KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

MSI dergisinin TF-X süreç analiz röportajına değinelim birazda bilgi..

FX/TX projemizin kavramsal tasarım fazında kısıtlı zaman gerekçesiyle oluşabilicek herhangi bir teknik sorunları bertaraf etme amacıyla kurumsal bir teknik ihtiyacı hissedilmiş ve bunun üzerine İsveç SAAB firmasıyla masaya oturulmuştur. Bilindiği gibi bir TÇD yayımlanmış İsveç SAAB firması verebilicekleri açısından öne çıkmıştır ve 2 yıl gibi bir süre kavramsal tasarım fazı teknik destek alınmıştır. Bu bir zaafiyet oluşturmazmı kodlarına girmezlermi diye bir çıkış olmasın çünki SAAB firmasının tasarımda hiç bir katkısı olmadı. Buna güzel bir örnekde verilmiş dergide. Örneğin kitaplarda kat sayı için 2.1 alın diyor; ama uçak üreticileri kendi veri tabanları ve tecrübeleri doğrultusunda o katsayı 2.2 gibi bir rakam olabiliyor. Teknik destek buna ibaret yani.. Abi bak bakayım doğru yapmışmıyım bunu ben böyle yaptım ama gibi diğer bir deyişle.. Tecrübeye dayalı bilgiler gerekiyor yani bir noktada buda zaman ve kaynak kaybı oluşturur güzel bir çalışma olduğuna eminim.. ''Tusaş tarafından yapılan hesaplamalar SAAB'dan gelen teknik ekiplerce kontrol edildi.. örneğin Yaptığımız hesaplamalar ile bu gövde, kanat ve motor konfigurasyonu ile x mach sürate kadar çıkabiliyoruz'' SAAB'da bu noktada kendi hesaplamalarını yapmış ve TUSAÞ'ı onaylamıştır. Ve TUSAÞ'a olan güvenilirlik tazelenmiştir..

Bu arada arkadaşlar TF-X projesi sonuçlandığı noktada uçağa güç verecek motor'unda seçilmesi aynı anda planlandı. Ocak ayında firmalara TÇD gönderilmiş ve F/X kavramsal tasarımının sonuçları çıkıp hangi platform olacağı belirlenene kadar firmalardan gelen tekliflerde değerlendirilecek ve bir firma seçilecektir. Bu noktada uçağın seçilen motor üzerinden tasarımlarına başlanacak. Bu arada seçilecek motorda yurt içinde üretim, ihtiyaç durumunda ki olacak üzerinde  iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapılması ve bu noktada Türk mühendislerininde geliştirmeye katkıda bulunması istenmekte..

TX projemizide unutmayalım.. TX projemiz FX'le paralel ilerleyecek TX'de çift motor kullanılması isteniyor ve FX'e pilot yetiştirme amaçlı kullanılmak istendiğinden bir çok teknolojinin ortak kullanılması gündemde.. Burdaki amaç pilotumuz FX uçağına geçiş sağladığında pilot arayüzlerine yabancı kalmaması rahat uçurabilmesi olacaktır.. Uçak yüksek ihtimal ise çift kokpitli olması planlanmakta..
Mesajı Paylaş

Biri çıkıp kesin bilgi çift motorlu olanı seçtik dese rahatlıcam. Mesajı Paylaş
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

Ben öğrendim, fark yaratsın diye üç motorlu olacakmış. Fazla motor göz çıkarmaz diyorlar.  ;D ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: MSI dergisi - 05 Mart 2014, 20:12:28


TX projemizide unutmayalım.. TX projemiz FX'le paralel ilerleyecek TX'de çift motor kullanılması isteniyor ve FX'e pilot yetiştirme amaçlı kullanılmak istendiğinden bir çok teknolojinin ortak kullanılması gündemde.. Burdaki amaç pilotumuz FX uçağına geçiş sağladığında pilot arayüzlerine yabancı kalmaması rahat uçurabilmesi olacaktır.. Uçak yüksek ihtimal ise çift kokpitli olması planlanmakta..


TX eğitim amaçlı olacağı için yüksek ihtimal değil, kesin olarak çift kokpitli olacaktır. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Mart 2014, 23:09:03
Ben öğrendim, fark yaratsın diye üç motorlu olacakmış. Fazla motor göz çıkarmaz diyorlar.  ;D ;D ;D

Valla güzel fikir  ;D Farklılık iyidir  8) Mesajı Paylaş
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

Turkey's new top defense procurement management is not as warm to the idea of designing and developing an indigenous fighter jet as it used to be, citing limits to technological capabilities.

A senior defense procurement official said a new assessment of the program, dubbed the TF-X, found that several aspects of the ambition may surpass local industrial capabilities.

"The program has not yet been shelved or restructured, but it should not surprise anyone if it is," the official said on the condition of anonymity.

Turkey's top procurement official, İsmail Demir, who took over from Murad Bayar in April, ordered a new assessment report on the program and concluded that a 100 percent Turkish fighter jet may be too ambitious, given Turkey's local capabilities.

One government official said Demir, head of the Undersecretary for Defense Industries (SSM), has already briefed President-elect (Prime Minister) Recep Tayyip Erdoğan about the "potential infeasibility" of the program. Turkey has long claimed it would design, develop and manufacture its own fighter jet.

Erdoğan himself has boasted that the aircraft would make its maiden flight by 2023, the republic's centennial.

Earlier this year, Turkey requested bids from global motor companies GE, Rolls-Royce and Pratt & Whitney to present bids to power the future fighter jet.

Turkey's aerospace industry and procurement authorities had decided to first choose a foreign-made engine for the indigenous fighter jet that the country's local industry would develop and then finalize its design. But the new development may render the efforts for the engine suspended.

SSM had written to three engine makers — GE, Pratt & Whitney and Rolls-Royce — asking them to propose a suitable engine for the TF-X and that Ankara would most likely select an engine before the end of the year.

The decision on the engine would pave the way for the development phase of the program.
In June, Pratt & Whitney, at a high profile ceremony, inaugurated its Turkish partnership with local aviation company Kale to produce critical engine parts for the multinational F-35 (the Joint Strike Fighter). Kale Pratt & Whitney, the joint venture, will manufacture the parts of the F-135 and the engine for the F-35, at the plant in İzmir on Turkey's Aegean coast.

Meanwhile, in May, Turkey officially decided to order the country's first two F-35s. The order is for the first F-35A aircraft with Block-3F configuration under Low Rate Initial Production-10.

Turkey joined the multinational F-35 program as a consortium partner during the concept demonstration phase in 1999. Procurement officials say the country's commitment to eventually acquire 100 F-35s remains.

Meanwhile, Turkish Aerospace Industries (TAI) had already finished the pre-conceptual design work and produced three draft models, one of which would become the first Turkish indigenous fighter jet.
"If Erdoğan is convinced that this is a dream project, he may order for its restructuring. A foreign partner or partners may be invited," an industry official said.

http://www.hurriyetdailynews.com/new-defense-management-cooler-to-local-fighter-jet.aspx?pageID=238&nID=70629&NewsCatID=483 Mesajı Paylaş

Þu an hâlâ motor seçimiyle mi uğraşıyoruz tam anlamıyla proje ne durumda çeşitli aksaklıklar ve umutsuzluklar var galiba Mesajı Paylaş

#497
TFX'de ön tasarıma geçiliyor

Başbakan Ahmet Davutoğlu Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısı sonrasında yaptığı açıklamada milli savaş uçağı projesinde çift motorlu tasarımın öncelikli olduğunu açıkladı.

TFX'de ön tasarıma geçiliyor
Başbakan Davutoğlu yaptığı açıklamada, "Birincisi Milli Muharip Uçak Geliştirilmesi Projesi'dir ki bu Türkiye'nin kendi milli muharip uçağını yapma projesidir. Daha önce bu konuda prensip kararına varılmıştı, şimdi ön tasarım aşamasına geçilmesine karar verildi. Böylece, inşallah en geç 4 yıl içinde ön tasarım aşaması da tamamlanacak ve buradan büyük bir gururla halkımıza ifade etmek isterim ki hedefimiz 2023 yılında milli muharip uçağın ilk prototip üretimini gerçekleştirmektir. Bu konuda bütün imkanlarımızı seferber edeceğiz ve milli muharip uçak konusundaki gelişmeleri her toplantıda tekrar gözden geçirerek, özellikle bu ön tasarım aşaması önemli bir aşamadır, çok ciddi bir mesafe alımıdır, bu konuda bugün karar verdik. Ön tasarım aşamasına geçiyoruz. Bu konudaki ciddiyetimizi, kararlılığımızı bir kez daha ortaya koymuş oluyoruz" dedi.

HIZ VE MENZİL ÖNPLANDA

Daha önce açıklanan 3 kavramsal tasarımdan çift motorlunun seçilmesi üzerine ön tasarımın bu yönde yapılacağı belirtildi. Çift motorlu tasarımda daha fazla silah yükü ve havada kalma süresi artacak.Uçağın boyu diğer modellere göre daha uzun hızı daha yüksek olacak. Ağırlıklı olarak hava-hava görevlerinde kullanılacak uçak için en önemli isteklerden biri de 'düşük görünürlük' yani radara yakalanmama. Ana tasarımında bu özelliğe büyük önem verildi. Bunun için silahların gövde içinde taşınması tercih edildi. Böylece radar ekolarını daha az yansıtılması hedeflendi.

Milli savaş uçağı projesinde kavramsal tasarım aşamasında İsveçli Saab firmasından destek alınıyor. Dünyada yeni nesil savaş uçağı yapabilen ABD, Rusya, Fransa gibi ülkelerin arkasından İsveç geliyor.

Kaynak: www.kokpit.aero
http://kokpit.aero/milli-ucak-cift-motorlu-olacak

Aklın yolu birdir. Basladık gerisi gelecektir Allah yardımcımız olsun. En kısa zamanda ete kemige bürünmüs sekilde uctugunu görmek de nasip olur insallah... Mesajı Paylaş

Öncelikle beklediğimiz ancak yinede maliyet kaygısı gibi nedenlerle tek motorlu seçimi yapılacağından korkuyorduk aslında,Allah bu projeyi başarıyla bitirmeyi nasip etsin.

Bu seçim aslında TSK nın THK nin TDK nin ve T.C nin geleceğini nasıl şekillendirmek istediğini yansıtan bir seçim olmuştur.Þüphesiz bu projeyi başarıyla bitirdiğimizde bölgedeki etkinliğimiz,diğer kritik projelerle birlikte oldukça artacaktır.Milli muharip uçağımız şüphesiz ki 19+ metre uzunluğunda.ciddi silah yüküünü kaldırabilecek,harekat yarıçapı oldukça geniş,radar kesiti oldukça düşük,hızlı,manevra kabiliyeti gelişmiş,kanımca Pakfa ya rakip bir uçak olacaktır. Ayrıca bu proje sayesinde ülkemiz çok ciddi bir mühendislik,tasarım,teknoloji kazanımı elde edicektir. MMU mızın  operasyonel olması 2030 u bulacaktır.Bu seneye kadar ülkemiz inşaAllah hava-yer hava-hava füzelerinde çok ciddi bir yere gelecektir.

Benim hava projelerinde ki bundan sonraki beklentim Milli kargo uçağıdır.

Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Eger caymazlarsa motor problemi olmazsa. Ben baya büyük bir ucak cıkacagını düsünüyorum... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz