Tusaş'dan yerli projeler hakkında...

Başlatan ZenCom, 13 Şubat 2011, 13:15:44

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hocam tartışma " motor belli olmadan uçak tasarlamaz" argümanından çıkmadı.
Siz motor bellidir , pazarlık için açıklamıyorlar dediniz oradan çıktı tartışma.

Ben hala diyorum ki Hürjet motoru belli değil!!!
Aşağı yukarı tabiki ej-200/F-404 motor ölçüleri bellidir ama bu ancak belli bir oranda tasarımın bittiği'ni gösterir ki bu oran %50''yi geçmez.

Ayrıca belli olmayan motordan fiyat avantajı sağlamak da ancak bizim gibi cin olmadan cin çarpmak isteyen Türklere özgüdür .Adamlar sen daha motor seçimini açıklamadan hangi motoru seçtiğini öğrenirler merak etme...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 06 Ağustos 2020, 18:26:24
sn yasar ve sn serkan ben diyorum hasan kel siz diyorsunuz kel hasan.olay basitçe şu sen elindeki donelerle bir tasarım sürecine girmişsen eğer o süreçte en uygun tasarımı hedeflersin ve donelerin tasarımı şekillendirmene yardımcı olur.burdaki örnekte bir motora gerek yoktur sen güç aralığını belirlemişsen eğer o güç aralığında piyasadaki motor üreticilerinin uygun modellerinin ölçülerini baz alırsın.yani motor edinmene ve koç gurubu gibi ben mtu motora göre tasarlıyorum demene hacet yoktur.sen o belli motora göre tasarımını yaparsın ve bunu  o motoru üreten firmayla paylaşmazsın.ticari bir ürün üretirken sen bu ürünün alt komponentini üreten bir firmayı kendine tekelleştirirsen oda sana her istediğini yaptırır.ej 200 de firmaya başından açıklansa idi olay o zaman anlaşma şartlarını acayip değiştirirlerdi.halbuki sene başında imzalanan anlaşmayı bir başka firmaylada imzaladık böylece senin işin garanti değil demiş olduk.siz ise ısrarla motor olmadan olmaz diye bir türkü tutturmuşsunuz gidiyor.olur kardeşim hemde bal gibi olur.tasarım süreçleriyle ilgili kısıtlı bilgi sahibi olmanızdan kaynaklanıyor bu durum.
hürjette motora denk gelen gövde iskeleti parçalarında muhakkakki modifikasyonlar olacaktır adı üstünde prototip.iskelet ve motor adapte edilir titreşim ve yıpranma testlerine girer parçalar uzun süre testlere tabi tutulduktan sonra uçak dağıtılır ve tüm parçalar röntgene sokulur eskime yıpranma payları ile mevcuttaki yıpranma karşılaştırılır eğer istenen sigma değeri yakalanamıyorsa parçalarda ya tasarım yada materyal değişikliğine gidilir.en optimum değer yakalanana kadar bu testler sürer.döküm çelik olmazsa balistik aliminyuma oda olmazsa titanyuma geçilir örneğin.burdada tasarımın maliyet kısmı devreye girer.yani hem materyal hem tasarım hem maliyet işin gidişatını etkiler.
Sn selçukkoçak78,
Motor da motor diye tutturan yok. Anlatamıyorum galiba. Motorun ne olduğunu ve donelerini bilmeniz lazım ki tasarlayabilesiniz diyorum. Yani gücünü, ebatlarını, ısıl değerlerini, ağırlığını. Bunlar zaten biliniyorsa tasarım yapılır. Fiziki motorun elde olmasına gerek yok. Ama prototip için kesim işlemi yapmaya başlayacağınızda motorun fiziksel olarak elinizde olması gerekir.
Yani uçak tasarımı yapılırken, belli bir motor baz alınarak yapılır.
Herhalde motor firmaları da aptal değil. Sizin tasarladığınız uçağın hangi motorla uçacak şekilde tasarlandığını bilirler. Mutlaka içeriden bilgi alırlar.
Tabii bu normal şartlarda böyle. Ama siz EJ200 için tasarımı yaparsınız. İş prototipe gelir. Alman Eurojet ihraç izni vermez. Gel çık işin içinden.
Onun için bas bas bağırıyoruz önce motor diye. Yumuşak karnımız "motor" bizim.
İlk cümleniz doğru! Mesajı Paylaş

Oooo gerginlik. Bayılırım :))
Ben başka bir konuya değinecektim.

Selcukkocak78 isimli beyefendi bir söz söylemiş.

"kimse hangi motora göre tasarım yaptığını açıklamaz.altayda aynı haltı yediler ta en başından mtu ya bağımlılıklarını bildirdiler sonuç ortada.mesele motor firmasının eline koz verecek açıklama yapmamaktan geçiyor."

Ben buna çok katılamayacağım. Hangi motoru kullanacağını belirtebilirsin ki belirtmez de son dakikaya bırakırsan risk daha büyük. Adam senin ona mecburiyetini daha da iyi bilecektir; kullanacaktır. "Yaa biz o motorun üretimini kapattık yea" bile diyebilir. Tabi bu işler böyle küçük esnaf gibi yürümez. O kararların altına kolaylıkla hiç bir Müdür imza atmaz ama burası da Türkiye...

Eğer MTU ve Almanya ile en başta onları kanunen bağlayacak düzgün bir anlaşma yapılabilseydi bunlar olmazdı. "Motor temin taahhütünü yerine getirmeyen alt yüklenici projenin gecikme cezası ve revizyonu sebebiyle ortaya çıkan zararı karşılar" tarzı bir madde olsa sorunu biz değil MTU kara kara düşünürdü. (Umarım vardır)

Eğer böyle koruyucu bir hüküm var ve uygulanmıyorsa da gereği yapılmalı. Mesajı Paylaş

#103
Almanya ile bizim cikarlarimiz ne zaman ortusmus? Ne zaman kazik yememisiz?

Herseyden once,daha onceden sana kazik atmis, cikarlarinin catistigi belli olan ulkelerin firmalariyla bu kadar kritik konularda, antlasmanin iceriginden gectim, antlasmaya yanasan akli sorgulamak lazim...

Parani geri de alsan, tazminat da alsan bunlar yillar surer, sana kaybettirdigini zamanin ve gucun de telafisi olmaz..

Ucak motorunda da antlasacaksan sartlari koyarsin..

Uretim hattini buraya kuracaksin
Istedigim yere satarim
Istedigim gibi uzerinde oynarim
Bunun karsiliginda sana 10 yillarca ekmek yedirim, birlikte gelistirirsek sana da faydasi olur..


Begenmiyorlarsa ihaleye girmesinler.. Bunlari kabul edecek bir tane bile motor firmasi yok mu yani? Eski sovyet blogu ulkeleri, Cin vs..

Istihbarat boyle kuvvetliymis soyle kuvvetliymis..Cin gibi oradan buradan dk. basi birseyler calip kopyalayacak yetenek demi yok? Adamlarin 30 senedir calmadigi sey kalmadi..

En fiyakalisi, en iyisi, en "markasi" olmasin ama benim olsun..zamanla iyilesir..



Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

]

TRMotor'un ortaklari:

•%55 BMC
•%35 TUSAS
•%10 SSB

Eskiden böyleydi... BMC'yi çıkarmışlar...

Bizimkiler yeniden RR'ye mi dönecekler , KALE'yi devreden çıkarıp BMC'nin ortağı olmadığı bir Trmotor ile RR'yi mi ortak yapacaklar?
Üstadlar bir cevap yazın... Heyecanlanmamızı gerektiren bir gelişme mi BMC'nin Trmotor ortaklığından çekilmesi? Mesajı Paylaş

Uzun zamandır duyduğum en iyi haber, artık şirket tamamen devlete bağlı oldu. Peki bu ne demek? Muhtemelen RR&TAİ(yani TEİ mühendisleri) motoru ilk aşamada kritik parçaları İngiltere'den gelecek şekilde üretir, 2030 kadar mutlaka motorlar hazır olur, devam eden süreçte teknolojik kabiliyetimizi arttırıp sıcak segment parçalarını tam anlamıyla üretme kabililiyetine ulaştığımızda TEİ ve TRMOTOR'u birleştirir ve motor faslını açılmamak üzere kapatmış oluruz. Darısı Altay Tankının başına diyelim. :) Mesajı Paylaş

İngilizler ortadoğu iç dinamiklerini ayarlayan İsraille birlikte iki devletten birisidir. Bmc'nin içinde olacağı her senaryo Katar'a bir değer kattığından ve bu diğer devletleri rahatsız ettiğinden bu durum İngilizlerin ana rahatsız olma sebeplerinden olabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 26 Aralık 2020, 13:42:20
İngilizler ortadoğu iç dinamiklerini ayarlayan İsraille birlikte iki devletten birisidir. Bmc'nin içinde olacağı her senaryo Katar'a bir değer kattığından ve bu diğer devletleri rahatsız ettiğinden bu durum İngilizlerin ana rahatsız olma sebeplerinden olabilir.

Bmc devreden çıktığına göre , MMU projesinde de İngiliz BAE systems ile birlikte çalıştığımıza göre RR ile turbofan motor üretme işi olur mu ? Mesajı Paylaş

#109
Alıntı yapılan: カメせ - 26 Aralık 2020, 12:39:54
Alıntı Yap
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1342734830170218496

Alıntı yapılan: Tigerfish - 24 Aralık 2020, 23:33:40
Rolls Royce hakli yere cekildi bu projeden. Bizim taraf 3 kurusa 15 köfte isteyince neye ugradiklarina sasirdilar. Adamlarla kismi fikri ve satis haklarin paylasimi müzakere ediliyordu.
Bizim süperler ne yapiyor? Sakalliyi da projeye ayni sartlara dahil ediyorlar.

Bizim taraf ortak motor üretiminde revize edilip sartlada bir degisiklik yapilmadiysa  Ingilizler Ingilizler nah geri döner. Geri geleceklerinden de ümitli degilim güvenleri bir kere kirildi.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz