KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Askerliğini, delikanlılığını ve hatta mürüvvetini de görürüz inşallah. :) Mesajı Paylaş

#6471
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Mayıs 2024, 20:08:28ilk uçuş ta kalkış minimum kalkış hızıyla yapıldığı için uçuş bilgisayarı uçağı dengelemek adına çok fazla müdehalede bulunurken ikinci uçuştaki kalkış hızı biraz daha fazla olması hesebiyle uçak daha az kontrol gerksinimi duymuş belliki.

Kalkış ağırlığı, motor itkisi ve kaldırma yüzeylerinin alanları değişmediğine göre, teker kesme hızı nasıl değişecek? Önceki uçuşta 300 km/saat hızda teker kesmişken, bunda 400 km/saat hızda mı teker kesmiş yani?

Besbelli ki uçuş kontrol yazılımı elden geçmiş. Kontrol yüzeyleri ilk uçuştaki gibi aşırı tepkiler vermiyor.

Hayırlı olsun ve çalışanlara Allah kolaylık versin... Mesajı Paylaş

Uçuş bilgisayarı gayet güzel çalışıyor gördüğüm en pürüzsüz iniş ve kalkış dı sanırım çok kısa zamanda bir çok şeyi görecekmişiz gibi geliyor. tusaş çok hızlı çalışiyor tebrik etmek lazım. Mesajı Paylaş

Acaba uçak tekerlekleri uçağın ağırlık merkezinin her uçuş öncesinde teçhizat ve mühimmatlara göre ölçülmesi ve uçuş kontrol bilgisayarının gereken değerlendirmeleri yapması için kullanılabilir mi? Mesajı Paylaş

Gripen i yapan İsveç in nüfusu kadar bizim şu anda üniversitede okuyan öğrencimiz var. Herkes Türkün gücünü görecek. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bu uçak ister istemez f-22 ye daha da benzeyecek. O karakterde bir uçağın ideal tasarımı aşağı yukarı f-22 gibidir. Mesajı Paylaş

#6476
Alıntı yapılan: sakoviç - 08 Mayıs 2024, 13:36:38
Bu uçak ister istemez f-22 ye daha da benzeyecek. O karakterde bir uçağın ideal tasarımı aşağı yukarı f-22 gibidir.

Kesinlikle bende artık buna inandım. Biz birazda anlaşılır sebepler ile bu uçağı en fazla gönlümüzde F15 in günümüze uyarlanmış eşdeğeri olur gibi bir yere koyduk olsun dedik bizede fazla fazla yeter dedik bir türlü inanmadık F22 muadili yapacağız iddialarına ama şimdi ben artık inanmaya başladım bu uçağı düşünenler çalışanlar uğraşanlar uçağın hiç bir yerinde hiç mütevazi değiller bunlar gerçekten F22 yapmaya ilk başından beri kararlılar. Bu uçak o olmayacak bu olmayacak diyenler var ama olacak bence. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Ben f22 aslında yapıyoruz aslında hatta sensör füzyon ırst ve eots sayesinde daha iyisi olacak ve hatta kinematik değerli daha iyi olacak dediğimde bazen kaynak istiyorsunuz yada susuyordunuz ne oldu şimdi sizi f22 yaptığımıza ikna eden nedir?

Sadece stealth değerleri f22 nin altında olacak ..

Ama 30 yıl sonra bir f22 yi yapmayı anormal görmeyin bence Mesajı Paylaş

#6478
Süper seyir ve düşük görünürlülük konusunda özellikle yabancı yorumcular bize hiç güvenmiyorlar yakıştıramıyorlar tamam aferin büyük iş başardınız uçak büyük iş ama hayatın gerçekleri var modundalar. Ama yanılıyorlar bizim uçak hiç mütevazi değil ve bizlerde fakirin F22 si gözü ile bakmayalım bu uçağa artık. Uğraşanlar hiç bir konuda bir tık daha azına razı değiller bu projenin sanki bir üst mottosu gibi bence. 

Þunu da söyleyim bizim uçağın takviminin motor yerlileştirme aşamasında vector thrust özelliği de gelecek belki de. Belki diyorum çünkü bu sadece bir mühendislik meselesi değil bir tercih meselesi aynı zamanda. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 08 Mayıs 2024, 01:09:04
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Mayıs 2024, 20:08:28ilk uçuş ta kalkış minimum kalkış hızıyla yapıldığı için uçuş bilgisayarı uçağı dengelemek adına çok fazla müdehalede bulunurken ikinci uçuştaki kalkış hızı biraz daha fazla olması hesebiyle uçak daha az kontrol gerksinimi duymuş belliki.

Kalkış ağırlığı, motor itkisi ve kaldırma yüzeylerinin alanları değişmediğine göre, teker kesme hızı nasıl değişecek? Önceki uçuşta 300 km/saat hızda teker kesmişken, bunda 400 km/saat hızda mı teker kesmiş yani?

Besbelli ki uçuş kontrol yazılımı elden geçmiş. Kontrol yüzeyleri ilk uçuştaki gibi aşırı tepkiler vermiyor.

Hayırlı olsun ve çalışanlara Allah kolaylık versin...
+1 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz