KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#6770
Alıntı yapılan: DelKu - 21 Kasım 2024, 12:30:16Öhö öhö, F-35B aslında ingiliz filan değil rusların daha doğrusu sovyetlerin dizaynıdır.

İngiliz dizayn etti demedim. "F35B'yi yapan asıl ülke ABD değil ama İngiltere'dir" dedim. Yokalev'in tasarımını, eğer yanlış hatırlamıyorsam, ABD Rusya'dan satın almıştı. Ardından, işi RR şirketine, yani İngiltere'ye bir nevi pasladılar. Çünkü Amerikanlar lift fan işine bulaşmak istemediler. İngilizler de Pegasus motorundan gelen tecrübeleri ile bu işi kotardılar.

VTOL jet uçağını tasarlamak ve üretmek, jet uçağı imalatındaki en zor iştir. Eğer Eray Güçlüer kafasında iseniz, "bu iş çok da zor değil" dersiniz. @putty Gibi değerli bir üyemiz de malum şahsın kafa yapısında olamaz, olmamalıdır! Mesajı Paylaş

#6771
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Kasım 2024, 13:06:48
Alıntı yapılan: DelKu - 21 Kasım 2024, 12:30:16Öhö öhö, F-35B aslında ingiliz filan değil rusların daha doğrusu sovyetlerin dizaynıdır.

İngiliz dizayn etti demedim. "F35B'yi yapan asıl ülke ABD değil ama İngiltere'dir" dedim. Yokalev'in tasarımını, eğer yanlış hatırlamıyorsam, ABD Rusya'dan satın almıştı. Ardından, işi RR şirketine, yani İngiltere'ye bir nevi pasladılar. Çünkü Amerikanlar lift fan işine bulaşmak istemediler. İngilizler de Pegasus motorundan gelen tecrübeleri ile bu işi kotardılar.

VTOL jet uçağını tasarlamak ve üretmek, jet uçağı imalatındaki en zor iştir. Eğer Eray Güçlüer kafasında iseniz, "bu iş çok da zor değil" dersiniz. @putty Gibi değerli bir üyemiz de malum şahsın kafa yapısında olamaz, olmamalıdır!
Sn Merzifonlu,
Tarihler pek tutmuyor. Pegasus motoru 1950'lerin başında geliştirilmeye başlanmış.
Yakovlev ise 1960'ların sonuna doğru.
İlk Pegasus 1960'da uçmuş.
İlk Yakovlev ise 1970'de uçmuş.
Pegasus motor projesi, NATO ortaklarının, ABD'nin itelemesiyle başlatılmış bir proje. Fransa'da İngilizlerin yönetiminde geliştirilmeye başlanmış ve asıl Fransız bir tasarımcının buluşu ile bugünkü halini almış bir motor. Motoru ilk geliştiren ve uçuran firma Hawker Siddeley firması. Daha sonra RR olaya dahil olmuş ve ana yüklenici olmuş. 

Yakovlev YAK-38 ilk 1970'de bitirilmiş. Genel görünümü itibariyle Harrier uçağına benzese de teknik açıdan çok farklı bir tasarımın ürünü. Çift motorlu yapıda apayrı bir teknoloji ürünü. Uçağın genel görünümü Hawker Sıddeley Harrier kopyası gibi görünse de çalışma prensibi çok farklı bir uçak. Sonra Sovyet uçağı supersonik.

Ama haklısınız F35B'nin tüm motor sisteminin tasarımında RR bulunmuş ve bilhassa dikey kalkışı için RR görev almış ve tasarlamıştır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 21 Kasım 2024, 12:30:16Öhö öhö, F-35B aslında ingiliz filan değil rusların daha doğrusu sovyetlerin dizaynıdır. Sn marmara belki bize uçağın planlarının nasıl ülkeden çıkarıldığını F-35in çift dikey stabilizatörlü olmasının sebebini, sovyetleri Yak-141den vazgeçme nedenlerini filan anlatır kendisi uzun uzadıya  yazabiliyor.

Bu konuda ben yokum, Sovyetler sonrası sarhoş Eltsin dönemindeki hainliğin dibidir bu olay.
Parasını nereye harcamak için bahane arayanlar için iyi proje olabilir. Ancak ne Rusya'nın, ne de Türkiye'nin okyanus ötesi Arjantin'e saldırı planları hiç bir zaman olmayacağına göre gereksiz projedir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 21 Kasım 2024, 14:40:15Sn Merzifonlu,
Tarihler pek tutmuyor. Pegasus motoru 1950'lerin başında geliştirilmeye başlanmış.
Yakovlev ise 1960'ların sonuna doğru.
İlk Pegasus 1960'da uçmuş.
İlk Yakovlev ise 1970'de uçmuş.
Pegasus motor projesi, NATO ortaklarının, ABD'nin itelemesiyle başlatılmış bir proje. Fransa'da İngilizlerin yönetiminde geliştirilmeye başlanmış ve asıl Fransız bir tasarımcının buluşu ile bugünkü halini almış bir motor. Motoru ilk geliştiren ve uçuran firma Hawker Siddeley firması. Daha sonra RR olaya dahil olmuş ve ana yüklenici olmuş. 

Yakovlev YAK-38 ilk 1970'de bitirilmiş. Genel görünümü itibariyle Harrier uçağına benzese de teknik açıdan çok farklı bir tasarımın ürünü. Çift motorlu yapıda apayrı bir teknoloji ürünü. Uçağın genel görünümü Hawker Sıddeley Harrier kopyası gibi görünse de çalışma prensibi çok farklı bir uçak. Sonra Sovyet uçağı supersonik.

Ama haklısınız F35B'nin tüm motor sisteminin tasarımında RR bulunmuş ve bilhassa dikey kalkışı için RR görev almış ve tasarlamıştır.
Sayın Yaşar;

Olayı bildiğim kadar anlatayım. Bu tarihler evet, doğrudur. Kronolojik olarak önce Harrier ve onun motoru olan Pegasus 60'larda geliştirildi. Ardından da Sovyetler 70'lerde zamanına göre çok iddialı bir uçak olan Yakolev'i geliştirdiler.

F35 projesi başladığında, Amerikanlar ölümcül bir proje yönetimi hatası yaparak, projeye VTOL tipi uçak (yani F35B modeli) eklemeye karar verdiler.

Sarhoş Yeltsin zamanında, ya satın alarak ya da araklayarak  ;D , Yakolev'in tasarımlarını edinmişlerdi. Harrier'den daha hızlı bir VTOL istediklerinden, Yakolev'in tasarımını baz almaya karar verdiler. Olayın en civcivli kısmı olan lift fan işini de İngilizlere pasladılar. Mesajı Paylaş

http://youtu.be/fomQ5a6gEJk?si=lvnrOeW92xDmyypX

Unutmuşken söz konusu vstol ise konu gene dönüp dolaşıp Almanlara geliyor Mesajı Paylaş

#6775
Sarhoş dönemine ait hainlik kısmını kesip attım, yaklaşık 9-10 senelik süreç kara lekedir ve insanlığın ders alması gereken dönemdir.

Su-75'in dikey kalkış yapabilen projesi de var. Maliyeti de çok tuzlu, mucizevi hızla yapıldı dersek en az 15 senelik süreci alır. 50-60 adetlik uçak için bu projeye girmeye değer mi. Derdi kara sınırındaki ülkelere(NATO) karşı. Kimse New-York sahillerine çıkartma yapamayacağına göre ne gerek var.

Bu kural Türkiye için de geçerli. Süriye, Irak, Iran, Ermenistan ve Yunanistan gibi aşırı "dostane" ülkeler ile komşu iken Fildişi Sahillerine mi saldıracak. F-35A/B satmazsa daha iyi olmuş, uzun menzilli Kaan projesi var. Kanuni dönemi Osmanlı topraklarına sahip olsaydı tamam anlardık, o topraklara sahip ülke projeye çoktan başlamıştı veya belki şu anda bile hazır olabilirdi.



Mesajı Paylaş

ister tek ister 4 motorlu olsun dikey iniş kalkış yapabilirler işin ucu muhendislik dizaynına bakar... Mesajı Paylaş

#6777
KAAN büyük gelir onun yerine Hürjet i tek koltuklu yapacaklar boşalan yere de dikine bir jet motor koyacaklar arkaya da F35B gibi eksozu yönlendirme sistemi yapacaklar oldu bitti zor değil o kadar. LiftFan filan yapmayacaklar bildiğin jet motoru ve desteklemek için bir küçük jet motoru. Küçük jet turboşaft da olabilir ve havalanma işi bitince APU olarak da görev yapar öneri yani. Hürjet in boyu da bir metre uzatılır birde el değmişken görünmez karakterde şekli değişir oldu bitti. Bu bizim raftaki ürün gamımız bize elli tane lazım israf diye bakmayın artık biz uçak tedarikçisi ülkeyiz inşallah Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Merhaba,
Üstadlara şöyle bir sorum olacak,  Herkesin malumu Kaan da motor problemimiz yerli motor üretinceye kadar Amerikan Kongresi'nin elinde ve Yerli Motor  +/- 2030 yılından önce gelmesi büyük sürpriz olacak.

Benim yıllardır forumdan okuduğum kadarıyla yılda 5 adete kadar Amerikan Kongre onayı olmadan motor alabileceğimiz.
Biz yıllardır KAAN için uğraştığımıza ve motor için beklediğimize göre şuana kadar kaç adet motor almış olabiliriz?  Örneğin yılda 4 adet alsak 2010 yılında proje kararı alındı 2020 ye doğru proje şekillendi.
Elimizde en azında 20 tane motor olması gerek diye düşünüyorum.
Sizce elimizde KAAN için kaç tane motor vardır?  Yukarıdaki hesapla ilk filo'nun motor problemi yok diyebilir miyiz? Kongre onay vermese bile !!! 
Yukarıdaki düşünce yanlış mı?
Birde bu kongre onaysız motor alımı her model için mi yoksa hepsi için mi 5 adet ?
Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz