EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 04 Şubat 2025, 17:32:09Sn.AydınDurmuş Rusya hangi devlete sattığı ürün için o ülkenin talep ettiği aviyonikleri uygulama,kullanma izni vermiş...

En yakın Hint ihalelerine bakmak lazım mesela su30 alımında Ruslar hintlilere böyle birşey için izin vermiş mi?

Sn.marmara Rus silah politikası konusunda açıklayıcı bilgileri verir.

Mesela Amerika ülkeye özel silah geliştirme veya versiyon geliştirmeye izin veriyor

Örnek;

Japon F2
Bae F16 block 60

Peki Rusların böyle uygulamaları var mı?

Ama dediğim gibi ülkede bolşevik ihtilali olması lazım

Yada bu temenniler sadece sn.marmaranın dediği gibi sadece Parelel evrende olur

Yoksa bende isterim yerli aviyonik ile su35 veyahut su57

Yada

Çin'in j31'ini almak sonuçta j31 demek dolaylı yoldan çift motorlu F35'e ulaşmak demek..belki eots'u Amerikan kalitesinde değildir ama sonuçta çin bu uçağı Amerikan f35 sırlarını çalarak geliştirdi.
[/quote

olmaması olmayacağı anlamı çıkartılamaz herhalde zira su 57 savaş uçağını ortak üretim konusunda teklifte bulunmuşlardı
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 04 Şubat 2025, 20:11:3840 tane ayrı sipariş verilecekse eğitim amaçlı trenche1 veya 2 alınabilir

Alınacak 20 uçağın 2. el tranche 1, diğer 20'sinin de yeni trance 4'ler olacağı söyleniyor yani ayrı değil gibi. Mesajı Paylaş

#1482
Alıntı yapılan: fırtına06 - 04 Şubat 2025, 20:37:02
Alıntı yapılan: Denizci16 - 04 Şubat 2025, 20:11:3840 tane ayrı sipariş verilecekse eğitim amaçlı trenche1 veya 2 alınabilir

Alınacak 20 uçağın 2. el tranche 1, diğer 20'sinin de yeni trance 4'ler olacağı söyleniyor yani ayrı değil gibi.


Ben de aynı şekilde acaba üretimler tamamlanana kadar pilot-teknisyen eğitimi için Tranche 1 konfigürasyonunu kabul mü ettik...Ya da eğitim tamamlandıktan sonra bu 20 tane  Tranche 1 , İngiltere'ye iade edilip 40 adet Tranche 4 mü alınacak? diyordum...

Açıkçası ben Tranche 1 alımına kesinlikle ihtimal vermiyorum...Bizzat bakanlık açıkladı en modern versiyonu alınacak dediler...

İngiltere bu 26 adet Typhoon Trance 1 uçaklarını 31 Mart 2025 itibariyle hizmetten kaldırılması bekleniyor.
Eğer bu uçaklar satın alınırsa kıyamet kopar...


Arda Mevlütoğlu'da paylaşmış... https://x.com/orko_8/status/1886512376419377232

"Typhoon'un güncel durumu şu şekilde. La Razon, 20 adet ikinci el jetin İngiltere'den alınacağını ve 2026'da hizmete gireceğini belirtmiş. Buna göre bu uçaklar Tranche 1 olmalı. Zaten İngiltere de 2025'e kadar 30 adet Tranche 1'i erken emekli edecekti. Sayı ve tarihler örtüşüyor."



2007'de üretime başlanan eski uçaklar bunlar... Mesajı Paylaş

Tranche 1 alırsak acaba Özgür programı gibi biz kendimiz güncelleyebilirmiyiz? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alp - 04 Şubat 2025, 21:40:46Tranche 1 alırsak acaba Özgür programı gibi biz kendimiz güncelleyebilirmiyiz?
Hayır!
Aselsan olsun , Tusaş olsun bu uçakları tanımıyor. 10 yıl sonra belki! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alp - 04 Şubat 2025, 21:40:46Tranche 1 alırsak acaba Özgür programı gibi biz kendimiz güncelleyebilirmiyiz?

Hocam gövde ömrü diye birşey var... Güncellemeye değecek mi? Ancak Tranche 2 seviyesine yükseltilebilir bu model diyenler de var...

Özgür'ü elimizdeki 30 sene kullandığımız F-16'lara uygulayamadık Eurofighter ne kadar zaman alır sen hesapla... Mesajı Paylaş

Ama güncelleyebilirsek, yüksek taşıma kapasitesi ile müthiş Gökhan taşıyıcısı olabilirler, artırıyorum yerli oldukça agile elektronik harp uçakları haline getirilebilirler,
Veya test filo nun yerine geçip, filoyu gençleştirebilirler

What if diyorum... Mesajı Paylaş

Tranche1'in diğer modeller için eğitim amaçlı kullanılması çok kısıtlı olur. Bugün modern uçaklarda pilot eğitiminin belki %90'ı silah ve sistemlere dairdir. Tranche1 ile Tranche4 arasında silah ve sistemlerde çok fazla farklılık var. Bunun ötesinde Tranche1'de hava yer eğitimi veremeyeceğiniz de açık.

Kaynak kod verilirse MURAD radarından başlamak üzere aşama aşama modernizasyon olabilir. Ama Sayın Yaşar'ın dediği gibi tanınmayan bir uçağın modernizasyonu için İngiliz desteği de gerekebilir. Ancak bu uçaktaki sorun nedir ki, İngiliz bu uçağı kendisi modernize etmiyor, onu da bir irdelemek, öğrenmek lazım. Diğer bir dezavantaj,  çok fazla uzayabilecek bir modernizasyon sürecinde de bu uçakların gövde ömürleri dolacaktır.    Mesajı Paylaş

Benim tahminim ilk alınacak T1'ler hem uçuş hem de teknik eğitim için olacak. Ardından 20 adet T4'ler gelecek. Muhtemelen bu 20 T4'ü yetişirse yine 20 adet T5'ler takip edecek. Süreç böyle ilerlerse ilk T1'ler iade edilecek ya da bir şekilde bizde kalmaya devam edecek. Bir de gövde ömürlerine çok takılmayalım. Yanılıyorsam T1'ler 6.000 saat uçuş ömürlü ve yarısı daha kullanılmadı. Bu ömür gövde modernizasyonu ile 10.000 saati rahatlıkla bulur. Yani modernizesiz bile biz bu T1'leri 12 yıl kullanabiliriz. Mesajı Paylaş

Bir ek yapayım. Bize sadece kalite değil sayı da lazım. Bizim tehdit algıladığımız alanlar arasında T4 kadar T1 de koyabileceğimiz yerler var. Keşke muharip Hürjet hazır olsa da bunlardan bile birkaç filo hizmete alabilsek. Unutmayalım Kaan bugünden yarına hazır olmayacak ve hazır olduğunda da birkaç yıl içinde üsleri hemen bununla dolduramayacağız. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz