EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#200
Alıntı yapılan: Alpars - 08 Mart 2021, 23:30:13
Yanlız, ef 2000 in unuttuğunuz negatif bir özelliği var. Motor.

Evet, ej 200 motoru. Bu motorda bazı parçaların yekpare üretilmesinden ötürü, bir sıkıntı durumunda  yerinde değişim yapılamadığı ve bu nedenle de, motor uçaktan indirilip komple revizyona gitmesine ihtiyaç duyulduğu.

Bu durumunda harbe hazırlık seviyesini çok düşürdüğü, bakım masraflarınıda yükselttiği gerçeği.

Yani, ef 2000 de çok matrak bi makine değilmiş.

Bu problemi bende bazı yazılarda okumuştum. Ancak BLISK teknolojisi ile üretilen düşük basınç kompresörünün sayesinde motorun hem ömrü çok uzuyor, hem daha uzun bakım aralığı oluşuyor ve de motorun gücü kullanılmış olmasına rağmen zaman içerisinde düşmüyor.
1400 saat kullanılmış motordan alınan itki gücü ile yeni motordan alınan itki gücü aynı çıkmış testlerde.
İngiltere'deki rakamlara göre 2015 ve 2016'da , toplam 119 Tornado uçağının 1 yıllık bakımı 177milyon sterlin iken, toplam 157 Typhoon uçağının bakımı 91milyon sterlin çıkmış.
Aynı yıllar içerisinde ; 1 Tornado uçağının uçuş saat maliyeti 14500sterlin iken 1 Typhoon uçağının saat maliyeti 19000 sterlin imiş.
Almanlar bakım işine fazla eğilmediklerinden uçaklarının harbe hazırlık oranı düşük. Kötü uçak olsa Almanlar f35 yerine 40 adet daha Typhoon tranche 4 siparişi vermezlerdi.
Bir yazıda Almanların maliyeti düşürmek için kendi bazı elektronik kontrol sistemlerini (DASS) uçağa monte ettiklerini ve bu sistemlerin çıkardığı uyumsuzluktan ötürü filoların uçamaz halde olduğunu anlatıyor. Standart uçağı kullanan İngiliz ve İtalyan hava kuvvetlerinde benzer şikayet yok.


Mesajı Paylaş

#201
Ben Almanya kadar zengin bir ülke olsam  4000 saat kullandığım uçağı emekli ederim yada sömürgelerime hibe ederim...ABD donanmasının 25 yıl kullanıp hurdaya ayırdığı gemileri Türkiye'ye hibe ettiği gibi...

Tıpkı bizim 100.000 km olan arabayı "bu araba artık eskidi , binilmez " diye satışa çıkardığımız gibi... :D :D :D Mesajı Paylaş

#202
 EF-2000 söylentileri yine ortada dolaşmaya başladı.İnşallah doğrudur bu sefer.Hava üstünlüğü konusunda büyük bir uçak açığımız olduğu düşünülürse MMU gelene kadar elimizi çok rahatlatacaktır ne dersiniz hava kuvvetlerimize çok yakışır değil mi:)

https://twitter.com/Albus1041/status/1433794847920607235?s=19
Mesajı Paylaş

Envantere girene kadar kaç yıl geçer acaba. Eurofighter da hiç ısınamadığım bir uçak. Mesajı Paylaş

#204
Alıntı yapılan: Hyperspace - 03 Eylül 2021, 17:24:37
EF-2000 söylentileri yine ortada dolaşmaya başladı.İnşallah doğrudur bu sefer.Hava üstünlüğü konusunda büyük bir uçak açığımız olduğu düşünülürse MMU gelene kadar elimizi çok rahatlatacaktır ne dersiniz hava kuvvetlerimize çok yakışır değil mi:)

https://twitter.com/Albus1041/status/1433794847920607235?s=19
Bu uçak harika olur. 4++ nesil uçaklar arasında en iyi Aesa radarı olan ve en düşük RCS değeri olan bir uçak. Manevra kabiliyeti çok yüksek.
Zamanında bu projeye dahil olsaydık f35 yerine çok daha hayırlı olurdu. Mutlaka Fetö'nün, o dönem bizim yönetimdeki etkin yapısıyla, ABD uçağına ortak olduk. Þimdi de debelenip duruyoruz.
Zaman varken, alabiliyorsak 2-4 filoya yetecek adette bir parti için, tranche 4 siparişi vermek lazım. 2027'ye kadar ancak alırız. (Almanlar 38 adet sipariş verdiler. 2025'den sonra başlayacak teslimatlar.) Ama para var mı? Önemli olan o. Kasa tamtakır. Neyle alacağız bu uçakları?
Bir de, böyle bir alım tfx projesini nasıl etkiler? 2026 dan itibaren teslim alacağımız bu uçaklarmı yoksa 4++ nesil olarak 2028'den itibaren teslim edilecek MMU mu? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: th3 - 03 Eylül 2021, 19:40:25
Envantere girene kadar kaç yıl geçer acaba. Eurofighter da hiç ısınamadığım bir uçak.
İlk etapta İngilizlerin envanter dışına çıkaracağı T1 modelleri gelecek olursa 1 yıl içinde gelir.Hem eğitim için kullanılır bir yandan modernize edilir özellikle AESA radar konusunda.Ardından sıfır üretim T3/T4 sipariş verilirse 5-6 yılda elimize geçer.Bu da iyi bir süredir.Sonuçta bu uçakları en az 30 yıl kullanırız.Niye ısınamadınız bilmiyorum ama yunan Rafalelerine verilecek en iyi yanıt bu uçaklar batıdan alabileceğimiz.F-35 zaten gelmiyor. Mesajı Paylaş

#206
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Eylül 2021, 19:52:44
Alıntı yapılan: Hyperspace - 03 Eylül 2021, 17:24:37
EF-2000 söylentileri yine ortada dolaşmaya başladı.İnşallah doğrudur bu sefer.Hava üstünlüğü konusunda büyük bir uçak açığımız olduğu düşünülürse MMU gelene kadar elimizi çok rahatlatacaktır ne dersiniz hava kuvvetlerimize çok yakışır değil mi:)

https://twitter.com/Albus1041/status/1433794847920607235?s=19
Bu uçak harika olur. 4++ nesil uçaklar arasında en iyi Aesa radarı olan ve en düşük RCS değeri olan bir uçak. Manevra kabiliyeti çok yüksek.
Zamanında bu projeye dahil olsaydık f35 yerine çok daha hayırlı olurdu. Mutlaka Fetö'nün, o dönem bizim yönetimdeki etkin yapısıyla, ABD uçağına ortak olduk. Þimdi de debelenip duruyoruz.
Zaman varken, alabiliyorsak 2-4 filoya yetecek adette bir parti için, tranche 4 siparişi vermek lazım. 2027'ye kadar ancak alırız. (Almanlar 38 adet sipariş verdiler. 2025'den sonra başlayacak teslimatlar.) Ama para var mı? Önemli olan o. Kasa tamtakır. Neyle alacağız bu uçakları?
Bir de, böyle bir alım tfx projesini nasıl etkiler? 2026 dan itibaren teslim alacağımız bu uçaklarmı yoksa 4++ nesil olarak 2028'den itibaren teslim edilecek MMU mu?
Hocam para meselesi en kolay çözülecek meseledir.Bir düşün bu ülke nelere para harcamadı ki ve hala harcamakta uçak için 7-8 milyar dolar mı bulamayacak.Koyarsın ek bir vergi savunma sanayi destekleme fonu altında paşa paşa öderiz bu millet zamma yüksek vergilere alıştı zaten:)
   Evet en az 3-4 filoya ihtiyacımız var ancak İngilizlerin T1 leri iyi durumdaysa çok yıpranmamışsa alınır kısa sütede elimize geçer ki bu uçaklardaki Captor-M mekanik radarı bile uzun menziliyle işimizi görür.Hem eğitim için kullanılır hem de yeni yeni Captor -E AESA radarına kavuşmaya başlayan T3 veya T4 seviyesine modernize edilir bir yandan.Sıfır T4 siparişi de verilir bu arada varsın 5-6 yıl sürsün teslimatı olsun sanki 5-6 yıl sonra MMU operasyonel mi olacak? Hayır tabiki.Ayrıca MMU'nun 2028 de teslim edilecek deniyor ama hangi motorla? İşler ters giderse abd F110 motorunu vermezse o uçak asla o tarihte operasyonel olamaz.Çünkü yerli turbofan motoru o tarihe yetilmez.Daha önce alınan 6 adet F110 ile 2 tane prototip uçururız ancak.Biz bu uçakları yani EF-2000 leri aldığımız taktirde en az 30 yıl kullanacağız bir nevi gelmeyen F-35 lerin yerine alacağız ve MMU envantere girdiğinde birlikte uçacaklar.O yüzden MMU projesini etkilemez çünkü MMU apayrı bağımsız bir proje ve bütçesi ayrı.F-35 gelseydi de MMU devam edecekti.Bize MMU gelene kadar eksikliğini hissettiğimiz hava üstünlüğü konusunda seviye atlatacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Hyperspace - 04 Eylül 2021, 01:10:45
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Eylül 2021, 19:52:44
Alıntı yapılan: Hyperspace - 03 Eylül 2021, 17:24:37
EF-2000 söylentileri yine ortada dolaşmaya başladı.İnşallah doğrudur bu sefer.Hava üstünlüğü konusunda büyük bir uçak açığımız olduğu düşünülürse MMU gelene kadar elimizi çok rahatlatacaktır ne dersiniz hava kuvvetlerimize çok yakışır değil mi:)

https://twitter.com/Albus1041/status/1433794847920607235?s=19
Bu uçak harika olur. 4++ nesil uçaklar arasında en iyi Aesa radarı olan ve en düşük RCS değeri olan bir uçak. Manevra kabiliyeti çok yüksek.
Zamanında bu projeye dahil olsaydık f35 yerine çok daha hayırlı olurdu. Mutlaka Fetö'nün, o dönem bizim yönetimdeki etkin yapısıyla, ABD uçağına ortak olduk. Þimdi de debelenip duruyoruz.
Zaman varken, alabiliyorsak 2-4 filoya yetecek adette bir parti için, tranche 4 siparişi vermek lazım. 2027'ye kadar ancak alırız. (Almanlar 38 adet sipariş verdiler. 2025'den sonra başlayacak teslimatlar.) Ama para var mı? Önemli olan o. Kasa tamtakır. Neyle alacağız bu uçakları?
Bir de, böyle bir alım tfx projesini nasıl etkiler? 2026 dan itibaren teslim alacağımız bu uçaklarmı yoksa 4++ nesil olarak 2028'den itibaren teslim edilecek MMU mu?
Hocam para meselesi en kolay çözülecek meseledir.Bir düşün bu ülke nelere para harcamadı ki ve hala harcamakta uçak için 7-8 milyar dolar mı bulamayacak.Koyarsın ek bir vergi savunma sanayi destekleme fonu altında paşa paşa öderiz bu millet zamma yüksek vergilere alıştı zaten:)
   Evet en az 3-4 filoya ihtiyacımız var ancak İngilizlerin T1 leri iyi durumdaysa çok yıpranmamışsa alınır kısa sütede elimize geçer ki bu uçaklardaki Captor-M mekanik radarı bile uzun menziliyle işimizi görür.Hem eğitim için kullanılır hem de yeni yeni Captor -E AESA radarına kavuşmaya başlayan T3 veya T4 seviyesine modernize edilir bir yandan.Sıfır T4 siparişi de verilir bu arada varsın 5-6 yıl sürsün teslimatı olsun sanki 5-6 yıl sonra MMU operasyonel mi olacak? Hayır tabiki.Ayrıca MMU'nun 2028 de teslim edilecek deniyor ama hangi motorla? İşler ters giderse abd F110 motorunu vermezse o uçak asla o tarihte operasyonel olamaz.Çünkü yerli turbofan motoru o tarihe yetilmez.Daha önce alınan 5 adet F110 ile 2 tane prototip uçururız ancak.Biz bu uçakları yani EF-2000 leri aldığımız taktirde en az 30 yıl kullanacağız bir nevi gelmeyen F-35 lerin yerine alacağız ve MMU envantere girdiğinde birlikte uçacaklar.O yüzden MMU projesini etkilemez çünkü MMU apayrı bağımsız bir proje ve bütçesi ayrı.F-35 gelseydi de MMU devam edecekti.Bize MMU gelene kadar eksikliğini hissettiğimiz hava üstünlüğü konusunda seviye atlatacaktır.
İngilizlerin elinde 24 adet T1 var. Diğerlerini T3'e yükseltmişler. T3 olması şart alınacak olursa bu 24 adet. O zaman Captor-E radarı da çok önemli. T3'lere bunları takıyorlar artık.
En son verdiği röportajda, Sn Demir, "MMU ların ilk parti seri üretiminde kullanacağımız motorları satın almış olmamız elimizi rahatlattı" dedi. Yani yalan söylemiyorsa, bu motorlar satın alınmış vaziyette. İlk bir iki filo uçak 4++ nesil larak f110 ile uçacak. Mesajı Paylaş

Avrupa uçağı bu aşamada bana pek inandırıcı gelmiyor.

sayın Demir'in o ifadesinden tam olarak ne anlaşılması  gerektiği pek belli değil.
yuvarlak bir laf, nereye çeksen oraya gider.
kaldı ki biz f35'leri de satın almıştık ve hatta parasını da ödemiştik;  ama satın aldığımız uçaklar  bizden geri alındı.
oluyor böyle şeyler.
ilk teslim edilecek milli uçak partisinde  yabancı motor kullanılacağı zaten biliniyordu. sanırım bunu kastetmiş kendisi.
Mesajı Paylaş

#209
Bu röportajı yapanlarda da belli bir zeka,algılama,liyakat sorunu var.

Þimdi İsmail Demir orada
" MMU'ların ilk parti seri üretiminde kullanacağımız motorları satın almış olmamız elimizi rahatlattı" diye bir cümle kuruyor.

Bu cümleyi duyan bir gazeteci vs. bu cümleye ithafen 100 tane soru sorması daha lazım. Hatta İsmail Demir'in bu açıklaması TSK'nın 20 yıllık silahlanma stratejisini belirleyecek kadar kritik bir açıklama.Orada bir şok yaşanması lazım..

Muhtemelen bu cümleden sonra gazeteci , beyin kapasitesine uygun çok daha mühim bir soru sormuştur Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz