EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Her şeyi geçtim, iddia edilen fiyatlar biraz beni açmadı. Mesajı Paylaş

F-16'ya göre pahalı olması normal. Öncelikle çift motor. Radar vs. uçağı pahalı kılıyor. Bir de anlaşma kapsamında ne gibi mühimmat vs var, bilmiyoruz henüz. Mesajı Paylaş

2.5 milyar dolarlık mühimmat alımı olduğu iddia ediliyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ugurkarakaya25 - 24 Aralık 2024, 00:26:26Sn HS; ingilizler için üretilecek uçaklar bize verilecek diye anladım tweet den. uçak üretimi bizde olacağını mı kast ediyorsunuz siz!!

Evet başka birkaç kişi de bunu söylüyor. Bekleyelim bakalım.

Fiyatının çok fazla olması bana biraz garip geldi. Böyle bir şeyden dolayı olmuş olabilir. Mesajı Paylaş


Hocam uçak başı 300 milyon euromu 300 pound mu Bir maliyet çıkıyor.Banada çok pahalı geldi.Ama anlaşmanın detaylarını bilmiyoruz.Uçak sayısı 40 mı pakette başka şeyler varmı muamma.2.5 milyar pound da mühimmat yazılıp çiziliyor.Toplam 14.5 milyar pound deniyor. Mesajı Paylaş


#1327
İngiltere, 40 adet Typhoon TR-3 uçağına ECRS-MK2 radarı modernizasyonu için 1.2 milyar dolar para ödüyor. Yani sadece bu radar ve bağlantılı elektronik sistemler, uçak başına, 30milyon dolar. Bu uçağın çıplak fiyatı, konsorsiyum üyelerine, 124 milyon dolar. İngiliz hükümetinin verdiği rakamlara göre, 2010 öncesi alınan, 30 x TR-1, 67 x TR-2 ve 40 x TR-3 uçağı ortalama 117 milyon sterline malolmuş.

Burada bizim için konuşulan 40 uçak için ise, benim anladığım, 14.5 milyar Avroluk bir tutar. Bunun içinde 2.5 milyar avro da mühimmat var. Yani uçak başı 300 milyon avro ediyor ki çok uçuk bir rakam. İspanya 25 yeni ef2000 için 4.5 milyar Avro ödüyor. (Uçak başı 180 milyon Avro). Katar, 24 adet EF2000 için 6 milyar Sterlin ödemiş. (yaklaşık  uçak başı 300 milyon Avro)

İP haklarına takılmayıp RR ile motor işini 5-6 sene önce çözseydik KAAN EF2000'den 10 kat daha iyi uçak olurdu. Bu aralarda envantere giriyor olurdu.

https://www.airforce-technology.com/news/uk-awards-ecrs-radar-contract-for-raf-typhoons/

https://www.aerotime.aero/articles/27553-top-10-most-expensive-fighter-jets

https://thedefensepost.com/2023/09/21/spain-eurofighter-jets/ Mesajı Paylaş

Yaşar Abi ve diğer sevgili üstadlar, bunu defalarca anlattınız. Motorun değişmesi Hürjet'i başka bir uçak yapacak kadar yapısal değişiklik gerektirir dediniz. Siz böyle demenize rağmen neden halen Hürjet için motor değişikliği olabilir veya istenebilir söylentisi çıkıyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 24 Aralık 2024, 14:34:13Yaşar Abi ve diğer sevgili üstadlar, bunu defalarca anlattınız. Motorun değişmesi Hürjet'i başka bir uçak yapacak kadar yapısal değişiklik gerektirir dediniz. Siz böyle demenize rağmen neden halen Hürjet için motor değişikliği olabilir veya istenebilir söylentisi çıkıyor?

Konuşmak bedava. ;D Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz