KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

?????
Hayrola ya, salaklık malaklık.
Dün silahlı SİHA da yoktu, daha sonra Suriye'de, Ermenistan'da sıcak savaşta kullanıldıklarında düşmanı dümdüz ettiler. Elalem male, stratejik SİHAlarla uğraşırken biz ECM, ECCM ortamında, radara yakalanmayan veya uçaksavarlarla vurulamayan SİHAlarla bir konsept ortaya koyduk. Bu sistem pahalı, über teknolojik miydi? Hayır, sadece kendi aklına, yeteneğine inanan, fikri esir olmamış, hür insanların koyduğu bir çözümdü.

Fikri Hür olmak sadece hacı, hocalara, doğmalara karşı değil malesef, aynı zamanda yenik, kompleksli zihniyete karşı da fikri hür olmak önemli.
Atatürk, "Türk övün, çalış, güven", "Bir Türk dünyaya bedeldir" derken sadece bu  fikri esaret  yenmeye çalışıyordu. 

Yarın yeterince soğuk motorlu, stealth, ECM, ECCM, ağ destekli destekli LO hatta altı bir uçağın bile o koca F-22/35, SU-57, J-20'ye üstün gelmeyeceğini veya bombardıman, saldırı modunda daha iyi olmayacağını kimse söyleyemez.  Bazen çözüm para, karışık sistemler değil, basit çözümler içeren sistemlerdir.    Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Eylül 2024, 00:01:42
?????
Hayrola ya, salaklık malaklık.

Siz niye alındınız ki? Ben televizyonlarda boy boy açıklama yapan yetkililere söylüyorum. Oklavalı şebeklerle, sosyal medya maymunları zaten ciddiye alınacak türden bile değil. Biz bu forumda istediğimizi konuşuruz. Açın bir başlık, 7. nesli de konuşalım. Havanda su dövmek kolay. :)

Artık bizim boş işlerle harcayacak zamanımız kalmadı. Elimizdeki projeleri ürüne döndürmemiz lazım. Önce bir ürün çıkaralım ki, ileriye dönük elimizde bir şeyler olsun. Mesajı Paylaş

#6622
Niye alındınız ne demek. Söylediğiniz lafın ucu nerelere gidiyor biraz dikkat edin lütfen. Diğer taraftan forumda da uzun zamandır Hürjet'in savaş versiyonunun 2xTF-10000 ile yapılması savunuluyor zaten, Bu tip bir uçak yapılacaksa yine forumda da sık sık savunulduğu üzere stealth yapıda olması savunulmakta. Yine uçağın 6. nesil felsefesinden mümkün olduğunca faydalanması gerektiğini de söyleyebiliriz herhalde. 6. nesil kriterleri net olarak konulmamış ise de, mümkün olduğunca soğuk bir motor, ağ merkezli savaş, daha gelişmiş stealth/dikey dümen stablizelerinin olmamasının hedeflenmesi, gerektiğinde pilotsuz kullanım, İHAları, SİHAları yönetme vs kabiliyetler olarak kabul ediliyor. TF-10000 yüksek bypasslı soğuk bir motor olarak planlanıyor. Anka-3 dikey stablizatörsüz, yani bu teknolojiye sahibiz, ağ merkezli savaş için Nato sistemleri dışında milli kement projesi üzerinde çalışmalar devam ediyor(du).  İHA, SİHA konusunda etkinliğimiz de ortada zaten. Bu bakımdan LO bir 6. nesil savaş uçağı belki 5. Nesil Hİ Kaan uçağından daha çabuk ulaşılabilir bile olabilir. Rakamlara takılmayın bence.    Mesajı Paylaş

#6623
Alıntı yapılan: kabardey - 10 Eylül 2024, 00:34:31
Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Eylül 2024, 00:01:42
?????
Hayrola ya, salaklık malaklık.

Siz niye alındınız ki? Ben televizyonlarda boy boy açıklama yapan yetkililere söylüyorum. Oklavalı şebeklerle, sosyal medya maymunları zaten ciddiye alınacak türden bile değil. Biz bu forumda istediğimizi konuşuruz. Açın bir başlık, 7. nesli de konuşalım. Havanda su dövmek kolay. :)

Artık bizim boş işlerle harcayacak zamanımız kalmadı. Elimizdeki projeleri ürüne döndürmemiz lazım. Önce bir ürün çıkaralım ki, ileriye dönük elimizde bir şeyler olsun.


2017 senesinde TRmilitary  forum'da uzun menzilli hava savunma sistemin başlık altında yurtiçi hava savunma sistemini tartışıyorduk daha o zaman her şey net açık değildi. Üyelerimizin biri bu işte epeyi ilerlemişiz ki yurt içinde artık üretebiliriz diye bahsediyordu. Acaba bu doğru mudur diye sorduğunda ben de tek kelimeyle evet dedim.ama Asıl ortaya çıkacak bir üyemiz bay pek bilmiş tek kelimeyle hayır  mış. Her şeye inanıp sağdan soldan kulaktan dolma paylaşmayacakmışım. Ta ki bu güdüm Sistemlerin ve füze başlıkların nereden ve hangi sene temin edildiği kuruluşun adını bile biliyorum. Sonuçta haklı olan hem de yerden göğe ben çıktım ama züper pek bilmiş bir daha hiç oralı olmadı.. Bugüne kadar kazandığımız erişimler gözardı edilmesin lütfen. Kritik bakış açısı her zaman yapıcıdır Ama Kaanı neredeyse bir düşürmediğin kaldı Mesajı Paylaş

Türkler yapilamacak olani yapar nokta

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 10 Eylül 2024, 10:14:30
Türkler yapilamacak olani yapar nokta



Resim çok güzel kanat alanına baktığımızda ben şahsen uçağın normal seyirde dahi nerden baksan en az 1 mach hızda sürekli gittiğini düşünüyorum.
Yanılmıyorsam kanat alanı düştükçe uçağın havada kalabilmesi için hızının artması gerekiyor yeterli pasif kaldırma gücüne ulaşabilmesi için... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: aydındurmus - 10 Eylül 2024, 11:19:494
Yanılmıyorsam kanat alanı düştükçe uçağın havada kalabilmesi için hızının artması gerekiyor yeterli pasif kaldırma gücüne ulaşabilmesi için...

Bu bilgi doğrudur, tabii tüm kaldırma kuvvetini kanatlar oluşturuyorsa. Ama merak ettiğim şu: Toplam kaldırma alanının düştüğü sonucuna nereden vardınız? Gövdenin kendisi yekpare olarak kaldırma kuvveti oluşturamaz mı? Mesajı Paylaş

#6627
Görselin bizimle alakasını nasıl kurduk ben kaçırdım o kısmı. Biri izah edip ikna edene kadar ben bu görseli bizimle alakalı kabul etmiyorum. Kuyruktaki işareti Türk bayrağımı sandı hayal gücünü çalıştıran birisi anlamadım resmi büyütün hiç alakası yok. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

uçağın toplam ağırlığı/pasif kaldırma alanı =mm veya cm2'ye düşen ağırlıktır
sanırım ağırlık *Hız =kaldırma sınırı (Tahmin yürütmekteyim)
Hızın artması kaldırma alanın birim başına düşen sınır basınç miktarınını arttırmış oluruz.Böylelikle uçak sıfır ağırlıktan sonra havalanmaya başlar.
Buna havanın arkada oluşacak olan anafor etkisinide eksi yönde eklemeliyiz (çok düşük dahi olsa bir çekme etkisi mevcuttur)
Ayrıca uçağın hucum alanlarının hıza olan negatif etkilerinide hesaplamalara eklemeliyiz.
Bunların hepsini göze aldığımızda hangi hızda ne kadarlık minimum kanat alanının olması gerektiğini bulruz (benim tahminlerim bu yönde )Hatta bunlara kullanılan malzemenin sürtünme katsayısınıda eklemek gerekiyor....
Bu bilgiler ışığında yazdım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Eylül 2024, 11:26:08
Alıntı yapılan: aydındurmus - 10 Eylül 2024, 11:19:494
Yanılmıyorsam kanat alanı düştükçe uçağın havada kalabilmesi için hızının artması gerekiyor yeterli pasif kaldırma gücüne ulaşabilmesi için...

Bu bilgi doğrudur, tabii tüm kaldırma kuvvetini kanatlar oluşturuyorsa. Ama merak ettiğim şu: Toplam kaldırma alanının düştüğü sonucuna nereden vardınız? Gövdenin kendisi yekpare olarak kaldırma kuvveti oluşturamaz mı?

Mümkündür fakat alt kısmın tam düz olmayacağı bu sebepten dolayı ağırlık kayması sebebi ile kanat kaldırma alanın yarısı veya 1/4 i kadar alan kayıp bölge olarak düşünmek gerek fakat birde bu bölgenin sürtünme katsayısı olduğu için nerdeyse %30-35 oranında birim başına kaldırma kaybı yaşanacaktır.
Düz bir alanın kaldırma oranı ile açılı bir alanın kaldırma oranları çok farklıdır bu oranı bulmak için nerdeyse tüm alt uçak alanın birim başına olan açısı ve kaldırma oranlarını hesaplamak gerekirki bu çok zor ve uzun sürecek bir hesaplamadır bu sebepten dolayı bu alanlar için standart bir oran tespiti olduğunu düşünmekteyim... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz