EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Kasım 2023, 14:20:56
JF-17 Block 3 uçakları için yeni - güçlendirilmiş - ısıl izi daha düşük RD-93MA motoru entegre ediliyormuş...

Gücü 9300 kgf diyor bu kaç ibf ediyor?
20500lbf sn Serkan1976 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Kasım 2023, 14:20:56
JF-17 Block 3 uçakları için yeni - güçlendirilmiş - ısıl izi daha düşük RD-93MA motoru entegre ediliyormuş...

Gücü 9300 kgf diyor bu kaç ibf ediyor?   

20,502 ibf ediyor benim hesapla ve EJ-200 ayarında (20.200 lbf) , varsın dayanıklılığı daha az olsun...

Fikriniz nedir Sayın Yaşar? İş görür mü?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 18 Kasım 2023, 14:02:24
Tusaş bünyesinde tüm test altyapısı kurulmuşken; hürjet tasarım ekibi büyük ölçüde boşa çıkmışken; pek cok ürün artık raftan alınabiliyorken;

Tf-6/10000 motorunun olgunlaşmasına da nereden baksanız daha 4-5 yıl varken;

Tek kişilik ve 2 motorlu bir hürjet-2 ulaşılamayacak bir hedef değil.  Hatta daha da erken olabilir motor durumuna göre.

2 motorlu olması ideal olmayabilir, üretim tekniği itibarı ile  4'üncü nesil olabilir, ancak avionik süiti, eh süiti, mühimmat ailesi, radarı (murad) itibarı ile 4++ olacaktır.

Bunu yapabilecekken gidip de jf-17 veya ef-2000 peşinde koşmak da aslında cok sacma geliyor bana.  Hadi ek f-16 alımını anlamıstım, ne de olsa elimizde var.. ama olmuyor diye tutup da sıfırdan hem de almanya'dan ricacı konumuna duserek istenmemeliydi.

Resmi agizlardan söylendi diye ben iyi bari demistim ama, keske hic dillendirilmeden tusaşa görev verilseydi.

*Bu sekilde yapilacak uçak tcg trakya icin de düşünülebilir.. zaten tarif edilen uçak bir nevi f-18imsi oluyor.
Sn mehmet75,
Aslında bu sondaj/istek Almanya için turnusol testi anlamındaydı. Yani Almanya'nın rengini belli etmesi için güzel bir testti. Zaten MTU tank motoruna üstü kapalı ambargo uygulayan Almanya, şimdi bu testle müttefiki Türkiye'nin ne kadar yanında olduğunu gösterdi.
Ayrıca bu sadece bizim için değil, EF2000 konsorsiyumundaki diğer ülkeler içinde uyanın artık çağırısı niteliğinde bir test. Suudi Arabistan 6 milyar dolar, Türkiye 8 milyar dolar (40 ikinci el+40 yeni uçak hesabıyla).
Bunun üzerine Doha'daki havacılık fuarında tüm siparişlerin Boeing tarafından alınması ile Airbus'ın zor duruma düşmesi ve Türkiye'nin 355 uçaklık yolcu uçağı siparişini vermeme tehlikesi de eklenince Almanlar için zor günler geliyor. Airbus, Alman hükümetini mahkemeye vermeyi planlıyor. İngiltere ve diğer üyeler, Almanya'yı Eurojet konsorsiyumundan çıkarmayı planlıyorlar haberi dolaşıyor kulislerde. Mesajı Paylaş

Ben bu işi anlamadım...

Almak için bir başvuru oldu da Almanya resmen olmaz mı dedi yoksa sadece nabız yokladik da mı olumsuz yanıt aldık...

Sonuç değişmez ama öyle bir anda bir demeç ertesi gün bir ziyaret vs rüzgar gibi gelip geçti :)

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Aksamki maçta yensek bari..  ;D Mesajı Paylaş

#375
Alıntı yapılan: Gökbörü - 18 Kasım 2023, 14:40:00
Ben bu işi anlamadım...

Almak için bir başvuru oldu da Almanya resmen olmaz mı dedi yoksa sadece nabız yokladik da mı olumsuz yanıt aldık...

Sonuç değişmez ama öyle bir anda bir demeç ertesi gün bir ziyaret vs rüzgar gibi gelip geçti :)

Almanya hiçbir zaman Hayır demez , Altay tank motoru sorununda da Hayır demedi hep bekletir...

Godot'yu Beklerken , bekle babam bekle...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Kasım 2023, 14:24:39
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Kasım 2023, 14:20:56
JF-17 Block 3 uçakları için yeni - güçlendirilmiş - ısıl izi daha düşük RD-93MA motoru entegre ediliyormuş...

Gücü 9300 kgf diyor bu kaç ibf ediyor?   

20,502 ibf ediyor benim hesapla ve EJ-200 ayarında (20.200 lbf) , varsın dayanıklılığı daha az olsun...

Fikriniz nedir Sayın Yaşar? İş görür mü?
RCS değeri yüksek bizim Hürjet'in. Ama üzerine takmayı düşündüğümüz İtalyan Aesa radarı ile ve güçlü bir motorla çok daha fazla faydalı yük taşıyabilir. Motorun ebadı Hürjet'e uygun.
Ancak, Hürjet 8G sınıfı ve airframe tasarımı farklı bir uçak. Bu motora adaptasyonu nasıl olur onu Tusaş daha iyi bilir. Bazı kontrol yüzeylerinin tasarımının elden geçirilme durumu ortaya çıkabilir. Hava alıkları vs tekrar tasarlanma durumu olabilir Mesajı Paylaş

#377
+  Sayın Yaşar turnosol testi tabiriniz ancak Almanya'nın kendi ortakları ile ilişkileri konusunda geçerli olur...Bizimkilerde Almanya'yı test edelim , zorlayalım kafası-öngörüsü olduğunu hiç düşünmüyorum...

Bizim yaptığımız girişim Airbus'a verilen uçak ihalesi ile şu Almanları ikna edebilir miyiz kafasıyla , Kayserili tüccar kafasıyla yapılmış bir teklif...Zaten görüşme sonrasında Almanları yine NAZİ  ithamıyla suçlayıp , işi başlamadan hiççç edip gittik ...

Neyse 2 gün bize konuşacak bir Eurofigter heyecanı çıktı...

Þimdi geriye uçak yapan kim kaldı , Çinliler mi? Onlar da vermezse "Kürşat zaten Çin sarayını basmıştı , bizim korkumuzdan Çin seddini yapmıştınız kısa boylu cüceler " diye onlara da dersini verir Reis... Mesajı Paylaş

hurjeti baştan çift motorlu olarak tasarlayacaklarsa ve muharip olacaksa kf 21 boramae tarzı ortanca evlat kaan ın kardeşi ne benzetmeleri daha doğru olur. böylece radar izi düşük 2 tip uçağımız olmuş olur. kaanla zaten bu tarz bir uçak tasarlama yeteneğimizin olduğunu gördük hürjetide 100 adetini abd motoruyla tasarlar eğitim jeti deriz. 200 adedinide kf 21 tarzı çift motorlu (tf 10000)tasarlar muharip hayalet uçağı deriz . 200 adette kaan üretirsek tadından yenmez Mesajı Paylaş

hürjet ile kf 21 arasında boyut olarak çok bir fark yok diye biliyorum bence çok akıllıca bir iş yaparız bu şekilde Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz