Akşit Bey'in TF-6000 sonrası açıklamalarından planlananın bypass oranının yüksekliği ile daha soğuk çalışan bir motor olduğunu anlıyorum. Yanma odası ve tek kristal bıçakların çalıştığı bölümü ne kadar soğuk tutabilirler, yüksek by pass oranı ile TF-10000'in çapını 30 cm büyüterek 35.000 lb güç elde edebilir miyiz bilmem. Ama Motor sıcaklığını 1400 hatta 1500 derece altında tutmayı başarabilirlerse, türbin bıçaklarının boyunun büyümesinden o kadar da korkmamak lazım. Ama dediğim gibi 110 cm sabit çaplı motordan yüksek by pass ile 35.000 lb güç elde edilebilir mi, biraz paradoksal bir durum. Zira TF-10000de, yüksek bypass oranı ile F-404 ile aynı çapa sahip olmasına rağmen %35-40 daha az güç elde ediliyor. Bir iki yıldır arada sırada bu paradoksu burada da dillendirdik. Ancak işin uzmanları olur diyorsa vardır bir bildikleri.