KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
82 (41.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.8%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 196

En azından cep telefonuna yetiştik. Sultan Süleyman da oda yoktu Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: tumucin - 17 Eylül 2019, 13:28:34
benim yasim 49  ben görmecekmiyiyim

Sana şimdiden geçmiş olsun. Dua et torunların görsün.

Þaka şaka 🙃  hepimize  Cenab-ı Allah uzun ömür versin. Projeleri inşallah başarılı bir aksiyon temenniyle şahit olmak için. Mesajı Paylaş

]

]

Uçağın logosunu uçaktan fazla beğendim. :) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2019, 14:25:34
Uçağın logosunu uçaktan fazla beğendim. :)

Bana Transformers logosunu anımsattı :) Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2019, 13:00:09


Hocam ben artık Rd-33, Ws-13, Ej200 birinin yerli lisans altı bağımsız olarak üretilebilme haklarıyla satın alınması gerektiğini düşünüyorum. Bu bütün havacılığımızın kilit taşı olacaktır.

Neden ?

Çünkü motor belli olmadan başlanılan her havacılık projesi sakat doğmuştur. Bu motor işini halledersek.  Misu'dan sonra çok büyük bir gamechanger olmasını beklediğimiz Tai Tisu'nun motorunu belirlemiş olacağız ve çalışmaları hızlanacak. Üstte anlattığım olaylar olacak ve Hürjet şekillenecek ve hızlı bir şekilde Türkiye savaş uçağı üretebilme ve ihracat kabiliyetine sahip olacak.

En önemlisi de muhtemel bir MMU blok 1 için motor alternatifi çıkacak. Biliyorsunuz F-35'in gelmemesi ülkemizde bir çok şeyi değiştirdi. En son Fransa'da MMU'nun maksimum hız ve irtifasının düşürüldüğünü gördük. Herkes buna dedi ki F-35 gelmeyeceği için taşıma kapasitesi arttırıldı hız düştü vs. Alakası yok gövde içi taşıma kapasitesi vs. arttırılması için tasarımda ciddi değişikliklere gidilmesi lazım .

Kanıt ;

J-31 Tfx ile aynı fiziksel yapıda nerdeyse aynı maksimum ağırlık değerlerine sahip ve aynı hız (1.8)'a 19200 lük rd-33 ile çıkabiliyor. Ancak MMU 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Saçmalık. Bence burada şöyle bir olay var. F-35 sonrası mevcut Rd-33 (hürjete'de aynı itki de güncelleme geldi.), ws-13 veya ej-2000 motorlardan birisi mevcut mmu gövdesine takılacak ve eldeki özgür ve hürjette kullanılan alt sistemler ve radarla çift motorlu f-16 ÖZGÜR ve F-16 viper teknolojik seviyesinde stealth bir blok 1 modeli geliştirilecek.

Bunun sebebi Türkiyenin F-35 verilmemesi ve mevcut rakiplerin temin ihtimali sonrası acil Stealth uçak ihtiyacını karşılamak için böyle bir blok-1 modeli yapmak acil çıkış noktası olmuş olabilir. Daha sonrada 27.000 ib motorlara sahip çok daha güçlü aesa radara sahip daha güçlü bir avcı MMU Blok 2'yi  zamanı daha güzel kullanarak yapacağımızı düşünüyorum.

Ben blok-1'de kullanılacak motorun rd-33 olacağını düşünüyorum. Çünkü Hürjete de 19.200 ib lik bir aynı motorun güncellemesi geldi. Þimdi uçak motora göre tasarlanır . Rd-33 büyük bir motor tasarım değişmesi lazım vs. diyen arkadaşlar olabilir.  Tfx'in nihai halinde olacak 27.000 ib motorlar biliyoruz ki R&R'ın Ej-200 e yapmayı planladığı stage 1 ve stage 2 geliştirmelerinden olan 27.000 ibf lik stage 2 modunun yerli hali olacak. E ej-200 'de bu yolda büyüyerek Rd-33 ile aynı çap ve uzunluğa yakın olacaktır.
Böylece fazla kurcalamadan Blok 2'de istenilen motorda kullanılmış olacaktır.

Bir süre önce Hürjet başlığında böyle bir ileti girmiştim. Bu tezime bir kanıt daha getireyim

Yine kfx 22.000ibf lik bir kuple daha güçlü motorlar ve Tfx ile benzer mtow ile bir kuple 1.93 mach'a çıkıyor. ancak mmu 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Burada F-35 sorunu sonucu alınan bir kararla rd-93, ws-13, ej-200'lü F-16 Özgür ve hürjet aviyonik altyapısını kullanan bir versiyon var gibi. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 23 Eylül 2019, 12:14:17
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2019, 13:00:09


Hocam ben artık Rd-33, Ws-13, Ej200 birinin yerli lisans altı bağımsız olarak üretilebilme haklarıyla satın alınması gerektiğini düşünüyorum. Bu bütün havacılığımızın kilit taşı olacaktır.

Neden ?

Çünkü motor belli olmadan başlanılan her havacılık projesi sakat doğmuştur. Bu motor işini halledersek.  Misu'dan sonra çok büyük bir gamechanger olmasını beklediğimiz Tai Tisu'nun motorunu belirlemiş olacağız ve çalışmaları hızlanacak. Üstte anlattığım olaylar olacak ve Hürjet şekillenecek ve hızlı bir şekilde Türkiye savaş uçağı üretebilme ve ihracat kabiliyetine sahip olacak.

En önemlisi de muhtemel bir MMU blok 1 için motor alternatifi çıkacak. Biliyorsunuz F-35'in gelmemesi ülkemizde bir çok şeyi değiştirdi. En son Fransa'da MMU'nun maksimum hız ve irtifasının düşürüldüğünü gördük. Herkes buna dedi ki F-35 gelmeyeceği için taşıma kapasitesi arttırıldı hız düştü vs. Alakası yok gövde içi taşıma kapasitesi vs. arttırılması için tasarımda ciddi değişikliklere gidilmesi lazım .

Kanıt ;

J-31 Tfx ile aynı fiziksel yapıda nerdeyse aynı maksimum ağırlık değerlerine sahip ve aynı hız (1.8)'a 19200 lük rd-33 ile çıkabiliyor. Ancak MMU 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Saçmalık. Bence burada şöyle bir olay var. F-35 sonrası mevcut Rd-33 (hürjete'de aynı itki de güncelleme geldi.), ws-13 veya ej-2000 motorlardan birisi mevcut mmu gövdesine takılacak ve eldeki özgür ve hürjette kullanılan alt sistemler ve radarla çift motorlu f-16 ÖZGÜR ve F-16 viper teknolojik seviyesinde stealth bir blok 1 modeli geliştirilecek.

Bunun sebebi Türkiyenin F-35 verilmemesi ve mevcut rakiplerin temin ihtimali sonrası acil Stealth uçak ihtiyacını karşılamak için böyle bir blok-1 modeli yapmak acil çıkış noktası olmuş olabilir. Daha sonrada 27.000 ib motorlara sahip çok daha güçlü aesa radara sahip daha güçlü bir avcı MMU Blok 2'yi  zamanı daha güzel kullanarak yapacağımızı düşünüyorum.

Ben blok-1'de kullanılacak motorun rd-33 olacağını düşünüyorum. Çünkü Hürjete de 19.200 ib lik bir aynı motorun güncellemesi geldi. Þimdi uçak motora göre tasarlanır . Rd-33 büyük bir motor tasarım değişmesi lazım vs. diyen arkadaşlar olabilir.  Tfx'in nihai halinde olacak 27.000 ib motorlar biliyoruz ki R&R'ın Ej-200 e yapmayı planladığı stage 1 ve stage 2 geliştirmelerinden olan 27.000 ibf lik stage 2 modunun yerli hali olacak. E ej-200 'de bu yolda büyüyerek Rd-33 ile aynı çap ve uzunluğa yakın olacaktır.
Böylece fazla kurcalamadan Blok 2'de istenilen motorda kullanılmış olacaktır.

Bir süre önce Hürjet başlığında böyle bir ileti girmiştim. Bu tezime bir kanıt daha getireyim

Yine kfx 22.000ibf lik bir kuple daha güçlü motorlar ve Tfx ile benzer mtow ile bir kuple 1.93 mach'a çıkıyor. ancak mmu 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Burada F-35 sorunu sonucu alınan bir kararla rd-93, ws-13, ej-200'lü F-16 Özgür ve hürjet aviyonik altyapısını kullanan bir versiyon var gibi.

  Hocam MMU prototiplerinde F110 motoru kullanılacağı daha önce duyuruldu.Ne RD-33 ne de EJ-200 bu uçak için kesinlikle yeterli gelmez.27000 lbf nin bile yeterli geleceği şüpheli.Uçak belli ki F110 motoruna ve onun boyutlarına göre dizayn edilecek ki MMU nun boyutları incelendiğinde bunu doğruluyor.O yüzden bu uçağa eğer 5.nesil bir motor üretilirse 30000+ lbf bir motor düşünülmesi gerekir. Mesajı Paylaş

#1499
Alıntı Yap

  Hocam MMU prototiplerinde F110 motoru kullanılacağı daha önce duyuruldu.Ne RD-33 ne de EJ-200 bu uçak için kesinlikle yeterli gelmez.27000 lbf nin bile yeterli geleceği şüpheli.Uçak belli ki F110 motoruna ve onun boyutlarına göre dizayn edilecek ki MMU nun boyutları incelendiğinde bunu doğruluyor.O yüzden bu uçağa eğer 5.nesil bir motor üretilirse 30000+ lbf bir motor düşünülmesi gerekir.

Yani sonuçta ortaya çıkan uçak F15 performansında olacak hep mukayese edildiği gibi F22 performansında değil.  Super cruise ün bir süper güç ayrıcalığı olduğunu yarım milyar dolarlık uçaklara bir ayrıcalık olduğununda farkında olan ayakları yere basan bir gerçekçilik ile bu uçağı yapacağımızı görmemiz gerek.  Super cruise hariç kalan her şeyi hiç mütevazi olmadan hedefleyeceğiz RAM kaplamadan AESA radara ağ merkezli muharebeden mühimmatlara kadar. Aksi halde şekli benziyor diye F22 hayali kurarsak hiç çıkış yolu bulamayacağzı. Bu TFX uçağının takviminin makul durumu ayakları yere basan isterlerden kaynaklanıyor. Bizim için ayakları yere basan en iddialı proje bu hayalciliğe sapmadan ama en cüretkar olunabileek proje. Başkada yapabileceğimiz bir şey yok. Gayette iyidir yani F35 de  super cruise değil sonuçta.

Mesajı Paylaş
beğen


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz