EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

T4 olarak düşünmeyelim. Mesela bizim işimizi görebilecek bir yükseltme maliyeti ne olabilir acaba? Yeni üretimin %30-40 maliyetine böyle bir modernize yapılabilir mi acaba?
İngiltere'ye gelirsek, onların uçak mevcutları sayıca az ve zaten böyle kendileri için masraflı modernize işine girmeleri mantıksız olurdu. Mesajı Paylaş

#1541
Alıntı yapılan: sahin1 - 08 Şubat 2025, 23:42:16Beher uçak için olamaz gibime geliyor. Yazılım vb. bir modernizasyon bu kadar pahalı olabilir mi? Velev ki öyleyse bile biz acaba bu miktarı kendimiz yaparsak düşürebilir miyiz?
Evet beher uçak için 30 milyon sterlin üstü. Yani neredeyse 40 milyon dolar.
Yalnız aviyonik ve parça değişimi de değil. Uçağın yapısal olarak ta elden geçmesi gerekiyor. BAE Systems, ben yaparım demiş. Ama çok yüksek bir maliyet çıkmış.

Ancak İspanyolların yaptıkları T1 modernizasyonlarında, ilk aşamada uçağı yapısal ve aviyonik olarak T2 standardına yükseltmişler ve bazı T3 ekipmanlarınıda eklemişler. İkinci aşamada da uçaklara E-Scan Aesa radarı ve Meteor uygulaması yapılacakmış. Böylece İspanyollar, ellerindeki T1'leri neredeyse T3 standardına kadar yükseltip, en az 2040'a kadar kullanmayı planlıyorlarmış. Bu modernizasyonların maliyeti nedir belli değil.

Bizim yapabilmemiz mümkün değil. Uçakları alıp kullandıktan bir 10-15 sene sonra belki. Onda da kaynak kodları ve teknik yardım alarak ancak olabilir.

https://euro-sd.com/2019/06/articles/13666/a-long-life-for-the-spanish-eurofighter/ Mesajı Paylaş

Sn.Yaşar ve diğer üstadlar,

Sn. Marmara az önce T1 lerin modernizasyon için tamamen soyulacağını ve geriye sadece motor,fırlatma koltuğu, gövde, kaporta vb ana ekipmanların kalacağını söyledi yani boş bir uçak.

Peki bizim Kaan ve Hürjet teki en büyük derdimiz  motor,  eee elimizde bu şekilde hazır uçabilecek bir çıplak uçak ve motoru var.
Neden biz kendi silahlarımız, aviyoniklerimizi, aesa radarımızı vb.yi bu uçağa uygulayamıyoruz. İngilizler uçuş bilgisayarının ayarları konusunda destek olsun yeter. Geri kalan herşeyi biz zaten yapamıyor muyuz?  T1 leri  Türk-İngiliz uçağı yapamaz mıyız?

ama yine de T4-T5 lerin alınması taraftarıyım veya Katar'ın bana göre acil uçak ihtiyacı yok onların uçaklarını alıp/kiralayıp yerine bize üretilecek uçakları alması şeklinde birşey yapamaz mıyız?  Yada her ne kadar sevmesem de Suudi Arabistan uçaklarının 24 tanesini alamaz mıyız şu sıralar aramız iyi ve Kaan peşinatı sayarız ?
Tabii bunların hepsi fikir jimnastiği. Mesajı Paylaş

Çünkü savaş uçakları birer lego değil, sarı parçayı çıkarıp kırmızısını takamazsınız, bir otomobilde bile arka kapının kanadını değiştiriyorsunuz aerodinamisi sürüş nitelikleri değişiyor , tonla hesaplama yapılıyor elektronik sistemler yeniden kalibre ediliyor, kaldı ki otomobil 3 boyutta hareket eden bir cisim.
Savaş uçağı içinse herşeyin sil baştan hesaplanması ayarlanması , yerleşimlerinin düzenlenmesi gerekiyor, üstelik bir uçan cisim 4 boyutta hareket ediyor, ne denli zorlu olacağını ,bu çabaya deyip değmeyeceğini  hayal edebilirsiniz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 09 Şubat 2025, 11:31:01Çünkü savaş uçakları birer lego değil, sarı parçayı çıkarıp kırmızısını takamazsınız, bir otomobilde bile arka kapının kanadını değiştiriyorsunuz aerodinamisi sürüş nitelikleri değişiyor , tonla hesaplama yapılıyor elektronik sistemler yeniden kalibre ediliyor, kaldı ki otomobil 3 boyutta hareket eden bir cisim.
Savaş uçağı içinse herşeyin sil baştan hesaplanması ayarlanması , yerleşimlerinin düzenlenmesi gerekiyor, üstelik bir uçan cisim 4 boyutta hareket ediyor, ne denli zorlu olacağını ,bu çabaya deyip değmeyeceğini  hayal edebilirsiniz.
Bu konularda tamemen haklısınız ama İngilizler bu uçakta, uçuş bilgisayarına ve tüm aerodinamik vb bilgiye sahip değil mi? Ben bu sorunları onların rahatlıkla çözebileceğini düşünerek söylüyorum sonuçta bunu çözerlerse tüm T1 ve hatta T2 uçaklarının modernizasyonunu bizimle birlikte yaparlar ve büyük kar ederler.
Bu arada standart arabalarda, bazı aksesuar eklemeleri, modifiyeler ile çok büyük paralar kazanabilmekteler, özellikle eski modelleri ucuza alıp, modifiye edip satarak. Mesajı Paylaş

#1545
Sayın Yaşar 2 sayfa önce yazmış;

"Bize uyacak olan; zaman açısından hazır üretim hattından belli miktarda ECRS-MK0 radarlı T3
Ama asıl alınması gereken T4+ diye adlandırılan ECRS-MK2 radarlı uçak"


T3 ve T4'deki sistemlerin olmadığı uçak işimize yaramaz özellikle de Rafale/F-16V
ikilisine sahip Yunan jetleri karşısında..

 T1 /T2 alırsak  ,  Rafale/F-16V ucaklarını alt edecek gerekli sistemlerle donatmak için  üstüne bir tane hatta 2 tane daha T1 /T2 parası daha ödemek zorunda kalırız.

Hele ki hiç tanımadığımız bir uçağa Türk aviyonikleri ekleme işi tamamen ütopya...

Mesajı Paylaş

F-4 modernizasyonunda sökülüp atılan ve yerine takılan kablo az değildi. Üstelik F-4 fly by wire olmayan, uçuş görev bilgisayarı olmayan bir uçak. Yani F-4 modernizasyonu, ağırlık, ağırlık merkezi bakımından daha zorlu bir işti.  EF-2000 modernizasyonu ile ise, dış yapıda bir değişiklik de olmayacak, dış yapı itibariyle aerodinamiği bozacak bir değişiklik gözükmüyor. Bildiğim kadarıyla şimdiki uçuş bilgisayarları, yüke ağırlığa, koşullara göre, komuta ve uçuşa karakteristik katıyor, ayarlamaları otomatik olarak yapıyor. İsrail envanterinde olmayan MİGleri nasıl modernize ettiyse korkmamak lazım. Modernize edilecek uçak, motor ve kaportadan ibaret olacak ise, iş melez bir şeyler yapmaktan daha kolay olabilir. Mühendislerin uçağı sistemi tanıması 1-2-3 sene mi sorar bilemem. Ama imkansız da değil.

Asıl mesele değer mi ????    Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: aydındurmus - 05 Şubat 2025, 17:08:59
Alıntı yapılan: marmara - 05 Şubat 2025, 14:01:19İngiliz EF Tranche 1'lerin uçuş saati 2000-2500 saat arası olduğu belirtiliyor bizzat İngiliz'lerin dediklerine göre. toplam 6000 saatlik ömrü var. İngilizler daha önceden T1'lerden kurtulmak gibi planları olduğu ve bunları modernize etmek çok maliyetli olduğu için ucuz fiyatına olsa bile satmak gibi niyetleri var. Eski modellerine harcanan maliyetin yerine fabrikayı canlı tutmak için Tranche 4/5 alma niyetleri var.

TSK'nın çift motorlu jetlere ihtiyacı var, taş devrinden kalma cesedini sürükleyen F-4'ler hala uçuyor. Onları emekli ederek ikinci el olsa bile EF T1'in ölüsü bile iyidir, bomber görevini de yapacak. CCIP modernizasyon proğramından geçmiş F-16'lardan Tranche 1 aynı seviyede diyebiliriz. Yani çift motorun avantajları var, yakın hava muharebe veya tatbikat sırasında F-16'lara kök söktürür, 40-45 yıllık modernize edilmemiş Su-27 bile en son model F-16 karşı it dalaşı yaparsa yüksek ihtimal ile kazanır. Ancak modern savaşlar artık yakın mesafeden mücadele edilmiyor.

Tabloya bakarsak İngilizlerin elinde F-4'lerin yerini alabilecek bol sayıda Tranche 1'ler var.



Alınacak 2.el ingiliz hurdaya çıkarılmasına çalışılan uçakların aviyonik tadilatına izin verirlermi acaba verirlerse onların göze alamadığı masrafı aselsan havelasan desteği ile maliyet etkin bir şekilde taide yapılabileceği gibi bu sayede sırasında burdan iş payı bile çıkartabiliriz düşüncesindeyim...
İngilterede upgred 1milyon sterlin türkiyede 250-500 bin sterlin felan olursa avrupadan bu konuda acayip iş alabiliriz belki...

151. sayfada yukarda dediğinizi yazmışım siz bugün onu tartışıyorsunuz.
Bizimkiler bu tadilat ve tamiratı pekala maliyet etkin şekilde yapacaklarına inanıyorum ki bu tadilattan sonra en az 1 milyar dolarlık iş dahi alma fırsaımız doğar.
Kısaca iş fırsatını kendimiz yaratmış olacağız.... Mesajı Paylaş

#1549
FERİDUN TAŞDAN:

Eurofighter T1 : CAPTOR-M mekanik taramalı radar radarı var , AESA  radar yok– Meteor füzesi yok –AIM-120 AMRAAM C5 versiyonu –Sidewinder 9 –L/M versiyonu atabiliyor.
İngilizler bu T-1 versiyonunu hızlı reaksiyon görevi için kullanıyor GBU-10/11 Paveway II lazer güdümlü bomba da atıyor. Lantirn 3 hedefleme podu var.
İngilizler 10-15 uçak kiralama önerebilir...Üretim sırasında 90'a yakın uçak var önümüzde ,bugün alım kararı versek bile ...
T-1 alıp modernize işi imkansıza yakın...
3 KEZ ALIM YAPAN , uçağın ortağı Almanya son alımınında uçak başına 120 milyon Euro ödedi... F-16V hatta F-35'TEN PAHALI OLACAĞI KESİN...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz