KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

Alıntı yapılan: Mugen - 11 Mart 2019, 23:55:20
Kaldıki çin fazla ithalat yapan bir ülkede değil. Yani Amerika gitsin her şeyi Çinlilerden Ruslardan alalım onların kafasında gidelimciler bakın bu düşünce sağlam bir düşünce değil tekrar düşünün

Küreselleşen dünya diyorlar ya...! Küreselleşen ülkeler ABD veya AB olunca sorun yok, Çin veyahut başka bir ülke olduğu zaman sorun var (!) Türkiye' nin sanayisini, tarımını, ekonomisini Çin mi bitirdi(?)

Küreselleşmeden ABD ve AB' nin anladığı şey; kendi ekonomik değerlerini dünya ülkelerine sınırsız ve hiç bir kısıt olmadan ulaştırabilmekken; Çin, kendi uygulayacağı sistemin kazan-kazan' dan ibaret olduğunu iddia ediyor.

Bir de şöyle düşünelim, Çin ve Asya pazarı inanılmaz kalabalık bir pazar. Ne üretsen satabileceğin bir ekonomi. Sadece Çin' de 1,5 milyar insan yaşıyor. En son okuduğuma göre Çinlilere iki çocuk yapma izni de verilmiş. Birde bakmışsın ki Çin nüfusu bir gecede 3 Milyar olmuş:) Olur mu olur! Çin' de gecelerin uzun olduğunu söylüyorlardı! Yani bu adamların her türlü şeye ihtiyacı var. Ayrıca hane halkına düşen milli gelirleri her geçen gün artıyor. Yine okuduğum -hafızamda kalan- bir bilgiye göre; Çin her sene 90 Milyon insanını yoksulluk sınırından kurtarıp, orta gelirli hale getiriyormuş. Bu da doğal olarak geleceğin tüketim toplumu demektir. Böcekten tutunda, kaplumbağaya kadar ne bulurlarsa yiyen bir milletten bahsediyoruz. Biraz abartılı örnek verecek olursak; adamın biri dağ başında ki çekirgeleri veya solucanları toplayıp, ipek yolu güzergahından Çin' de ki falanca restoranda ihraç edebilecektir! Bu adamlar bunları bile tüketirler, öyle bir mideleri var yani  ::) Bir de 3 Milyar olduklarını hesap edin..! Rusların almadığı kurtlanmış domatesleri Çin' e satarız hem:)) Adam hem domates yiyecek hem de kurt yiyecek. Zaten adam böcek de yiyor, kurt da yiyor:)

Abartılı bir örnek verdim gerçi de... Ticaret potansiyeli çok demeye getiriyorum. Diğer bir özellik, Çin ürünlerini sadece Türkiye almayacak ki... Adamın asıl hedefi gelişmiş ekonomiler. Kısacası Avrupa... Çünkü dünya çapında ki firmalar, ürünlerini Çin' de ürettiriyor. Amaç bu ürünleri daha kısa sürede ve maliyetleri kısaltarak ulaştırabilmek.

Size yaşanmış gerçek bir örnek vereceğim... Bu örneği meslek örgütümüzün düzenlediği bir farkındalık eğitiminde anlatmışlardı. Bir iş adamı gurubu, kafile halinde Pekin' den Sangaı' ya gitmek üzere hızlı tren bileti alıyor. Çinliler  her vagona, monte edilmek üzere radyo parçaları yerleştirmiş. Radyo parçalarının nasıl monte edileceğini gösteren açıklamalı grafikler de yerleştirmişler. Tren yolcularına; radyo parçalarını birleştirerek çalışır durumda radyo yaparlarsa, tren biletleriyle radyoların barter (takas) edileceğini söylemişler. Kafile, Sangaı' ya kadar radyo parçalarını monte ettikten sonra çalışır durumda olanlarını tren biletleriyle takas etmişler. Bu şekilde tren yolcuğunu bedavaya getirmişler. Çinliler ise bu radyoları topladıktan sonra ihraç ediyormuş. Böyle bir şey kimin aklına gelir  :o Baksanıza adamlar resmen sivrisinek yağ çıkartıyor. Sıradan tren yolcularını, nasıl olmuş da iş gücü haline dönüştürmüşler? Hayret doğrusu! Bu arada... örneği anlatan kişi direk olarak tren yolculuğuna katılan genç iş adamıydı. Mesajı Paylaş

Tekrar sorayım... ABD olmadan bu uçak yapılamaz diyen arkadaşlar;

Motor hariç biz MMU 'yu yaşama geçiremez miyiz ? Ben kesinlikle yapabileceğimizi düşünüyorum... Avionikler , gövde üretim , radar , iniş takımları , yazılım ... Gerçekten BAE,TAİ,ASELSAN,HAVELSAN,KALE,ALP bu firmalar bunu yapabilir... Motor ayrı bir konu ama motor hariç biz de bu yetenek var.... Mesajı Paylaş

 (MMU) den kastınız memory management unit mi? yoksa başka birşeymi?

Kanımca önce yapılması planlanan TF-X uçağının hangi dünya pazarlarına satılabileceği hakkında bir ön çalışmanın yapılması gerekliliği var.
Sadece  THK iihtiyaçlarının karşılanması için üretim hattı açmak açıkçası bizlere tecrübe kazanmamız haricinde mali bir getirim sağlamaz.
Bu nenden den dolayı planlanan uçak dünya pazarında bulunan muadilleri her bakımdan boy ölçüşebilir olmalı.  Üretilecek uçak evet 100%yerli olma imkanı mümkün değil ve olması da beklenmiyor normal şartlar altında. Ama üretilecek olan uçakta kullanılacak batı menşeli harici malzemelerin MoU kısıtlama listelerin de olmamalı. Batı menseli malzeme harici kullanılacak elektronik sistemler , yazılımlar,entegreler yapılacak uçağın batı pazarlarına girmesine uyumsuzluk ,güvensizlik nedeni ile uygun  görülmeyecektir.

MMU,yazılım vs mutlak surette batı menşeli olacak bunları ,doğu blokundan veya çinden alıp batıya satma imkanımız olmayacak.'' şu anda Huawei sıkıntısı benzeri nedenler ile'' Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 12 Mart 2019, 21:05:36
(MMU) den kastınız memory management unit mi? yoksa başka birşeymi?

Kanımca önce yapılması planlanan TF-X uçağının hangi dünya pazarlarına satılabileceği hakkında bir ön çalışmanın yapılması gerekliliği var.
Sadece  THK iihtiyaçlarının karşılanması için üretim hattı açmak açıkçası bizlere tecrübe kazanmamız haricinde mali bir getirim sağlamaz.
Bu nenden den dolayı planlanan uçak dünya pazarında bulunan muadilleri her bakımdan boy ölçüşebilir olmalı.  Üretilecek uçak evet 100%yerli olma imkanı mümkün değil ve olması da beklenmiyor normal şartlar altında. Ama üretilecek olan uçakta kullanılacak batı menşeli harici malzemelerin MoU kısıtlama listelerin de olmamalı. Batı menseli malzeme harici kullanılacak elektronik sistemler , yazılımlar,entegreler yapılacak uçağın batı pazarlarına girmesine uyumsuzluk ,güvensizlik nedeni ile uygun  görülmeyecektir.

MMU,yazılım vs mutlak surette batı menşeli olacak bunları ,doğu blokundan veya çinden alıp batıya satma imkanımız olmayacak.'' şu anda Huawei sıkıntısı benzeri nedenler ile''

Milli Muharip Uçak'ın kısaltması Mesajı Paylaş

Teşekkürler  Sn Archangel99 ,MMU=Milli Muharip Uçak  yeni birşey öğrenmiş oldum .yoksa derinlerde kaybolmuştum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Mart 2019, 19:38:35
Tekrar sorayım... ABD olmadan bu uçak yapılamaz diyen arkadaşlar;
Motor hariç biz MMU 'yu yaşama geçiremez miyiz ? Ben kesinlikle yapabileceğimizi düşünüyorum... Avionikler , gövde üretim , radar , iniş takımları , yazılım ... Gerçekten BAE,TAİ,ASELSAN,HAVELSAN,KALE,ALP bu firmalar bunu yapabilir... Motor ayrı bir konu ama motor hariç biz de bu yetenek var....

Sevgili serkan1976 ABD yada iyi bir partner olmadan yapabilme becerimiz çok uzun zaman ve cok büyük maliyetler sonucunda olabilir.
Hintlilerin Tejas jeti buna en iyi örneklerdendir.

Buna karşılık destek alarak hayata geçirir isen çok daha kolay hızlı ve uygun maliyetle benzer becerilerdeki ürüne sahip olursun.
Pakistan JF-17 buna uygun bir örnektir. Pakistan uçağın pek çok kısmını yapmıyor yapamıyor ama uçak üzerinde her türlü hakka sahip istediği gibi oynayabiliyor.

Bu örneklerin her ikisi de 4cü nesil uçaklardır. Biz 5ci nesil hayalet uçak imali peşindeyiz. Partnersiz gövde konusunda dahi pek çok yetesizlikler yaşarız Özellikle verdiğin örnek firmalarda uçaklar için hangi kısımları ve ne miktarlarda üretiyorlar diye bakmanı tavsiye ederim. Uçak radarını daha önümüzdeki yıllarda becereceğiz. Özgün uçuş görev bilgisayarı çalışmamız var ama ülke olarak Fly By Wire ve elektronik alt sistemler konusunda almamız gereken yol çok. İsveçlilerin Grippen uçağı dahi o kadar çok yabancı komponente sahiptir ki bu işi tek başına becerebilecek ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Ama Milli eğitim jeti konusunda tam olmasa dahi ciddi bir yerlilik oranı ile yeterli bir şeyler yapabiliriz. Mesajı Paylaş

   Hürjeti motor haricinde büyük oranda yerli olarak üretebilme şansımız var ancak iş 5.nesil bir uçağa geldiğinde değişiyor.Sonuçta motorundan 5.nesil gövdeye radara sensörlere kadar herşeyin en üst düzeyde olması gerekiyor ki o uçağa 5.nesil diyebilelim.Ki TFX in ilk prototipleri hazır olsa bile F110 motoruyla uçacağı için o uçak 5.nesil bir uçak olmayacak ancak 4,5 nesil diyebileceğiz.Hala motoru kiminle üreteceğiz belli değil RR çekildi deniyor Eurojet TVC li EJ-200 testleri yapıyor ancak bu motor bizim istediğimiz itki gücüne sahip değil.O yüzden öncelikle termal gizliliği tam anlamıyla sağlayacak 5.nesil bir motorun kiminle üretileceği ve itki gücünün çapının ne olacağıbir an önce açığa kavuşmalı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sailordream - 13 Mart 2019, 13:03:25
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Mart 2019, 19:38:35
Tekrar sorayım... ABD olmadan bu uçak yapılamaz diyen arkadaşlar;
Motor hariç biz MMU 'yu yaşama geçiremez miyiz ? Ben kesinlikle yapabileceğimizi düşünüyorum... Avionikler , gövde üretim , radar , iniş takımları , yazılım ... Gerçekten BAE,TAİ,ASELSAN,HAVELSAN,KALE,ALP bu firmalar bunu yapabilir... Motor ayrı bir konu ama motor hariç biz de bu yetenek var....

Sevgili serkan1976 ABD yada iyi bir partner olmadan yapabilme becerimiz çok uzun zaman ve cok büyük maliyetler sonucunda olabilir.
Hintlilerin Tejas jeti buna en iyi örneklerdendir.

Buna karşılık destek alarak hayata geçirir isen çok daha kolay hızlı ve uygun maliyetle benzer becerilerdeki ürüne sahip olursun.
Pakistan JF-17 buna uygun bir örnektir. Pakistan uçağın pek çok kısmını yapmıyor yapamıyor ama uçak üzerinde her türlü hakka sahip istediği gibi oynayabiliyor.

Bu örneklerin her ikisi de 4cü nesil uçaklardır. Biz 5ci nesil hayalet uçak imali peşindeyiz. Partnersiz gövde konusunda dahi pek çok yetesizlikler yaşarız Özellikle verdiğin örnek firmalarda uçaklar için hangi kısımları ve ne miktarlarda üretiyorlar diye bakmanı tavsiye ederim. Uçak radarını daha önümüzdeki yıllarda becereceğiz. Özgün uçuş görev bilgisayarı çalışmamız var ama ülke olarak Fly By Wire ve elektronik alt sistemler konusunda almamız gereken yol çok. İsveçlilerin Grippen uçağı dahi o kadar çok yabancı komponente sahiptir ki bu işi tek başına becerebilecek ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Ama Milli eğitim jeti konusunda tam olmasa dahi ciddi bir yerlilik oranı ile yeterli bir şeyler yapabiliriz.

Hocam hoşgeldin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sailordream - 13 Mart 2019, 13:03:25
İsveçlilerin Grippen uçağı dahi o kadar çok yabancı komponente sahiptir ki bu işi tek başına becerebilecek ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Ama Milli eğitim jeti konusunda tam olmasa dahi ciddi bir yerlilik oranı ile yeterli bir şeyler yapabiliriz.

+1

Merak edenler için İsveç hava kuvvetlerindeki model ile Brezilya için yapılan NG modelinin bileşenleri ve üretici ülkeler...





Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

  Brezilya için üretilen modelde abd komponentleri büyük oranda azaltılmış motor haricinde.Ancak bu uçak F414 motoru yerine Volvo motoru ile aynı performansı gösterebilir mi havada Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz