KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

#1180
eurojet konsorsiyumundaki pozisyonuna göre ej 200 ü ej 230 a devşirebilirler isminide değiştirir.nasılsa altyapısı çekirdeği belli. böylece rolls royce hem eurojete kazık atar hem bize tonla motor satar.standart ingiliz kurnazlığı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Mart 2019, 17:39:24
kale grup ile rollce royce arasında devam eden motor geliştirme ve satışı antlaşması devam ediyor ama trmotor ortaklığı ile ssb nin istediği tüm kontroller bizde olacak şeklindeki motor teklifinden rollce royce çekildi.tek seçenek kale grubu ile yapacakları motor kaldı onuda hazır satacaklar ssb ye.yani 2 farklı iş var birinde kale grubu diğerinde tr motora danışmanlık ve ip hakları ile istenen bir motor çözümü

RR ve Kale çoğunluk hissesi Kale'de olmak üzere şirket kurmadı mı ? Nasıl biri hazır satış biri ortak geliştirme oluyor. Açıklandığı kadarıyla ihraç ve ip hakları ile ilgili bir sorunu da yoktu Kale'nin. İngiliz değil Arap kurnazlığı gibi görünüyor durum. Hem bmc ve Katar'a para kazandırmak için uçakla, motorla hiç ilgisi olmayan bir firmayı büyük ortak yap hem de dolaylı yoldan diğer ülkelere de teknoloji transferi yaptırmaya çalış. Olacak iş değildi.

Altay vb. örneklerden gördüğümüz kadarıyla Kale'den motor falan almazlar. Uçak olsa da olmasa da bmc işin içinde olmaya devam eder. Gerekirse RR yerine diğer firma ve ülkelere yönelirler. Bir şirketin menfaati ülkenin önünde zira. Mesajı Paylaş

Sehem kurulmuş sizin haberiniz yok! Bu sehemi Polat Alemdar bile çözemez  ::) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: th3 - 04 Mart 2019, 19:02:56
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Mart 2019, 17:39:24
kale grup ile rollce royce arasında devam eden motor geliştirme ve satışı antlaşması devam ediyor ama trmotor ortaklığı ile ssb nin istediği tüm kontroller bizde olacak şeklindeki motor teklifinden rollce royce çekildi.tek seçenek kale grubu ile yapacakları motor kaldı onuda hazır satacaklar ssb ye.yani 2 farklı iş var birinde kale grubu diğerinde tr motora danışmanlık ve ip hakları ile istenen bir motor çözümü

RR ve Kale çoğunluk hissesi Kale'de olmak üzere şirket kurmadı mı ? Nasıl biri hazır satış biri ortak geliştirme oluyor. Açıklandığı kadarıyla ihraç ve ip hakları ile ilgili bir sorunu da yoktu Kale'nin. İngiliz değil Arap kurnazlığı gibi görünüyor durum. Hem bmc ve Katar'a para kazandırmak için uçakla, motorla hiç ilgisi olmayan bir firmayı büyük ortak yap hem de dolaylı yoldan diğer ülkelere de teknoloji transferi yaptırmaya çalış. Olacak iş değildi.

Altay vb. örneklerden gördüğümüz kadarıyla Kale'den motor falan almazlar. Uçak olsa da olmasa da bmc işin içinde olmaya devam eder. Gerekirse RR yerine diğer firma ve ülkelere yönelirler. Bir şirketin menfaati ülkenin önünde zira.
tr motor ortaklık şeması % 25 ethem sancak %49 katar ordusu %26 tusaş ve sstek şirketi bu firma rolls royce ile fikri mülkiyet hakları ssb elinde olacak şekilde(altay tankı geliştirme projesindeki model) danışmanlık antlaşması için pazarlık yaptılar ve rolls royce bu antlaşmadan çekildiğini duyurdu.
rolls royce aynı anda kale grupla bir ortaklık kurarak tüm hakları kendi ellerinde olacağı sadece motor satışının söz konusu olduğu bir ortaklık kurdular ve bu ortaklık aynen devam etmekte.yani burda konu ethem sancak yada bmc değil rolls royce un ıp haklarını türlü bahanelerle vermek istememesi ve tüm satılan motorlarda söz sahibi olmak istemesi.konuyu ordan oraya çekerek tfx için karamsar tablo çizmenin anlamı yok tr motor tei danışmanlığında yada sadece tei ile bile bu motor yapılabilir ve 14.5 sene değil 9 senede bitirilebileceğinin beyan edilmesidir ki bu da kabasa 2028 yıllarına tekabül etmektedir ki zaten verilen tarihlerden çok erken tarihlere gelmektedir.amma asıl sorun bir uçabilen uçak üreterek onu modifiye edecek ve kendi motorunu adapte etmeden önce diiğer tüm sistem testlerini yapalieceğimiz bir test ped imizin olması ise bu durumda hazır motor ile bu işe girişileceğidir (ki öyle gözüküyor )önce abd menşeili motorlar için ağız aranacaktır yoksa yine rolls royce veya eurojet ten bir motorla şansımızı deneyeceğimizi düşünüyorum Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 04 Mart 2019, 19:38:55
Sehem kurulmuş sizin haberiniz yok! Bu sehemi Polat Alemdar bile çözemez  ::)

O sehemin icinden gecerler. Yapacaklari motorlar buzlanmasin! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Mart 2019, 22:03:30
Alıntı yapılan: th3 - 04 Mart 2019, 19:02:56
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Mart 2019, 17:39:24
kale grup ile rollce royce arasında devam eden motor geliştirme ve satışı antlaşması devam ediyor ama trmotor ortaklığı ile ssb nin istediği tüm kontroller bizde olacak şeklindeki motor teklifinden rollce royce çekildi.tek seçenek kale grubu ile yapacakları motor kaldı onuda hazır satacaklar ssb ye.yani 2 farklı iş var birinde kale grubu diğerinde tr motora danışmanlık ve ip hakları ile istenen bir motor çözümü

RR ve Kale çoğunluk hissesi Kale'de olmak üzere şirket kurmadı mı ? Nasıl biri hazır satış biri ortak geliştirme oluyor. Açıklandığı kadarıyla ihraç ve ip hakları ile ilgili bir sorunu da yoktu Kale'nin. İngiliz değil Arap kurnazlığı gibi görünüyor durum. Hem bmc ve Katar'a para kazandırmak için uçakla, motorla hiç ilgisi olmayan bir firmayı büyük ortak yap hem de dolaylı yoldan diğer ülkelere de teknoloji transferi yaptırmaya çalış. Olacak iş değildi.

Altay vb. örneklerden gördüğümüz kadarıyla Kale'den motor falan almazlar. Uçak olsa da olmasa da bmc işin içinde olmaya devam eder. Gerekirse RR yerine diğer firma ve ülkelere yönelirler. Bir şirketin menfaati ülkenin önünde zira.
tr motor ortaklık şeması % 25 ethem sancak %49 katar ordusu %26 tusaş ve sstek şirketi bu firma rolls royce ile fikri mülkiyet hakları ssb elinde olacak şekilde(altay tankı geliştirme projesindeki model) danışmanlık antlaşması için pazarlık yaptılar ve rolls royce bu antlaşmadan çekildiğini duyurdu.
rolls royce aynı anda kale grupla bir ortaklık kurarak tüm hakları kendi ellerinde olacağı sadece motor satışının söz konusu olduğu bir ortaklık kurdular ve bu ortaklık aynen devam etmekte.yani burda konu ethem sancak yada bmc değil rolls royce un ıp haklarını türlü bahanelerle vermek istememesi ve tüm satılan motorlarda söz sahibi olmak istemesi.konuyu ordan oraya çekerek tfx için karamsar tablo çizmenin anlamı yok tr motor tei danışmanlığında yada sadece tei ile bile bu motor yapılabilir ve 14.5 sene değil 9 senede bitirilebileceğinin beyan edilmesidir ki bu da kabasa 2028 yıllarına tekabül etmektedir ki zaten verilen tarihlerden çok erken tarihlere gelmektedir.amma asıl sorun bir uçabilen uçak üreterek onu modifiye edecek ve kendi motorunu adapte etmeden önce diiğer tüm sistem testlerini yapalieceğimiz bir test ped imizin olması ise bu durumda hazır motor ile bu işe girişileceğidir (ki öyle gözüküyor )önce abd menşeili motorlar için ağız aranacaktır yoksa yine rolls royce veya eurojet ten bir motorla şansımızı deneyeceğimizi düşünüyorum

Fikri hakların RR'a mi yoksa kurulan şirkete mi ait olacağı önemli bir detay. Eğer cevap ortaklık ise ve ortada ip haklarından doğabilecek bir sorun yoksa RR'un üretimden kar talebi kabul edilemez bir durum olmasa gerek. Ethem Sancak ve Katar ordusunu koruma ve yaşatma derneği değiller ki minimum kazançla tüm haklarından vazgeçsinler.   Karamsar tabloya neden olan durum şu; tr motor benzeri bir yapının rr, kale, tusaş ve ssb tarafından oluşturulması teklif edilse ssb buna sıcak bakar mıydı ? Mesajı Paylaş

BMC'den gına gelse de işin özünde mesele BMC değil. Zira TRMotor ortaklığında BMC'nin yanında TUSAÞ'ta var.

Rolls Royce bu motorun haklarının verilmesinden ziyade TF-X için geliştirip hazır satım niyetinde. Uçak satışı söz konusu olursa hiç kimseye sormadan satacaksın ama motorun hakları sende olmayacak. Türkiye'de üretilecek ama motorun hakları SSB'de değil Kale-RR ortaklığında olacak.

Haberi Rolls Royce tarafının kasti olarak çıkardığı ve Türkiye'yi öne sürdüğü şartlara ikna etmek için sıkıştırma çabasında olduğunu düşünüyorum. Kale zaten haberi yalanladı. Oturulup konuşulur. İki tarafta kıran kırana bir pazarlığa girişir. Rolls Royce ne olursa olsun bu işten milyar dolar kazanacak. Öyle ben çekildim hadi görüşürüz deyip kalkmaz.

Dediğim gibi haber kasti olarak çıkartılmış gibi durmakta. Blöf yapıyorlar. Mesajı Paylaş

ssb tek amaca odaklanmış durumda oda motoru istediği zaman üretsin istediği zaman satsın kimseye hesap vermesin.yoksa hazır alım kararı çok kolay verilir ve gidişat o yönde ilk test pedlerde yada yaklaşık 40 uçaklık bir hazır alım yapacaklardır.şu an önemli olan uçabilen bir yapıya sahip olmak daha sonra kendi motorumuzu adapte etmek.bu arada rolls royce brexit sonrası ab ye büyük kazık atacak bence bu şekilde.ej 230 üretip ej 200 altyapısı kullanacak sonuçta ej 200 ün havası sönerken kendileride devasa karlar elde edecekler Mesajı Paylaş

Oturulup konusulacak bisey yok. Ortadogu'da tfx'i satabilecegin pazar yok. Pakistan Çin destekli ucagini yapti, katar herkesten ucak aldi, Suudiler seni kapidan iceri sokmaz. Kime satacan? Bir de ustune ustluk herseyi bende olsun inadindasin. El yukseltme degil bu, bariz adam cizme. Yarin rolls royce bae ile Suudiler ile anlasma imzalarsa olay netlesir. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

#1189
Bu ortaklıkta TUSAÞ 'in olması bir şey ifade etmiyor.Zira paylarda Katar ve BMC ortaklığı daha yüksek seviyede (hatta iki katı seviyesinde) dolayısı ile görüşmeler Katar-BMC ekseninde yürümekte Tusaş ekseninde değil.

RR ise işi daha garanti altına almak için Kale grubu ile ayrı bir konsorsiyum oluşturdu.Onlarda bu ihalede sıkıntı çıkacağını amacın üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olduğunu bildiklerinden ötürü ortak üretim teknoloji paylaşımının Katar-BMC kanalına gitmesi yerine Kale grubu ile lisans haklarının korunması daha mantıklı bir husus olduğunu düşündüler.

Bu kısımda MMU malesef IDEF 2017 röportajında dediğim gibi sadece siyasal bir reklam ürünü olan bir proje amaç bu ihale üzerinden taşeron kurumların kaynaklarını kendi hesaplarına aktarmak.Zaten Milli uçak adı altına alınan mühendis kadrolarının çoğuna bunların personelleri yerleştirildi.Bunun için zaten her ihale yandaş tarafına verilmekte.İhaleye aktarılan miktarlar yüksek seviye kişiler diyelim banka hesaplarına yatırılıyor.

Tabi işi kuralına göre uydurmak için sahte ihaleler ile ortaklık yapmak istedikleri yabancı firmalara zorluk çıkararak milli olmalı davası altında anlaşmama kuralını uyguluyorlar.

Yani ürünlere giden herhangi bir kaynak mevcut değil.Özellikle şu sıralar hedeflerinde Kotil'in yerleştirildiği TAİ mevcut tabi orayıda millileştirme çabalarına bazı yönetim kademeleri şiddetli direniyor ama nereye kadar direnecekleride muamma diyebilirim.

Bir sonraki adım Aselsan zaten 300 e yakın mühendis mevcut siyasal yapıya dönüşen kurumdan ayrılmak zorunda kaldı yerine alınanlar ise nitelikli görünen niteliksiz personellerden oluşuyor.Bakmayın Anka serisi olsun diğer projeler 2000'lerin ekibi temelinde yükseldi.Þu an sadece bu temelin mirasını yemekteler tabi buda bittiğinde geriye kalıcak bir şey olurmu hep birlikte göreceğiz.

MMU olsun Hürjet olsun Altay olsun bunların içerisinde bu tarz firmalar var ise bu projelerin gerçekliğine inanmamanızı tavsiye ederim.Hatta Arifiyedeki tank fabrikası olayı ortaya çıkınca apar topar bu olayı kapatmak için oldukça zorlandılar.Temel atıyoruz diyerek farklı işlere giriştiler tabi o temelin hala atılamadığı düşünülürse Arjun gibi bürokrasi ve yandaşlık maduru bir hikaye olarak kalacağı kesin diyebilirim.

Velhasıl dostlar elimizdeki projelere baktığımızda mevcut siyasi yapının elinde 2023-2024 (ne tesadüftür ki seçim zamanları) oyuncak olmuş durumdadır.Bitirilmesi gereken projeler bitirilememiş var olanlar ise ehli firmalardan işi bilmeyen firmalara aktarılmıştır.Þu an bu bayrak taşıyıcılığını yapabilen TAI-Aselsan gibi iki bayrak taşıyıcı gemi üzerinde de oyma çalışmaları devam etmektedir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz