KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Uçağı dikey kaldırmak için ne gerekli biliyor musunuz ?  :D

MOTOR

Peki, biz TFX için motoru kendimiz mi yapacağız ?

HAYIR

Gidersin Kanada'ya.. Hocam bize iki tane F135 gibi motor yap dersiniz.

OLUR BİTER  :D

...

Savaş uçağı yapmaya hazırlanan bir havacılık endüstrisi, dikey kalkanını da yapar. Birazcık daha zorlanırsın. BİRAZCIK  ::)

Dikey kalkanı hayal dünyasıysa, normali de hayal dünyasıdır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: F-16 - 29 Ocak 2013, 17:46:02
Uçağı dikey kaldırmak için ne gerekli biliyor musunuz ?  :D

MOTOR

Peki, biz TFX için motoru kendimiz mi yapacağız ?

HAYIR

Gidersin Kanada'ya.. Hocam bize iki tane F135 gibi motor yap dersiniz.

OLUR BİTER  :D

...

Savaş uçağı yapmaya hazırlanan bir havacılık endüstrisi, dikey kalkanını da yapar. Birazcık daha zorlanırsın. BİRAZCIK  ::)

Dikey kalkanı hayal dünyasıysa, normali de hayal dünyasıdır.

Sence sana o motoru kaça yaparlar?
O motorun yapımıyla kullanacağın kaç uçak olur? Tekrar tekrar sorayım o uçağı satamazsan kendi kullanacağın bir avuç uçak için o kadar para harcamak ne kadar mantıklı? Üstelik F-35 varken... Üstelik olası müşterilerin önemli bölümü F-35 ortağıyken.

Gerçek dünyaya geri dönün bence.

Not: Muhtemelen milli savaş uçağının motoru milli olacak. Belki kısmen bile olsa... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yapılabilirliğini kanıtlamak istiyorum sadece. Neyse, daha fazla batırmayayım. Mesajı Paylaş

Ona bakarsan biz de uzaya maymun gönderebiliriz.  Bana kalırsa İmralı'daki maymunu orada hayat olup olmadığını araştırması için güneşe gönderelim.  ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

arkadaşlar zaten TEİ milli jet motoru için çalışma yapmıyormuy du? Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

O motor insansız hava araçları için küçük boyutlu ve savaş uçağı motoru yanında oyuncak sayılabilecek derecede bir motor.1000 Shp lik bir motor çalışmasına başladılar gerçi ama o da şimdilik turboşaft ve turboprop olarak planlanmış durumda.Jet versiyonu olsa dahi en azından x10 katında bir güce sahip olması gerekir ki savaş uçağında kullanılabilsin.

Arkadaşlar savaş uçağı motoru çok zor bir teknoloji çeşitli disiplinlerden yüzlerce mühendisin yıllarca çalışmasını gerektirecek kadar zor hemde.Bizde şimdilik böyle bir çalışma yok,sadece bazı alanlarda akademik çalışmalar var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 31 Ocak 2013, 08:11:08
O motor insansız hava araçları için küçük boyutlu ve savaş uçağı motoru yanında oyuncak sayılabilecek derecede bir motor.1000 Shp lik bir motor çalışmasına başladılar gerçi ama o da şimdilik turboşaft ve turboprop olarak planlanmış durumda.Jet versiyonu olsa dahi en azından x10 katında bir güce sahip olması gerekir ki savaş uçağında kullanılabilsin.

Arkadaşlar savaş uçağı motoru çok zor bir teknoloji çeşitli disiplinlerden yüzlerce mühendisin yıllarca çalışmasını gerektirecek kadar zor hemde.Bizde şimdilik böyle bir çalışma yok,sadece bazı alanlarda akademik çalışmalar var.

Bu eski vidyodaki motor projesi hangisi?

Mesajı Paylaş

Alıntı YapOSMAN AROLAT / AROLAT'TAN
Uçak üretiminde TAİ atağı
E-Posta Gönder
07 Þubat 2013 Perşembe 06:00


TAİ son yıllarda birbiri ardında gerçekleştirdiği başarılı projeler sonrasında Mayıs ayında halka açılarak borsaya girecek. TAİ Genel müdürü  Muharrem Dörtkaşlı'nın elde edecekleri halka açılma gelirleriyle yeni işbirliği ve satın almalara gidebileceklerini daha önce DÜNYA'ya açıklamış olması bu alanda yeni haberlere neden oluyor.

Başbakan Erdoğan, bir süre önce yerli otomobil markasını yaratmak için "Kahraman işadamı" aradığını söylemiş, önemli yankı uyandırmıştı. Bu kez öğrendiğimiz kadarıyla Mayıs ayında halka açılma girişiminde bulunacak olan TAİ'nin ATAK helikopteri ve Hürkuş eğitim uçağı ve ANKA başarısından sonra yurt dışında uluslar arası işbirliklerine girerek bir yerli savaş uçağı ve bir bölgesel yolcu uçağı projesini hayata geçirmesi Başbakan tarafından istenmiş.

Bu halka açılıp gelir elde edecek TAİ'nin bu gelir ile Genel Müdürünün bir süre önce açıkladığı gibi uluslar arası işbirlikleri ve satın almalara gidebileceği düşüncelerinin ortaya çıkmasına neden oldu. Başbakan'ın isteğiyle İsveç SAAB firmasının havacılık bölümlünün bir kısmının satın alınması için görüşmeler yapıldığı iddiası gündeme gelirken, bir Rus firması ve bir başka ülke şirketiyle de görüşmeler yapıldığı öne sürüldü. TAİ yöneticileri arkadaşımız Mehmet Kaya'ya "Hali hazırda satın alma ve işbirliği alternatifleri üzerinde karar aşamasında bir projelerinin bulunmadığını" belirtiyorlar. Ancak, Genel müdür Muharrem Dörtkaşlı Kasım ayında gazetemize yaptığı açıklamada "Halka arz gelirlerinin bir kısmını şirket satın almada kullanabileceklerini" bunu yaparken uzun dönemli kontrata dayalı ve TAİ'nin yeteneklerini geliştirecek arayışlar içinde olduklarını söylemişti.

Bunun üzerine bir süre önce Türkiye'de İsveç-Güney Kore ve Türkiye ortaklığıyla uçak üretimi yapmak için görüşmeler yapıldığı haberi de gündeme gelmişti.

SAAB 1937 yılında İsveç Anonim şirketi olarak kurulmuş bir firma. 1947 yılında 15 uçak mühendisinin dizayn ettiği otomobil ile uçak yanında otomobil üretimine başlamış . 1968'de ticari araç üretimine de başlayan SAAB 1995'te ticari araç bölümünde Scania ile ortaklık kurarak Saab-Scania kamyonlarını üretmeye başlamış. Havcılık alanındaki üretimlerini de zaman içersinde hava trafik kontrol sistemleri, avcı ve savaş uçakları ile askeri radar sistemleriyle genişletmiş.


Son yıllarda karlılığını düşük gördüğü otomobil bölümünü Çine satarken, diğer alanlarda yeni ortaklıklara ve genişlemesini sürdürüyor. Dünkü İsveç gazetelerinde yer alan habere göre BAE'nin savunma sanayi firması Tawazun ile gelecek nesil radar üretmek için ortaklık kurduğu bildiriliyor. Ortaklıkta Saab'ın payının yüzde 49, Tawazun payının yüzde 51 olacağı belirtiliyor.


Bu konudaki bir başka söylenti haber de kulak rahatsızlığı nedeniyle ertelenen Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün 11 Mart'ta gerçekleştireceği İsveç gezisi sırasında TAİ-SAAB ortaklığı işbirliği yönünde görüşmeler olup gelişmeler kaydedilebileceği. Hatta ön anlaşma imzalanabileceği belirtiliyor.

Bütün bunlar TAİ'nin elde ettiği önemli başarılı çalışmaların ardından halk açılma ile elde edeceği gelirle hem bölgesel yolcu uçağı hem savaş uçağı üretimi için uluslar arası işbirlikleri ve satın almalarla atak yapabileceğinin habercisi olarak görülmelidir.

http://www.dunya.com/ucak-uretiminde-tai-atagi-151036yy.htm Mesajı Paylaş

Alıntı YapTürkiye, SAAB ile masaya oturdu

07 Þubat 2013 Perşembe 08:36
Son Güncelleme: 16:52
Başbakan Erdoğan'ın "Görüşün, değerlendirin" talimatıyla harekete geçen özel bir teknik ekip, İsveç'e giderek, mali sıkıntıdaki SAAB ile görüşme yaptı


Gültekin KARA - Mehmet KAYA

DÜNYA - Kamu uçak şirketleri TAI ve TEI, Başbakan Erdoğan'ın talimatı üzerine, İsveçli otomotiv şirketi SAAB'la, 'uçak motoru' üreten bölümünü "satın alma da dahil", bütün opsiyonları değerlendirmek üzere görüşme başlattı. Başbakan Erdoğan, başkanlık ettiği son Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısında, Türkiye'yi 2023'e taşıyacak projeler arasında gösterilen "yerli uçak projesi" tekrar günde gelmiş, Başbakan Erdoğan, mali sıkıntılar yaşadığı bilinen SAAB'ın uçak motoru üreten bölümünün satın alınması imkanının değerlendirilmesi talimatı vermişti.

Bu talimattan sonra, uçak sanayi şirketlerinden uzman ve bürokratların yer aldığı özel bir ekip oluşturuldu ve bu ekip İsveç'e giderek SAAB yönetimiyle görüştü. Edinilen bilgilere göre görüşme geçtiğimiz perşembe günü gerçekleşti. Sonuçları hakkında açıklama yok.
Konu hakkında bilgi veren kaynaklar, görüşmenin satın alma da dahil geniş opsiyonlu bir pazarlık olduğunu belirtti. Görüşmeyi TAI kaynakları da doğruladı. Yetkilileri, "milli uçak projesinin olabilirliği konusunda görüşme yapıldığını" söyleyerek, ayrıntı vermedi.

Başka iki ülke daha...

Türkiye'nin 'uçak motoru' konusunda, SAAB dışında, başka iki ülkeden uçak şirketleriyle de görüşmeler yaptığı belirtildi. Bu ülkelerden biri Rusya. Daha önce, Brezilyalı uçak şirketi Embraer firmasıyla işbirliği geliştirelibelceğine ilişkin, Brezilya tarafının niyet beyanı olmuştu. Son dönemde görüşülen iki ülkenin ismi belli değil. Ancak gerek SAAB görüşmeleri, gerekse başka ülkelerden uçak şirketleriyle görüşüldüğüne ilişkin bilgiler, bu konuda trafiğin hızlandığını gösteriyor.

Bakan Yıldırım toplantı yaptı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yerli uçak projesini yakından takip ediyor. Bakan Yıldırım, Kasım 2012'de ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının katıldığı geniş kapsamlı bir toplantı yapmıştı. Projeye göre ilk yerli uçak 2023'te havalanacak. Bölgesel nitelikte ve küçük gövdeli olarak planlanan yerli uçak konusunda "120 yolcu kapasiteli" olması görüşü var. Yerli oto markasında olduğu gibi devlet, özel sektörün girmemesi halinde kendisi, kamu uçak şirketleri aracılııyla projeyi geliştirecek. Türkiye'nin bu konuda deneyimli kuruluşları var. Yerli savaş uçağının tasarım ve imalatı aşamalarında, Tusaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AÞ (TAI) ve Tusaş Motor Sanayii A.Þ (TEI) yer alıyor. TEI, 2015'ten itibaren uçak motorları tasarlamayı, üretmeyi hedefliyor. Süreç boyunca TAI ve TEI birlikte çalışacak.

2023'te uçması hedefleniyor
"Yerli uçak projesi" Türkiye'yi 2023 hedeflerine taşıyacak projeler arasında. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bir süre önce yaptığı açıklamada, uçak üretim projesinin ar - ge'sine 1 milyar dolar harcanabileceğini belirtmişti. Hükümet bu konuda sadece kesenin ağzını açmış değil, projeyi götürecek birimleri de oluşturuyor. Bakanlık bünyesinde konu için özel bir genel müdürlük (Havacılık ve Uzay Daire Başkanlığı) oluşturuldu.

TAI'nin görüşme trafiği de hızlandı

ATAK Helikopteri, HÜRKUÞ eğitim uçağı ve ANKA ile tasarım yeteneğini ispatlayan TAI'nin, halen kavramsal tasarım aşamasında bulunan yerli savaş uçağı ve olası Türkiye bölgesel yolcu uçağı projelerinde öncelikli rol üstleneceğine kesin gözüyle bakılıyor. DÜNYA'nın edindiği bilgilere göre, TAI her iki projeye ilişkin olarak çeşitli şirketlerle görüşmelerini sıklaştırdı.

TAI'nin görüşme trafiğinin hızlanması, Genel Müdür Muharrem Dörtkaşlı'nın özelleştirme gelirlerini şirket satın almada kullanabilecekleri yönündeki açıklamalarını akla getirdi. TAI yetkilileri DÜNYA'nın sorusu üzerine, SAAB ile yapılan görüşmenin "işbirliği çerçevesinde" olduğunu belirttiler. TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, 2012 Kasım ayında DÜNYA'ya yaptığı açıklamada, halka arz gelirlerinden bir kısmının şirket satınalma için kullanılabileceğini belirterek, bu satın almada da elinde uzun dönemli devam edecek kontratı bulunması ve TAI'nin mevcut sahip olduğu yetenekleri daha üst düzeye çıkarabilecek bilgi-yetenek birikimi olması şartlarını arayacaklarını kaydetmişti.
Hürkuş'u Başbakan tanıttı Türk mühendisler, teknisyenler ve işçiler tarafından TUSAÞ'ta tasarlanan ilk özgün askeri eğitim uçağı Hürkuş'u Başbakan Erdoğan tanıtmış, Hürkuş'la ilgili gelişmelerin, Türkiye'yi milli savaş uçağı üretimine 10 yıl yaklaştırdığı belirtilmişti.

Otoyla biliniyor ama uçak şirketi olarak kurulmuştu

İsvçli Saab 1937'de uçak üreticisi olarak kuruldu.  Otomobil üretimi de yapan Saab dünyanın en büyük hava savunma şirketlerinden biri. Þirketin üretim yelpazesi, havacılık, savunma sanayi, ürün hava trafik kontrol sistemleri, avcı uçağı, savaş uçağı ve askeri sistemler ve radar yapımını kapsıyor. 2010 yılı itibariyle yıllık geliri 24.4 milyar İsveç Kronu olan şirket, 12 bin 500 kişi istihdam ediyor. SAAB, kendi tasarımı olan Gripen JAS-39 savaş uçağının yeni versiyonu olan Gripen NG (Next Generation) modelinin üretimine başlamıştı.

http://www.dunya.com/turkiye-saab-ile-masaya-oturdu-180806h-p2.htm Mesajı Paylaş

Saab'ın uçak motoru üreten bölümü mü var? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz