EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



Onyıllardır kullandığımız F-16 , KAAN için geçiş eğitim jeti olacak Hürjet , 50 sene kullanacağımız KAAN ...

Bu 3 uçakta da SIDE STICK sağ tarafta ; Eurofighter'da ise bacak arasında lövye var...

Bunun avantajı-dezavantajı var mı? SIDE STICK'e alışkın bizim pilotlar bu durumda başka bir uçağa geçişte negatif transfer yaratır mı acaba? Mesajı Paylaş

"Katar'da gerçekleştirilen tatbikata katılan ve dönüş yolunda Ankara'daki MürtedHava Meydan Komutanlığımıza dün (18 Aralık) inen Birleşik Krallığa ait 2 adet Eurofighter bugün (19 Aralık) ülkemizden ayrılacaktır."

— MSB


1 günde inceleme olmayacağı açık zaten... Bu show'a ne gerek vardı yahu , milleti heyecanlandırdılar boşu boşuna... Mesajı Paylaş

F-16 yanlış hatırlamıyorsam ilk defa side stick kullanılan jet, ayrıca ilk defa 30 derece yaslanabilen fırlatma koltuğu da kullanılmıştı. Pilot yüksek G kuvvetine maruz kaldığında yaslanarak vucüda yüklenen baskıyı azaltmak için. 1970'lerde F-16 bir nevi test platformu olarak da kullanıldı. Alınan sonuçlar gereği meyvesini F-35, F-22 gibi 5.nesil uçaklarda uygulandı ve bunlarda da blilndiği üzere side stick var.

Türk Hava Kuvvetleri bacak arası joystick'e yabancı değil, hala envanterde olan F-4'lerde var, F-15, F/A-18, F-14 hepsinde bacak arası joystick var.
ABD Deniz Kuvvetleri de ilk defa side stick'e geçiş yaptı F-35B/C ile birlikte.

Arabanın sağ veya sol direksiyonlu olması gibi diyebiliriz. Tercih meselesi, kime ve neye göre tartışması yersiz olur.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 19 Aralık 2024, 20:02:27F-16 yanlış hatırlamıyorsam ilk defa side stick kullanılan jet, ayrıca ilk defa 30 derece yaslanabilen fırlatma koltuğu da kullanılmıştı. Pilot yüksek G kuvvetine maruz kaldığında yaslanarak vucüda yüklenen baskıyı azaltmak için. 1970'lerde F-16 bir nevi test platformu olarak da kullanıldı. Alınan sonuçlar gereği meyvesini F-35, F-22 gibi 5.nesil uçaklarda uygulandı ve bunlarda da blilndiği üzere side stick var.

Türk Hava Kuvvetleri bacak arası joystick'e yabancı değil, hala envanterde olan F-4'lerde var, F-15, F/A-18, F-14 hepsinde bacak arası joystick var.
ABD Deniz Kuvvetleri de ilk defa side stick'e geçiş yaptı F-35B/C ile birlikte.

Arabanın sağ veya sol direksiyonlu olması gibi diyebiliriz. Tercih meselesi, kime ve neye göre tartışması yersiz olur.



Bir hava kuvvetlerinin tüm muharip jetlerinin bence aynı tip kumanda kullanması daha iyi olur ki hava kuvvetlerimiz Hürjet-KAAN için side stick tercihi yaparak doğru karar vermişti...F-16/Hürjet/KAAN hepsi side stick ...

Bir pilot başka bir uçak kullanmak zorunda kalırsa daha kolay uyum sağlamaz mı? Tabi bu benim fikrim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Aralık 2024, 20:14:57Bir pilot başka bir uçak kullanmak zorunda kalırsa daha kolay uyum sağlamaz mı? Tabi bu benim fikrim...

F-4 pilotu için EF'in bacak arası joystick olması sorun teşkil etmez ama F-16 pilotu alışması için belli bir süreç alır. Ayrıca EF geçiş sürecinde joystick'ten daha önemli eğitim süreci da var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Aralık 2024, 20:14:57
Alıntı yapılan: marmara - 19 Aralık 2024, 20:02:27F-16 yanlış hatırlamıyorsam ilk defa side stick kullanılan jet, ayrıca ilk defa 30 derece yaslanabilen fırlatma koltuğu da kullanılmıştı. Pilot yüksek G kuvvetine maruz kaldığında yaslanarak vucüda yüklenen baskıyı azaltmak için. 1970'lerde F-16 bir nevi test platformu olarak da kullanıldı. Alınan sonuçlar gereği meyvesini F-35, F-22 gibi 5.nesil uçaklarda uygulandı ve bunlarda da blilndiği üzere side stick var.

Türk Hava Kuvvetleri bacak arası joystick'e yabancı değil, hala envanterde olan F-4'lerde var, F-15, F/A-18, F-14 hepsinde bacak arası joystick var.
ABD Deniz Kuvvetleri de ilk defa side stick'e geçiş yaptı F-35B/C ile birlikte.

Arabanın sağ veya sol direksiyonlu olması gibi diyebiliriz. Tercih meselesi, kime ve neye göre tartışması yersiz olur.



Bir hava kuvvetlerinin tüm muharip jetlerinin bence aynı tip kumanda kullanması daha iyi olur ki hava kuvvetlerimiz Hürjet-KAAN için side stick tercihi yaparak doğru karar vermişti...F-16/Hürjet/KAAN hepsi side stick ...

Bir pilot başka bir uçak kullanmak zorunda kalırsa daha kolay uyum sağlamaz mı? Tabi bu benim fikrim...

Genel olarak bu fikrini doğru buluyorum. Ne kadar artıları varsa bunun eksikleri de var örneğin bizim Amerikan dostlarımızın keyfine kaldığımız zaman bizi parçalardan mahrum tutuyorlar. Yoksa onun dışında tek tip veyahut iki tip uçakların hava kuvvetleri nde bulunması daha efektif kullanılır.

Örneğin Mısır hava kuvvetleri hangi tip uçak ararsan bulursun ama bunların kaç tanesi operasyonel durumda? Mesajı Paylaş

Bize uyan Side Stick'li modelini ürettirmek çok mu zor acep?

Bu arada, kim bu TrmKurt? Tanıyor muyum trmilitary'den?

"Rahmetli", kesinliği ve resmiyeti olmayan verileri baz alarak, mühendislik bilgisiyle konuştuğunu iddia ediyordu.  :o Mesajı Paylaş

#1307
Tam birşey sorucaktım bu mekanik döner tipte olan ecrs Mk2 ve sn.marmara Su57 de mekanik döner aesa olduğunu söyleyince şunu sorucaktım içimde kaldı.

Ef2000 için geniş açılı tarama sağlayan bu mekanik döner aesa radar bir avantaj olabilir.


Fakat su57 gibi yanak radarı olan bir uçakta geniş açılı mekanik dönen aesa radar neden kullanmışlar
Acaba diye..

Malesef tartışmadan ötürü soramadım. Mesajı Paylaş

#1308
Alıntı yapılan: Denizci16 - 19 Aralık 2024, 20:54:13Tam birşey sorucaktım bu mekanik döner tipte olan ecrs Mk2 ve sn.marmara Su57 de mekanik döner aesa olduğunu söyleyince şunu sorucaktım içimde kaldı.

Ef2000 için geniş açılı tarama sağlayan bu mekanik döner aesa radar bir avantaj olabilir.


Fakat su57 gibi yanak radarı olan bir uçakta geniş açılı mekanik dönen aesa radar neden kullanmışlar
Acaba diye..

Malesef tartışmadan ötürü soramadım.

Mekanik döner AESA radarı pilotun isteğine göre döner, mesela saat 4 sağ tarafa yönlendirdi ve o açıda sabitleyebilir veya tamamen döner halde de çalıştırabilir. Arızalanacak sistem değil, ağırlığı da fazla değil, araba direksiyonu yüzlerce kg yük kaldırmasına rağmen 500 bin km kadar garanti süresi varsa o döner radarın inanın daha fazla ömrü vardır, uçak ömrü tükenir ama o mekanizma tükenmez. F-16 Block 50'nin APG-68(V)9 radarı PESA mekanik döner radar.

Su-57 konusuna gelince, yan tarafındaki radarların burnundaki radar kadar görüş menzili yok.Ayrıca -+120 derece döner radarına tamamen yan tarafındaki durum farkındalık, hedef takibi yapamaz. Yan gövde radarlarıyla birlikte yaklaşık 320 dereceye kadar  hedef araması yapabiliyor.

EF Tranche 4 en büyük artısı da bu işte Su-57 gibi radara sahip olması, Yunan Rafalesi karşısında bir nevi üstünlük sağlabilecek radara sahip.

F-16 Block 50 radarı
Mesajı Paylaş

#1309
İdareye karşı saygısızlık kabul edilemez ama ben bu iki arkadaşın nitelikleri gereği maksimum tolerans gösterilmesi bu gerginliğin soğutulması gerektiği düşüncesindeyin. Taktir otoritenindir ama ikisi de faydalı insanlar bence kazanılmaları iyi olur inşallah. Erkekler kadınlar gibi kinci de değil kavga ederler iki gün sonra kanka olurlar kapıları kapatmamak lazım Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz