KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Internette "free energy" diyerek bir arama yaptiginizda buma benzer çok sayida video, teknik tartisma vs bulacaksiniz. Konu bütün dünyayi ilgilendiriyor.
Arkadas biraz termodinamik okumus olsa konuya daha degisik bakacagina inaniyorum. Isin diger boyutu ekonomik. çigir açacak bir bulusu uygulamaya sokmak için temel sart
dünya ekonomik dengelerini bozulmamis olmasi(askeri alan hariç). Su ile çalisan motor yapildigi idda ediliyor, su an motorlu araçlarda uygulamaya sokulmasi imkansiz,
zira ekonomik dengeler buna müsayit degil. Ayrica Ar-ge, tasarim, proje, vs gibi kavramlari kullanan arkadas bu kavramlarin kapsamlarini nasil algiliyor acaba ? Mesajı Paylaş
Ileri teknolojiler sihirlidir. Arthur C. Clarke

Defence.pk sitesinde konuşulan Pakistan kaynaklı haberlere göre Türkiye Pakistan'a TFX için ortaklık teklif etmiş.Ayrıca potansiyel ortak olabilecek ülkelerde;Malezya-KSA-Azerbaycan ve ilginçtir Vietnam olarak geçmiş.

Buna göre Uçağın geliştirme ve üretimi konusunda kategoriler oluşturulmuş ve ortak olmak isteyen ülkeler sınıflandırılarak projeye katkı seviyelerine göre F-35 projesinin benzeri bir yapı kurgulanmış.İngilizce bilenler için açıklama şu yönde yapılmış deyip kısa keseyim,siz üzerine konuşun bakalım.

Alıntı YapClass A (Production, Export, Technology, Project Leadership)
Class B (Unlimited Domestic Production and Technology, No export right but profit on global exports)

All Class B partners will be permitted to produce the aircraft in unlimited quantities. Their major defence companies will be given plans so that they can create derivative models, although they may not export any of the technology. All will receive 5% of the profit from any TFXs Turkey chooses to export as well as payment for any part production that occurred in their nations.

Class C partners who will be nations given limited assembly licences to produce domestically.

---------------------

Class-A: Turkey (ownership)
Class-B: Malaysia-KSA-Vietnam-(Pakistan)
Class-C: (Candidate: Azerbaijan)


We will see How reliable this source is in future months.


Kazara Urduca bilen çıkarasa diye orjinal dokümanı da ekleyelim.

Mesajı Paylaş

Her zaman dile getirdiğimiz gibi bir şey bu. Milli uçağı tek başımıza yapmaya çalışacağımıza ABD'nin F-35'i yaptığı gibi maliyeti başka ülkelerle paylaşarak, zamanı ve bilgiyi daha verimli kullanabiliriz. İnşallah haber doğrudur, ya da doğru değilse bile benzer bir yol izlenmesi en mantıklısı! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

---------------------
Class-A: Turkey (ownership)
Class-B: Malaysia-KSA-Vietnam-(Pakistan)
Class-C: (Candidate: Azerbaijan)

Digerlerini anladıkta Vietnam ne iş. Bunlar bu işlerde baya iyilermi yada bizim aramız bu kadar iyimi. Bi Türkmenistan,Kazakistan düşünülmemişmi. Yoksa hayırmı demişler ilginc.
Birde şöyle bi haber gecmiş verildimi bilmiyorum yada ne kadarı dogru...
TFX'de motor için görüşmeler başladı!
İngiltere'ye DSEI Fuarı için giden Savunma Sanayi Müsteşarlığı ekipleri, Rolls Royce'u ziyaret etti.


http://kokpit.aero/tfx-ingiltere-motor-gorusmeleri. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 03 Ekim 2015, 15:44:23
---------------------
Class-A: Turkey (ownership)
Class-B: Malaysia-KSA-Vietnam-(Pakistan)
Class-C: (Candidate: Azerbaijan)

Digerlerini anladıkta Vietnam ne iş. Bunlar bu işlerde baya iyilermi yada bizim aramız bu kadar iyimi. Bi Türkmenistan,Kazakistan düşünülmemişmi. Yoksa hayırmı demişler ilginc.
Birde şöyle bi haber gecmiş verildimi bilmiyorum yada ne kadarı dogru...
TFX'de motor için görüşmeler başladı!
İngiltere'ye DSEI Fuarı için giden Savunma Sanayi Müsteşarlığı ekipleri, Rolls Royce'u ziyaret etti.


http://kokpit.aero/tfx-ingiltere-motor-gorusmeleri.

Vietnam´da Para var hocam. Adamlar Cabuk silahlanmak istiyor. Full yatirim yapiyorlar Silahlara. Cin denen bir Öcü/hortlak var Asyada. Mesajı Paylaş

Tfx için bir görsel dolaşıyor ortalıkta ama gercekmi bilmiyorum. Saab gripen ön taraf kanard falan. Hava alıgı typoon,f16 karışımı.ön taraf böyle arka komple yf 23 olmuş. Arka dikmeler motorlar. Mesajı Paylaş

TFX de stealth tasarım kullanıpta uçağın manevra yeteneğini düşürmenin artık bir espirisi yok çünkü artık hayalet diye bişey kalmadı.Rochester üniversitesinde yapılan
bir radarın bu uçakları kolayca gördüğü ( http://khosann.com/gorunmezlik-savaslari-2-rochester-universitesi-kuantum-radar-yapti-hayalet-ucaklarin-modasi-gecti/)
bu yazıda anlatılmış, hatta bu radarı rusların abd den çok daha önce yaptığını tübitakın bir makalesinde okumuştum. Þu anda bu radarı uçağa koyamamalarının tek nedeni
uzun dalga boyu yani radarın alıcı vericisinin uçağa sığamayacak boyutta olması ki bunu da 10-15 yıl içinde nanoteknoloji ile aşacaklar, muhtemelen
rus ve çinli bilimadamlarının radar teknolojilerinde önemli ilerlemeler olacak derken kastettikleri de bu gibi bişey olsa gerek.rusların neden bu kadar hayalet meraklısı
olmadığını da burdan anlayabiliyoruz. PAK-FA zaten ticari bir proje muhtemelen ruslar kendi hava kuvvetlerinde kullanmayacak. Bu demektir ki it dalaşına devam....
Bu yüzden hayalet saçmalıklarına o kadar para,vakit ve zaman harcayacağımıza, su-37 gibi vectoring thrust özellikli mükemmel bir manevra kabiliyeti olan,360 derece görüş
için kuyruğunda l band radarı olan, kanat üstünden arkasındaki uçağa füze atabilen, çok iyi bir aesa radarı ve elektro-optik tespit sistemlerine sahip bir uçak yapmalıyız.
hatta daha da ileriye giderek bu uçak için it dalaşında ve zırhlı araçlara karşı kullanmak üzere yeterli menzil ve güce sahip lazer geliştirmeliyiz(abd nin şu anki amacı)ve hatta
minyatürize yönlendirilebilir mikrodalga silahı yapıp hiç mühimmat kullanmadan düşman uçaklarını indirebilmeliyiz... çok şey istedim galiba :-)
neyse şimdilik laser ve mikrodalga kalsın uçağı yapsınlar yeter...
tabi en önemli şey bu uçağı tek başına yapmak ki bence bunu yapabilecek beyinler elimizde var, yeterli tecrübeleri yok ama zamanla o da olur. olsun biraz uzun sürsün
mühendislerimiz binlerce tasarım yapsın, deney yapsın, analiz yapsın öğrensin. havacılıkta iyi bir bilgi birikimimiz olsun ki yarın bigün ihtiyaçlar değişip de başka bir uçak
tasarlamamız gerektiğinde bu sefer 25 yılda değil 8 yılda hatta 4 yılda bu işi bitirebilelim.harcayacağımız para hiç önemli değil, bu sayede elde edeceğimiz teknolojik kazanım
bize uzun vadede çok daha fazlasını geri kazandıracaktır.

Mesajı Paylaş

Bence TFX projesi TAI nın kapasitesini aşıyor, Bunu hepimizde biliyoruz...  Tai kurulduğundan buyana maalesef montaj fabrikasının dışına çıkamadı. Tai ye TFX projesini yüklemek bence zaman kaybı. Hiç bir özgün uçağı olmayan bir fabrikanın TFX gibi  büyük ve karmaşık projede ne katkısı olabilir....  üzülerek söylüyorum Tai maalesef bir kaporta fabrikasıdır. Bu belki sert bir eleştiri ama maalesef tai bunu hak ediyor..

Tai ye yıllardır güvendik.... durum ortada Baykar makina ihaları çatır çatır teslim ederken Tai halen ANKA nın uzatmasını oynuyor! Terörün zirve yaptığı günlerden geçiyoruz. Gerçekci olalım  Baykar makina olmasaydı elimizde iha bile olmayacaktı... Tai ye güvenirsek yılarca emek harcanacak muhtemelen yine hüsran ile sonuçlanacak.. Baykar makinanın silahlı ihalar yapması teşvik edilmeli... Bence Taiden daha kabiliyetliler... devletimiz baykar makinaya tüm desteğini vermeli...

TFX yerine Büyük bir ihale ile lisans hakları bizde olacak şekilde teknolojisi ileride olan ülkeler ile parayı bastırıp uçak ısmarla malıyız...

