HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]

Başlatan levo, 05 Şubat 2011, 11:58:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

som füzesi herhalde 80m2 alanı yok edebilir Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Emin olabilirsiniz üzerindeki 230 kg lık patlayıcı ile fazlası olur eksiği olmaz. Mesajı Paylaş

Som yeni video:



Videodan bir screenshot (SOM taşıma kutusu içinde)

Mesajı Paylaş

Bir not olarak dursun burada,SOM versiyonlarının teknik özellikleri:

Mesajı Paylaş

SOM-J development now under contract

Roketsan has received a contract to develop a SOM-J variant of its cruise missile for internal carriage on the Lockheed Martin F-35, a company representative told IHS Jane's during the DSEI exhibition held in London on 9-13 September.


This version will incorporate minor modifications in external configuration needed to ensure adequate mechanical clearance within the aircraft's weapons bays.
In February, Roketsan had described the F-35 variant of SOM as "a small R&D [research and development] project", but had predicted that the programme would become more active later in the year.
The basic SOM-A relies on INS/GPS guidance and is now in production. It has been integrated on the F-4 and F-16. During a recent exercise by the Turkish Air Force, this version demonstrated "100% precision", said the company.
SOM-B1 was the first variant to add a nose-mounted imaging infrared seeker. Already in production, it is due to be delivered for the user "in a short time". Like the -A model, it carries a 230 kg high-explosive warhead.
SOM-B2 uses the same guidance as the -B1 model, but carries a precursor charge intended to penetrate the target, and a long slim follow-though penetrator intended to produce the required destructive effects. The penetrator is much longer than the warhead carried by the -B1, so encroaches on the aft section of the airframe that contained the fuel tank for the weapon's tail-mounted turbojet engine.
The fuel tank of the -B2 is located in the centre section of the weapon, and surrounds the follow-though penetrator.
These changes have slightly increased the weight of the -B2 missile. SOM-A and -B1 weighed 610 kg, but the -B2 weighs 660 kg. Mesajı Paylaş

peki som füzesi f-35 uçağına entegre edilecekmi? Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Bir üstteki haber bununla ilgili zaten hatta füzenin adındaki J kodu JSF'in J'si.F-35 te kullanılacağı için J kodu var yani. Mesajı Paylaş

teşekkür ederim avcı ama ben biliyordum çat pat ingilizce var da benim sorumda ki amaç umhsf sistemi çin seçildiği için her hangi bir sorun çıkardılar mı?(belli olmaz bunlara) Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Þimdilik bir problem yok ilerde olur mu hep beraber göreceğiz. Mesajı Paylaş

Benim aklıma hemen SOM-A füzesini getirdi bu tez.

Alıntı YapSIKI BAĞLI ANS/KKS TÜMLEÞTİRMESİNDE
UYARLAMALI KOKUSUZ KALMAN FİLTRESİ UYGULAMASI
Akça, Tamer
Yüksek Lisans, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Mübeccel Demirekler
Þubat 2012, 92 sayfa
Tek başlarına çalıştırıldıklarında çeşitli dezavantajları bulunan ataletsel navigasyon
sistemi (ANS) ve küresel konumlama sistemi (KKS), doğrusal olmayan kestirim
algoritmaları kullanılarak tümleştirilmekte ve birbirini bütünler nitelikte olan bu iki
sistemin ayrı ayrı getirileri tek bir sistemden elde edilmektedir
. Bu uygulama için en
çok ve en yaygın bir biçimde kullanılan kestirim algoritması genişletilmiş kalman
filtresidir (EKF). EKF uygulamasında yer alan doğrusallaştırma işlemleri nedeniyle
kestirim sonucunun ortalama ve standart sapma değerlerinde ikinci dereceden hatalar
oluşabilmektedir. Bu uygulamada kullanılabilecek bir başka doğrusal olmayan
kestirim algoritması ise kokusuz kalman filtresidir (UKF). UKF, Gaussian dağılım
içerisinden belirli bir şekilde seçilen örnekleme noktalarını, doğrusal olmayan sistem
ve ölçüm modelinden geçirir ve ikinci dereceden hatalara sahip kestirim sonucunu
elde eder. Bahsi geçen örnekleme noktalarının seçiminde kullanılan yöntemlerden
biri Orantılanmış Kokusuz Dönüşümdür (SUT). Bu yöntem dahilindeki bazı
değişkenler ile örnekleme noktalarının dağılımını belirleme ve yüksek dereceden
kestirim hatalarının kontrolünü sağlama imkanı elde edilir. Bu değişkenlerin belirlenmesi
ilgili probleme özgüdür. Bu tez kapsamında SUT değişkenlerinin
tümleştirilmiş navigasyon sistemi üzerindeki etkileri değerlendirilmiş ve sıkı bağlı
ANS/KKS tümleşik sistemi, "Uyarlamalı UKF" kullanılarak tasarlanmıştır. Bu
uygulama kapsamında süreç ve ölçüm gürültülerinin dışında, SUT değişkenleri
uyarlamalı olarak değiştirilmiştir. Gerçekçi bir savaş uçağı uçuş senaryosu ile,
ataletsel ölçüm biriminin ve küresel konumlama sisteminin çoklu koşum analizi
yöntemi dahilinde benzetimi yapılmıştır. Önerilen yöntem ile elde edilen sonuçlar,
standart EKF ve UKF yöntemlerinin sonuçları ile kıyaslanmıştır. Sonuç olarak
özellikle KKS sinyallerinin kesintiye uğradığı sürelerden sonra, önerilen yöntemin
navigasyon sisteminin hassasiyetini arttırdığı gözlemlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: ANS/KKS; Uyarlamalı doğrusal olmayan kestirim; EKF; UKF;
kokusuz dönüşüm

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz