E-DEVLET KAPISI KULLANIM VE İÇERİK..

Başlatan RekarnO, 09 Şubat 2011, 12:33:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Arkadaşlar E-devlet üzerinden sunulan hizmetleri çoğumuz biliyoruzdur ve kullanıyoruzdur. Ama aramızda ya da çevremizde henüz bu sistemi kullanmayan vatandaşlarımız için kısa bir tanıtım konusu hazırladım. Merak ettikleriniz, sorularınız,sorunlarınız var ise bu konuda elimizden geldiğince bilgimiz dahilinde ve sizlerinde desteğiyle çözmeye ve yardımcı olmaya çalışacağız..

Kısaca E-devlet..


E-devlet nedir..

e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. Bu sayede, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan e-devlet anlayışı ile, her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri ile devlet kurumlarına ve kurumlarca sunulan hizmetlere kolayca erişmesi hedeflenmektedir.

e-Devlet Kapısı Nedir?

e-Devlet Kapısı, tüm kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı'nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.

e-Devlet Kapısı, kamu hizmetleri konusunda bilgilendirme amaçlı "Vatandaş", "İş" ve "Devlet" sayfaları, entegre elektronik hizmetler, kurumlar listesi ve güncel duyurular gibi kısımlardan oluşmaktadır. Bu sayede kullanıcılar ihtiyaçları doğrultusundaki bilgi ve hizmetlere kolaylıkla erişebileceklerdir.

Entegre Elektronik Hizmet Nedir?


Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısında entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla erişilebilen hizmetlerdir.

Vatandaşlar e-Devlet Kapısını Nasıl Kullanabilirler?



e-Devlet Kapısı üzerinden iki türlü hizmet tipine erişim mümkündür.

Bilgilendirme amacıyla sunulan içeriklere erişim için www.turkiye.gov.tr adresini yazıp sayfayı görüntülemeniz yeterli olacaktır.

Entegre elektronik hizmet ise e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik kamu hizmetleridir. Kişisel bilgilere erişim veya kimlik doğrulama gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza veya mobil imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetlere aynı adresten alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.

E-Devlet Kapısından Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?



e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

Bilgilendirme hizmetleri
Entegre elektronik hizmetler

Ödeme işlemleri

Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Güncel bilgiler ve duyurular

Kurumlardan vatandaşlara mesajlar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

Mesajı Paylaş
  • Gösterim 9,200 
  • Genel Konular
  • 12 Yanıtlar



E-Devlet Kapısının Getirdiği Kolaylıklar Nelerdir?


e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir internet sitesi üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir. e-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

e-Devlet Kapısının en büyük faydası kredi kartında olduğu gibi kimlik ibrazıyla sadece ilgili kişiye elden teslim edilen şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınan bir yapıdadır.

E-Devlet Kapısından Özürlü Vatandaşlar Yararlanabilecek mi?


e-Devlet Kapısı, özürlü vatandaşların da kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Kapı tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde özürlü vatandaşların da hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır.

Başa dön

Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeyecek Miyim?


Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.


Þifreyi Nereden Alabilirim?



Þifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek PTT Merkez Müdürlüklerinden temin edebilirsiniz. Bu uygulama, sizin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adınıza işlem yapmasının önüne geçilmesi için gerekmektedir.

Þifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda PTT'den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Þifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz.

Mesajı Paylaş

Þifremi Nasıl Kullanacağım?


Elektronik hizmetlere erişebilmek için TC Kimlik numaranız ve PTT'den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-İmza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.

Þifremi Nasıl Değiştirebilirim?


Sisteme şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak "Þifre Değiştirme" sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse "Kişisel Bilgi ve Ayarlarım" sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar PTT şubelerinden tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.


Þifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapılması Gerekir?


Þifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için PTT Merkez Müdürlüklerine başvurmak gerekmektedir.

Þifrenin sıfırlanması veya şifrelerin e-posta adreslerine gönderilmesi kişisel bilgilerinizin başkalarının eline geçmesini önlemek amacı ile alınan güvenlik tedbirleri ve uyguladığımız şifre politikası nedeniyle mümkün olmamaktadır.

Başa dön



Þifre Online Olarak Alınabilir Mi?



e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden, şifreler başvuru sahipleri için özel olarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile şifreler verilmektedir.

Güvenlik zafiyetlerine sebep olmamak için, şifreler başvuru sahiplerinin e-posta adreslerine veya cep telefonlarına gönderilmemektedir.



Mesajı Paylaş

Þifreyi Neden PTT Dağıtıyor?



Tüm Türkiye vatandaşlarına hizmet sunması hedeflenen e-Devlet Kapısı şifrelerinin olabildiğince geniş bir vatandaş grubuna ulaştırılabilmesi ve erişimin kolay olması büyük önem taşımaktadır.

PTT Genel Müdürlüğü, yurt genelinde en yaygın dağıtım ağına sahip kurum olarak bu amaca hizmet etmektedir. Bütün vatandaşlarımıza ulaşma imkânına sahip bir kurum olarak şifre dağıtımının, aynı zamanda bir kamu kuruluşu da olan PTT tarafından yürütülmesine karar verilmiştir.

Yüz yüze kimlik doğrulama, e-Devlet Kapısında güvenli şifre uygulamalarının bir parçasını oluşturmaktadır. Güvenlik açısından kimlik doğrulamanın yüz yüze yapılması açık bir gereklilik olup sizin yerinize başka birisinin bu şifreleri almasının önüne geçilmesi için de önem arz etmektedir.

Bunun yanı sıra, ofis ve şube sistemleri ile gerekli tecrübeli personele ve yeterli iletişim altyapısına sahip olan PTT, pek çok kamu kurumuna ve özel firmaya da benzeri hizmetler sunmaktadır.

Þifre Ücretli Mi?


Þifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 1 TL tahsil edilmektedir. Þifrenin kaybedilmesi, unutulması vb. durumlarda PTT'den alınacak her şifre için ayrıca 10 TL ücret ödenmektedir.

Þifre için herhangi bir yıllık ücret söz konusu değildir. Her bir şifre için ödenen ücret bir defaya mahsustur. Ancak, unutma ve kaybolma durumlarında bu ücretin tekrar ödenmesi gerekmektedir.

Bu ücret, e-Devlet Kapısına gelir olarak kaydedilmemekte, işlem masrafı olarak PTT tarafından tahsil edilmektedir


Þifre İçin Yıllık Kullanım Ücreti Var Mı?


e-Devlet Kapısı şifresi PTT'den ilk alındığında işlem masrafı olarak 1 TL tahsil edilir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir.

e-İmza Nedir?


Elektronik imza (e-imza), elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. e-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.



Mesajı Paylaş

e-İmza Sertifikasını Nerelerden Alabilirim?


Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere http://www.tk.gov.tr/eimza/eshs.htm adresinden ulaşabilirsiniz.

e-İmzayı Nasıl Kullanabilirim?


Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.


e-İmza Appleti Nedir?



Applet, bir tarayıcı içerisinde çalışan program parçasıdır. Bir internet sayfasında bir imaj veya tablo gibi belli bir dikdörtgen içerisinde çalışır ve programlamayla yapılabilecek birçok işlemi gerçekleştirebilir. İndirildiği makineye bağlanıp veri alış verişinde bulunabilir, kullanıcıyla etkileşimli olarak çalışabilir. E-İmza appleti elektronik imzalama işleminin gerçekleştirildiği applettir.

e-İmza Appleti Tarafından Desteklenen Konfigürasyonlar Nelerdir?



Java runtime environment (JRE) 1.6 veya üzeri sürümler
Web tarayıcısı: Internet explorer 6 veya üzeri, Firefox 2 veya üzeri
İşletim sistemi: Windows 2000/2003/XP/Vista, Linux, Macosx, Solaris Sparc
TC sınırları içinde geçerli elektronik imza sertifikası


Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir?



Elektronik imzanızı çalıştır

Desteklenen yapılandırma (üstteki madde) sağlanmalıdır.
Akıllı kart okuyucu sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
Akıllı kart sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
Sertifika sağlayıcı firma tarafından sağlanan programlar aracılığı ile akıllı karta giriş yapılabilmelidir.
İşletim sistemine göre, gerekli olan kütüphane, sistem dizinine yüklenmelidir. Windows işletim sistemi için gerekli kütüphane applet içerisinde mevcuttur.
Diğer işletim sistemleri için gerekli kütüphaneleri aşağıdaki listeden temin edebilirsiniz.
Kütüphaneler 


Mesajı Paylaş

İşletim sistemi            Kütüphane  Yükleme Yeri
Linux                           libpkcs11wrapper.so /usr/lib 
Linux x64                    libpkcs11wrapper.so /usr/lib   
Linux                           libpkcs11wrapper.so /usr/lib 
MacOS X                      libpkcs11wrapper.jnilib   
Solaris Sparc               libpkcs11wrapper.so /usr/lib 
Soalris Sparc V9          libpkcs11wrapper.so /usr/lib
Windows                     PKCS11Wrapper.dll C:\WINDOWS\system32
Windows x64              PKCS11Wrapper.dll C:\WINDOWS\system32 


SİSTEM İNDİRME LİNKLERİ


https://www.turkiye.gov.tr/portal/dt?provider=HomePageContainer&channel=bilgilendirme&bilgilendirme.bilgiTipi=sikcaSorulanlar#edevletnedir Mesajı Paylaş

e-Devletin Kapısının Yönetilmesi ve İşletilmesi Kimin Sorumluluğundadır?


e-Devlet Kapısının kurulması, işletilmesi ve yönetilmesi görev ve sorumluluğu 20/4/2006 tarihli ve 26145 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren, 24/3/2006 tarihli ve 2006/10316 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Başbakanlık adına Ulaştırma Bakanlığı'na verilmiştir. Anılan Bakanlar Kurulu kararı ve 10/08/2006 tarih ve 26255 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, 2006/22 sayılı Başbakanlık Genelgesi gereği, kamu hizmetlerinin elektronik ortamda, ortak bir platformda ve vatandaş odaklı sunumu için iş süreçlerinin gözden geçirilmesi, içerik yönetimi, entegrasyon ile ilgili standartlar ve gerekli hukuki düzenlemeler konusundaki çalışmalar, Ulaştırma Bakanlığı'nın koordinasyonunda ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının etkin katılımıyla Türksat Uydu Haberleşme Kablo TV ve İşletme A.Þ. tarafından yürütülmektedir

e-Devlet Kapısındaki Adres Bilgilerinizde Hata Var İse Ne Yapılmalıdır?



e-Devlet Kapısındaki, adres bilgileri Nüfus ve Vatandaşlık İdaresi Genel Müdürlüğü Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemindeki bilgilerinizdir.

Adres Beyanı Nasıl Yapılır?
Kişilerin yerleşim yeri (ikamet) ve diğer adreslerini yazılı olarak bildirmeleri esastır.

Bu bildirimler şahsen,

İlçe nüfus müdürlüklerine
Dış temsilciliklere
Adrese dayalı hizmet alınacak kuruma 20 iş günü içinde yapılır.
Bildirme işlemi posta (kargo ve iadeli taahhütlü mektup) veya elektronik posta ile yapılabilir. (Adrese dayalı hizmet veren kurumlar kendilerine yapılan bildirimleri 10 iş günü içerisinde bulundukları yerin İlçe Nüfus Müdürlüğüne gönderirler.)

Diğer adreslerin sisteme girilmesi diğer adreslerin bildirilmesi, doldurulan adres beyan formunun ilgili yerlere verilmesiyle gerçekleştirilir. Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar diğer adres kapsamında olup bunların bildirilmesi kişilerin talebi üzerine yapılır. Ayrıca kişinin kimlik paylaşım sisteminde diğer adreslerinin bulunmaması kurumlarca verilecek hizmetlerin yerine getirilmesine engel teşkil etmez.

Daha fazla bilgi için www.nvi.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

e-Devlet Kapısındaki Kişisel Bilgiler Nasıl Değiştirilir



e-Devlet Kapısındaki, adres bilgisi olmayıp ancak Kişisel Bilgilerim kısmında yer alan ( Ev Telefonu, İş Telefonu, Cep Telefonu, e-Posta) düzeltmelerin tamamı ancak e-Devlet Kapısına kayıtlı kullanıcı hesabı ile girildiğinde yapılabilmektedir.

Giriş yaptıktan sonra "Kişisel Bilgi ve Ayarlarım" alanına tıklayarak açılan sayfadaki "Bilgileri Düzenle" alanından (adres hariç olmak üzere) istediğiniz güncellemeleri yapabilirsiniz. Adres bilgileriniz T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri veritabanında bulunan bilgilerinizdir.

Mesajı Paylaş

E-devlet Hizmetinde Özellikle bizi ilgilendiren kısım Milli savunma bakanlığı askere alma daire başkanlığı bölümüdür.

Çünkü sitemizin konumu ve üye profilimiz bu hizmetle birebir uyuyor.

Özellikle askere alma işlemlerinde E-devlet çok önemli bir rol oynuyor. Askerlikle ilgili bütün sorular ve cevaplar bu bilgiler üzerinden sağlanıyor

En önemlisi de herhangi bir celp döneminde silah altına alınacak yükümlülerin eğitim birlikleri Askerlik şubelerinden önce e-devlet üzerinden yayınlanıyor. Bu hizmet hepimiz için çok önemli..


Kısacası Her vatandaş için e-devlet çok önemli bir ayrıcalık haline gelmiştir..

Eğer e-devlet üzerinden sizde hizmet almak istiyorsanız En yakın PTT şubesine gidip T.C. kimlik numaranızla siz de şifrenizi alabilirsiniz..

Unutmayın bütün bu sunulan hizmetlerin bedeli sadece 1 TL...
Mesajı Paylaş

Þu iş başvuruları için belge toplama olayını sonlandırsınlar e devlet dediğin bu imkanı sağlamalı... Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Özel sektöre bir etkisi olacağını zannetmiyorum ama kamu kurumları için dediğin gibi olabilir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz