Hangi sıcaklıktan bahsediliyor burada?
Bir turbofan motorda, askeri uygulama açısından bir anlamı olan, 2 farklı sıcak bölge var. 1- Türbin inlet sıcaklığı. 2- Normal çalışmada (yani ardyakıcı kapalı iken) nozuldan atılan gazın ortalama sıcaklığı.
Hangisi F119'dan daha az olacak?
Çok önemli bir nokta bu işte Sn Merzifonlu.
TIT değeri (1 nolu sıcaklık) sabit olsa dahi; türbin çıkış sıcaklığı, bypass oranı arttıkça düşer. Bu da motorun IR izini olumlu etkiler.
Birçok yolcu uçağını uçuran CFM56 motorunun çıkış noktası, GE-F101 motorudur. Bu motor GE’nin ilk ürettiği art yakıcılı türbofan motordur. F110’da bu motordan türetilmiştir.
GE-F101 motorunun bypass oranı 2:1 dir.
TIT değeri ise 1100derece santigrattır.
Kabaca anlatımla, bu motoru alıp art yakıcısını çıkarıp, önüne dev bir fan koyarsanız CFM56 ortaya çıkar. Bu motorun bypass oranı ~6:1 dir. TIT değeri ise ~1360 derece santigrattır. Daha fazla itki elde edebilmek için ve de o koca fanı çevirebilmek için TIT değeri yüksek alınmıştır.
Gene kabaca aynı F101 motorunu alıp TIT değerini 1510 derece santigrata çıkarıp, bypass oranını da 0.76:1 ‘e düşürürseniz f110 ortaya çıkar.
Sn Korsan2’nin dediği gibi TF35K ile F119 motor içi sıcaklıklarıyla türbin çıkış sıcaklıklarının, onun anlatmak istediği mealde, bir alakası yoktur.