  Tai nin rekabet edecek yerli rakibi yok tüm ihaleler sorgusuz sualsiz taiye gidiyor. Tai obez bir çocuktur... tai neden kendini yorsun, neden risk alsın! Tai ye TFX projesini bitirene kadar  marsta koloni kurulur, 3 cü dünya savaşı başlar ve biter... insanlı savaş uçakları müzelere konur.... Mesajı Paylaş

Milli savaş uçağında konsept belli oldu
26 Ekim 2015
Milli savaş uçağında konsept belli oldu



Milli otomobilden sonra milli savaş uçağında da konsept belli oldu. İki yıl önce üç farklı konsept üzerinde çalışmalarını sürdüren TAİ ve Hava Kuvvetleri sonunda çift motorlu uçakta karar kıldı. FX-1'in seri üretimi 2015'te başlıyor.


'Milli Muharip Uçak' üretimi kapsamında TAİ ve Türk Hava Kuvvetleri arasında ilk olarak 2011 yılında başlatılan çalışmalarda yeni bir aşamaya gelindi. Uçağın tek motorlu mu yoksa çift motorlu mu olacağı tartışma konusuydu. Daha uzun menzilli uçuş ve daha fazla silah yükü ile uçabilmesi açısından sonunda çift moturlu FX-1 modeli konsept üzerinde uzlaşmaya varıldığı ortaya çıktı. TAİ'nin yaptığı bir sunumda hedefleri ile birlikte anlatılan Milli Muharip Uçağı'nın son konsepti hizmete özel belgeler üzerinde de şekli ile belirtildi.

2023'TE İLK UÇUÞ
TAİ'nin Milli Savaş Uçağı'nın ilk uçuşu ve projenin sonraki hedef safhalarını belirlediği sunumda FX-1 uçağı için 2013 ile 2023 yılları arası sistem geliştirme ve gösterim hedeflerinde tamamlanacağı belirtiliyor. Bu yıllar arasında konsept kararının verileceği ve 2023'ye kadar da teknolojik gelişimin sağlanacağı vurgulanıyor. Uçağın 2023'te ilk kez Türkiye semalarında uçması hedefleniyor.

TESTLER İKİ YIL SÜRECEK
TAİ'nin gelişim safhalarına göre yaptığı planlamalara göre, FX-1 ilk kez uçtuktan sonra iki yıllık süreçte, yani 2025 yılına kadar test aşamalarından geçirilecek. Uçağın bu süre içerisinde manevra kalibiliyetlerine ve o günki füze ve hedef ve radar sistemlerine göre donanımları güncellenecek. Uçağın radar ve silah hedef sistemlerinin de tamamen milli olması planlanıyor.

Milli Muharip uçağın test aşamasını geçmesinin ardından 2025 ile 2035 yılları arasında üretim bandına alınarak seri üretime geçilmesi planlanıyor. On yıllık süreç TAİ'nin planlamalarında üretim ve envantere giriş olarak planlandı. Seri üretime geçilen uçağın sonraki yıllarda 30 yıllık bir süreçte harekat ve destek açısından güçlendirilmesi bekleniyor.

F-16'LARIN YERİNİ ALACAK
İnsansız Hava Aracı ANKA, eğitim uçağı Hürkuş derken Türkiye'nin gelecek 10 yıldaki en önemli havacılık projesi 'Milli Muharip Uçak' olacak. Bu uçağın, Hava Kuvvetleri'nde 1988'den bu yana kullanılan F-16'ların yerini alması planlanıyor. Radara yakalanmayacak olan uçağın tasarımında bu nedenle silahların gövde içinde taşınması tercih edildi.

ÇİN'İN J-14'ÜNE BENZİYOR
Teknoloji ve tasarım alanında SaaB firmasından da destek alınan Milli Savaş Uçağı'nın çizf motorlu konseptinin Çin'in ürettiği J-14 uçağı ile benzerliği dikkat çekti. TAİ'nin ana konsept üzerinde belirlenen FX-1 modeli üzerinde bazı eklemeler ve çıkartmalar yapacağı ve milli savaş uçağının konseptinin son halinin verileceği belirtildi. Çitf motorlu uçağın üretim aşamasında da motor üretimi alanında Çin'den de destek alınmasının gündemde olduğu belirtildi.

http://www.hurriyet.com.tr/milli-savas-ucaginda-konsept-belli-oldu-40005960 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

J-14 ile benzer değil, ta kendisi...

http://errymath.blogspot.com/2014/01/j-14-new-heavy-stealth-fighter-jet.html#.Vi3-tn7hC70

J-14 üretiliyormuş mu! Yoksa sadece kavramsal bir tasarım mı! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz