Sohbet odası

Başlatan Hawkerx, 22 Ocak 2011, 00:30:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Geyik çiftliği Türkiye'de pek mümkün değil. Resimdekiler kuzey geyikleri çok iri yapıda olur, sıcak iklimde yaşayamazlar. Sıcak dağ iklimindeki geyikler ufak olur, onları evcilleştirmek imkansız, keçi var işte.
Kuzey geyiklerin tamamen yaban ortamda yaşayanları çiftlikteki kardeşlerini peşine alarak kaçırıyorlar. Erkeklerini, yaşlı veya hasta olanlarını avlama izni var.

 Ancak bu kurtların yemini insanoğlu çaldığı için doğada dengesizlik oluşturmakta ve kurtlar inek, koyun, domuz, at ve köpek gibi evcil hayvanlara saldırıyor. Kanada, Sibirya ve kutup kurtları iri yapıda ve saldırgan olur. Sibirya'da kurtları istediğin kadar avlayabilirsin, ancak bu iş öyle kolay değil, herifler çok kurnaz ve günde 50-60km rahat yol katedebiliyorlar. Devlet hatta her kurdun cesedine 200-300 dolar prim bile veriyor öldürmesi için. Devleti her sene milyonlarca zarara uğratıyor, en kolayı kurtları yavru iken öldürmektir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 30 Kasım 2024, 07:48:30Gerçekten TCG Anadoluya neden Anka veya bir türevi inmiyor ?
Bir özel şirketin ürünlerine bel bağlıyor Türkiye Cumhuriyeti ?
Bu şirket 2 gün sonra batarsa ne olacak ?
TB2 yi bukadar popüler yapan saf kendi yeteneği mi yoksa  Roketsan ve Sage'nin ürettiklerinin de payı var mı?

Lockheed Martin 2 gün sonra batar ABD niye özel şirkete bel bağlıyor demekle aynı şey. Her şeyi devlete ürettirelim tüm özel savunma sanayi şirketlerini kapatalım o zaman. Bu yanlış bir mantık yanlış bir bakış açısı. Mesajı Paylaş

TUSAŞ'ın elinde fazlasıyla seri üretime geçmesi gereken proje var zaten, bu projeler prototipte kalmaya devam ederse asıl ekonomik problem TUSAŞta görülebilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 03 Aralık 2024, 01:33:27TUSAŞ'ın elinde fazlasıyla seri üretime geçmesi gereken proje var zaten, bu projeler prototipte kalmaya devam ederse asıl ekonomik problem TUSAŞta görülebilir.

TUSAŞ sadece platform üreticisi değil. Boeing ve Airbus'a yine Leonardo'ya önemli parçalar tedarik eden bir şirket. O nedenle maddi anlamda sıkıntı yaşayacaklarını hiç sanmıyorum. Öte yandan projeler için TUSAŞ'a kaynak ayrılıyor devlet tarafından. TUSAŞ tedarik ettiği parçalardan bile milyarlarca dolar/euro kazanan bir şirket. 2023'te 2,5 Milyar € civarı bir ciro elde etmiş. KAAN, HÜRJET gibi projelerden sonra 10 milyar+ dolar ciroları görmesi çok rahat olacaktır 2030'lardan itibaren. Mesajı Paylaş

http://youtu.be/JLuLcIrSK_c?si=MGnJliFmpgQvCYUR

2002 den başlayıp 2016 dan sonra pik yapmaya başlamış 2018 den sonra ıplamış,2021 ile 2024 arası ulaşılmaz olmuş.

Devletin daha doğrusu hükümetin araba konusunda bizi nasıl soyduğunu anlatmış.

Sonra bunlara niye oy vermezsiniz diyenler olmaz mı?

Buyrun bunlara nasıl oy verelim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 03 Aralık 2024, 01:18:40
Alıntı yapılan: DelKu - 30 Kasım 2024, 07:48:30Gerçekten TCG Anadoluya neden Anka veya bir türevi inmiyor ?
Bir özel şirketin ürünlerine bel bağlıyor Türkiye Cumhuriyeti ?
Bu şirket 2 gün sonra batarsa ne olacak ?
TB2 yi bukadar popüler yapan saf kendi yeteneği mi yoksa  Roketsan ve Sage'nin ürettiklerinin de payı var mı?



Lockheed Martin 2 gün sonra batar ABD niye özel şirkete bel bağlıyor demekle aynı şey. Her şeyi devlete ürettirelim tüm özel savunma sanayi şirketlerini kapatalım o zaman. Bu yanlış bir mantık yanlış bir bakış açısı.

Biz eskilerin bilinçaltında Vecihi Hürkuş travması yatar o sebeple politik etkilere dayanıksız özel aile şirketlerine güven duygumuz daha zayıftır. 2 gün sonra iktidar el değiştirdi, Baykar şirketi zayıfladı , dağıldı veya Selçuk/Haluk bayraktar aldı şirketlerini uzak diyarlara götürdüler. TCG Anadoluya o zaman ne inip kalkacak, gene makarayı başa sarıp kısa pistli gemilere iniş kalkış işine başından mı başlayacağız?
 BAYKAR bir LM, bir Northrop Grumman olsaydı bu soruları sormazdım, ama Baykar daha düne kadar ankara sanayi bölgesinde bir otomobil tamirhanesinden hallice bir yerde kurulmuş bir aile şirketi, nasıl büyüdüğü de herkesin malumu , ülkemin güvenliği için bu soruları sorarım ? Herkes de sormalı. Soru sormak kötü birşey değil , sorular bizi geliştirir.
Mesajı Paylaş

#866
Alıntı yapılan: DelKu - 03 Aralık 2024, 06:46:042 gün sonra iktidar el değiştirdi, Baykar şirketi zayıfladı , dağıldı veya Selçuk/Haluk bayraktar aldı şirketlerini uzak diyarlara götürdüler.
Baykar'ın 5000'inin üzerinde çalışanı var (3-4 seneye bu sayı 10000'leri bulur yeni seri üretimlerle), fabrikalar teknoloji merkezleri, altında çalışan yüzlerce firmanın olduğu büyük bir ekosistem var. Öyle kolay mı bu ölçekte bir firmayı, çalışanlarını ve ekosistemi başka bir ülkeye taşımak? Bakkal dükkanı mı bu Haluk bey hadi Selçuk taşınıyoruz deyince olsun? Dünyadan bir örneğiniz var mı buna benzer bir taşınmaya? Zaten böyle bir taşınmaya ayrılacak parayla yeni bir Baykar kurulur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 03 Aralık 2024, 11:28:14Yok canım 5000 kişi ile günde bin tane otomobil üretiliyor iha dediğin butik bir üretimdir bence mühendislerle birlikte 300 filandır en fazla taş çatlasa 500 kişidir
5100'müş. Rakamlarla Baykar kısmına bakabilirsin aşağıdaki linkte.

https://baykartech.com/tr/biz-baykariz/ Mesajı Paylaş

2023 de makine ihracatı 30 milyar dolara yaklaştı. Bu gerçekten muazzam bir rakam. Bunu rahatlıkla 100 milyar dolara bile çıkartabiliriz. Savunma sanayi gibi bir motivasyonun bu alanda da olması gerekiyor. CAD-CAM yazılımları CNC yazılımları gibi yazılımları da geliştirmek lazım. 2030 a kadar 100 milyar dolar makine ihracatı hedefi koymamız lazım. Makine demek aslında her şeyin gelişmesi demektir makine yapan her şeyi yapar. Neyse ki Türkiye bu alanda kritik eşiği aşmış bir ülke 30 milyar dolar çok iyi bir rakam.
Türkün gücünü herkes görecek



Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Baykar bakımından, Meyve veren ağaç taşlanırmış.

Baykar bugün bir dünya markası ve dünyada İHA sektörünün lideri. Maddi gerçek bu.  Marka değeri, Türkiye'nin tanıtımına katkısı tartışılmaz. Suriye, Ermenistan, Ukrayna derken Türk silahları, savunma sanayi dünyada nam salmaya başladı, kalite, maliyet etkinlik ile adını duyurmaya başladı ise bunda en büyük pay Baykar'ın. Dolayısıyla TSK'ya ilk SİHA sağlayan şirket olarak, bugün binlerce Mehmetçiğin hayatı kurtuldu, Suriye'de şehitlerimizin öcü birkaç gün içinde Suriye tugaylarının imhası ile sağlandı, Karabağ özgürlüğüne kavuştu ise bunda en büyük pay sahibi TB-2. Tabi Baykar'ın Aselsan, Roketsan, SAGE gibi çözüm ortakları var. Ancak Türkiye'de İHA üretimine koşut İHAlar için mühimmat üretimi çalışmalarını başlatan bir iradenin varlığı da düşünen için açıktır herhalde. Bu noktada TSK'da testler için gereken onayı verdi ise Allah razı olsun.

Yine Baykar'ın ilk İHA projesine katılımının Cumhurbaşkanı ile sıhri akrabalık öncesi olduğunu da biliyoruz. Hatta Haluk Beyin kendilerine zorluklar çıkartıldığına dair veryansınlarını da SavunmaStrateji forumundan hatırlıyorum. Hatta kendisi ile bu konuda da, başlık altında, kısa bir yazışmamız olmuştu, belki "Vestel vs güçlü bir sermayeyi arkanıza alsanız farklı olabilir miydi" diye. Yaklaşık 10 sene sonra kendisi İsrail şirketinin kendilerine yaptığı iHA ortaklığı teklifinden, kendilerine engel olmak için özel çaba sarfeden bir subayın sonradan ...... şirketinde çalışmaya başladığından bahsetmişti.

Yine şirketin faydalandığı teşvikler konusunda da, sosyal medyaya yansıyan belgelerden, SGK Prim desteği ile yanlış hatırlamıyorsam, sadece kendilerine ait yatırım yaptıkları arsalarının sanayi yatırım alanı olarak tanınması olayı vardı. Bu konuda kendilerinin firma olarak açıklaması aşağıda linkte, aksini iddia eden ortaya koymak durumundadır. Medyaya çıkan uzmanlarımız çoğu zaman atıp, tutabilir, yandaşın atıp tutması çoğu zaman abartma, "gaz" niteliğinde olabilir. Ama muhalif yandaşının gerçek dışı, abartma ile atıp tutması "milli savunma sanayine zarar verici" nitelikte olabileceği gib, aslen TTK kapsamında hem haksız rekabet niteliğinde tazmin sorumluluğunu, hem de TTK'da düzenlenen nadir cezai sorumluluğunu gerektirebilir.

https://baykartech.com/tr/haberler/yalan-ruzgari-ve-kara-iftiralara-cevaben/ 

Anadolu'dan niye TB-3 kalktı. Anadolu ortaya çıkınca, ben İHA'yı silahlandıracağım diye nasıl ortaya çıktı ise, bu gemiye SİHA indirip kaldıracağım diye de yine Baykar ortaya çıktı. Bu konularda, Tusaş veya Vestel ortaya çıksaydı, onlar cesaret edip yatırım yapsalardı. AÇIKÇASI TB-3 DENİZ VERSİYONU BAYKAR İÇİN YERLİ SATIŞTA KARLI VEYA AKIL KARI BİLE DEĞİLDİR. GEMİNİN BÜYÜKLÜĞÜ, HACMİ BELLİ. BU GEMİYE DİĞER ARAÇLARA ENGEL OLMAYACAK ŞEKİLDE KOYSAN KOYSAN 2-3 HADİ BİLEMEDİN 4 TB-3 KOYABİLİRSİN. GEMİDEN KALKIŞ ANLAMINDA TB-3 SADECE BU AMAÇLA DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE ASLA BÜYÜK RAKAMLARDA ÜRETİLEBİLECEK BİR ARAÇ DEĞİL. Ancak yabancı ülkelere satış ve gemiden kalkış dışı görevlerle karlı sayılarda satılabilecek bir araç bu. 

TUSAŞ'a gelince, bu firmanın elinde çok sayıda projesinin zaten olduğunu, bu projeleri seri üretime sokmaz ise ekonomik sıkıntı yaşayabileceğini ifade etmiştim. Bazı arkadaşlarımız, TUAŞ'ın birçok firmanın taşeronu olduğunu ve sıkıntı yaşamayacağını belirtmiş.

Bildiğiniz üzere, yakın tarihte TUSAŞ genel Müdürü, Temel KOTİL'in işine son verilmişti. Tolga ÖZBEK'in videolarında, istifanın sebebi yanlış hatırlamıyorsam TUSAŞ'ın projelere dair çok fazla borçlanması olarak belirtilmişti. Yine Tusaş'ın 17.000 personele karşın cirosunun, KAİ'nin 5.000 küsür personeline karşın çok daha fazla olan cirosu ile karşılaştırılmıştı. Açıkçası ARGE yatırımı pahalıdır, karşılığının alınması gerekir. ARGE projesi sonrası seri üretime yansıdıysa verimlidir. Taşeronluk ise işi öğrenmek için faydalıdır. Ancak asıl karı müteahhidin alması dolayısıyla hamallıktır. KAI FA-50 ve helikopter projelerinde çoktan seri üretime geçti, yakında KFX de seri üretime geçecek, karlılığı iyice artmaya başlayacak. TUSAŞ da yakında seri üretimlere başlar umarım.

Temel KOTİL görevden alınmadan hemen önce TUSAŞ'ın halka açılacağını açıklamıştı. Görevden alınma sonrası bu iş rafa kalktı. Hatta forumda bir arkadaşımız, piyasanın çok iyi olmadığı dönemde, firma da çok iyi durumda değilken halka açılmanın karlı olmayacağını, karlılık arttığında halka açılabileceğini belirtmişti. Oysa halka açılmanın amacı sermaye bulmak, sermayeyi de  tabana yaymaktır. Bu bakımdan sermaye ihtiyacı ile şirketin kullandığı dış kaynağın maliyetinin karşılıklı değerlendirilmesi faydalı olacaktır.

Özel sermaye, KİT, kamu sermayesi meselesi de baya su kaldırır. Üniversitede okurken Ord. Prof. Dr. Hıfzı Veldet Velidedeoğlu'nun makalelerini içeren bir kitap almıştım. Çok partili seçimler öncesinde, İsmet İnönü'yü seçimleri kaybedeceksin çünkü KİTleri arpalığa çevirdin diye bir makalesi vardı. Demek ki 2. Dünya savaşı  sonrası Türkiyesi'nde halen devam eden bir gerçek var bu konuda. Siyasiler böyle kaynaklara el atmadan duramıyor. Kaç tane KİT şirketi vardı, özelleştirme de dikkate alındığında bugün kaç tanesi ayakta.  Özelleştirme sonrası kapanmayan kaç tane KİT var ?

Öte yandan Savunma Sanayinde, milli sır olan, izin gerektiren alanlar var. Öyle kafana göre yurt dışında yatırım yapamaz, şirketini taşıyamazsın.  Ha bizim muhalafetin bir kısmının Baykar'a cepheden tavır alması, iktidar olduğumuzda .... gibisinden tavırlarını da görünce, adam gitse de haksız değil, zaten istenmiyorsa da denilebilir. Ancak Baykar'ın sosyal, ekonomik, çevresel faydasını düşündüğümde , açık söyleyeyim kaybeden memleket olur. Yoksa şimdiye kadar iktidarı, muhalefeti hangi siyasilerin hangi akrabaları hangi işleri kotardı az çok biliyoruz. Bunlardan açıkça şaibeli olanlara da az çok vakıfız, hak var nesafet var. Açıkça bilgisi, belgesi olan ortaya çıksın, yoksa gölge etmeye gerek yok.

Bunları yazarken iktidar, muhalefet duygularından tamamen bağımsız ifade ettim. Yoksa iktidarı ben de çok eleştirdim, eleştiriyorum. Muhalefete de eleştirilerime dair haklılığımın önemli bir kısmı Özgür ÖZEL'in, Devlet BAHÇELİ sonrası açıklamalarında ortaya çıktı. Açıkçası Türkiye'de siyasi olarak temsil edilmeyen, çoğunluk niceliğinde ciddi bir merkez olduğunu düşünüyorum. Nelere gel geç dedi bu millet, vurulacak olarak Baykar hedef gösteriliyorsa, sadece o temsil edilmeyen çoğunluğun sessizliğinde, şaşkınlığında, orasından burasından çekiştirilmesinde, kendisi aleyhine propaganda altında tutulmasındadır problem.    Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz