EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Anadolu'dan kalkabilecek, işe yarar pek Harrier kaldığını sanmıyorum. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ssb Demir bey açıkladı, Tcg Anadolumuzdan siha lar inip kalkacak. İlk etapta da Baykar Tb3 deniyor. Mesajı Paylaş

Kalkar kalkmasına da nasıl inecek? Mesajı Paylaş

#193
Alıntı yapılan: metin62 - 08 Mart 2021, 12:35:14
Alıntı yapılan: Gökbörü - 08 Mart 2021, 12:00:32
Eger ucak alinicaksa bari Anadoludan kalkabilecek ucak olsun, onun icin, piyasada var ise ikinci el harrier almayi tercih ederdim..
Bu EF2000'ler bizim Anadoludan  kalkar hale getirilebilir mi, ya da Anadolu bu ucaklari kaldiracak hale gelebilir mi?

Bu Anadoluyu sadece SIHA gemisi olarak kullanmak bende cok hazimsizlik yapiyor..:)

Bahsi soz konusu olan  EF2000 kara konuslu,EF2000 lerin Anadolu gemimiz uzerine konuslandirma olanaksiz oldugu kanisindayim ." Ancak VSTOL ucak uygun olabilir ki o da piyasade kullanilmis ve F-35B tarafindan degistirilmekte olan Ispanyol,Italyan Ingiliz  Harrierleri mevcut" 
Siz Anadolu gemisi uzerine konuslandirilabilecek ucaklari oncelik olarak dusunuyorsunuz ancak sanirim bu ikinci planda olmali cunku esasinda Anadolu gemisi esasinda bir ucak gemisi olarak sonradan dusunulmus ve VSTOL ilk planda cozum olarak dusunulmustu . F-35B ler olmayinca tek secenek IHA veya emekli Harrier  kullanimi ortaya atildi.

Ama burada esas basluk F4 lermizin yas ve kabiliyet eksikliginden kaynaklaniyor. Yani kara konuslu cift motorlu ucaklar THK mevcut caydiriciligini koruya bilmesi icin oncelik olmali diye dusunuyorum .

Tabii ek guc  olarak Anadolu gemimiz uzerine VSTOL ucak konuslandirmamiz sart ise o zaman Harrier de dusunulebilir tabii ki.

Anadoluyu ucaksiz birakmak
Yeni yapilacak acik deniz karakol gemilerine 30 mm disinda elle tutulur gozle gorulur silah koymamak
Istihbarat gemisi yapip uzerine silah koyulmamasi

Her sene 20-30 gemi yapiyoruz, 500 parca donanma var galiba bir yerlerde saklanan , haberimiz yok..

Elimizdeki her gemiyi tika basa silah doldurmamiz lazim bu ortamda, benim kafam almiyor..

Asil konuya gelirsek, bu alinacak ucaklar derdimize derman olacaksa alalim tabi..

Rakiplerimize karsi avantaj saglayacaksa sorun yok..

Ama ucak almak icin almamak lazim..

Teknik bilgim yeterli degil, arkadaslar genel kabiliyetleri acisindan degerlendirebilirlerse iyi olur, ogrenirim..

(F-35 klasmaninda olmaz herhalde ama, F-16, Rafale vs gibi ucaklara kiyasla)
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#194
Bizim hava kuvvetlerimizi yapılandırırken en büyük hatamız sadece ABD menşeili muharip uçak almamız... Þartlar neydi , neden tek kaynağa yönelindi bilemem ama özellikle Kıbrıs'tan sonra hala tek kaynağa dayalı muharip uçak alım politikası çok büyük hata...

Efendim farklı uçak tipleri ve anlayışları maliyet , lojistik zorluk çıkarıyormuş... İşte ABD resti çekti şimdi aval aval uçak arıyoruz...

Bağlı olduğunuz blok yüzünden Rus uçağı düşünmeseniz bile Avrupa menşeili bir de muharip uçağa yönelinmesi gerekirdi...

Hadi F-16 motorunu tanıyoruz diye MMU prototiplerinde F-110 ABD motoru kullandık ama Hürjet'te prototiplerde yine ABD motoru olan F-404 kullanmak çok çok çok büyük stratejik hata...

"Efendim EJ-200 motoru tek olarak hiçbir uçakta kullanılmamış ,Rus-Çin motorlarının ömrü daha az " diye olaya sadece mühendislik açısından bakmamak , siyasi-stratejik açıdan da bakmak gerekliydi ...

Tüm şartlar zorlanıp EJ-200 alınmalıydı hatta Rus-Çin motorları bile değerlendirilmeliydi... Mesajı Paylaş

#195
Sn Gökbörü,
EF2000 Typhoon uçakları RCS izi en düşük , en ileri teknoloji elektronik donanımlı ve Aesa radarlı Batı bloğu 4++ nesil uçak.1.5 mach  Süper Cruise yeteneği olan çift motorlu , 1993 te ilk uçuşunu yaptıktan sonra 2003 yılında seri üretime alınan bir uçak. İngiliz, Alman, İspanyol ve İtalyan hava kuvvetlerinin bel kemiği bir uçak.
Tüm NATO mühimmatlarına uyumlu , meteor hava hava füzesi atabilen 7.5 ton faydalı yük taşıyabilen yüksek irtifada mach 2.35 max hızında, Deniz seviyesinde 1.25 mach hızında , 1400 km çarpışma yarıçapı olan, 65000ft uçuş tavanı olan çok kıvrak bir uçak.
Ben bizzat en az 3 hava show'unda izledim bu uçağı. Çok esaslı, kıvrak, tırmanma ve manevra kabiliyeti yüksek ve hafızada iz bırakan bir uçak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Mart 2021, 15:58:39
Sn Gökbörü,
EF2000 Typhoon uçakları RCS izi en düşük , en ileri teknoloji elektronik donanımlı ve Aesa radarlı Batı bloğu 4++ nesil uçak.1.5 mach  Süper Cruise yeteneği olan çift motorlu , 1993 te ilk uçuşunu yaptıktan sonra 2003 yılında seri üretime alınan bir uçak. İngiliz, Alman, İspanyol ve İtalyan hava kuvvetlerinin bel kemiği bir uçak.
Tüm NATO mühimmatlarına uyumlu , meteor hava hava füzesi atabilen 7.5 ton faydalı yük taşıyabilen yüksek irtifada mach 2.35 max hızında, Deniz seviyesinde 1.25 mach hızında , 1400 km çarpışma yarıçapı olan, 65000ft uçuş tavanı olan çok kıvrak bir uçak.

Tesekkur ediyorum.

5. Nesil olmuyorsa geriye kalan en gelismis seceneklerden biri diyebilir miyiz yani? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 08 Mart 2021, 16:02:47
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Mart 2021, 15:58:39
Sn Gökbörü,
EF2000 Typhoon uçakları RCS izi en düşük , en ileri teknoloji elektronik donanımlı ve Aesa radarlı Batı bloğu 4++ nesil uçak.1.5 mach  Süper Cruise yeteneği olan çift motorlu , 1993 te ilk uçuşunu yaptıktan sonra 2003 yılında seri üretime alınan bir uçak. İngiliz, Alman, İspanyol ve İtalyan hava kuvvetlerinin bel kemiği bir uçak.
Tüm NATO mühimmatlarına uyumlu , meteor hava hava füzesi atabilen 7.5 ton faydalı yük taşıyabilen yüksek irtifada mach 2.35 max hızında, Deniz seviyesinde 1.25 mach hızında , 1400 km çarpışma yarıçapı olan, 65000ft uçuş tavanı olan çok kıvrak bir uçak.

Tesekkur ediyorum.

5. Nesil olmuyorsa geriye kalan en gelismis seceneklerden biri diyebilir miyiz yani?
Evet. Tranche 3-4 olarak Rafale'den biraz daha üstün bir uçak. Rafale, subsonik hızlarda ve düşük irtifada çok iyi bir uçak. Typhoon, Görüş Ötesi operasyonlarda, süpersonik hızlarda, çabuk tırmanmada ve çabuk hızlanmada üstün uçak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 08 Mart 2021, 12:00:32
Eger ucak alinicaksa bari Anadoludan kalkabilecek ucak olsun, onun icin, piyasada var ise ikinci el harrier almayi tercih ederdim..
Bu EF2000'ler bizim Anadoludan  kalkar hale getirilebilir mi, ya da Anadolu bu ucaklari kaldiracak hale gelebilir mi?

Bu Anadoluyu sadece SIHA gemisi olarak kullanmak bende cok hazimsizlik yapiyor..:)

Þu an akla takılması gereken en son dert TCG Anadolu'dan kalkacak uçak olmalı. Harrier dönemi bitiyor. Alsanız bile 2-3 sene iş görür ve dikey kalkış dışında hiç bir üstünlüğü yok bahsedilen uçaklara karşı.  Rafale karşısında yem olmaktan öteye gidemez. F-4 ayarında bir etkisi olur ki bunu artık Akıncı veya Aksungur SİHA ile atlatacağız galiba.

F-4'ü kara hedeflerine kullanıyorduk ve 8,5 ton yük taşıyor diye hatırlıyorum.  Akıncı SİHA ile de 1,5 ton üzerinden 5-6 uçak gönderip o açığı kapatabiliriz belki. Ama zaten bir süredir rutin alan bombalama işlerini karasal güdümlü füzelerle veya ince hedef vuruşlarını SİHA vasıtasıyla Mam-L vb atarak karşılıyoruz. Eskiden F-4 ile intikal sonrası koca bir sırta tonlarca bombayı yatay atışla salıp terörist öldürmeye çalışırken şimdi Mini Akıllı Mühimmatla neredeyse adamın kafasına vuruyoruz. F-4 yerine eşek gibi bomba taşıyacak bir platform bulunabilir ama hava üstünlüğüne sahip bir platform İçin çok seçenek yok. Her zaman güncel bir teknolojiye sahip platform şart.  Mesajı Paylaş

Yanlız, ef 2000 in unuttuğunuz negatif bir özelliği var. Motor.

Evet, ej 200 motoru. Bu motorda bazı parçaların yekpare üretilmesinden ötürü, bir sıkıntı durumunda  yerinde değişim yapılamadığı ve bu nedenle de, motor uçaktan indirilip komple revizyona gitmesine ihtiyaç duyulduğu.

Bu durumunda harbe hazırlık seviyesini çok düşürdüğü, bakım masraflarınıda yükselttiği gerçeği.

Yani, ef 2000 de çok matrak bi makine değilmiş. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz