KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: aydındurmus - 10 Eylül 2024, 18:20:28
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Eylül 2024, 11:26:08
Alıntı yapılan: aydındurmus - 10 Eylül 2024, 11:19:494
Yanılmıyorsam kanat alanı düştükçe uçağın havada kalabilmesi için hızının artması gerekiyor yeterli pasif kaldırma gücüne ulaşabilmesi için...

Bu bilgi doğrudur, tabii tüm kaldırma kuvvetini kanatlar oluşturuyorsa. Ama merak ettiğim şu: Toplam kaldırma alanının düştüğü sonucuna nereden vardınız? Gövdenin kendisi yekpare olarak kaldırma kuvveti oluşturamaz mı?

Mümkündür fakat alt kısmın tam düz olmayacağı bu sebepten dolayı ağırlık kayması sebebi ile kanat kaldırma alanın yarısı veya 1/4 i kadar alan kayıp bölge olarak düşünmek gerek fakat birde bu bölgenin sürtünme katsayısı olduğu için nerdeyse %30-35 oranında birim başına kaldırma kaybı yaşanacaktır.
Düz bir alanın kaldırma oranı ile açılı bir alanın kaldırma oranları çok farklıdır bu oranı bulmak için nerdeyse tüm alt uçak alanın birim başına olan açısı ve kaldırma oranlarını hesaplamak gerekirki bu çok zor ve uzun sürecek bir hesaplamadır bu sebepten dolayı bu alanlar için standart bir oran tespiti olduğunu düşünmekteyim...
+1 vay be Mesajı Paylaş

http://youtu.be/bZirSOmW9xg?si=PaItAbuNcW6LTrZ2

Bizim konuştuğumuz ,tartıştığımız konuyu dillendirmeye başlamışlar. Mesajı Paylaş


2028'de yerli motorlu  uçak  konusu  resmi  yetkilinin ağzından  bitmiş oluyor.
böylece  yerli motorlu uçak için  başlarda  hedeflenen 2033 tarihine  yakın bir tarih güncellendi.
demek  olacağına varıyor. 2028'de   yerli motorlu uçak teslimatı  olacak  iş değildi zaten.

"
"*kendi motorumuzu,  5.  nesile uygun olacak  motorumuzu da tasarım çalışmaları başladı.  TEİ ve TRmotor öncülüğünde  devam ediyor"

*şu anki hedefimiz  test uçuşlarına yine 2020'lerin sonunda  29'da başlamak
*ama esas  teslimatı 2031 2032   bandında yapmayı planlıyoruz.

*kendi motorumuzu,  5.  nesile uygun olacak  motorumuzu da tasarım çalışmaları başladı.  TEİ ve TRmotor öncülüğünde  devam ediyor"
"



---

yalnız  biraz kuşkulandım  açıkçası.
tasarım çalışmasına başlamak ne demek?
yeni mi başlandı tasarım çalışmasına?
tabi doğaçlama konuşurken  böyle söylenmiş olabilir;  ama röportajda  önce TEİ  sonra TRmotor denilmesi de ilginç.
geçen yıla kadar patron TRmotor idi  çünkü.
çerçeve anlaşması imzalanalı beş yılı geçmiş,  APU  ve ATSS  gibi  parçalar için sözleşme imzalanmış,  2020'de  yapılan şu röportajda  tasarım çalışmasına başlandığı  söylenmiş.

TRmotor'un dört yıldır  çalıştığı motordan vaz geçilip TEİ'nin  önerisiyle mi  tasarıma başlandı?
dört yıldır hiç ilerlememiş olamaz motor tasarımı.
bir de geçen aylarda  bir 13 kişilik heyet tarafından birinci seçilmesi konusu vardı  TEİ  önerisinin.
acaba resmi  heyet mi  birinci seçti?
bu seçim doğrultusunda TRmotor'un  projesi değil de,  TEİ'nin   önerisiyle  mi tasarım çalışması başladı?
TEİ  TF10000'in  yarı çapını  15cm  büyüterek  TF35000  yapmayı öneriyordu.

ama  ben  bu  birinci seçilme  konusunda,  bu yarışmanın  gayrıresmi  bir yarışma olduğunu  düşünüyordum;  çünkü  TRmotor  çalışmaya başlayalı  yıllar oldu  yahu!
fakat,  şu an  ilk defa  biraz kuşkudayım.
umarım dört seneyi  böyle geçirmemişizdir.


Mesajı Paylaş

Hocam takip ettiğim kadarıyla kesin bilgi şu:

2021 yılının ikinci yarısında TF-35000 çalışmaları TEİ-TRmotor ortaklığıyla gerçek anlamda , parça tasarımları vs. başladı...Daha öncesi sadece 80 mühendis ile başlayan TRmotor'un tasarımsal çizimleri vardı...

Yani 3,5 yıl oldu...Prototip üretimi-ilk çalıştırma  2028'i bulur. 5 sene de testler 2033 diyorum ben... Mesajı Paylaş

#6635
Alıntı yapılan: korsan2 - 05 Ekim 2024, 12:25:48
TRmotor'un dört yıldır  çalıştığı motordan vaz geçilip TEİ'nin  önerisiyle mi  tasarıma başlandı?

Bence öyle oldu.

Tamamen fikir yürütüyorum şu an:

- Önce RR ile pazarlıklar yürütüldü. Bir nedenden, RR ile yol alınamayacağına karar verdiler.

- Ardından büyük turbofanlarda bir tecrübemiz olmadığından, tecrübesi olduğu var sayılan Ukrayna'lı uzmanların öncülüğünde, TRMotor kendi tasarımını yaptı.

- Bunlar olurken, TEİ şirketi TF-6000'in ilk ateşlemesini gerçekleştirdi. Beklentilerin ötesinde sorunsuz ilerledi bu iş. Bunun üzerine TEİ dedi ki, "Madem ki, TF-6000'in tasarımı bu kadar etkili, hiç bozmayalım ve sadece çapını büyüterek TF-35000'i üretelim."

- Elde iki tasarım olunca, devlet bir heyet topladı. Bu heyet de TEİ'nin tasarımını kabul etti. Yani TF-6000'in çapını büyüterek bu işi yapacaklar. 4 Yıl boşa mı gitti? Pek sayılmaz. Esas motorun küçültülmüş bir örneği ile 4 boyunca çalışıldı, gibi düşünebilirsiniz.
------------------------------------------------------------------------------

Ha bu arada, bence TF-6000'in çekirdeği baz alınarak, TS-3000 motoru da tasarlanmaya başlandı. Bu iş uzun süreceğinden, geçiş sürecinde zorlanmayalım diye, Gökbey'in ağırlığı son anda artırıldı. Mesajı Paylaş

Ben F110 motorun capinda bir motor yapilacak

adida TF35000 olacak Mesajı Paylaş

Ben F110 motorun capinda bir motor yapilacak

adida TF35000 olacak Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 05 Ekim 2024, 13:39:55
Alıntı yapılan: korsan2 - 05 Ekim 2024, 12:25:48
TRmotor'un dört yıldır  çalıştığı motordan vaz geçilip TEİ'nin  önerisiyle mi  tasarıma başlandı?

Bence öyle oldu.

Tamamen fikir yürütüyorum şu an:

- Önce RR ile pazarlıklar yürütüldü. Bir nedenden, RR ile yol alınamayacağına karar verdiler.

- Ardından büyük turbofanlarda bir tecrübemiz olmadığından, tecrübesi olduğu var sayılan Ukrayna'lı uzmanların öncülüğünde, TRMotor kendi tasarımını yaptı.

- Bunlar olurken, TEİ şirketi TF-6000'in ilk ateşlemesini gerçekleştirdi. Beklentilerin ötesinde sorunsuz ilerledi bu iş. Bunun üzerine TEİ dedi ki, "Madem ki, TF-6000'in tasarımı bu kadar etkili, hiç bozmayalım ve sadece çapını büyüterek TF-35000'i üretelim."

- Elde iki tasarım olunca, devlet bir heyet topladı. Bu heyet de TEİ'nin tasarımını kabul etti. Yani TF-6000'in çapını büyüterek bu işi yapacaklar.
------------------------------------------------------------------------------

4 Yıl boşa mı gitti? Pek sayılmaz. Esas motorun küçültülmüş bir örneği ile 4 boyunca çalışıldı, gibi düşünebilirsiniz.
Benim anladığım kadarıyla, motor geliştirilmesinin TEI sorumluluğuna verilmesi ile birlikte teknik geliştirme ve lmalat konsorsiyumu olarak,
RR + Kale = TAEC,
TEI,
TR Motor,
Alp havaclık
Firmaları görevlendirildi. Bu firmalar motor tasarımı ve geliştirilmesi ile imalatını takipten sorumlu.
Motorun İmalatı ise TEİ'nin.



2.32 den itibaren dinleyin.
Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar attığınız videonun haber kaynağı Türkiye Gazetesi ... Yalanın tarihini yazmış havuz medyası kanalı...

Sayın Merzifonlu ; TF-6000 büyütülerek 5. nesil bir motor çıkar mı emin değilim... TF-6000'de 5.nesil özellikleri var derseniz orasını bilemem... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz