HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]

Başlatan levo, 05 Şubat 2011, 11:58:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Dikkat ediyorsanız zaten Gezgin hakkında basına diğer füzeler kadar bilgi yansımıyor. Zaten devletimiz her bilgiyi de basınla paylaşmak zorunda değil ki zaten olması gerekende bu. Bende sayın OKÇULAR gibi füzenin hazır olduğunu fakat üzerindeki çalışmaların devam ettiğini düşünüyorum. Sinop'taki gibi test sahasında çok uzun menzilli füzelerin denemesi yapılamıyor maalesef. Bir ara Güney Afrika'da füze denemesi yaptığımız haberleri çıkmıştı, belkide Gezgin'in ve ya Atmaca'nın bile denemesi yapılmışta olabilir. Mesajı Paylaş

Ben pakistanin bize füze konusunda yartim yapdigini

inanmiyorum olsaydi balistik füze konusunda  simdi ortaya cikardi

olmayan bir sey cikmaz  Gezgin füzesi icin motor konusunda fransadan yardim yapmaz

türkiyede motor üreten firmadanda ses yok olmacak gibi gözüküyor

[IMG]https://resmim.net/f/nY1Cmz.jpg[/img]


[IMG]https://resmim.net/f/3KjNTR.jpg[/img]

Bu iki füzeleri verselerdide  cok güzel olacakti akdenizde olan karisiklikda cok faydasi olurdu
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 16 Nisan 2019, 21:35:12
Dikkat ediyorsanız zaten Gezgin hakkında basına diğer füzeler kadar bilgi yansımıyor. Zaten devletimiz her bilgiyi de basınla paylaşmak zorunda değil ki zaten olması gerekende bu. Bende sayın OKÇULAR gibi füzenin hazır olduğunu fakat üzerindeki çalışmaların devam ettiğini düşünüyorum. Sinop'taki gibi test sahasında çok uzun menzilli füzelerin denemesi yapılamıyor maalesef. Bir ara Güney Afrika'da füze denemesi yaptığımız haberleri çıkmıştı, belkide Gezgin'in ve ya Atmaca'nın bile denemesi yapılmışta olabilir.

Atmaca demişken ufak bir ilginçlik ve açıklamasını da yapayım. Þimdi bu Microturbo Tri-40'ının aynı motorunu 400 kiloluk nsm ve som-j'de kullanıyor ve takribi kara konuşlu menzilleri 185-200 km aynı motoru kullanan 800 kg'lık atmaca ve exocetler de 200 km bandında ? Bu nasıl oluyor .

Tek bir açıklaması var Som'daki motor 20 dakika çalıştırılırken Atmacadaki 40 dakika çalışıyor. Fransızlar yazılımla bunu güncellemişler anlaşılan.

Yani buradan şunu anlayabiliriz mtcr'yi motor itki gücü üzerinden değilde motoru yazılımla sınırlandırarak yapıyorlar.

Birde diğer yandanda eğer dedikleri gibi seri üretimde Kale3500 kullanılırsa füzenin menzili 60 dakikalık bir çalışmayla minimum 300 km'ye çıkıyor. İyi menzil. Neden minimum çünkü şu anki menzilide 200+ km olarak veriliyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


   SOM zaten halihazırda TR40 motoruyla 300 km gidebiliyor atılan irtifaya da bağlı olarak.Çalışma süresi 1 saat olacak KTJ3200 motoruyla ben menzilin ciddi şekilde artmasını bekliyorum ancak 1 saat çalışan motora gerekecek yakıt miktarının artması da gerekir mi acaba? Hal böle olursa füze boyutlarının da biraz büyümesi gerekiyor. Mesajı Paylaş

TÜBİTAK-SAGE tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin ilk seyir füzesi olan Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat (SOM), Türk Hava Kuvvetlerine 250km'den atış yeteneği sağlıyor. Halihazırda SOM-A ve SOM-B1 olmak üzere iki çeşit SOM Füzesi, Hava Kuvvetleri envanterinde bulunuyor.



TÜBİTAK-SAGE Genel Müdürü Gürcan OKUMUÞ tarafından AA muhabirine yapılan açıklamalara göre, SOM Seyir Füzesinin "Ardışık Delici" harp başlığına sahip modeli olan SOM-B2'nin atış testleri, bu yılın ilk yarısında tamamlanacak ve Hava Kuvvetleri envanterine sunulacak. Ayrıca su üstü hareketli hedef vurma yeteneğine sahip veri bağlı SOM-C1 ve SOM-C2'nin geliştirme çalışmaları ise devam ediyor.



https://savunmasanayist.com/2019/04/26/som-a-ve-som-b1den-sonra-som-b2-de-hava-kuvvetleri-envanterine-giriyor/ Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
TAH Savunma
‏ @TAHSAVUNMA

Türk Hava Kuvvetleri'nin seyir füzesi ihtiyacını karşılamak üzere başlatılan SOM SF projesinde aşamalar başarı ile tamamlanıyor. Ardışık delici harp başlığına sahip SOM-B2'nin yer ve uçuş testleri başarı ile tamamlandı. (Kaynak:@TyrannosurusRex) /@TSKGnkur

https://twitter.com/TAHSAVUNMA/status/1122428557173633026
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kale Arge'nin SOM motoru seri imalata hazır

Tolga ÖZBEK/Kokpit.aero

Kale Grubu şirketlerinden Kale Arge tarafından geliştirilen ve SOM Seyir Füzesi'nde kullanılanılacak KTJ-3200 turbojet motoru seri imalata hazır. Motorun yıl sonuna kadar SOM ile uçuş testlerinin yapılması bekleniyor.

Seri imalat için Savunma Sanayii Başkanlığı'ndan (SSB) ihale beklediklerini belirten Kale Grubu Başkan Yardımcısı ve Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, projede 79 mühendisin çalıştığını söyledi:

"2012'de SOM motoru ihalesini kazandığımızda SSB grubumuza Ar-Ge çalışmalarında kullanmak için 25 milyon dolar verdi. Bizim için kendi motorumuzu imal edebilmek için çok önemli bir adımdı. Bu paranın üzerine 25 milyon dolar da kendi kaynaklarımızdan harcadık. Sonuçta ortaya 30 dakika çalışması istenirken 5 saat çalışabilen KTJ3200 motoru ortaya çıktı. Tasarım, prototip imalatı derken özel bir test merkezini hayata geçirdik. Artık bir motor ailesi için hazırız" dedi.

0 KİLOGRAM AĞIRLIĞINDA, SOM'UN KALBİ

SOM Seyir Füzesi ilk olarak kamuoyuna 2011'de Türk Hava Kuvvetleri'nin 100'üncü yıl kutlamalarında tanıtılmıştı. Hassas atış kabiliyetine sahip füzenin SOM-A ve B modelleri geliştirildi. Ancak uçuş ve atış testleri Fransa'da imal edilen jet motor ile yapılmıştı.

Sistemin yerlileştirilmesi için açılan ihaleyi 2012'de Kale Grubu kazandı. Ciddi yatırım yapan Kale, KTJ3200'ü geliştirerek İnsansız Hava Aracı, atış drone'ları ve gelecekte APU olarak adlandırılan ve uçağa ilk elektriğin verilmesini sağlayan Harici Güç Ünitesi olarak üretmeyi hedefliyor.

MOTOR PATLATTIK

Çalışmalarda Türkiye'de herhangi bir jet motor çalışması olmadığı için sıfırdan başladıklarını belirten Osman Okyay, "Özel bir test merkezi inşa ettik. Burada motora iletmek için saniyede 10 kilogram hava üfleyebilecek bir ortam oluşturduk. Ayrıca +70 santigrat dereceden -57 santigrat dereceye kadar iklimlendirme yapacak, havayı yüksek irtifada kurutacak bir ortam oluşturduk" dedi.

KOSİSTEM OLUÞTURULDU

Kale Arge bu çalışmalar sırasında üniversiteler ve küçük imalatçılardan da oluşan bir ekosistemin gelişmesine de katkıda bulundu. 30'dan fazla Türk şirketi ve üniversitesi de projede görev aldı.

2 DAKİKALIK TESTE KATILDIK

Kale Arge'nin İstanbul Tuzla'da bulunan test merkezinde basın toplantısının ardından KTJ3200 motoru çalıştırma testine de gazeteciler katıldı. Toplam iki dakikalık test sırasında motorun devri dakikada 34 bine çıkartıldı.


http://www.kokpit.aero/kale-argenin-som-motoru-seri-imalata-haz%C4%B1r Mesajı Paylaş

insallah Gezgini görürüz  yakin zamanda Mesajı Paylaş

Kale'nin turbojet motoru başarıyla test edildi



Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı desteğiyle üretilen Türkiye'nin ilk yerli turbojet motoru KTJ-3200'ün testleri gerçekleştirildi.
Motor, savaş uçağından atılan Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat'larda kullanılacak.

Kale Grubu Başkan Yardımcısı ve Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, burada yaptığı konuşmada, turbojet motor geliştirme çalışmalarına 2012 yılında Kale Havacılık bünyesinde adım attıklarını hatırlatarak, motorun, bütün testleri sorunsuz şekilde geçtiğini söyledi.

Okyay, motorun ilk kullanım yerinin SOM füzeleri olduğunu belirterek, şu an füzelerin bir Fransız motoru ile uçtuğunu bildirdi.

Türkiye'de ilk defa turbojet motor geliştirildiğini ifade eden Okyay, Türkiye'de altyapı eksikliğinden dolayı motoru geliştirirken çekirdek motorun yanı sıra elektronik kontrol ünitesi, yakıt pompası, alternatör ve ateşleyici gibi alt sistemleri de geliştirdiklerini anlattı.

Okyay, "Bu motoru geliştirirken çekirdek motorun dışında alt sistemler de geliştirildi. Böyle bir kabiliyet kazanıldı. Bundan sonra Türkiye'de yapılacak olan jet motorlarının artık daha evvel alt sistemlerini yapmış bir şirketimiz, bir alt yapımız var." dedi.

"MOTORU OPTİMİZE EDEREK GELİÞTİRECEĞİZ"

Osman Okyay, SSB ile imzalanan Ar-Ge projesi kapsamında, zamanla netleşen milli seyir füzesi ihtiyaçlarına binaen, zorluk seviyesi gittikçe artan bir çalışma yürütmeye başladıklarını söyledi.

Motoru geliştirirken odaklandıkları temel konulara değinen Okyay, geliştirme ve test çalışmaları için gelişmiş bir irtifa test sistemi altyapısına, turbomakine tasarım ve geliştirme çalışmalarında faydalanılacak bir endüstriyel ekosisteminin yanı sıra turbomakine kontrol ve aksesuarlar uzmanlığı, elektronik kontrol üniteleri, yakıt pompaları, ateşleyiciler ve alternatörler üzerine çaba sarf ettiklerini anlattı.

Okyay, yoğun çalışmaları sonucu dünya çapındaki benzerlerinden aşağı kalmayacak ileri teknoloji bir turbojet motor üretmeyi başardıklarını kaydetti.

Üniversite iş birlikleri ve alt yapımcı anlaşmaları doğrultusunda, turbomakine tasarım ve geliştirme faaliyetlerinde özelleşmiş danışmanlar ve paydaş firmalar olduğunu belirten Okyay, hem Kale projeleri hem de sektörün diğer ihtiyaç duyduğu havacılık motoru projelerinde görev alabilecek paydaşların oluşumuna vesile olduklarını aktardı.

Okyay, tamamen özgün olarak geliştirilen motorun seyir füzelerine entegrasyonunu bu yıl yapmak istediklerini ifade ederek, gelecek dönemde motoru, hedef uçak ve insansız platformlara yönelik kullanım için optimize ederek geliştireceklerini söyledi.

"F-35 UÇAKLARINA PARÇA ÜRETİMİMİZ DEVAM EDİYOR"

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Okyay, F-35 uçaklarına parça üretiminde bir sorun olup olmadığına ilişkin, "Bize yansıyan negatif bir gelişme yok. İmalatımız devam ediyor." dedi.

Okyay, motor geliştirme projesinin bedelinin SSB'nin desteğiyle birlikte yaklaşık 50 milyon doları bulduğunu belirterek, motorun doğal ihracat pazarlarının Avrupa ülkeleri ve ABD olduğunu vurguladı.

Bir motor ailesi kurma hedefleri olup olmadığına yönelik de Okyay, motorun uzun ömürlü ve daha uzun menzilli olması için çalışacaklarını ifade etti.

KTJ-3200 TURBOJET MOTORU

Verilen bilgiye göre, SSB'nin alt yüklenicisi olarak Kale tarafından tamamen yerli imkânlarla özgün olarak geliştirilen KTJ-3200, özellikle seyir füzeleri ve hedef uçak gibi insansız platformlara yönelik kullanım için optimize edildi.

Kompakt tasarımı ile yüksek itki, düşük yakıt tüketimi ve farklı irtifa/hız şartlarında başlatılabilme özelliklerine sahip, kontrol ve aksesuarlarının tamamı Kale tarafından özgün olarak geliştirilen motor, yapılacak bazı modifikasyonlarla farklı hava platformlarına adapte edilebilecek.

Motor, TSK envanterindeki yerini, 2019 yılı içinde kalifikasyonun tamamlanmasının ardından TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen ve ROKETSAN tarafından üretilen SOM füzesi üzerinde kullanılmak üzere alacak.

Öte yandan, yarın kapılarını açacak Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda (IDEF) KTJ-3200 turbojet motorunun yanı sıra Kale'nin Kanatlı Güdüm Kiti, Krueger Flap, Milli Piyade Tüfeği (MPT76) ve hafif silahlar sergilenecek.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/kalenin-turbojet-motoru-basariyla-test-edildi-41198022 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TÜBİTAK-SAGE ve Roketsan ortaklığıyla F-35 Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) için geliştirilen SOM-J Seyir Füzesinin menzil bilgisi, Roketsan tarafından güncellendi.



TÜBİTAK-SAGE ve Roketsan işbirliği ile SOM Seyir Füzesinin karakteristik özellikleri küçültülerek, F-35 Lightning II Müşterek Taarruz Uçağının (JSF) iç istasyonlarına sığabilecek şekilde geliştirilen SOM-J Seyir Füzesinin menzil bilgisi, Roketsan tarafından güncellendi. Halihazırda 120nm+ (222km+) menzile sahip olduğu belirtilen SOM-J Seyir Füzesinin menzil bilgisinde, değişikliliğe gidildi. SavunmaSanayiST.com olarak 14'üncü Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF-2019) esnasında edindiğimiz bilgilere göre söz konusu füzenin menzili, 150nm+ (277km+) olarak revize edildi. Bu değişiklilik, Roketsan'ın 2019 Yılı Ürün Kataloğuna da yansıdı.



SOM-J Seyir Füzesi

Türkiye'nin ilk seyir füzesi olan SOM Seyir Füzesi üzerinden geliştirilen SOM-J, F-35 Lightning II'nin iç silah istasyonlarına uyumlu şekilde geliştirilmektedir. Düşük radar izi, ağ merkezli harbe uyumluluk ve yüksek beka kabiliyetine sahip olan SOM-J'nin test faaliyetlerinin, 2019 yılı içerisinde tamamlanması beklenmektedir.

Teknik Özellikler

Uzunluk   ~4 metre
Ağırlık   ~500 kg
Menzil   150+ NM
Harp Başlığı   ~140 kg Parçacık Tesirli / Zırh Delici
Arayıcı   Görüntüleyici Kızılötesi (IIR)
Güdüm Sistemi   ANS/KKS/YRNS/GRNS/OHA*
Platform   F-35 (JSF) / F-16

https://savunmasanayist.com/2019/05/06/roketsandan-som-jnin-menziline-guncelleme/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz