HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]

Başlatan levo, 05 Şubat 2011, 11:58:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapMilli seyir füzeleri SOM-B1 ve SOM-J, bu hafta içerisinde gerçekleştirilen testler esnasında hedeflerini başarıyla vurdular.


Türkiye'nin milli imkanlarla geliştirilen ilk seyir füzesi olan SOM, başarılarına bir yenisini ekledi. SavunmaSanayiST.com tarafından edinilen bilgiye göre; bu hafta içerisinde test faaliyetleri için F-16 platformundan atılan SOM-B1 ve SOM-J Seyir Füzeleri, hedeflerini tam isabetle vurdular.https://www.savunmasanayist.com/som-j-ve-som-b1-fuzelerinden-tam-isabet
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTÜBİTAK SAGE Müdürü Gürcan Okumuş:

"SOM-J'de önemli bir aşamaya geldik. F-16 atışlarımız başlamıştı. Hedefe angajman sağlayan atışlarımız da başladı. SOM-J İHA'lardan da atılabilecek seyir füzesi olarak önemsediğimiz bir proje. Yakın zamanda orada çok önemli sonuçları göreceğiz"


https://mobile.twitter.com/SSDergilik
Mesajı Paylaş
]

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Motoru değiştiyse neden olmasın? Gitti Safran, geldi Kale... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 12 Temmuz 2022, 16:57:01
Motoru değiştiyse neden olmasın? Gitti Safran, geldi Kale...

SOM'a yerli motor takıldı mı? Mesajı Paylaş

Türk Savunma Sanayi farklı ebatlarda farklı türlerde füzeler yapmaya başladı özellikle seyir füzeleri nazarında soracağım soru şu Akbaba Som Atmaca Gezgin Temren Çakır gibi füzelerin hepsi ses hızının altında ama ses hızına yakın hızlarda çalışan füzeler. Bu füzelerin ses üstü 2 3 4 mach hızlarda gidebilmesi için hangi güçte ve şekilde motorlara ihtiyaç duyuyorlar. Yakıt tüketimleri yüksek hızlarda ne kadar değişiyor? Ve sizce savunma sanayimiz bu füzeleri yaptıktan sonra (bu füzeleri mutlaka geliştirecektir Atmaca Akbaba Gezgin Block 2 felan gelecektir) ama 0 dan yapacağı füze ne olacaktır?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AeroSpaceEngineering - 07 Ağustos 2022, 22:11:59
Türk Savunma Sanayi farklı ebatlarda farklı türlerde füzeler yapmaya başladı özellikle seyir füzeleri nazarında soracağım soru şu Akbaba Som Atmaca Gezgin Temren Çakır gibi füzelerin hepsi ses hızının altında ama ses hızına yakın hızlarda çalışan füzeler. Bu füzelerin ses üstü 2 3 4 mach hızlarda gidebilmesi için hangi güçte ve şekilde motorlara ihtiyaç duyuyorlar. Yakıt tüketimleri yüksek hızlarda ne kadar değişiyor? Ve sizce savunma sanayimiz bu füzeleri yaptıktan sonra (bu füzeleri mutlaka geliştirecektir Atmaca Akbaba Gezgin Block 2 felan gelecektir) ama 0 dan yapacağı füze ne olacaktır?
Bahsettiğiniz cins ses-altı füzelerin hemen hepsi - temren hariç - hava soluyan jet motoru kullanan füzeler. Temren füzesi, Umtas füzesinden geliştirilmiş katı yakıtlı bir füze. Umtas füzesi de ABD'nin Hellfire füzesi muadili olmasına rağmen hızı daha düşük (büyük ihtimalle subsonik) bir füze. Akbaba füzesinin Ramjet motorla olacağı yönünde haberler var. Ancak bu füze bizdeki ABD'nin Harm-88 anti radyasyon füzesi karşılığı olarak yapılacak. ABD füzesi 2+ mach hızda katı yakıt motorlu bir füze. 
Hava soluyan füzeleri ses üstü hızlarda uçuracak motor teknolojisi ramjettir. Türbofan motorlar pahalı motorlardır. Tek sefer kullanım için, 1500-2500km gibi menziller düşünülmüyorsa, türbofan pahalı bir seçenek olur. Türbojet motor olsun türbofan motor olsun, ses üstü uçabilmek için çok yakıt harcayacaklarından kullanışlı değillerdir. Hava soluyan motor olarak bu tip füzelere uygun motor ramjettir.
Sonra bu sözünü ettiğiniz füzeler atmosferin alt katmanlarında uçan füzelerdir. Buradaki yüksek hava yoğunluğu nedeniyle 3-4 mach hıza ulaşmaları çok zordur. Ulaşsalar dahi başlıklarında ve gövdelerinde oluşacak yüksek ısı problemini aşmak ayrı bir handikaptır.
Bu büyüklükte ve bu tip uçuş zarfı olan füzelerin hemen hepsi ses-altı uçuşlu füzelerdir. Süpersonik olarak 2.5-3 mach uçuş yapabilen tek füze Brahmos ise Ramjet motor kullanır. (Rusların Yakhont füzesi de Brahmos benzeri bir füzedir)
Bu sözünü ettiğiniz füzelerin dışında, bu büyüklükteki füzeleri 3-4 mach hızla uçurmak istiyorsanız balistik füze olarak düşünmeniz gerekir. Balistik füzeler ise çok farklı uçuş zarfı olan - uçuş eğrisi bu füzeleri 50+ km irtifalara çeker - füzelerdir. Bir örneği Bora ve TRG-300 füzeleridir. Bunlar kısa menzillerde katı yakıtlı olmalarına rağmen Orta ve uzun menzillerde sıvı veya hibrit yakıt sistemiyle çalışırlar.

Sıfırdan yapılacak 4 füze var.
1. Ramjet kullanan hava-hava Gökhan füzesi
2. Ramjet kullanan anti radyasyon Akbaba füzesi
3. Ramjet kullanan anti gemi füzesi
3. Scramjet kullanan taktik füze. Mesajı Paylaş

Bunlarda daha degerli adi var  kendisi yok

Gezgin Füzesi 2500 km menzilli 1000 km raziyis Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 11:39:17
Alıntı yapılan: AeroSpaceEngineering - 07 Ağustos 2022, 22:11:59
Türk Savunma Sanayi farklı ebatlarda farklı türlerde füzeler yapmaya başladı özellikle seyir füzeleri nazarında soracağım soru şu Akbaba Som Atmaca Gezgin Temren Çakır gibi füzelerin hepsi ses hızının altında ama ses hızına yakın hızlarda çalışan füzeler. Bu füzelerin ses üstü 2 3 4 mach hızlarda gidebilmesi için hangi güçte ve şekilde motorlara ihtiyaç duyuyorlar. Yakıt tüketimleri yüksek hızlarda ne kadar değişiyor? Ve sizce savunma sanayimiz bu füzeleri yaptıktan sonra (bu füzeleri mutlaka geliştirecektir Atmaca Akbaba Gezgin Block 2 felan gelecektir) ama 0 dan yapacağı füze ne olacaktır?
Bahsettiğiniz cins ses-altı füzelerin hemen hepsi - temren hariç - hava soluyan jet motoru kullanan füzeler. Temren füzesi, Umtas füzesinden geliştirilmiş katı yakıtlı bir füze. Umtas füzesi de ABD'nin Hellfire füzesi muadili olmasına rağmen hızı daha düşük (büyük ihtimalle subsonik) bir füze. Akbaba füzesinin Ramjet motorla olacağı yönünde haberler var. Ancak bu füze bizdeki ABD'nin Harm-88 anti radyasyon füzesi karşılığı olarak yapılacak. ABD füzesi 2+ mach hızda katı yakıt motorlu bir füze. 
Hava soluyan füzeleri ses üstü hızlarda uçuracak motor teknolojisi ramjettir. Türbofan motorlar pahalı motorlardır. Tek sefer kullanım için, 1500-2500km gibi menziller düşünülmüyorsa, türbofan pahalı bir seçenek olur. Türbojet motor olsun türbofan motor olsun, ses üstü uçabilmek için çok yakıt harcayacaklarından kullanışlı değillerdir. Hava soluyan motor olarak bu tip füzelere uygun motor ramjettir.
Sonra bu sözünü ettiğiniz füzeler atmosferin alt katmanlarında uçan füzelerdir. Buradaki yüksek hava yoğunluğu nedeniyle 3-4 mach hıza ulaşmaları çok zordur. Ulaşsalar dahi başlıklarında ve gövdelerinde oluşacak yüksek ısı problemini aşmak ayrı bir handikaptır.
Bu büyüklükte ve bu tip uçuş zarfı olan füzelerin hemen hepsi ses-altı uçuşlu füzelerdir. Süpersonik olarak 2.5-3 mach uçuş yapabilen tek füze Brahmos ise Ramjet motor kullanır. (Rusların Yakhont füzesi de Brahmos benzeri bir füzedir)
Bu sözünü ettiğiniz füzelerin dışında, bu büyüklükteki füzeleri 3-4 mach hızla uçurmak istiyorsanız balistik füze olarak düşünmeniz gerekir. Balistik füzeler ise çok farklı uçuş zarfı olan - uçuş eğrisi bu füzeleri 50+ km irtifalara çeker - füzelerdir. Bir örneği Bora ve TRG-300 füzeleridir. Bunlar kısa menzillerde katı yakıtlı olmalarına rağmen Orta ve uzun menzillerde sıvı veya hibrit yakıt sistemiyle çalışırlar.

Sıfırdan yapılacak 4 füze var.
1. Ramjet kullanan hava-hava Gökhan füzesi
2. Ramjet kullanan anti radyasyon Akbaba füzesi
3. Ramjet kullanan anti gemi füzesi
3. Scramjet kullanan taktik füze.






Çok teşekkür ederim Yaşar yani süpersonic füzeler için ramjet teknolojisi şart Kale grubu TJ1750, TJ3700 ve Arat projesinden sonra Tübitak ile beraber bu teknolojiye uğraşacak gibime geliyor. İnşallah da öyle olur Temren füzesi için bir aralar TJ300 konuşuluyordu diye turbo jet motorlu olacak diye düşünmüştüm. Mesajı Paylaş

Alıntı YapSOM seyir füzesi ile yüklü Türk Hava Kuvvetlerine ait F-16 savaş uçağı.

🔹Tübitak Sage tarafından geliştirilen SOM seyir füzesi ailesi.


https://mobile.twitter.com/M5Dergi
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz