EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

FA/18 super Hornet Boeignetde   güzel ucak 

Mesajı Paylaş

#261
240 modernize F-16 + 40 yeni F-16 + 80 Eurofighter + 80 Hürjet + 160 MMU + belki 40 F-35A + belki 24 F-35B

Nasıl güzel bir rüyadır bu! İnşallah olur... Sonra mahallede dağılın lan modunda gezeriz...

Ama geçen günlerde İngiltere ve İtalya savunma bakanlarıyla bir toplantı yapıldı... Avrupa bize EuroFighter satmak isteyecektir! Ve hatırlayın bir dönem Eurofighter'ın navalize versiyonuna da çalışılmıştı yalnış hatırlamıyorsam Hindistan içindi... Uçak gemisi + navalize Eurofighter; benim aklımdaki F-35B sevdasınıda biranda bitirir ....
Ayrıca vücuda bürünmüş bir navalize Eurofighter uçakgemisi sahibi İngiltere ve İtalya nın da sorunlu bir F-35B yanında elinide rahatlatacaktır...
Ve Türkiye nin Eurofighter alımı senaryosuda Navalize olacak ise daha ayağı yere basan bir yapıya bürünür...

Yani bir hipotez neden olmasın;

Tranche 4 olduktan sonra navalize olması önemli değil ... Müthiş makine, MMU gelene kadar yetenekleri tartışılmaz bir makine, hava kuvvetlerinin eli çok rahatlar ...

Bir de bu işin sürdürülebilirlik ve fizibilitesi var ki şöyle bir açıyla bakayım! 80 Euro fighter 160 EJ-200 motoru demek  bu demek RR ın daha şevklenmesi demek , Kale nin iyi den iyiye motor işinde ilermesi demek ... Bir de Hürjet in silahlanırsa Amerikalılar motor vermez savına bye bye demek! EJ-200 motorlu Hürjet in tüm eski İngiliz sömürgelerine satılması demek (Malezya da sanırım eski sömürgesi idi) ...Olmayan bir sanayi yerleşkesi, pazarı ve müşteri portfolyosu demek... ucu açık uzar gider... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Nisan 2022, 17:13:07
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Nisan 2022, 17:00:09
F-16V , EF'yi indiremez mi?
Kullanan pilota ve uçağın arkasındaki elektronik desteğe bağlı. Birebir karşılaştırmada indiremez. Hele Typhoon da Meteor varsa. Typhoon'un üzerindeki "son nesil" GaN bazlı Captor-E radarının menzili, F16V'nin üzerindeki An-APG83 radarının menzilini ikiye katlar. F16'nın RCS değeri neredeyse 10 kat daha fazla Typhoon'dan. F16, Typhoon'u göremeden vurulur.
GaN bazlı Aesa radarlar o kadar güçlü ki hasım uçaktaki elektronik devreleri kavurabiliyor. ABD sadece seçilmiş FA/18 SuperHornet'lerde GaN bazlı modül kullanıyor. Bizim özgün radarda GaN bazlı TR modülü kullanacak.

GaN tabanlı aesa radar ile GaAs tabanlı aesa radar arasında performans farkı bu kadar çok mu? Mesajı Paylaş

#263
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Nisan 2022, 18:06:51
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Nisan 2022, 17:13:07
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Nisan 2022, 17:00:09
F-16V , EF'yi indiremez mi?
Kullanan pilota ve uçağın arkasındaki elektronik desteğe bağlı. Birebir karşılaştırmada indiremez. Hele Typhoon da Meteor varsa. Typhoon'un üzerindeki "son nesil" GaN bazlı Captor-E radarının menzili, F16V'nin üzerindeki An-APG83 radarının menzilini ikiye katlar. F16'nın RCS değeri neredeyse 10 kat daha fazla Typhoon'dan. F16, Typhoon'u göremeden vurulur.
GaN bazlı Aesa radarlar o kadar güçlü ki hasım uçaktaki elektronik devreleri kavurabiliyor. ABD sadece seçilmiş FA/18 SuperHornet'lerde GaN bazlı modül kullanıyor. Bizim özgün radarda GaN bazlı TR modülü kullanacak.

GaN tabanlı aesa radar ile GaAs tabanlı aesa radar arasında performans farkı bu kadar çok mu?
GaAs yarı iletkenlerin güç yoğunluğu 1.5 W/mm civarındadır. GaN yarı iletkenlerin ise bu değeri 5 ile 12 W/mm arasındadır. GaAs dan yapılan güç amplifikatörleri 5 watt'ın üzerine çıkamazken GaN kullanan güç amplifikatörleri 40 watt'ın üzerine çıkarlar. Bunu yaparlarken daha küçük alan kullanarak yaptıklarından daha güçlü modüller daha az yer kaplar.
Saab Gripen'in ilk block'larında kullanılan GaAs modüllü Aesa radara göre, yeni GaN modüllü Aesa kullanan E ve F Block Gripen arasında %70 bir radar menzil farkı var.

Bu kadar güç daha dar alanda üretiliyor demek daha yüksek ısı demek. Bu ısıyı yok etmek için kullanılan teknolojiler GaN işini zorlaştırıyor. Mesajı Paylaş

#264
Bizim geliştirilen ASELSAN üretimi GaN tabanlı Aesa radarımız ,  AN/APG-83 AESA radarından daha iyi olacakmış.... EF'nin kullandığı Captor-E radarından da daha iyi olabilir mi? Mesajı Paylaş

#265
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Nisan 2022, 19:51:47
Bizim geliştirilen ASELSAN üretimi GaN tabanlı Aesa radarımız ,  AN/APG-83 AESA radarından daha iyi olacakmış.... EF'nin kullandığı Captor-E radarından da daha iyi olabilir mi?
AN/APG-83 radarı F16'nın burnuna takılıyor. Bizim GaN TR modüllü Aesa da aynı yere takılacak. Yaklaşık 1000+ adet modül var bunlarda. Gelen ilk haberlere göre bizim radardaki modül sayısı biraz daha fazla olacakmış. Verimi zaten daha yüksek olacağından bizim radarın daha verimli olacağı mantıklı bir sonuç.
Typhoon'un burun büyüklüğüne bakmak lazım. F16'dan büyük mü diye. Typhoon'daki Aesa radarda GaAs ve GaN modülleri birlikte kullanılıyor. Hibrit bir yapısı var. Bunun artısı ve eksisi olacaktır. Tabi yalnız modül sayısı ve GaN kullanımı ile radarın menzili ve gücü artmıyor. Kullanılan elektronik sistem tasarımı ve alt sistemlerinin randımanlı çalışması da önemli. Soğutma sistemlerinin yapısı vs vs . Bir çok değişken var performansı etkileyen.  Mesajı Paylaş

Haber doğruysa, F-35'ten sonra alabileceğimz bir uçağın son modelinden 80 adedini üretmek çok mantıklı. MMU üretimine engel değil! MMU F-16'ların yerine geliştiriliyor ve savunma projelerimiz sürekli gecikiyor. MMU aksarsa halen üretim aşamasına geçememiş olan Hürjet'e de güvenmek yeterli olmaz. Bütün yük F-16'lar ve SİHA'lar üzerine kalır.

Ancak EF üretime hazır. İhtiyacımızı görür. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#267
Karadeniz'de iddia edildiği gibi Türkali Bölgesinde yüklü miktarda petrol/doğalgaz keşfi varsa, para bolsa BAE, Katar misali, stratejik bir rüşvet alımı olarak değerlendirilebilir, bunun karşılığı da teknoloji transferi ve stratejik işbirliği olabilir. Diğer türlü EF-2000 alımı, ne Hürjet için seçilen  F-404 motoru ile uyumlu, ne Hürjet  ile ne MMU'nun planlaması ile, ne de F-16 Block V alımı ile.

EF-2000 harbe hazırlık oranı düşük bir uçak, tabi bunda Almanların ve Avrupalıların bütçe kesintilerinin ve isteksizliklerinin ne kadar etkisi var bilemem, ama EJ-200 motoru tamamen farklı bir motor,  o zaman Hürjet motorunun da EJ-200 ile değiştirilmesi gündeme gelebilir. Tabi EJ-200, F-404'e göre pahalı bir motor mudur, üretim adetlerine bakınca muhtemelen.

Yine EF-2000 alınacaksa, F-16 Block 70 alımı gereksiz değil mi, bence gereksiz. F-35 yerine MMU gelene (tabi MMU süresinde bitirilebilirse) kadar 40 F-16 yeterli idi, ayrıca Hürjet de bazı yükleri hafifletecektir.    Mesajı Paylaş

Yalnış hatırlamıyorsam, Hürjet in EJ-200'ün isterlerine göre uyarlanmış versiyonununda projesi yapıldı ve hazır... ama F-404 çıkar yerine ej-200 tak demek değil bu cümle! Baştan sipariş edildiğinde ej-200 motorlu versiyon diye sipariş etmek gerekiyor.... Mesajı Paylaş

Eurofighter işinde Almanya'da var. Almanya Reis sınıfı denizaltıları bile geciktirirken EF işine OK vermez. Söz konusu haberin kaynağı da ayrıca güvenilir değil onu da ekleyeyim. Bu hesap 2 ay önce Pakistan MMU projesine ortak oldu gibi yalan bir haberi paylaştı. Sonra TUSAÞ yetkilileri yok böyle bir şey dedi.

Haa hükümet F-16 işi olmayabilir diyerek bir alternatif olarak belirlemiş olabilir EF 2000'i. Geçen ay yabancı basın da Türkiye 80 adet EF istiyor haberi yapmıştı. Lakin bahsedilen rakam çok çok yüksek. 15 Milyar $ para mevcut ekonomik krizde çat diye çıkartıp veremeyiz. Lakin değerli üyelerimizin de ifade ettiği gibi son günlerde yeni bir takım enerji rezervi keşiflerinden bahsediliyor. Büyük miktardaysa yani Karadeniz'de bulunan rezervden daha büyükse hükümet kaynak sorunu yok uçaklar 3-4 yıl içinde gelecektir biz de o ara gazın çıkartır satarız uçakların parasını da oradan bütçeye yük olmadan öderiz diyebilir.

Yine ifade edildiği gibi Rolls-Royce işi ve İngiltere'nin savunma sanayii yaptırımlarının kaldırılması, daha büyük ortaklıklara gidilmesi için bir rüşvette olabilir. İngiltere'ye RR motorumuzu Türk ortakla Türkiye'de üretsin, daha fazla projede ortaklık yapalım, gazdan parada geliyor, sen bana bir 80 adette EF 2000 T4'te sar oradan bak paracıklar sana da akacak dediysek İngiltere ellerini ovuşturup Türkiye senle ölümüne kankayız moduna girmiş olabilir. İngilizler Almanya'yı her türlü ikna eder işte o andan itibaren. İtalyanlar ve İspanyollar da bu işten paralarını alacağını için dünden razı olur ve Almanya'ya suyun önünde baraj olma derler.

40 F-16V 70, yine 80 adet F-16V 70 modernizasyonu + 80 EF 2000 T4 ile MMU'nun en az 2-3 filo üretimine kadar elimizi gayet güçlendirir.

Tabii bunlar sadece komplo teorisi. Bakalım zaman bize neyi gösterecek. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz