EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Nisan 2022, 21:51:27
Karadeniz'de iddia edildiği gibi Türkali Bölgesinde yüklü miktarda petrol/doğalgaz keşfi varsa, para bolsa BAE, Katar misali, stratejik bir rüşvet alımı olarak değerlendirilebilir, bunun karşılığı da teknoloji transferi ve stratejik işbirliği olabilir. Diğer türlü EF-2000 alımı, ne Hürjet için seçilen  F-404 motoru ile uyumlu, ne Hürjet  ile ne MMU'nun planlaması ile, ne de F-16 Block V alımı ile.

EF-2000 harbe hazırlık oranı düşük bir uçak, tabi bunda Almanların ve Avrupalıların bütçe kesintilerinin ve isteksizliklerinin ne kadar etkisi var bilemem, ama EJ-200 motoru tamamen farklı bir motor,  o zaman Hürjet motorunun da EJ-200 ile değiştirilmesi gündeme gelebilir. Tabi EJ-200, F-404'e göre pahalı bir motor mudur, üretim adetlerine bakınca muhtemelen.

Yine EF-2000 alınacaksa, F-16 Block 70 alımı gereksiz değil mi, bence gereksiz. F-35 yerine MMU gelene (tabi MMU süresinde bitirilebilirse) kadar 40 F-16 yeterli idi, ayrıca Hürjet de bazı yükleri hafifletecektir.

Almanlar rahata alıştığı için uçakları çürüttü, Eurofighter'ın adı da çürüyor, harbe hazırlığı yoka çıktı. Yoksa EF-2000 özellikle T4 çok iyi bir uçak. F-16'dan da iyi bir uçak. Almanlar sadece uçakları değil kara sistemlerini de deniz sistemlerini de çürütüyor. Adamlar nasıl olsa ABD arkamızda, NATO'da da varız, Avrupa'nın göbeğinde bize kim saldıracak orduya ne gerek var kafasındaydı ondan uçaklara bakım makım hak getire olunca çürüdüler. F-35 gelmeyecekse, MMU da henüz hazır olmadığına göre Fransızlar da bize Rafale vermeyeceğine göre EF-2000 çok çok iyi bir alternatif bizim için. Mesajı Paylaş

Bu EF işinin aynı su-35 ler gibi ABD ambargosuna bir tepki olarak kullanıldığını düşünüyorum.Aksi durumda,içinde Fransızlar ve Almanların bulunduğu işlere girmenin bize nelere malolduğunu,MTU883,REİS ve EUROSAM gibi projelerden biliyoruz sonuçta.Mesela bu kaçıncı EUROSAM projesi haberi demek abartı olmaz.ABD nin yaptıklarından pek farkı yok.Üzerine herşeyini baştan kurgulamak zorunda kalacağımız bir uçak alıp bu seferde ABD yerine AB ye göbek bağlamak zorunda kalacağız.

İngilizlerle işleri ilerletmek maksadıylada yapıldığını sanmıyorum.Öyle bir durum olsa,İngilizler kendi projelerini öne sürer,başkalarıyla ortak oldukları projeleri değil.Uçak gemisi işi gibi mesela.İngiltere AB den kendi istediklerini yapamadığı,yada yaptıramadığı için ayrıldı diye düşünüyorum.İngilizlerin asıl amacıda bir şekilde 1950 lerde ABD ye verdiği yetkiyi geri almak yada ona tam anlamıyla ortak olmak.Yani olaylara artık jeostratejik ve jeopolitik olarak bakıyorlar.Afrika,Ortadoğu,D.Akdeniz ve Karadeniz deki politikalarının Almanya ve Fransa özelinde bazı yerlerde çok ağresif,bazı yerlerde tamamen bu ülkelere zıt olmasıda kendi stratejisini oluşturmak istemesi olarak düşünülebilir.Özelllikle LİBYA ve D.Akdeniz konusunda gemilerimizin arasına Frkateyn sokacak yada gemilerimizi arayacak kadar ileri giden bu ülkelerin aksine,İngiltere nin bizim tezlerimize yakın gözükerek hiç bizi bu kadar sıkıntıya sokacak hareketlerde bulunmamasıda enteresan diyebiliriz.

Bu minvalde bakarsak,İngiltere nin özellikle bizim uçar unsur projelerimiz dahil,savunma sanayi işlerimize daha fazla yükleneceğini varsayabiliriz.Eğer İngiltere-Türkiye kendi çıkarları ekseninde bir işbirliği sağlarsa,Türkiye ninde artık baya etkili olduğu bölgelerde bu işbirliği çok ciddi ses getirir ve kazanç sağlar.

Bu şekilde iş ilerlerse BAE nin MMU a verdiği destek dahada artacak ve motor üretimi işinede daha agresif bir giriş yapan RR göreceğiz diye düşünüyorum.Özellikle İhracat kısıtlamalarının bizim satış yapacağımız ürünlerdede kaldırıldığı fikrindeyim.Buda tüm pazarda İngiltere yede çok ciddi bir kazanç sağlayacağından,olayın hem İngiltere nin TÜRKİYE nin nüfuz alanında gücünü artırmasına,hemde savunma sanayi ürünleri ve ortak anlaşmalarla çok ciddi mali kazanç sağlayacağını hesap edersek,EF işinden katkat daha fazla gelir elde etmesi çok olası.

Buda bize bu EF haberinin hersene piyasaya sürülen dedikodu bir haberden ileri olmadığı izlenimi veriyor.

İngilizler bize yanaşırsa,bu büyük ihtimalle Ruslarla yaptıkları NENE işinden daha kapsamlı etkileri olacak bir durum oluşturur.Üstelik bu sefer kazançları çok daha fazla. Mesajı Paylaş

Hükümetin 15 milyar doları olsa kendini bir daha iktidar yapmak için harcar o parayı gidip Eurofighter'a harcamaz......

O parayla MMU yapmanın siyasi getirisiyle , 80 EF almanın siyasi getirisi aynı değil . Yerli milli savaş uçağı yaptık diye 20 sene hava atacaklar.

Eurofighter , F-16V'den daha iyi bir uçak olabilir ama bizim gerçek rakiplerimiz içinde F-16V'nin başedemeyeceği uçak yok bence...Zaten Tuaf kararını F-16 yönünde vermiş. F-16V olmasaydı EF alınsın derdim.

EF motoru bakım için parçalarının bütünleşik olduğu bir motor. Tirbün kanatları parça parça çıkmayan bir yapıda.Bakımı-idamesi zor. Ama F-110 'u 30 senedir civatasina kadar tanıyoruz.

Asıl zorluk şu MMU için harcayalım paramız varsa... Ne olursa olsun MMU için riske girilmeli...

Son olarak Avrupa'ya hiç güvenmiyorum İngiltere  İspanya,İtalya olsa girelim derdim. Ama şu Almanya var ya o şeytanlara hiç güvenmiyorum. Altay'da yapılan şerefsiziği unutmadık Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Nisan 2022, 09:31:15
Hükümetin 15 milyar doları olsa kendini bir daha iktidar yapmak için harcar o parayı gidip Eurofighter'a harcamaz......

O parayla MMU yapmanın siyasi getirisiyle , 80 EF almanın siyasi getirisi aynı değil . Yerli milli savaş uçağı yaptık diye 20 sene hava atacaklar.

Eurofighter , F-16V'den daha iyi bir uçak olabilir ama bizim gerçek rakiplerimiz içinde F-16V'nin başedemeyeceği uçak yok bence...Zaten Tuaf kararını F-16 yönünde vermiş. F-16V olmasaydı EF alınsın derdim.

EF motoru bakım için parçalarının bütünleşik olduğu bir motor. Tirbün kanatları parça parça çıkmayan bir yapıda.Bakımı-idamesi zor. Ama F-110 'u 30 senedir civatasina kadar tanıyoruz.

Asıl zorluk şu MMU için harcayalım paramız varsa... Ne olursa olsun MMU için riske girilmeli...

Son olarak Avrupa'ya hiç güvenmiyorum İngiltere  İspanya,İtalya olsa girelim derdim. Ama şu Almanya var ya o şeytanlara hiç güvenmiyorum. Altay'da yapılan şerefsiziği unutmadık

Evet dediğim gibi, EF-2000 bir yerlerde yüklü miktarda petrol, doğalgaz bulunmuşsa mümkün . diğer türlü lüks. Bulunmuşsa, özellikle Akdenizse hakları korumak bakımından da uçak gerekecektir. Ama karşı karşıya kaldığın güç de AB olunca, İngiltere dışındakilerin de yaptırım yetkisi varsa, yine büyük sıkıntı çıkabilecektir.

Ancak dikkatimi çeken bir diğer husus var. Brexit sonrası AB özellikle Almanya ile İngiltere'nin arası çok kötü idi. Merkel bunun bedelini ödeteceğiz vs diyordu. Sonrasında ise AB Rusya haricinde kendisini önemli bir doğalgaz kuşatması altında buldu. Libya ve Suriye'de olanlar aslında AB'nin enerji yollarında sıkıntıya yol açtı. Hatta buna bir de Türkiye eklenseydi sıkıntı iyice büyüyecekti. BAE'nin, Rusların Suriye'ye girmesindeki etkisini duyduk, yine Libya'da da desteklediler Rusları. Rus operasyonlarını doğrudan veya dolaylı olarak finanse ettiler. Yine bizdeki darbe girişiminin de önemli destekçisi ve finansörü olarak tanıtıldı BAE. BAE aynı zamanda Körfezde İngiltere'nin en büyük ticari ortağı, aynı BAE Rusya olayları hemen öncesi ve sonrası ABD'ye de resti çekmişti. Rusya olayından sonra AB'nin enerji krizi ve ekonomik krizi doruğa çıktı.  Bence derinlemesine incelemeyi hak eden ilginç ipuçları ve sonuçlar var. Mesajı Paylaş

#274
"Onu vermezsen bizde sunu aliriz" muhabbeti o kadar cok dondu ki, bence artik etkisi kalmadi..

"Rus ucagi rus ucagi" diye muhabbet dondu yillarca, ne oldu? F-35ler geldi mi?

Agirligini arrtimak istiyorsan, alternatifinden gider az sayida kesin ama opsyonu cok olan bir anlasma yaparsin, ciddi oldugun anlasilir..

Atiyorum 40 F-16V+40 modernizasyon paketimi istiyorsun..

Gider 20 kesin +60 opsyon EF anlasmasi yaparsin, o zaman daha inandirici olur..

F-16lar gelmeye basladigindan opsyonlari iptal edersin, ya da uygunsa alima devam edersin..



Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Mısır, İtalya'dan Eurofighter Typhoon alımı için müzakereler yürütüyor. Anlaşmada son aşamaya gelindiği kaydediliyor.

İtalyan il Fatto Quotidiano gazetesinin İtalyan hükümeti kaynaklarına dayandırdığı haberine göre Mısır Devlet Başkanı Abdülfettah es-Sisi, 3 milyar dolara 24 adet Eurofighter Typhoon savaş uçağı alımının onaylanması için İtalya Başbakanı Mario Draghi'nin teyidini bekliyor.



Savaş uçağı satışı, 10-12 milyar dolarlık çok daha büyük bir silah satış anlaşmasının bir parçası olarak belirtiliyor. Silah satış paketinin içerisinde savaş gemileri, savaş ve eğitim uçaklarıyla birlikte askeri bir uydunun da yer alması bekleniyor.

Eğer başarılı bir şekilde tamamlanırsa bu anlaşma, Mısır'ın yakın tarihinde imza attığı en büyük silah alım anlaşması olacak. Aynı zamanda İtalya'nın 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana yaptığı en büyük silah satışlarından birisi de olacak.

Typhoon'lara ek olarak Mısır'ın 4 adet FREMM firkateyni, 20 adet devriye botu, 20 adet M-346 jet eğitim ve taarruz uçağı ile birlikte bir gözlem uydusu tedarik edileceği tahmin ediliyor.

Olası bir sözleşmeden en fazla payı alacak olan İtalyan savunma sanayii firması ise Leonardo olacak. Leonardo'nun %60'lık bir paya sahip olması bekleniyor.

Mısır Hava Kuvvetlerinin olası anlaşmayla birlikte envanteri daha da çeşitlenecek. Ancak bunun çok büyük lojistik sorunlara yol açacağı ise şüphesiz bir gerçek.

Mısır Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan/siparişi verilen savaş uçakları:

-44 adet MiG-29

-26 adet siparişi verilmiş Su-35

-81 adet Mirage 5

-19 adet Mirage-2000

-24 adet Rafale+30 adet ek sipariş

-218 adet F-16

Ve olası 24 adetlik Eurofighter Typhoon anlaşması.

https://www.savunmasanayist.com/misirdan-bir-savas-ucagi-siparisi-daha-eurofighter-typhoon/ Mesajı Paylaş

Alıntı Yap

Uluslararası Anadolu Kartalı-2022 Eğitimi, 20 Haziran-01 Temmuz 2022 tarihleri arasında 3. Ana Jet Üs Komutanlığı / Konya'da gerçekleştirilecek.

Türk Hava Kuvvetleri'nin en kapsamlı faaliyetlerinden biri olan Uluslararası Anadolu Kartalı Eğitimi, bu yıl 20 Haziran – 01 Temmuz 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. 3. Ana Jet Üs Komutanlığı'nın ev sahipliği yapacak tatbikata katılacak ülkeler ise belli oldu.

Azerbaycan, İngiltere, Ürdün, Pakistan, Türk Hava ve Deniz Kuvvetleri ile NATO unsurları katılım sağlayacak. Ayrıca Uluslararası Anadolu Kartalı-2022 Eğitimi, NATO tatbikatlarından biri olan Ramstein DUST-2022/2 (RADU 22-2) Tatbikatı ile birlikte icra edilecek.

Faaliyetlere;

Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı; F-16, KC-135, E-7T HİK, ANKA-S,
Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, firkateyn ve hücumbot,
Azerbaycan, SU-25 ve MiG-29



İngiltere, Eurofighter Typhoon,
Pakistan, F-16,
Ürdün, F-16 ve NATO ise E-3A uçağı ile fiili olarak katılacak.
Bulgaristan, Çad, Etiyopya, Güney Afrika, Gürcistan, Katar, Kuzey Makedonya, Kosova, Libya, Malezya, Tunus, Özbekistan ve Umman ise faaliyetlere gözlemci statüsünde katılacak.


https://www.savunmasanayist.com/anadolu-kartali-2022-egitimine-katilacak-ulkeler-belli-oldu/
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapEurofighter-EK serinin elektronik harp versiyonu.






Eurofighter ve Remote Carrier insanlı-insansız iş birliği ( MUM-T ) gösterimi.


https://mobile.twitter.com/Dromercay
Mesajı Paylaş
]

#278
1000000 kere söyledik tüm yumurtaları aynı sepete koymayın diye... Yunan bile F-4, F-16 gibi ABD uçaklarının yanına Mirage 2000 aldı , Rafale ile ABD'yi Avrupa uçaklarıyla dengeledi.

Tamam ABD uçakları daha iyi olabilir de adam senin ona bağımlı olduğunu anladı , boynuna ipi geçirdi sıktıkça sıkıyor...

Ama MMU , Hürjet bu aşamaya geldikten sonra ( Hürjet için ABD motoru seçmek başlı başına bir facia) başka bir uçak bizi yorar , çulsuz bırakır, yetişmez , yerli projeleri aksatır gibime geliyor.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Haziran 2022, 16:04:56
1000000 kere söyledik tüm yumurtaları aynı sepete koymayın diye... Yunan bile F-4, F-16 gibi ABD uçaklarının yanına Mirage 2000 aldı , Rafale ile ABD'yi Avrupa uçaklarıyla dengeledi.

Tamam ABD uçakları daha iyi olabilir de adam senin ona bağımlı olduğunu anladı , boynuna ipi geçirdi sıktıkça sıkıyor...

Ama MMU , Hürjet bu aşamaya geldikten sonra ( Hürjet için ABD motoru seçmek başlı başına bir facia) başka bir uçak bizi yorar , çulsuz bırakır, yetişmez , yerli projeleri aksatır gibime geliyor..
Hürjet, esas itibariyle bir eğitim uçağı.
Hürjet, MMU ve F35 pilotlarının eğitim alacağı bir uçak olarak tasarlandı. Bu kadar becerikli bir eğitim uçağı yapıyorsak, az bir ek ile CAS kabiliyetli bir uçak yapmak ta mantıklı idi.
Ancak, bu uçak, hiç bir zaman bir F16 ya da bir Rafale karşılığı olamaz.
F16V70 alımı gecikecek ise ve de en önemlisi Block 30 ve Block 40'lardan hatırı sayılır bir adedini 2026-27 ye kadar Aesa radarlı Özgür modernizasyonuna tabi edemeyeceksek, en az 80 adet EF2000 Typhoon bizim için şart.
MMU'nun ne zaman hazır olacağı belli değil. Önümüzdeki yolda daha ne kadar taş var bizi tökezletecek; belli değil. Þimdiden paçaları sıvayıp önlemini almamız çok akıllıca olur.
Yerli projeleri bu saatten sonra aksatmaz bu EF2000 alımı. Bugün sipariş verilirse söylediğim tarihlerden önce teslimatları da başlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz