KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2024, 16:07:25
Sayın Merzifonlu ; TF-6000 büyütülerek 5. nesil bir motor çıkar mı emin değilim... TF-6000'de 5.nesil özellikleri var derseniz orasını bilemem...

TF-6000'de elbette ki 5. nesil özellikleri var. Yani, hem yakıtı adeta koklamak ve hem de nozuldan atılan havayı fazla ısıtmadan, yüksek itki üretebilmek.

Ha, TF-6000'in boyutunu değiştirip aynı mimariyle TF-35000'i üretmeye gelinceee, o bambaşka bir hikaye! ;D Dananın kuyruğu orada kopacak. Söylemesi kolay, yapması çok zor bir iş. Mesajı Paylaş

Neyse ben yine de "Prototip üretimi-ilk çalıştırma  2028'i bulur. 5 sene de testler 2033"  iddiamı şuraya bırakayım...

Tabi 5.nesil mi olur orasını tamamlanınca  görürüz...

Ama ben bu savunma sanayimizi az biraz tanıdıysam bu motor bu 5.nesil teknolojisiyle kalmaz "kervan yolda düzülür" mantığıyla içine TEMPEST motoru jeneratörü koymadan rahat edemeyiz... Mesajı Paylaş

#6642
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2024, 17:21:45
Neyse ben yine de "Prototip üretimi-ilk çalıştırma  2028'i bulur. 5 sene de testler 2033"  iddiamı şuraya bırakayım...

Tabi 5.nesil mi olur orasını tamamlanınca  görürüz...

Ama ben bu savunma sanayimizi az biraz tanıdıysam bu motor bu 5.nesil teknolojisiyle kalmaz "kervan yolda düzülür" mantığıyla içine TEMPEST motoru jeneratörü koymadan rahat edemeyiz...

Süre konusunda size katılıyorum, hatta o tarihler bence olabilecek en erken tarihler.

Elektrik jeneratörüne gelince, bence bunu motora eklemeyiz. İşi çok uzatırız o zaman. Motorun kendisini yapmak zaten yeterince zor, süreci daha da karmaşıklaştırmaya hiç gerek yok.

Uçakta elektrik üretmek için ayrı bir birim var. Ahanda budur: https://www.trmotor.com.tr/yardimci-guc-uniteleri

Bu ünite küçük bir türbin motor ile elektrik üretiyor. Deli gibi elektrik basılacaksa, bu üniteyi örneğin TS-1400 ile hormonlarız ve geçeriz. Zaten gövdeyi asıl bu nedenle büyük yaptık, hatırlatırım. Mesajı Paylaş

Tr motor 2017 yılında, BMC(yani Katar ile)'nin de içinde olduğu ortaklık ile kuruldu. 2018 yılında TF-X motor çalışmalarını başlattı. Faz-1 kapsamında motorun özellikleri, isterleri belirlendi. Faz-2 kapsamında bu isterleri karşılayacak motor tasarımı yapılacaktı. Fakat, Faz-2 sonrası yapılacak tasarım Tr motor'a ait olacaktı. Bu sebeple hiçbir yabancı firma işe yanaşmadı. Hatta CB'ye kadar konu çıktı, RR ikna edilmeye çalıştı. Fakat ihale başarısızlıkla sonuçlandı. Daha sonra Tr motor hisseleri 2021 sonunda Tusaş tarafından tamamen alındı. İhale süreci tekrar başladı. Yeni Faz-2 ihalesinde seçilen firma geliştireceği motorun haklarını SSB'ye verecekti. Faz-3'de ise bu tasarlanan motor belirli bölümlere ayrılarak firmalara ürettirilecekti.

Faz-2 ihalesi hiçbir zaman sonuçlanmadı. TEİ ve Kale-RR ortaklığı ihaleye cevap verdi. Bu ihale devam ederken, TEİ ve Ivchenko Progress firmaları ortaklaşa, Güç Ünitesi (APU - Auxiliary Power Unit) ve Hava Türbinli Başlatma Sistemi (ATSS - Air Turbine Start System) sistemlerini geliştirmeye başladı. TEİ'nin, 11 yıllık F110 muadili motor teklifi kabul görmedi. Kale-RR ortaklığının teklifi beğenildi. Fakat, yurtdışına satış konularında BK hükumet izni gerekliliği sebebi ile Kale-RR ortaklığı bir türlü ihaleyi alamadı. Hükumetler arası görüşmelerde sonuçsuz kaldı.

Þuan Faz-2 ihalesi teknik olarak hale devam etmekte iken, TEİ, biz motor yapıyoruz diyor. Tr motor sözde koordinasyonu sağlıyor ama neyin koordinasyonunu sağlıyor, ne biz biliyoruz, ne de kendileri açıklayabiliyor. Süreç tamamen ciddiyetsiz bir şekilde devam ediyor. Biz hala ara ara BK hükumeti ve RR ile görüşmeye devam ediyoruz.

İhale resmen Türk olduğumuz belli olsun ihalesi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2024, 16:07:25
Sayın Yaşar attığınız videonun haber kaynağı Türkiye Gazetesi ... Yalanın tarihini yazmış havuz medyası kanalı...

Sayın Merzifonlu ; TF-6000 büyütülerek 5. nesil bir motor çıkar mı emin değilim... TF-6000'de 5.nesil özellikleri var derseniz orasını bilemem...
1990'dan beri gazete okumadığım ortaya çıktı. 🤪
Sadece Sözcü ve Milliyet'i (iki zıt düşünceli) internetten günlük takip ediyorum.
Evet, İhlas Holding'e ait şu anki hükümet yanlısı bir kanalmış.

Yalnız, yalan olurda bu kadar oturaklısı da olur mu?
Sn Kotil, neden o kadar iddialı olarak 2028'de özgün motoru uçağa takacağız diyordu?
Hala hem Demiroğlu hem de Akşit, özgün motorda çok yol alınıldığından dem vuruyorlar. Bu kadar güvenceli demeçlerin arkasında RR/Kale teknik yardımı yatıyor olabilir.

Mitçotakis ve Yunanlılar, İngilizleri, Türkiye'ye teknik yardım vermekle suçluyorlardı geçen sene.

Sonra, olmayacak şey değil iddia edilen. Üretimi TEI yapacak, RR/Kale, Alp havacılık, TR Motor teknik yardım verecek. Bunlardan Kale ve Alp Havacılık hali hazırda motor parçaları üreten firmalar.

Bu biraz "Ateş olmayan yerden duman çıkmaz" sözünü hatırlatacak bir haber. Mesajı Paylaş

#6645
Sayın Yaşar, RR bu motorun tek bir vidasına katkı verdiyse, çok ama çok şaşırırım.  ;)

Karartma uygulanıyor turbofan motor projesinde, bu besbelli. O nedenle yetkililerin verdikleri tarihleri bekleyeceğim. Sayın kabardey'in şüpheci yaklaşımına şimdilik prim vermiyorum. Ama şimdilik... Mesajı Paylaş

RR/Kale, Alp Havacılık ve TR Motor ile TEI arasında uğraştıkları alanlarda dağ kadar disipliner fark var. Bu firmalar ne biliyorda TEI ye katkı verecekler. Ağır siklet ile hafif siklet gibiler.
S. Kabardey ve Sn.Merzifonlu'ya  katılıyorum. Bence en sağlam bilgi Mahmut Akşit hoca'dan geliyor. Ya söylüyor, yada hiç söylemiyor. Politika yapayım derdinde değil. Beklemek lazım.
Mesajı Paylaş

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit :

"TF-35000'i çok uzun olmayan bir süreçte Milli Muharip Uçağımızda başarıyla çalıştıracağımıza ekipçe inanıyoruz."


Mesajı Paylaş

 ;D ;D ;D
Çok hızlı oldu cevabınız. Hoca umut vaat eden bir laf etmiş. Eşimin bahsettiği beyaz yalanlara benziyor. Herkes mutlu.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2024, 20:23:33
TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit :

"TF-35000'i çok uzun olmayan bir süreçte Milli Muharip Uçağımızda başarıyla çalıştıracağımıza ekipçe inanıyoruz."

Bu lafından önce de, tabi daha zor şeyler daha uzun zamanda başarılıyor, diyor ve ekliyor, bu zaman ve para işidir. Sayın Akşit'e umut dağıtırken, gerçekleri de hatırlatıyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz