HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]

Başlatan levo, 05 Şubat 2011, 11:58:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

S&H yeni sayıdan...

SOM-A, B1 ve B2 Füzeleri için Turbojet Motoru Geliştirme Projesi kapsamında Kale Havacılık tarafından Kale-3500 Turbojet Motoru geliştirilmektedir. Çalışır durumdaki iki Kale-3500 Turbojet Motor prototipinin uçuş testleri için Haziran 2o16'da [daha önce Nisan 2o16 olarak açıklanmıştı] Savunma Sanayi Müsteşarlığı [SSM]'na teslim edilmesi planlanmıştır.

Diğer yandan Mart içinde edindiğimiz bilgiye göre bir füze projesinde değerlendirilmek üzere TüBiTAK yurt dışından turbojet motor tedarik etmek üzere bir çalışma başlatmıştır.Konuyla ilgili olarak Nisan içinde elimize ulaşan son bilgiye göre söz konusu motor tedarik çalışması SOM-J Projesi kapsamında gerçekleştirilecektir. Kale-3500 Turbojet Motorunun mevcut özellikleri ile SOM-J Füzesi için istenilen performans karakteristiklerini karşılayabilecek kapasitede olmadığı,bu yüzden yurt dışından turbojet motor tedarikinin gerçekleştirileceği belirtiliyor. Mesajı Paylaş

Kale nin motoru Tr40-50 arasındaydı.Normal soma Tr40 yeterken daha küçük som j ye neden yetmiyor anlamadım? Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Alıntı yapılan: AVCI - 09 Haziran 2016, 11:51:59
S&H yeni sayıdan...

Edindiğimiz bilgiye göre Nisan 2o16 itibarıyla yer testlerine yönelik hazırlık çalışmaları sürdürülmektedir. Bu kapsamda ilk olarak SOM-J Füzesinin F-16 Savaşan Þahin Muharebe Uçağına [Blok 40 tipi] entegrasyonu gerçekleştirilecek, ardından yer testleri yapılacak ve son olarak canlı füze ile uçuş ve atış testleri icra edilecek.Mevcut takvime göre yer testlerine 2o16 ortasında başlanılması, 2o16 sonunda SOM-J'nin hazır olması ve ilk uçuş testinin 2o17 ilk çeyreği içinde gerçekleştirilmesi planlanmıştır.

HvKK'nın SOM-J'yi, sadece F-35A MTU/JSF Uçakları için değil hava-satıh rolü için F-16 Uçakları için de değerlendirdiği belirtiliyor. Edindiğimiz bilgiye göre SOM-J Füzesi SOM-B1 ile aynı güdüm sistemine ancak daha gelişmiş/hassas bir Otomatik Hedef Algılama ve Teşhis [OHA/ATA] kabiliyetine ve Link-16 Taktik Data Link Sistemine sahip olacak.

F-35A MTU/JSF entegrasyonu için öncelik Link-16 entegrasyon çalışmalarına verilmiştir. Link-16 Cihazı ABD menşeili olsa da cihazda kullanılan kripto sistemi milli imkanlarla geliştirilmiştir. SOM-J Füzesinin HGK ile birlikte F-35 MTU/JSF'nın çalışmalarına 2o17'de başlaması planlanan Blok 4.2 yazılım sürümü paketine yetiştirilmesi hedefleniyor. F-35A MTU/JSF üzerindeki geliştirme ve entegrasyon çalışmalarının 2o18 içinde tamamlanması öngörülmüştür.

... Diğer partilerde [ve seri üretim fazı altında imal edilecek füzelerde] ise şirket tarafından yeni geliştirilen ve TR40 ile TR50 arası bir performansa sahip olması planlanan yeni bir turbojet motorun kullanılması bekleniyor. Yeni motora yönelik sipariş sözleşmesinin 2o16 ortasına kadar imzalanması bekleniyor. Turbojet motor teslimatları genellikle Tₒ+12 ay gibi bir takvim dahilinde gerçekleştirilmektedir. Söz konusu yeni motorun Artırılmış Menzilli SOM [SOM-ER] Füzesinde de kullanılması bekleniyor. Edindiğimiz bilgiye göre tüm özgün füze/mühimmat programlarında turbojet motor kullanılması kararlaştırılmıştır. Daha önce SOM-ER ve Gezgin Programlarında kullanılmak üzere turbofan motor seçeneği de değerlendirilmiş, ancak sonuçta tercih turbojet motordan yana kullanılmıştır.



Motor seçiminin turbojetten yana seçilmesi Gezgin nin menzilini düşürmez mi? 1500 km gibi menzile turbofan motor gerekli diye biliyorum. Acaba menzilde bi hedef küçültmemi var? Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Alıntı yapılan: enes8101 - 09 Haziran 2016, 18:08:34
Alıntı yapılan: AVCI - 09 Haziran 2016, 11:51:59
S&H yeni sayıdan...

Edindiğimiz bilgiye göre Nisan 2o16 itibarıyla yer testlerine yönelik hazırlık çalışmaları sürdürülmektedir. Bu kapsamda ilk olarak SOM-J Füzesinin F-16 Savaşan Þahin Muharebe Uçağına [Blok 40 tipi] entegrasyonu gerçekleştirilecek, ardından yer testleri yapılacak ve son olarak canlı füze ile uçuş ve atış testleri icra edilecek.Mevcut takvime göre yer testlerine 2o16 ortasında başlanılması, 2o16 sonunda SOM-J'nin hazır olması ve ilk uçuş testinin 2o17 ilk çeyreği içinde gerçekleştirilmesi planlanmıştır.

HvKK'nın SOM-J'yi, sadece F-35A MTU/JSF Uçakları için değil hava-satıh rolü için F-16 Uçakları için de değerlendirdiği belirtiliyor. Edindiğimiz bilgiye göre SOM-J Füzesi SOM-B1 ile aynı güdüm sistemine ancak daha gelişmiş/hassas bir Otomatik Hedef Algılama ve Teşhis [OHA/ATA] kabiliyetine ve Link-16 Taktik Data Link Sistemine sahip olacak.

F-35A MTU/JSF entegrasyonu için öncelik Link-16 entegrasyon çalışmalarına verilmiştir. Link-16 Cihazı ABD menşeili olsa da cihazda kullanılan kripto sistemi milli imkanlarla geliştirilmiştir. SOM-J Füzesinin HGK ile birlikte F-35 MTU/JSF'nın çalışmalarına 2o17'de başlaması planlanan Blok 4.2 yazılım sürümü paketine yetiştirilmesi hedefleniyor. F-35A MTU/JSF üzerindeki geliştirme ve entegrasyon çalışmalarının 2o18 içinde tamamlanması öngörülmüştür.

... Diğer partilerde [ve seri üretim fazı altında imal edilecek füzelerde] ise şirket tarafından yeni geliştirilen ve TR40 ile TR50 arası bir performansa sahip olması planlanan yeni bir turbojet motorun kullanılması bekleniyor. Yeni motora yönelik sipariş sözleşmesinin 2o16 ortasına kadar imzalanması bekleniyor. Turbojet motor teslimatları genellikle Tₒ+12 ay gibi bir takvim dahilinde gerçekleştirilmektedir. Söz konusu yeni motorun Artırılmış Menzilli SOM [SOM-ER] Füzesinde de kullanılması bekleniyor. Edindiğimiz bilgiye göre tüm özgün füze/mühimmat programlarında turbojet motor kullanılması kararlaştırılmıştır. Daha önce SOM-ER ve Gezgin Programlarında kullanılmak üzere turbofan motor seçeneği de değerlendirilmiş, ancak sonuçta tercih turbojet motordan yana kullanılmıştır.



Motor seçiminin turbojetten yana seçilmesi Gezgin nin menzilini düşürmez mi? 1500 km gibi menzile turbofan motor gerekli diye biliyorum. Acaba menzilde bi hedef küçültmemi var?
Fransızlar 1000+ km menzili olan MdCN(scalp naval) füzesinde TR-50 turbojet motorunu kullanıyor.Kale'nin üreteceği motor verimli olması durumunda füzeyi 1500 km'ye gönderebileceğini düşünüyorum.Nereden baksan 1.3-1.5 tonluk bir füzeden bahsediyoruz büyük miktarda yakıt alabilir. Mesajı Paylaş

Tanrı Türkü korusun

Büyük  miktarda yakıt alırda, motorun yakıt tüketimi ne olur bunlar matematiğe bakıyor ve sizin bizim bilebileceğimiz hesaplayabileceğimiz işler değil bunlar. Emin olun imkan olsa zaten Kale motoru kullanılır. Ama tahminim ilerde bir tık üst seviye Turbofan/Turbojet itki sınıfı gelişirse projede o motorun kullanılacağı.

Evet 2 modeli seri üretimde şuan. Delici başlıklı olanı testleri sürmekte halen. Mesajı Paylaş



Lockheed Martin kendi kanalında Som-J ile ilgili bir video paylaşmış.


Bu Som'un yeni motorunu ne zaman göreceğiz? Kale grupmuydu neydi. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: Destroyed - 11 Mart 2018, 15:23:31


https://www.instagram.com/cem_dogut/
Som'un tasarımıda çok hoş. Hiç füzeye yada bir yeri vurmaya giden bombaya benzemiyor :)) bir ufo yaklaşıyor hevaller Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz