KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

http://www.kokpit.aero/tf-x-projesine-destek

İtalyan havacılık devi Leonardo, Türkiye'nin İngiltere ile ortaklaşa geliştireceği beşinci nesil Milli Muharip Uçak Projesi (MMU) TF-X, projesine destek vermeye hazır olduğunu bildirdi.

Antalya'da yarın başlayacak olan Euroasia Airshow'a C-27J nakliye uçağını ve AW101 helikopterini getirecek olan Leonardo, hava trafik kontrol ve yönetim sistemlerini de tanıtacak. Fuar öncesi açıklamalarda bulunan Leonardo yöneticileri havacılık sektöründeki 60 yıllık tecrübeleri ile TF-X projesine katkıda bulunabileceklerini kaydetti.

Defencesector.com'da yer alan habere göre, Hava Trafik Yönetimi Sistemlerinin Sistematik Modernizasyonu-Smart Projesi'ne hava trafik kontrol ve radar sistemleri sağlayan Leonardo'nun sistemlerini Antalya Havalimanı da kullanıyor.

Leonardo, C-27J uçağının Türk Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan C-130 ve A400M uçaklarıyla birlikte operasyon yapabileceğini ve ideal bir tercih olacağını düşünüyor.

Kaynak: www.kokpit.aero Mesajı Paylaş

Bence Leonardo kendine yeni bir görev görüyor ve  bana sorarsanız  İtalyanlar bana Ingilizlerden cazip geliyor. Tahminimce Alman Fransız yapımı bir uçaktan daha çok ucuz olabilir diye İtalya içinde cazip olabilir ama bir yandan italyada Eurofyter ve F35 üretiliyor. Mesajı Paylaş

Biri bana bu "projelerin" kabaca şablonunu çizebilir mi? Þu maliyetle, şu kadar sürede, şu kadar adet, şu pazarlara diye... Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Leonardo nun sadece mühendislik desteği bile projeye ivme kazandırır. Ayrıca projeye 3.bir ülkenin girmesi ileride es kaza oluşabilecek siyasi krizlerde herhangibir ülkenin projeyi fes etmesininide engeller. Altay tankında olduğu gibi bir Almanya sorunu olmaz
Bununla birlikte Leonardo sirketi IRST kamerası ve AESA radarı konusunda da bilgi birikimine sahip Mesajı Paylaş

Yerli uçakta flaş gelişme!
Milli savaş uçağı için güç birliği

Türkiye'nin teknoloji devleri Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi'nin kritik sistemleri için güçlerini birleştiriyor.
Cumhurbaşkanlığı himayesindeki, Anadolu Ajansı'nın "Global İletişim Ortağı" olduğu Türkiye'nin şova dayalı ilk havacılık fuarı Eurasia Airshow'da, MMU Projesi'ne yönelik önemli bir iş birliğinin temeli atıldı..

İMZALAR ATILDI.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AÞ (TUSAÞ/TAI), Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ve 2030'lu yıllardan itibaren kademeli devreden çıkarılması düşünülen F-16 uçaklarının yerini alabilecek yurt içi imkan ve kabiliyetlerle tasarlanan modern uçakların üretilmesine yönelik ön tasarım çalışmalarını sürdürüyor..

Proje için çeşitli iş birliklerine giden TAI, ASELSAN ile bir anlaşmaya imza attı. Türk savunma sanayisinde alanlarına liderlik eden iki şirket arasında MMU Projesi'ne yönelik ön mutabakat imzalandı. Ön mutabakat metnine göre, uçak için milli radar, elektronik harp ve elektro optik sistemler geliştirilecek..

Proje kapsamında, MMU için ihtiyaç duyulan kritik görev sistemlerinin milli olarak geliştirilmesi ve projenin ilerleyen süreçlerinde uygun aşamalarda tam harekat yeteneği kazanacak şekilde uçağa entegre edilmesi hedefleniyor..

TEKNOLOJİK OLARAK SINIF ATLATACAK.

Söz konusu sistemler, ürün ve teknoloji geliştirme ağırlığıyla Türkiye'nin en büyük ve zorlu Ar-Ge projesi olan MMU'nun başarısında kritik önemde bulunuyor..

Mühendislik alanında en zor problemlerin çözülmesini gerektiren proje, içinde yer alacak tüm paydaşlara teknolojik olarak sınıf atlatacak..

Projede yeni nesil bir uçakta olması gereken düşük görünürlük, dahili silah yuvası, yüksek manevra kabiliyeti, artırılmış durumsal farkındalık ve sensör füzyonu gibi teknoloji alanlarındaki çalışmaların sonucunda Türkiye, dünyada ABD, Rusya ve Çin'den sonra 5. nesil bir muharip uçağı üretebilecek alt yapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yerini alacak..

TAI'nin, MMU ön tasarımı için yapacağı 4 milyar 817 milyon liralık yatırım Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamına alınmıştı. Projeyle 3 bin 200 kişinin doğrudan, 11 bin 200 kişinin dolaylı istihdamı öngörülüyor..
https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2018/04/26/milli-savas-ucagi-icin-guc-birligi
http://nabizapp.com/jump.php?id=12481762 Mesajı Paylaş
--------------------------------------------------------------

#895
TAI de üretilen yerli ve milli helikopter ve uçaklarla ilk uçuşları yapan test pilotları, Dünya Pilotlar Günü nde konuştu: "Kendi semalarımızda kendi kanatlarımızla uçuyoruz"
TAI'de üretilen yerli ve milli helikopter ve uçaklarla ilk uçuşları yapan test pilotları, Dünya Pilotlar Günü'nde konuştu. HÜRKUÞ Test Pilotu Murat Özpala, 'Kendi semalarımızda kendi kanatlarımızla uçuyoruz' dedi. 'ANKA benim gözbebeğim' diyen ANKA Test Pilotu Ahmet Emre Yılmaz duygularını 'Başına bir şey gelirse çok üzülüyorum, her başarısında gurur duyuyorum' diye ifade etti
ATAK Helikopteri Test Pilotu Gökhan Korkmaztürk: ATAK'ın en temel modeli bile dünyada uçtuğum tüm helikopterlerden daha iyi.
ugün 26 Nisan Dünya Pilotlar Günü. Gazete Habertürk'ten Murat Gürgen de Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayii, TAI'de üretilen yerli, milli helikopter ve uçaklarla ilk uçuşları yapan test pilotlarıyla konuştu. T129 ATAK taarruz helikopteri, HÜRKUÞ temel eğitim uçağı ve ANKA tipi insansız hava araçlarını geliştirip üreten TAI'de 30 test pilotu görev yapıyor. Kara Kuvvetleri'nin ATAK taarruz helikopterlerinin pilotlarına da ilk eğitimleri TAI'de veriliyor.

'HÜRKUÞ'LA GURUR DUYUYORUM'

Murat Özpala, HÜRKUÞ Test Pilotu. Hava Kuvvetleri'nde görev yaparken, 2006'dan itibaren HÜRKUÞ tasarım ekibiyle birlikte çalışan Özpala, projeye Ar-Ge subayı olarak destek vermeye başladı. Habertürk'ün haberine göre, "2010 yılında binbaşı rütbesindeyken TAI'nin isteği üzerine Hava Kuvvetleri ile protokol yapılarak ayrıldım ve HÜRKUÞ test pilotu olarak buraya geldim" diyen Murat Özpala, şunları dedi:

"O tarihte Güney Kore'den alınan 40 adet KT-1T eğitim uçağının testini yaparak Hava Kuvvetleri'ne teslim ettik. Hava Kuvvetleri'ndeyken nasıl bir temel eğitim uçağı yapılması gerektiği konusunda dilimiz döndüğünce anlatmaya çalışıyorduk. Sonra da TAI'ye geçerek, kara kalem eskiz halindeki bir uçağın levyesini tutma fırsatım oldu. İlk uçuşu 2013'te yaptık. O zamandan beri 1000 saate yakın test uçuşuyla uçağı geliştirdik. Þu anda silahlı versiyon da dahil, üç farklı versiyonla test uçuşlarımız ve üretim geliştirme faaliyetlerimiz devam ediyor. Hava Kuvvetleri için 10. uçağı üretmiş durumdayız. Yıllarca F-4 ile uçtum. Yerli bir uçakla uçmak hepimizin hayaliydi. Uçak deyince aklımıza hep Amerikalıların yaptığı uçaklar geliyordu. HÜRKUÞ ile bu hayalim gerçekleşti. Müthiş mutluluk, gurur duyuyorum. HÜRKUÞ ismi kendi semalarımızda kendi kanatlarımızla hür bir şekilde uçtuğumuzu simgeliyor, benim nazarımda. HÜRJET'in tasarım çalışmalarına da başladık. Milli muharip uçağımızdan önce HÜRJET de havalanacak."
'BENİM GÖZBEBEĞIM'

ANKA Test Pilotu Ahmet Emre Yılmaz da 2004'te Harp Okulu'ndan mezun olup Hava Kuvvetleri'ne katıldı. İsrail yapımı HERON tipi insansız hava araçlarını (İHA) uçuran Yılmaz, ANKA projesinin sözleşmesini yazanlardan biri:

"Sözleşme aşamasında bulunduğumuz bir uçağın bugün test pilotluğunu ve görev uçuşlarını yapar hale geldik. 2016'da TAI'ye katıldım. HERON eğitimi için İsrail'e gidip dönünce yaşadığımız sıkıntıları burada yaşamamak için tecrübe aktarımında bulunmuştuk. HERON'dan daha kabiyetli olsun, onun yaşattığı sıkıntıları bize yaşatmasın öngörüsünde ve çabasında olduk. ANKA, orta irtifa uzun havada kalış (MALE) sınıfında. Dünyada bunu yapan ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Türkiye'nin de bu seviyedeki ilk ve tek İHA'sı. Milli uyduların kapsama alanında bulunan bütün coğrafi bölgelerde görev yapabiliyor. 200 kilo faydalı yük taşıyabilmesi ayırt edici bir özelliği. İhtiyaca göre, farklı silah, kamera, radar çapraz eşleştirmeleri yapabiliyoruz. Operasyonlarda aktif olarak kullanılıyor. Havayolu şirketlerinde pilotaj faaliyetlerinde bulunabilecek lisansım varken TAI'ye geldiğimde 'Niye?' diye soranlar oldu. ANKA benim gözbebeğim, çocuğum gibi. Benim için çok kıymetli. Başına bir şey gelirse çok üzülüyorum, her başarısında gurur duyuyorum. Biz de ANKA'nın daha da iyi olması için elimizden geleni yapıyoruz."

'DÜNYANIN EN İYİ HELİKOPTERİ'

ATAK Helikopteri Test Pilotu Gökhan Korkmaztürk, Kara Havacılık Komutanlığı'nda görev yaparken uçuşlarının yüzde 90'ını Cobra helikopterleriyle Güneydoğu'da yapan bir pilot. Emekli olduğunda ATAK helikopterinin proje aşamasında olduğunu söyleyen Korkmaztürk, şunları dedi:

"Optik ve arayüz tasarımında çalıştım. İlk test uçuşuna çıktım. Prototip test uçuşlarının ardından, şimdi seri üretim testlerini yapıyoruz. Þu ana kadar 34 helikopterin teslimatını yaptık. Dünyadaki bütün taarruz helikopterleriyle uçtum. Hepsinin avantaj ve dezavantajları var. TSK için seçim yapan heyette yer aldım. Çok iyi bir seçim yaptığımızı düşünüyorum. Atış gücü, manevra kabiliyeti bakımından en optimumu bu helikopter. Tasarımına katkıda bulunduğumuz bir helikopterde uçmak çok keyifli. Beğenmediğimiz bir şey olduğunda, oturup tartışıyoruz, mühendislerimiz gerekli değişiklikleri yapıyor. Bunu yabancı bir helikopterde yapabilmek mümkün değil. Kıtadan yapılan geri beslemelerle, bizim uçarken yaşadıklarımızla, helikopter hâlâ gelişmeye devam ediyor. Ama en temel modeli bile dünyada uçtuğum tüm helikopterlerden daha iyi."
https://www.yenisafak.com/ekonomi/yerli-ve-milli-ucaklarla-ilk-onlar-ucuyor-3257496 Mesajı Paylaş
--------------------------------------------------------------

Bence kendi uçağımızı geliştirirken, bu uçağın VSTOL modelini de geliştirme çalışmalarına başlamalıyız! Yoksa uçak gemisi lakaplı amfibi saldırı gemimiz, bu lakapla anılamayacak!

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=9.msg80641;topicseen#msg80641 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 27 Nisan 2018, 09:28:35
Bence kendi uçağımızı geliştirirken, bu uçağın VSTOL modelini de geliştirme çalışmalarına başlamalıyız! Yoksa uçak gemisi lakaplı amfibi saldırı gemimiz, bu lakapla anılamayacak!

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=9.msg80641;topicseen#msg80641

Projede sorun çıkarsa ve vermezlerse Anadolu ve Rumelinin hava aracı hangarları ve pistini kara araçları taşımak için modifiye edip ve gelecekte düşünülebilecek çıkartma araçlarının bütçesinide 40 uçak kapasiteli tfxleri katapultla kaldırabileceğimiz bir gemi yapabiliriz.  Tabi uzun vadede.

Diğer yandan projede sorun çıkmasa bile ben ilk alınacak modellerin B modeli olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü lhd ler için ihtiyacımızı karşılayıp sayıları 30-40'a ulaştığında Tf-x projesinin durumuna ve Hava-yer modifikasyonuna evrilme çalışmalarının durumuna göre daha fazla f-35 almayı veya almamayı daha rahat değerlendirebiliriz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Rusya, Türk uçağına motor temin etmek istiyor

Rostec Uluslararası İşbirliği ve Bölgesel Politikalar Direktörü Viktor Kladov, Türkiye'nin üretmeyi planladığı uçak için Rusya'dan motor temin edilebileceğini bildirdi.

http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/rusya--turk-ucagina-motor-temin-etmek-istiyor/81000/81915/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 27 Nisan 2018, 13:38:14
Rusya, Türk uçağına motor temin etmek istiyor

Rostec Uluslararası İşbirliği ve Bölgesel Politikalar Direktörü Viktor Kladov, Türkiye'nin üretmeyi planladığı uçak için Rusya'dan motor temin edilebileceğini bildirdi.

http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/rusya--turk-ucagina-motor-temin-etmek-istiyor/81000/81915/

Hangi uçak için? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz