KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Efes - 26 Temmuz 2024, 17:10:58
Boeing sahte titanyum kullanılan uçakları tespit eder ve erken hizmet dışına alırsa zararını TUSAÞ'tan tanzim yoluna gidebilir mi?
Kör tuttuğunu düzermiş derler!
Problemi rücu edebilecekleri makam neresiyse oraya yüklenilir bu gibi olaylarda.


İskenderun'da 7.8 richter büyüklüğünde deprem oldu.
1981 yılında richter 6'ya dayanıklı yönetmeliğe uygun yapılmış yapı yıkılıp ölüme sebep oldu. Binayı yapan müteahhit ve inşaat mühendisi 5 yıl önce ölmüş; projeyi çizen mimarı içeri aldılar. 2 ay hapis yattı. Hakim mimara "başkasını bulamayınca seni yakaladık" demiş.



Mesajı Paylaş

#6581
Alıntı yapılan: putty - 26 Temmuz 2024, 14:32:56ama bir Allah'ın kulu da alavere dalavere madem yaptık, bari şunu spektrometreye filan koyup iki dakikada analiz edelim, çok mu alavere az mı alavere dememiş mi?

Sayın putty, imlayı katletmeyiniz, çok "reca" ederim! Düzeltene kadar, o iki dakikalık analizin süresini harcadım yaw. İki dakikayı da siz düzgün yazmak için harcayın, çok mu?

Konuya gelirsek, demek ki dememişler. TUSAÞ'a çok pahalıya mal oldu bu olay. İtibarın aşınmasına mı yanarsın, yoksa Kaan'daki gecikmeye mi, seç beğen al!  >:( Mesajı Paylaş

#6582
Alıntı yapılan: Yasar - 26 Temmuz 2024, 18:31:02
Alıntı yapılan: Efes - 26 Temmuz 2024, 17:10:58
Boeing sahte titanyum kullanılan uçakları tespit eder ve erken hizmet dışına alırsa zararını TUSAÞ'tan tanzim yoluna gidebilir mi?
Kör tuttuğunu düzermiş derler!
Problemi rücu edebilecekleri makam neresiyse oraya yüklenilir bu gibi olaylarda.


İskenderun'da 7.8 richter büyüklüğünde deprem oldu.
1981 yılında richter 6'ya dayanıklı yönetmeliğe uygun yapılmış yapı yıkılıp ölüme sebep oldu. Binayı yapan müteahhit ve inşaat mühendisi 5 yıl önce ölmüş; projeyi çizen mimarı içeri aldılar. 2 ay hapis yattı. Hakim mimara "başkasını bulamayınca seni yakaladık" demiş.


Adalet tanrıçası Themis, gözleri bağlıdır, o yüzden tuttuğunu öper... Mesajı Paylaş

#6583

SavunmaSanayiST.com


HÜRJET ve KAAN'ın motorları ABD Kongresi'nde!

İzin çıkmazsa ne olur?

Mehmet Demiroğlu: "Motor önemli bir parçası. Þu anda Amerika'nın kongresinde veya kongreye gitmek üzere Dışişleri Bakanlığı'nda bekliyor hem HÜRJET'in hem de KAAN'ın motorları. Þu anda çok bir sıkıntı olacağını düşünmüyoruz. Bu bir süreç. Biraz uzayabiliyor bazen. Ama F-16'daki iyimser havanın devam edeceğini ümit ediyoruz. Olmazsa ne olur?

Biz de başımızın çaresine bakarız, ne yapalım yani burada duracak değiliz. Bir şekilde bir çözüm bulacağız. Ya yeni bir motor bulacağız ya da biz kendimiz motor yapacağız. Zaten yapıyoruz KAAN için ama HÜRJET için de başlarız ne yapalım yani? Oraya gitmeyiz inşallah öyle bir niyetimiz isteğimiz yok ama olursa da bu programı biz burada bırakacak, terk edecek değiliz."




KAAN Projesi Nereye Doğru Gidiyor? TUSAÞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu: "Bu prototip ile şu ana kadar iki kere uçtuk. Üçüncüye hazırlanıyoruz. Yakınlarda üçüncü kez uçarız ama esas testleri yoğunlukla yapacağımız bir prototip değil. O, önümüzdeki senenin ikinci yarısında ortaya çıkacak P-1 ve P-2 prototipleri şu anda hızlı bir çalışmayla devam ediyor. Önümüzdeki senenin ikinci yarısında uçaklar ortaya çıkar. Herhalde sene sonuna doğru veyahut da 2026'non başında biz KAAN'ın her gün olmasa bile gün aşırı uçtuğunu görürüz inşallah. Yoğun bir programımız var. Çünkü kısa bir takvimimiz var. Verilmiş sözlerimiz var. Onları elimizden geldiğince yerine getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz, çalışacağız. 2026 KAAN için çok yoğun bir yıl olacak diyebilirim." Mesajı Paylaş

#6584
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Temmuz 2024, 17:23:58

SavunmaSanayiST.com


HÜRJET ve KAAN'ın motorları ABD Kongresi'nde!

İzin çıkmazsa ne olur?

Mehmet Demiroğlu: "Motor önemli bir parçası. Þu anda Amerika'nın kongresinde veya kongreye gitmek üzere Dışişleri Bakanlığı'nda bekliyor hem HÜRJET'in hem de KAAN'ın motorları. Þu anda çok bir sıkıntı olacağını düşünmüyoruz. Bu bir süreç. Biraz uzayabiliyor bazen. Ama F-16'daki iyimser havanın devam edeceğini ümit ediyoruz. Olmazsa ne olur?

Biz de başımızın çaresine bakarız, ne yapalım yani burada duracak değiliz. Bir şekilde bir çözüm bulacağız. Ya yeni bir motor bulacağız ya da biz kendimiz motor yapacağız. Zaten yapıyoruz KAAN için ama HÜRJET için de başlarız ne yapalım yani? Oraya gitmeyiz inşallah öyle bir niyetimiz isteğimiz yok ama olursa da bu programı biz burada bırakacak, terk edecek değiliz."




Bu açıklamanın kısaca anlamı Altay gibi  projeler ölmez şekil değiştirir. Söylenecek söz yok Amerika'nın avucundayız. Hele Hürjet'i baştan 2 motorlu yapıp ortak Tf6000 motor ailesi ile donatma imkanımız var iken.
Bu duruma ek T70 helikopterinin lisansı da gelecekte helikopter envanterimiz için çok çok önemli. Ben T925 helikopterinin 11 tonluk prototipte ki gibi tasarlanması gerektiğini düşünüyorum. Birde T70 yerine T925'i tasarlar isek ölme eşşeğim ölme. TUSAÞ'ın 2030 projesinde Ağır sınıf Orta sınıf nakliye, tanker, Jet motorlu deniz karakol uçağı, Awacs platformu gibi projeler olmalı.


Türkiye'nin karada ve denizde özellikle de denizde ağır sınıf deli gibi helikoptere ihtiyacı var. Eğer T70 konusunda da lisansı alamaz isek helikopter konusunda darboğaza girdik demektir. T70 lisansı alınır ise T925 projesi 3 4 yıl ötelenip 2030'lu yıllarda yerli TS3000 projesi ile hayatına devam eden proje olmalı benim kanaatim. T925'i hibrit T70 ile S92 arası bir model yapar isle ileride bu sefer tekrar 11 tonluk taşıyıcı ağır sınıf helikoptere ihtiyacımız olacak demektir. Ayrıca yani bu Ukrayna motoru ile hiçbir zaman istenilen aranan TSK'nın kullanım tarzına uyan bir helikopter olmayacak. Yerli motor yapıldığında da bu sefer motor modernizasyonu derdi olacak vs vs. Yapacak birşey yok motor için proje biraz daha ağırdan alınmalı ya da T70 projesine üretim iznine çözüm bulunmalı. T70 kara havacılıkta çok nefes aldırır. Deniz konusunda önce şu Gökbey denizi bir ortaya koyalım nerde bunun prototipi kaç yıl oldu. Bugün çıksa 2 yılı var niye hala çıkmadı. Hisar sınıflarını , İstif 5.-8. gemilerin arkasına ne koymayı düşünüyoruz. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

İşin açıkçası Gökbey sonrası en az sıkıntılı olduğumuz7 hissettiğim alan kara havacılık. Yıllarca tek motorlu UH-1lerle idare ettik. Þu andaki UH-60 sayısı elimizde daha önce hiç olmadı. Gökbey ise UH-1 den 1 ton civarında daha fazla taşıma kabiliyeti olan kabini daha geniş bir platform. Skorskyler 5-10 adet oldukları yıllarda koltuklar sökülüp 20-30 hatta 40 komando taşıdılar risk bölgelerine. Þimdi Skorsky , UH-1 arasında bir yerli platformumuz, üstüne CH-47lerimiz var. TS-1400 kullanıma girdiğinde Gökbey kalkış ağırlığında bir %5-10 artış da olabilir.

Öte yandan 3000 bg civarında bir yerli motor çalışmaları şimdi başlasa 8-10 seneye T-929 ve 925 devreye girebilir . Eğer Gökbey navalize de edilebilir ise bu geçiş döneminde önemli sıkıntı çıkmayabilir. Mesajı Paylaş

#6586
Alıntı yapılan: mehmet05 - 27 Temmuz 2024, 19:50:10
İşin açıkçası Gökbey sonrası en az sıkıntılı olduğumuz7 hissettiğim alan kara havacılık. Yıllarca tek motorlu UH-1lerle idare ettik. Þu andaki UH-60 sayısı elimizde daha önce hiç olmadı. Gökbey ise UH-1 den 1 ton civarında daha fazla taşıma kabiliyeti olan kabini daha geniş bir platform. Skorskyler 5-10 adet oldukları yıllarda koltuklar sökülüp 20-30 hatta 40 komando taşıdılar risk bölgelerine. Þimdi Skorsky , UH-1 arasında bir yerli platformumuz, üstüne CH-47lerimiz var. TS-1400 kullanıma girdiğinde Gökbey kalkış ağırlığında bir %5-10 artış da olabilir.

Öte yandan 3000 bg civarında bir yerli motor çalışmaları şimdi başlasa 8-10 seneye T-929 ve 925 devreye girebilir . Eğer Gökbey navalize de edilebilir ise bu geçiş döneminde önemli sıkıntı çıkmayabilir.




Dediğiniz durumda T925 istenilen gibi 3000 beygir yerli motorlu ve istenilen gibi çıkar ama galiba hedeflenen son durumlardan sonra T70 S92 hibrit karışımı Ukrayna motorlu helikopter. Bana bu durum hiç iyi gelmiyor ne zaman açısından ne istenileni verme açısından ne performansı ve motorun getireceği olumsuzluklar açısından. Bugün T925 hibrit tarz yapılsın kaç yılı var daha Gökbey ne zaman uçtu daha seri üretime girmedi. Eğer izin kopartılırsa bence proje ertelenip bugünden motor projesine başlayıp 2034 2035'li yıllarda seri üretime başlayacak bir modele geçmeliyiz bence.(Motor konusunda yazıyoruz da nasıl bir planlama var acaba ciddi yoğun bir program var. TF6000 TF10000, LM2500'leri Türkiye'de lisans ile üretme. vs vs ) Bu dönemde de Gökbey'ler denize uygun yapılır ve T925 istenildiği gibi bir proje olur. Belki ilk prototipler için Amerika'dan 3000 beygirlik motor alınır ve uzun bir geliştirme süreci uygulanır. Kara kuvvetlerinin helikopter ihtiyacını önemli görüyorum çünkü Türk ordusu kuvvet aktarımında nakliye uçaklarından çok helikopterlere bel bağlıyor bence. Mesela T925 hazır olsaydı kuvvet 100 lü rakamlarda ister sunardı bence. T70 le beraber. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

http://youtu.be/vtdVa5_4MYM?si=xtuVFeVA9L-ZgR5w

Kaan ve hürjet motorları için yaptığımız talep ABD kongresindeymiş... Mesajı Paylaş

#6588
https://youtu.be/XhDGIRcr6Uw?si=MDs3-OcQssaSdOph

Bu titanyum mevzusunda Tolga Özbek tam tersi olduğu konusunda iddiaları var hatta siparişi Çin'den İtalyanlar vermiş. TUSAÞ İtalyanlardan alım yapmış ve problemi fark eden TUSAÞ'mış vs vs. O zaman bu depolama hadisesi, yönetim değişikliği nasıl açıklanıyor. Tesadüf mü? Þu konuda güvenilir bir kaynak gerekiyor da açıklama yok daha. Bahsettiğim mevzu videonun 27. dakikasında. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#6589
O zaman Tusaş İtalya da ilgili firmayı ticari itibarını sarstığı için mahkemeye versin. Hatta anlayanlar yorum yapabilir uluslararası tahkime gitsin bana mümkün gibi geliyor. Bu atılan bok gerçekten bu kadar haksızlık içeriyorsa sineye çekilecek konu değil. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz