 motorundan %10-15 kadar daha fazla olan bir motordur.
Bu motorda kullanılan Blisk, 3D katmanlı üretim ve benzeri teknolojiler, şu anda F15EX ve KAAN'ı uçuran F110GE129E motorunda mevcuttur.

Rus motorlarının yanma odaları daha kısadır. Bu da motor tasarımında farklı bir yol izlemelerini gerektirmektedir. Ruslar AL-31 sınıfı motoru dışında motoru, kopyalamalarını engellemek için Çin'e vermiyorlar. Çin onun için esaslı para ödeyip AL-41 sınıfı motor kullanan 24 adet SU35 satın aldı.
Rusların SU57'de kullandıkları AL41F1(117C) motoru, namı diğeriyle izdeliye30, ilk defa HP türbin kademesinde tek kristal kullanan ve adaptive cycle olacak bir motor şeklinde tasarlanıyordu. Ruslar bu iki teknolojide ne kadar başarılı oldular ve hangileri uygulandı; belli değil.

Ruslar AL41 sınıfı motoru bize satarlar mı? Bu bir handikap. Diğeri ise motorun çalışma prensipleri bize çok ters. T929 Atak 2 helikopterinde Klimov motorunun ne kadar kötü olduğu ortaya çıktı. Kuvvet Rus/Sovyet motoruna sıcak bakmayacaktır. Kaldı ki S400 fiyaskosundan sonra ikinci bir siyasi sorun ve CAATSA sıkıntısı yaşamak istermiyiz?

"Suya düşen yılana sarılır" durumu oluşmadığı sürece, Rus motorlarından uzak dururuz derim ben.

Yanlışınız var!
ATAK 2 Ukrayna şirketi Motor Siç  TV3-117 motoru kullandı prototipinde. Klimov Rus firması, onun motoru takılmadı.
Artık İzdelie 30 değil, AL-51-F1 motoru, Ruslar prototiplerine ürün kodu verir, yani "'izdelie" demek Türkçesi ürün demektir.

PAK-FA iken seri üretime geçince Su-57 oldu.
İzdelie 30 da AL-51-F1 oldu.
Su-27 de T-10 idi.

AL-51-F1 seri üretime geçmiştir ve bu motoru takılan Su-57M olacak.
Ruslar 2014'de kendi Klimov helikopter motorlarını yapıncaya kadar, Sovyet dönemi helikopter motorlarını ve TV3-117'yi Ukrayna yapıyordu. TV3-117 yazın Google'a;  Klimov olduğunu göreceksiniz.

İzdeliye'nin ürün olduğunu bende biliyorum. 30 no lu ürün olarak geçiyordu gelişime sürecinde.

AL51-F1 motoru 24250lbf kuru itkili bir motor. Türbin statörlerindeki (Inlet Guide Vane) kılavuz kanatlarında kompozit seramik materyaller kullanmışlar. Nozülde de Isıl izi azaltacak tırtıklı yapı var. Bu motorda FADEC te var. Yoksa motor büyük ölçüde AL41F1 kopyası.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Mart 2024, 20:38:58
Halihazırda 2500-3000 bg motor olmadığı için iptal olsa gerek...

İptal değil de daha çok askıya alma galiba...Atak-2'nin felsefesi güzel yoksa. Çok iyi de satabilecek bir ürün. Bence TEİ şu anda +3000 bg bir de helikopter motoru geliştiriyor olmalı... T-925 ve T-929 ikisinde de bu motora ihtiyaç var. İki helikopterde de TSK acil ihtiyacı gözükmemekteyse de, dediğim gibi, ikisinin de ihracat başarısı yüksek olur bence. Mesajı Paylaş

#6353
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 19:08:52
Eğer dediğiniz motor ise 2000'lerin sonlarına doğru Ukrayna An-140 serisi uçak motorunun helikopter için uyarlanmış 117 serisi motorun modernizeli modelini ortaya çıkarmıştı. Kalkış modunda 2500hp, uçuş modunda ise 1750hp güç üreten FADEC'le çalışan Klimov'un VK-2500P serisi motoruna rakip olmuştu.

Tamam, şimdi mutabıkız. Sizin iddianıza göre,

Klimov versiyonu -------> 2500 HP kalkış gücü, 1750 HP seyir gücü, 12000 saat ömür
Motor Sich versiyonu ---> 2400 HP kalkış gücü, 1500 HP seyir gücü, 7500 saat ömür

veriyor.

Mantıklı geldi bana. Tasarım aynı bile olsa, daha iyi malzeme ve daha iyi işçilikle, motordan daha iyi performans alınabilir. Rusya'nın da Ukrayna'ya kıyasla, bu iyileştirmeleri yapacak daha çok parası vardı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------

O zaman sorulması gereken soru şu: Ruslar neden daha modern tasarımdaki bir motor geliştirmediler, bu 40 yıllık sürede? Madem Ukrayna'ya kıyasla paraları ganiydi... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 28 Mart 2024, 00:20:06
Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Mart 2024, 20:38:58
Halihazırda 2500-3000 bg motor olmadığı için iptal olsa gerek...

İptal değil de daha çok askıya alma galiba...Atak-2'nin felsefesi güzel yoksa. Çok iyi de satabilecek bir ürün. Bence TEİ şu anda +3000 bg bir de helikopter motoru geliştiriyor olmalı... T-925 ve T-929 ikisinde de bu motora ihtiyaç var. İki helikopterde de TSK acil ihtiyacı gözükmemekteyse de, dediğim gibi, ikisinin de ihracat başarısı yüksek olur bence.

Benim duyumum Atak1,5 gibi bir uygulama sözkonusu diyorlardı ...

Nedir Atak 1,5 yerli ts1400 motoru ile ve başka bir gövde ile kimseye muhtaç olmayan tamamen özgün model.

Aviyonik olarak ve elektronik harp olarak atak1 deki gibi zorlama çözümler olmayan herşey için güzel yer olan mesela bunlardan biri 20 mm cephanelik gibi Mesajı Paylaş

#6355
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Mart 2024, 01:25:05
Benim duyumum Atak1,5 gibi bir uygulama söz konusu diyorlardı ...

Gökbey'deki yerli motor ve yerli powertrain ile T129 Atak aviyoniklerini kullanan, T129'dan daha geniş gövdeli bir helikopter planlıyorlar.

Adını da "Atak-1.5" koydular, geçici olarak. Tüm alt sistemleri seri imalatta olacağından, geliştirmesi ucuza çıkacak ve hızlı olacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Mart 2024, 01:34:52
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Mart 2024, 01:25:05
Benim duyumum Atak1,5 gibi bir uygulama söz konusu diyorlardı ...

Gökbey'deki yerli motor ve yerli powertrain ile T129 Atak aviyoniklerini kullanan, T129'dan daha geniş gövdeli bir helikopter planlıyorlar.

Adını da "Atak-1.5" koydular, geçici olarak. Tüm alt sistemleri seri imalatta olacağından, geliştirmesi ucuza çıkacak ve hızlı olacak.

Aynen sn. Merzifonlu +1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Mart 2024, 01:10:50
Alıntı yapılan: marmara - 27 Mart 2024, 19:08:52
Eğer dediğiniz motor ise 2000'lerin sonlarına doğru Ukrayna An-140 serisi uçak motorunun helikopter için uyarlanmış 117 serisi motorun modernizeli modelini ortaya çıkarmıştı. Kalkış modunda 2500hp, uçuş modunda ise 1750hp güç üreten FADEC'le çalışan Klimov'un VK-2500P serisi motoruna rakip olmuştu.

Tamam, şimdi mutabıkız. Sizin iddianıza göre,

Klimov versiyonu -------> 2500 HP kalkış gücü, 1750 HP seyir gücü, 12000 saat ömür
Motor Sich versiyonu ---> 2400 HP kalkış gücü, 1500 HP seyir gücü, 7500 saat ömür

veriyor.

Mantıklı geldi bana. Tasarım aynı bile olsa, daha iyi malzeme ve daha iyi işçilikle, motordan daha iyi performans alınabilir. Rusya'nın da Ukrayna'ya kıyasla, bu iyileştirmeleri yapacak daha çok parası vardı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------

O zaman sorulması gereken soru şu: Ruslar neden daha modern tasarımdaki bir motor geliştirmediler, bu 40 yıllık sürede? Madem Ukrayna'ya kıyasla paraları ganiydi...

Niye yeni motor geliştirsin ki Klimov...

ABD 50 senede F-16, F-15 için yeni motormu geliştirdi? Hatta 5.nesil dediğimiz F-22 bile 60 yıllık F100 serisi motor kullanılıyor, F-35 motoru da aynı 60 yıllık motor F-100 serisinden...
ABD bu F100 motorunu en az 100 sene kullanmış olacak.

Haa, diyeceksiniz ki bu motorlar modernizeli, yeni türbin vs.
O zaman Klimov da aynı şekilde ilerliyor.

Sıfırdan yeni motor derseniz, küçük ve orta sınıf helikopter motoru geliştirdi ve üretiyor.
VK-800 motoru Ka-226T  ve Ansat için
VK-1600 Ka-62 için. Mesajı Paylaş

Ruslar bize helikopter motoru vermez yoksa adamların pazarını komple ele geçireceğimizi onlar bizden iyi biliyor abd den almak daha kolay olur ama en iyi çözüm ts1400 olur ama atak 2 gibi bir helikopter çıkmaz ortaya t129 un daha derli toplu bir hali ortaya çıkar ama buda zaman alır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Mart 2024, 01:34:52
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Mart 2024, 01:25:05
Benim duyumum Atak1,5 gibi bir uygulama söz konusu diyorlardı ...

Gökbey'deki yerli motor ve yerli powertrain ile T129 Atak aviyoniklerini kullanan, T129'dan daha geniş gövdeli bir helikopter planlıyorlar.

Adını da "Atak-1.5" koydular, geçici olarak. Tüm alt sistemleri seri imalatta olacağından, geliştirmesi ucuza çıkacak ve hızlı olacak.

Hatta, özgün bir gövde olması durumunda, lego gibi tak-sök değiştir yeteneklerinin vereceği serbestiler, çok ciddi kabiliyet olur ki;
* örneğin 20 mm çok namlulu top yerine 30 mm (Apaçi topu) venom LR koyabilme yeteneği
* Başlarken Kobra'lar gibi direkt denizcileştirilmiş dizayn et,
* 2 tane Çakır, Mini torpido, N kadar Kuzgun atabilme yeteği koy...

Neler neler... Motor var mühimmat var, elektronik var, aktarma organların var ... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz